Zobacz temat - [R75] Nie odpala (problem z pompą paliwa?)
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Nie odpala (problem z pompą paliwa?)

itemek48 - Pią Cze 02, 2017 17:29
Temat postu: [R75] Nie odpala (problem z pompą paliwa?)
To znowu ja.

Dzisiaj rano odpalałem samochód 2-3 razy. Wszystko było okej ładnie odpalał. Potem auto 3 razy pod rząd chodziło dość długo na zapłonie. Pompka obok akumulatora chodziła dość głośno, za każdym razem głośniej. Nagranie z pracy pompki
I chciałem odpalić i tutaj zostałem zaskoczony bo auto kręciło ale nie chciało odpalić :(
kręciłem jeszcze pare razy ale bez jakiego kolwiek efektu. Paliwa w baku miałem dość mało bo wskazówka dotykała już obramówki od kropki. Po jakimś czasie bez odpalania spróbowałem odpalić znowu. i stało się coś dziwnego, bo auto odpaliło cięzko, obroty wskoczyły na 200-400 i wszystko się trzęsło i tak było przez może 3 sekundy i auto zgasło. Po ponownej próbie już nie odpalalo. Podpiąłem komputer i Toaf pokazał Ciśnienie paliwa wstępnego na 1,03 bara. Pojechałem po ON i dolałem 10 litrów paliwa. Wskazówka była prawie na 1/4 ale do kreski brakowało z 2-3 milimetry. Po pierwszej próbie odpalenia powtórzyła się sytuacja z odpalaniem. Ponownie sprawdziłem ciśnienie i pokazało 1,04.
Dostałem się do pompki w baku. i wygląda to tak jak na filmie.Link do FILMU
Są dwa przewody:
-jeden wsuwany na króciec i wchodzący do środka długo czarny przewód
-drugi przewód jest wsuwany na króciec i na końcu jest zapinka
Po przekręceniu na zapłon paliwo leci z tego drugiego przewodu do baku co widać na filmie.

Link do zdjęć które robiłem w trakcie wyjmowania pompy z baku

Co może być powodem tego że auto nie odpala ?

MaReK - Pią Cze 02, 2017 19:52

Nie justuj posta ;) Bo wygląda to jak zwrotka z Inwokacji.

Tak jak w rozmowie telefonicznej sugerowałem:

- nalać paliwa tak powyżej 1/4 baku.
- zmusić pompkę do pracy 3-4 razy przed uruchomieniem silnika
- za każdym razem mierzyć ciśnienie w TOAFie - jeśli rośnie, to super.
- jeśli nie, zacisnąć z wyczuciem przewody przed zaworkiem zwrotnym
- zmierzyć ponownie
- jak urośnie i odpali auto to podejrzenie kierowałbym na zaworek
- jak nie urośnie to znaczy, że pompa nie ma siły nabić.

Motson - Nie Cze 04, 2017 00:12

W moim R75 walka z układem paliwowym trwa już pare miesięcy. Na samym początku gdy auto mi nie odpalało okazało się, że miałem zbyt niskie ciśnienie przy pompie w aku. Odstawiłem auto na lawecie do mechanika - wymienił mi pompe przy aku i wszystko chodziło jak dawniej. Niedawno auto zgasło kolejny raz, znowu miałem niskie ciśnienie przy pompie w aku więc pomyślałem, że to ten zamiennik i zamówiłem w ciemno nową pompe z założeniem, iż tym razem sam to sobie wymienie pod domem. Niestety, po wymianie pompy auto dalej nie odpalało. Wymieniłem filtr paliwa, bezpieczniki i przekaźnik. Bez skutku. Podłączyłem się pod TOAF'a, który pokazał zbyt niskie ciśnienie paliwa wstępnego. Po dalszej analizie i pomocy kolegów z forum przyczyny były dwie: zaworek zwrotny paliwa lub pompa w baku. Kupiłem obie rzeczy ale jeszcze ich nie wymieniłem bo znalazłem problem, który sprawia, że rypie się cały układ. ZAPOWIETRZENIE. Mój R 75 zapowietrza się przy ostatniej kresce przed rezerwą (komputer pokazuje, że jeszcze zrobię 200km na tym stanie paliwa). Zapowietrza się na amen. Ostatnio byłem zmuszony psiknąć plaka żeby auto odpaliło. Po dojechaniu na stacje i zatankowaniu na prawie full, auto śmiga jak szalone. Niedługo będę wymieniał pompe w baku i zawór zwrotny paliwa i mam nadzieję, że problem z układem stanie się przeszłością. Mam nadzieję, że moja historia Ci pomoże w analizie :)
longer86 - Nie Cze 04, 2017 09:09

Motson napisał/a:
ZAPOWIETRZENIE. Mój R 75 zapowietrza się przy ostatniej kresce przed rezerwą (komputer pokazuje, że jeszcze zrobię 200km na tym stanie paliwa).


To nie zapowietrzenie tylko uwalona pompa w baku, ktora nie przelewa paliwa w komorach zbiornika.

itemek48 - Nie Cze 04, 2017 10:56

Auto odpalilem dzięki pomocy MaReK, za co jeszcze raz bardzo dziękuję :D
Okazało się że po dolaniu paliwa na 1/2 baku auto odpaliło :)
4 razy włączałem zaplan do momentu aż pompka obok akumulatora przestała pracować. Za pierwszą próbą odpalenia auto nie wstało :) Lecz za drugim razem autko odpaliło jak by nigdy nic się nie działo. Ciśnienie na Toafie w trakcie pracy silnika pokazywało 3.58 bez jakichś dużych skoków :) jedyny skok ciśnienia jaki był to 3.57 3.56 :)

A więc wynika to z tego że do wymiany jest pompka w baku :)

thorgalxxx - Nie Cze 04, 2017 12:27

Witam.

Będziesz wymieniał wkład czy całą pompę. Jaki teraz wkład polecacie bo ja swój już dwa lata wymieniam :razz: ( nie schodzę poniżej ćwiartki ) i tak co jakiś czas czytam co wziąć. Ostatnio ktoś polecał wkład z audi, że pasował tylko nie mogę znaleźć tematu.

Motson - Nie Cze 04, 2017 12:53

thorgalxxx napisał/a:
Witam.

Będziesz wymieniał wkład czy całą pompę. Jaki teraz wkład polecacie bo ja swój już dwa lata wymieniam :razz: ( nie schodzę poniżej ćwiartki ) i tak co jakiś czas czytam co wziąć. Ostatnio ktoś polecał wkład z audi, że pasował tylko nie mogę znaleźć tematu.


Ja kupywałem uniwersalną do 1.9tdi.

longer86 - Nie Cze 04, 2017 13:01

Z każdego 1.9tdi np z a4 b5 . W każdy razie najlepiej oryginał vdo
itemek48 - Nie Cze 04, 2017 15:32

thorgalxxx napisał/a:


Będziesz wymieniał wkład czy całą pompę.


Będę wymieniał sam wkład bo sam koszyk jest okej.

longer86 napisał/a:
Z każdego 1.9tdi np z a4 b5 . W każdy razie najlepiej oryginał vdo


Ooo i teraz już wiem od czego szukać :)

Ale w takim razie która pompa najlepiej będzie działała w tym samochodzie ?
Od którego konkretnie samochodu szukać aby założyć ją do Roverka i mieć spokój a nie ciągle utrzymywać minimum 1/4 zbiornika

longer86 - Nie Cze 04, 2017 16:56

Mam używkę z audi juz 4 lub 5 rok. Ja dostałem ja za darmo, ale kupisz takie za 20-30 zl... Skąd taka cena...? Pewnie dlatego ze Malo kiedy się psują i nie ma w tytule aukcji ze jest do rover'a
itemek48 - Nie Cze 04, 2017 17:46

longer86 napisał/a:
Mam używkę z audi juz 4 lub 5 rok. Ja dostałem ja za darmo, ale kupisz takie za 20-30 zl... Skąd taka cena...? Pewnie dlatego ze Malo kiedy się psują i nie ma w tytule aukcji ze jest do rover'a


Okej w takim razie już wiem czego szukać. Mam nawet w swoim mieście złomowisko aut wiec myślę że jakieś a4 1.9tdi się tam znajdzie na pewno :)

prebenny - Nie Cze 04, 2017 17:51

itemek48 napisał/a:
Auto odpalilem dzięki pomocy MaReK, za co jeszcze raz bardzo dziękuję :D
Okazało się że po dolaniu paliwa na 1/2 baku auto odpaliło :)
4 razy włączałem zaplan do momentu aż pompka obok akumulatora przestała pracować. Za pierwszą próbą odpalenia auto nie wstało :) Lecz za drugim razem autko odpaliło jak by nigdy nic się nie działo. Ciśnienie na Toafie w trakcie pracy silnika pokazywało 3.58 bez jakichś dużych skoków :) jedyny skok ciśnienia jaki był to 3.57 3.56 :)

A więc wynika to z tego że do wymiany jest pompka w baku :)


A pamiętasz co Ci na shoutboxie pisałem żeby nalać więcej paliwa? Miałbyś samochód w piątek 'sprawny'.

itemek48 - Nie Cze 04, 2017 19:36

prebenny napisał/a:

A pamiętasz co Ci na shoutboxie pisałem żeby nalać więcej paliwa? Miałbyś samochód w piątek 'sprawny'.

No pamiętam :D i udało się odpalić go w piątek ale późnym wieczorem. dopiero gdzies około 22 mi ruszył a gdybym sie posłuchał to odpalił bym go już gdzies o 15 :D

MaReK - Nie Cze 04, 2017 22:40

Obowiązkowy zestaw Roverkowicza 75-wicza to:

- TOAF z interfejsem
- kanister paliwa
- pompa na grodzi (nawet używka, aby sprawna i dała dojechać do serwisu)
- preparat do poprawiania kontaktu na złączach elektrycznych
- gaz do zapalniczek lub sprężone powietrze w spray'u (czujnik położenia wałka rozrządu)
- płyn DOT-4 + wężyk + strzykawka (dla posiadaczy manualnej skrzyni biegów)
- bezpieczniki 5A, 10A, 25A

oczywiście takie elementy jak kamizelka odblaskowa, trójką ostrzegawczy, linka holownicza, zestaw kluczy i apteczka z panadolem i nerwosolem.

Marek74 - Nie Cze 11, 2017 01:10

Witam wszystkich
Jestem tu nowy i chciałbym przedstawić Wam swój problem z nadzieją, że ktoś już to przerabiał i będzie w stanie mi pomóc...
Od niedawna jestem posiadaczem R75 CDT. Działał bez problemów chociaż pompa przy aku pracowała tak jakby pompowała też powietrze, ale odpalał super. Któregoś dnia żonie zabrakło paliwa i zaczęły się problemy. Po jego uzupełnieniu długo musiałem kręcić aby zapalił. Przez dwa dni jeździł normalnie po czym już nie zapalił. Postanowiłem wymienić pompę tę w komorze silnika, bo obstawiłem że skoro pompuje powietrze to w niej tkwi problem. Znowu kręcenie i wreszcie zapalił. Teraz jak go zgaszę na kilkanaście minut mam problem z odpaleniem. Pompa nadal pcha powietrze pomimo tego ,że jest nowa ( Magneti... )Po wypięciu wężyka z filtra od strony pompy leci więcej powietrza niż paliwa. Uzupełniłem paliwo w zbiorniku na maxa. i nie potrafię poradzić sobie z tym powietrzem. Sądzę, żę to w tym tkwi problem. Dziwi mnie tylko fakt czy możliwe jest aby aż tak się zapowietrzył...? Po uruchomieniu jeździ normalnie... Nie mogę go tak katować aby zapalił i dlatego jak na wstępie proszę o pomoc.

prebenny - Nie Cze 11, 2017 09:34

Układ się sam powinien odpowietrzyć. Pompa w zbiorniku może pompować powietrze.
Marek74 - Nie Cze 11, 2017 21:35

Dziś nie zaglądałem do auta, ale w wolnej chwili analizowałem co mogłoby się stać...
Wpadło mi do głowy coś czego nie sprawdziłem, a mianowicie nie wiem czy pompa w zbiorniku pracuje. Gdyby ona umarła to czy układ mógłby mieć problemy z odpowietrzeniem się...?

longer86 - Nie Cze 11, 2017 21:39

Brawo Ty... Tylko jeśli zalałeś do pelna to mimo wszystko powinno działać.

Może ma problem z utrzymaniem ciśnienia przez zawór zwrotny

Marek74 - Nie Cze 11, 2017 22:50

Masz na myśli ten obok akumulatora...? Zacisnąłem szczypcami wąż i nic to nie pomogło. Pompa nadal pchała więcej powietrza niż paliwa...
longer86 - Nie Cze 11, 2017 22:56

W takim razie zacznij dociekać skąd bierze sie to powietrze...
Marek74 - Nie Cze 11, 2017 23:08

Właśnie to robię...
Mi brakuje już pomysłów dlatego zwróciłem się o pomoc do forumowiczów. Tu jest tylu użytkowników, że może ktoś już przerabiał coś takiego.
Jutro znowu zaczynam mękę i mam nadzieję, że to będzie już ostatni dzień :wink:

MaReK - Nie Cze 11, 2017 23:49

W warunkach domowych to trochę ciężko to znaleźć. Może pompka grodziowa łapie powietrze? Nie ma mokro pod wtyczką jak ją zdejmiesz?
Marek74 - Czw Cze 15, 2017 02:25

Nie wygląda aby właśnie tam była nieszczelność.
Na dziś plan jest taki, aby układ paliwowy podzielić na pół... :wink: wepnę się tuż przed pompą grodziową z zasilaniem - dostanie paliwo z kanistra i powrót także będzie do kanistra...
Oczywiście dam znać z wyników przeprowadzonej operacji :smile:

[ Dodano: Czw Cze 15, 2017 02:25 ]
Przepraszam, że po takim czasie, ale zabiegany byłem...
Nie doszedłem do tego gdzie się zapowietrza, ale zapobiegłem cofaniu się paliwa do zbiornika. Podłączyłem przy zbiorniku przezroczysty wąż z paliwem i po wyłączeniu silnika zauważyłem, że cofa się paliwo. Założyłem zawór zwrotny i już się nie cofa, a silnik pali jak dawniej. Tyle tylko, że uszkodziłem zawór zwrotny ten przy filtrze bo po uruchomieniu auta zauważyłem, że puszcza z boku " mgiełkę ". Zamówiłem już drugi i po jego zamontowaniu mam nadzieję, że już będzie wszystko ok :)
Dzięki za próby pomocy.
Następne co mnie czeka to uruchomienie czujników cofania... ;)