Zobacz temat - [Rover 420] Zerwany pasek osprzętu...
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Rover 420] Zerwany pasek osprzętu...

ADI_ADRIAN - Pon Lis 06, 2017 14:54
Temat postu: [Rover 420] Zerwany pasek osprzętu...
Witam. Dziś podczas powrotu do domu zerwało mi pasek osprzętu. Siadlo wszystko od ładowania i wspomagania po hamulce... Do domu dojechalem na akumulatorze... Teraz pytanie. Patrząc od dołu silnika powinna być rolka napinacza i jeszcze druga rolka czy tylko jedna bo wyglada jakby tam byla jeszcze jedna ktora wyleciala? :o Ma ktos schemat albo zdjecie jak to wygladac powinno? Nie znam sie zbytnio na samochodach kupilem pasek ale wyglada jakby brakowalo 2 rolki tam. Prosze o pomoc
mustek3 - Wto Lis 07, 2017 10:26

Jak długo jechałeś z zerwanym paskiem? Czy podskoczyła temperatura silnika?

Nie powinno się jeździć z zerwanym paskiem z dwóch powodów: bezpieczeństwo (nie ma wspomagania hamulców) i możliwość przegrzania silnika (pompa wody jest napędzana tym paskiem, jest na "jednym wale" z pompą wspomagania).

Jest jedna rolka napinająca. Pasek wielorowkowy zrywa się wtedy, gdy napinacz jest do wymiany, bo się przekasza, rolka napinacza naciska na pasek pod kątem i zsuwa/ścina pasek na kołach pasowych. Koszt nowego napinacza zaczyna się od 300 zł, są dwie wersje starsza i nowsza.

Pasków też są dwa rodzaje, dla wersji z klimą i bez.

ADI_ADRIAN - Wto Lis 07, 2017 11:32

Jechalem z 12km... Tak silnik zagrzal sie ale nie jakos specjalnie aczkolwiek cisnienie upuscilem jak dojechalem do domu.. Ogolnie to juz wiem ze brakuje tam rolki od sasiada mechanika :| jest rolka napinacza ale niema tej drugiej..
mustek3 - Sro Lis 08, 2017 09:43

Jeśli masz klimę to są 4 koła pasowe (na wale korbowym, alternator, klima, pompa wspomagania) i napinacz. Jeśli nie masz klimy to 3 koła pasowe i napinacz. Nie ma żadnej rolki prowadzącej.
jerzy53 - Sro Lis 08, 2017 12:27

rysunek paska .
Kam971 - Sro Lis 08, 2017 17:14

Taka dobra rada, gdy zerwie ci sie pasek osprzętu to jego resztki potrafią wlecieć do koła wału i przestawić rozrząd, z jednym roverem miałem tak że przeskoczyło mi o tyle że że tłowki spotkały sie z zaworami