Zobacz temat - [R75] Problem z ogrzewaniem, temperatura 107*C wskazówka opt
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problem z ogrzewaniem, temperatura 107*C wskazówka opt

tmk752 - Wto Lis 21, 2017 20:28
Temat postu: [R75] Problem z ogrzewaniem, temperatura 107*C wskazówka opt
Cześć

Pojawiły się zimne temperatury i zauważyłem że mam totalnie nie wydajne ogrzewanie. Po prostu nie działa. Muszę nieźle grzać po autostradzie żeby w samochodzie zrobiło się w miarę ciepło, a tak naprawdę nie mieliśmy jeszcze mrozów.

Kiedyś stwierdziłem że webasto mi sieje zamęt po elektronice, non stop miałem upaloną żarówkę, czy nawet awarię czujnika położenia wału/wałka. Więc wypiąłem dwie wtyczki, które łączą webasto i od tego momentu mam spokój (z elektroniką).

W październiku po ok. 200 km trasie podczas parkowania nagle zauważyłem, że temperatura na liczniku zbliżyła się na północ, ale nie zapaliła się kontrolka, włączył się wentylator mimo wyłączonej klimatyzacji, temperatura wróciła na pole optimum i wyłączyłem samochód. Raz jeden miałem taką sytuację

Raz czy dwa otworzyłem korek ze zbiornika wyrównawczego było syknięcie za każdym razem (korek nie spuszcza ciśnienia?)

Płyn w chłodnicy nie jest zabarwiony olejem, nie śmierdzi, aczkolwiek ma konsystencję lekko oleistą. Jest w miarę przeźroczysty. Poziom płynu jest taki że widać kostkę z napisem max i widać wystające żeberka.

Podpiąłem TOAF aby prześledzić temperaturę, wynik mnie trochę zszokował. Po 10 min jazdy autostradą 140 km/h odczyt wskazywał 107 st.C. podczas postoju nie spadał znacząco, podczas jazdy bez obciążenia, temperatura spada.

Sorry za rozprawkę :) ale przydałaby mi się opinia kogoś mądrzejszego.

A właśnie jest ktoś w stanie mi podesłać instrukcję jak załączyć odczyt temperatury cieczy chłodzącej na liczniku? Nie mogę znaleźć...

dzelo23 - Wto Lis 21, 2017 21:15

https://youtu.be/ENpMjyWTgkQ temperatura jest w 7 punkcie po odblokowaniu. Układ chłodzenia w 75 mamy ciśnieniowy i psssst to odkręceniu korka jest normalne. Jak na diesla to się mocno grzeje, może termostat się zablokował w pozycji zamkniętej? Sprawdź jak zachowuje się chłodnica.
prebenny - Wto Lis 21, 2017 22:35

Próbowałeś odpowietrzyć układ? Jak masz 107 stopni płyn to ogrzewanie powinno być lepsze niż kiedykolwiek wcześniej ;)

Druga opcja jest taka, że masz zakamienioną nagrzewnicę i zablokowany termostat.

tmk752 - Sro Lis 22, 2017 14:29

Dzięki za odpowiedzi. Pozycja 7, po odblokowaniu. Czyli wciskam na 3-4 sekundy i klikam na 1.7 i klikam jakby zatwierdzając?
MaReK - Czw Lis 23, 2017 06:30

prebenny napisał/a:
Jak masz 107 stopni płyn to ogrzewanie powinno być lepsze niż kiedykolwiek wcześniej

Niekoniecznie. Może być powietrze w układzie połączone z podciśnieniem i płyn nie doleci do nagrzewnicy.

Ostatnio po wymianie manuala na automat miałem identyczny problem. Wykluczyłem termostat, bo nie możliwe żeby od stania 4 dni w warsztacie się popsuł. Winnym okazał się zatkany powrót w zbiorniczku wyrównawczym. Po jego zdjęciu płyn "wciągnął" się do układu, a po oczyszczeniu tej dyszy płyn zaczął wracać, pojawiło się ciepło i temperatura nie przekracza 88C.

tmk752 - Pon Gru 04, 2017 13:17

Marku, najbardziej bym się skłaniał ku Twojej tezie. Sprawa wygląda tak że przy wyłączonej klimatyzacji (wiem że to rzadkość ale mam to wątpliwe szczęście)i i włączonym grzaniu na szybę przednią, samochód grzeje, a po pewnym czasie z niewiadomych przyczyn leci zimne. Następnie znowu następuje grzanie i po jakimś czasie leci zimne. dolewałem płynu chłodniczego aż się przelało z tej rureczki po lewej. Nie za bardzo wiem które przewody i w jaki sposób sprawdzić. Ot taka zagwozdka. Czy te objawy potwierdzają Twoją tezę? Czy najlepiej by było wymienić cały płyn?