|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Prośba o analizę wtrysków - logi TOAF
encor - Sro Gru 06, 2017 21:53 Temat postu: [R75] Prośba o analizę wtrysków - logi TOAF Proszę o analizę czy układ wtryskowy w moim R75 CDTi jest w porządku? Nie wiem czy dodałem wszystkie potrzebne rzeczy do odczytania, ale mam nadzieję, że tak
[ Dodano: Sro Gru 06, 2017 21:53 ]
Ktoś, coś pomoże i określi czy wszystko jest OK?
prebenny - Czw Gru 07, 2017 10:05
Zadałbyś sobie odrobinę trudu i poszukał na forum tematy dokładnie o Twoim pytaniu to sam byś wiedział czy jest OK, bo nawet nie napisałeś czy logi robiłeś na ciepłym czy zimnym silniku.
Druga kwestia jakbyś poczytał to byś wiedział żeby TOAFem w live data nie mieszać korekt wtrysków z innymi parametrami.
Podpowiem tylko, że pomiar robisz po rozgrzaniu silnika. Korekty im bliżej 0 tym lepiej - powyżej +1 jest źle a minusem 'niby' (tak twierdził mechanik) się przejmować nie trzeba.
christopher7 - Czw Gru 07, 2017 10:38
encor, Tak na pierwsz rzut oka patrząc co wrzuciłeś nie wygląda, żebyś miał powody do bezsenności z powodu układu wtryskowego
Dla świętego spokoju sprawdź jeszcze korekty na rozgrzanym silniku. Powinno wyjść jeszcze lepiej...
Twoje pytanie wynika z dbałości o układ wtryskowy samochodu i profilaktykę czy zauważyłeś jakieś nieprawidłowości i stąd Twoje pytanie?
dawidd - Czw Gru 07, 2017 14:30
Odczyt robi się na gorącym silniku i biegu jałowym, bez dodawania gazu
MaReK - Pią Gru 08, 2017 20:28
Jak już prebenny napisał, zrób pomiar na silniku o temp powyżej 63C, na biegu jałowym i loguj tylko pracę 4 wtryskiwaczy - nic więcej. Nie musisz się spuszczać nad excelem. Po prostu obserwuj pracę wtrysków. Im bliżej zera tym lepiej. Im wyżej ponad 1 tym gorzej. Niekoniecznie wtryskiwacz może być uszkodzony, ale może też być brak odpowiedniej kompresji na cylindrze, albo inny defekt silnika (np. u mnie było 10mm3 - maks. wartość jaką zmierzy program), a przekręciła się panewka
Potem zrób jeszcze sobie test dla grupy paramertów:
- pozycja pedału gazu
- obroty silnika
- temperatura cieczy
- ciśnienie wstępne paliwa
- rzeczywista wartość powietrza z przepływki
- wymagana wartość powietrza z przepływki
- rzeczyswiste ciśnienie paliwa na listwie CR
- wymagane ciśnienie paliwa na listwie CR
I tutaj zaloguj parametry na biegu jałowym, potem na obrotach do 2000 tyś, do 3000 tyś. i przytrzymaj pedał na wciśnięty na max przez ok. 10-20 sek.
No i pokaż co Ci wyszło. Możesz już w excelu, chociaż jak uruchomisz TOAF'a z prawami administratora to powinien zapisać Ci plik w postaci CSV.
encor - Sob Gru 09, 2017 23:57
prebenny napisał/a: | Zadałbyś sobie odrobinę trudu i poszukał na forum tematy dokładnie o Twoim pytaniu to sam byś wiedział czy jest OK, bo nawet nie napisałeś czy logi robiłeś na ciepłym czy zimnym silniku. |
Zapomniałem, test był robiony na rozgrzanym silniku. Szukałem informacji na ten temat i znalazłem dwie sprzeczne wiadomości. Mianowicie w jednej ktoś mówił, że prawidłowe wartości dla wtrysków powinny być maksymalnie do 5 a w drugiej że maksymalnie 0.5
To jest duża rozbieżność, dlatego chciałem, skonsultować. Tutaj znowu pojawia się wartość 1 więc już sam nie wiem, które jest prawidłowe.
Dzisiaj robiłem ponownie i na żadnym cylindrze nie przekraczało wartości 0.3 a nawet na 3 cylindrze były wartości rzędu 0.01
christopher7 napisał/a: | Twoje pytanie wynika z dbałości o układ wtryskowy samochodu i profilaktykę czy zauważyłeś jakieś nieprawidłowości i stąd Twoje pytanie? |
Zauważyłem, że zaczął dymić przy mocniejszym przyspieszaniu, szczególnie widać to wieczorem w światłach reflektorów samochodów jadących za mną.
MaReK, Niestety, padła mi bateria w laptopie i już nic nie sprawdzę do puki nie zamówię nowej. Chyba jakieś elektryczne fatum wisi nade mną, ponieważ tak 3 km przed domem rozpoczęła mi się dyskoteka na wyświetlaczu. Kontrolka ładowania akumulatora zaczęła migać co 1 sekundę i na dużym wyświetlaczu komunikat również migał co chwilę. Teraz na dużym wyświetlaczu już się nie pokazuje, ale za to świeci się cały czas kontrolka ładowania. Czasami podczas przyspieszania znika na 1 sekundę ale zaraz pojawia się ponownie.
Napięcie oscyluje w granicach 11.9 - 12.1V to chyba za mało? Powinno być w granicach 14V?
Do tego dochodzą jakieś lekkie stuki jakby gdzieś z dołu, może z alternatora? Stuki podobne do tych jakby rolka była na wykończeniu i tak charakterystycznie klepie... Dodam, że autko pali normalnie od tyku.
Jutro mam trasę ponad 100 km i nie wiem czy objadę, a jechać muszę...
prebenny - Nie Gru 10, 2017 07:59
Bez ładowania optymistycznie zajedziesz w jedną stronę ale już nie wrócisz. Jak coś stuka to sprawdziłbym koło pasowe.
|
|