Zobacz temat - [MG ZT 190 sedan] Prawidłowe ustawienie wału główneg silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [MG ZT 190 sedan] Prawidłowe ustawienie wału główneg silnika

sir - Sro Sty 17, 2018 22:49
Temat postu: [MG ZT 190 sedan] Prawidłowe ustawienie wału główneg silnika
Witam i pozdrawiam i za niezręczności z góry przepraszam. Pytanie – jak powinien być ustawiony wał silnika 2, 5 w modelu MG ZT 190. Krótka radość po zakupie. Po zatrzymaniu silnika wyrzut płynu korkiem. Wniosek – zapowietrzony układ. Po uzupełnieniu płynu i odpowietrzeniu płyn wywala nadal. Brak masła na korku wlewu oleju, brak oleju w zbiorniku wyrównawczym. Poszukiwanie wycieku nie dało efektu. Sprawdzenie na CO2. Badanie pozytywne. Zdjęte głowice oddane do sprawdzenia i naprawy. Jedna tuleja luźna, delikatny ślad przepływu płynu na uszczelce, przewód wydechu wypłukany czysty, inne z śladami normalnej pracy. Wymiana pierścieni, panewek korbowodowych. Przy pompie płynu minimalne przebarwienie widoczne po rozebraniu silnika. Przy okazji sprawdzenie sprzęgła. Grubość jak w nowej, rozwalone gniazda sprężyn. Tarcza sprzęgłowa szmelc. Docisk do wymiany, do wymiany docisk, łożysko sprzęgła kompletne profilaktycznie. Silnik dostał nowe panewki, nowe pierścienie, głowice po naprawie( dotarcie zaworów uszczelniacze i całą resztę), nowy rozrząd. Po złożeniu pojawił się problem. Po zablokowaniu wału narzędziem z zestawu do tego silnika punkty na kole napędu paska rozrządu i znaku na pompie płynu nie pokrywają się. Przesunięcie o połowę zęba za znak na pompie. Znak na pompie powinien zgrywać się z znakiem na kole na szczycie zęba a wskazuje pozycję między zębami. Polecany tu na forum film dotyczy silnika 2.0. Mój silnik ma inne koła z tyłu wałków rozrządu. Tam znaki się pokrywają tu nie. Jak zatem powinien być ustawiony wał, na blokadzie czy na znak na kole? Mechanik złożył silnik do etapu ustawienia rozrządu, i tyle mojego. Zostałem z tym silnikiem sam. Nie wiem, w jakiej pozycji ustawić wał, nie wiem, w jakiej pozycji ustawić krzywki wałków rozrządu. Obawiam się, że jak zacznę szukać prawidłowych ustawień zniszczę to, co zostało w niego włożone. Porównanie ustawienia z polecanym rysunkiem z Rimmer Bros wskazuje, że wałki mają przypadkowe pozycjonowanie. Jeśli ktoś zna silnik z MG ZT 190 proszę o pomoc.
YOBACK - Czw Sty 18, 2018 00:08

Ja jak zakładałem rozrząd w swoim po zerwaniu paska i wymianie zaworów, to sugerowałem się danymi z programu Autodata, oraz tą grafiką:


automechanik - Czw Sty 18, 2018 22:44

Na kole wału silnika nie ma znaku, znak jest na kołnierzu koła i wypada własnie między zębami.
Masz blokady do 190-tki to ustaw według blokad i wszystko będzie w porządku. Wałki w silnikach 2.0 150km , 2.5 177km i 2.5 190km różnią się tylko trochę innymi fazami rozrządu i trochę innymi wysokościami krzywek.Dlatego do tych silników stosowane są różne blokady (nacięcia w wałkach są w innych miejscach dla uzyskania właściwych dla danego silnika faz rozrządu). Oczywiście jest jeszcze różnica w mapach charakterystyki silników.

Zajrzyj do instrukcji serwisowej RAVE