|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] 1.8 - nie kręci rozrusznik
rav - Sro Sty 31, 2018 12:18 Temat postu: [R75] 1.8 - nie kręci rozrusznik Witam wszystkich serdecznie, mam taki problem :
światła działają, radio itp - czyli prąd jest
po przekręceniu kluczyka cisza (nie ma efektu przygasania świateł aku naładowany)
zastanawiam się czy to nie wina immobilisera bo jedyne co przychodzi mi do głowy to to że upadł mi kluczyk na beton i właśnie po tej akcji już nie odpalił.
Przyciskami na kluczyku mogę otworzyć samochód jednak nie reaguje na przycisk zamknięcia.
Zapasowy kluczyk też nie działa tj. nie można nim odpalić.
proszę o sugestie co dalej robić ?
wyczyściłem styk na rozruszniku
klemy na aku
naładowałem aku
pozdrawiam
Physixc - Czw Lut 01, 2018 16:03
Ostatnio przerabiałem rozrusznik i okazały się do wymiany blaszki stykowe w rozruszniku przy bendixie (nierówno się ścierają) i poprawienie wszytskich mas i plusów. Zobacz czy nie masz przepalonego bezpiecznika od immo pod schowkiem
christopher7 - Pią Lut 02, 2018 07:54
Ciekawe, to już któryś wóz z podobną awarią... Tak jakby w tym samym czasie występowało większe ryzyko identycznej awarii. Pewnie efekt zimy i niższych temperatur.
Jak klemy oczyszczone, aku naładowany to musisz jednak sprawdzić sam rozrusznik i czy idzie prąd na rozrusznik. Pomocne w diagnozie wozu może być podpięcie do komputera. Z tym zamykaniem wozu sprawdź micro switch na pilocie. Może jest uszkodzony.
saranof - Nie Lut 11, 2018 22:51
Miałem taki sam problem, mi pomoglo poruszanie polaczeniem z cewka zapłonu, sciagnij plastik spod kierownicy i spróbuj również.
krzysiek1986111 - Pią Mar 23, 2018 18:18
Witam. Też miałem problem z "cykaniem" rozrusznika. Miałem już go demontować, ale gdy zobaczyłem ile przy tym prace to postanowiłem najpierw zdjąć sam wirnik. Odkręciłem te dwie długie śrubki i wyjąłem wirnik w raz jego blaszaną obudową. Trzeba pamiętać o odkręceniu od spodu przewodu od cewki. Klucz chyba 12 lub 13. Już na stole śrubokrętem odkręciłem szczotkotrzymacz. Wyczuściłem wszystko drobnym papierem ściernym, przetarłem szmatką i wydmuchnąłem pył ze wsystkich cześci. Złożyłem w odwrotnej kolejności i teraz rozrusznik śmiga jak szalony.
rav - Pon Mar 04, 2019 21:19
Zupełnie zapomniałem o tym że zawracałem wam głowę na forum
Sprawa wyglądała tak że ja się upierałem że to immobilizer.
1. Wpadł znajomy mechanik powiedział że rozrusznik, próbował podłączyć się komputerem i sprawdzić czy to immobilizerale mu się nie udało ( tj mówił że się udało ale widziałem że nie dał rady ... no nic chciał to zrobić za darmo więc jaki koszt taka usługa hehehe).
2. Po ponownym sprawdzeniu na kompie pokazało że immobilizer przerywa trzeba było odkręcić puchę ( bo nie mogą skopiować z kluczyka) zawieść do speców i zakodowali nowe rover jeździ.
Wiem że odkopuje ale piszę może komuś się przyda.
MaReK - Sob Mar 09, 2019 08:28
rav napisał/a: | Po ponownym sprawdzeniu na kompie pokazało że immobilizer przerywa |
Co to za ciekawa teoria i na jakim komputerze diagnostycznym pokazało taką informację?
Immobiliser nie może przerywać. Działa zero-jedynkowo.
W module EWS (to on odpowiedzialny jest za immo) często zapisują się błędy "YY toleration of changing code increased with key XX" i do tego dopisek, że błąd pojawia się sporadycznie. W przypadku R75/ZT, te błędy generują się niezauważalnie dla użytkownika. Zapisane w EWS pestki nie mogą się same "zresetować" lub działać wybiórczo. Może się rozparować przy dłuższym nieużywaniu w parze (tzn. używanie dwóch sterowników silnika np.) EWS z komputerem silnika, ale wtedy kręci rozrusznik, ale silnik nie odpala. To można przywrócić poprzez synchronizację kodów pomiędzy DME-EWS. Może też być kłopot z pętlą czytającą pestkę z obudowy kluczyka. Może być problem w komunikacji pomiędzy EWS a sterownikiem silnika.
Przyczyną większości powodów jest korozja na wtyku lub gnieździe EWS'a. Może w tym przypadku wyjęcie modułu EWS i włożenie go z powrotem spowodowało poprawienie kontaktu i cudowanie auto zaczęło odpalać.
|
|