|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - [r 45 2.0 101KM] modzielny "chip tuning" + podkręc
costa - Pon Kwi 09, 2018 10:37 Temat postu: [r 45 2.0 101KM] modzielny "chip tuning" + podkręc Witam.
Poszukuję informacji na temat chip tuningu rovera 45 2.0 101KM 2000r. czyli fałszowania sygnału z pomiaru temperatury.
Powinienem użyć do tego opornika czy wzmacniacza napięcia i w które miejsce to podpiąć żeby zwiększyć troche dawkę paliwa.
Drugie pytanie to jak zwiększyć ciśnienie doładowania turbosprężarki.
Widziałem już wątki z tym pytaniem zamykane z informacją, że jest już temat o tym na forum, ale nie mogę go znaleźć.
Remigiusz - Pon Kwi 09, 2018 10:54
Co to ma tobie dac podkręcania temp ? A pytanie ktorej bo od paliwa nie oszukasz.
W turbo trzeba sciegno od wastegate skrócić czyli lyzujesz kontre m10 ściągasz clipsa i preta z klapki i wkrecasz go żeby był ktotszy. Zakładasz i jedziesz na test zegarem albo torque app i sprawdzasz doładowanie.
A jak chcesz mapy napisz mi prywatna wiadomość.
costa - Pon Kwi 09, 2018 12:59
Fałszuje sygnał z czujnika temp zasysanego powietrza/ przepływomierza który idzie do ECU a on zwiększa dawkę paliwa troche. Są gotowe produkty do takich ingerencji ale to technologicznie proste układy więc po co płacić >50 zł za elementy warte 4zł zapakowane w obudowę?
bociannielot - Pon Kwi 09, 2018 14:15
costa napisał/a: | Są gotowe produkty do takich ingerencji | które nic nie dają
costa - Pon Kwi 09, 2018 14:43
Bo są uniwersalne, ale fałszowanie samemu można dopasować tak żeby nie przelać mieszanki tylko dopełnić rezerwy w zostawionym zapasie, wyrównać niedobór paliwa przez podkręcone turbo czy zaślepiony egr.
Wiadomo nie będzie to super efekt jak dedykowana mapa, ale zawsze coś.
Remigiusz - Pon Kwi 09, 2018 17:00
Nic tobie to nie da na vp30. W przypadku vp37 z rezystorem się moZna bawić.
Mozesz oszukiwać temp ile chcesz przyrost będzie żaden. temp dolotu akurat wpływ ma zerowy prawie w tym silniku.
costa - Pon Kwi 09, 2018 19:09
W takim razie jak mogę podkręcić dawkę w tym silniku?
Remigiusz - Pon Kwi 09, 2018 19:54
Tylko mapa
Jest inna opcja wpiac sie w canbus pompy i ecu i modyfikowac sygnal na solenoid dawki jak to robia w Cumminsach z VP44 w USA. Tylko ze taki box kosztuje wiecej jak chip po ponad 1000zl
Chyba ze masz zdolnosci to mozna cos takie zbudowac, tylko czy sie tez pompa nie uwali, ra raczej PSG5 na pompie, bo takie awarje czesto sie zdarzaja w Vp44 z tymi Boxami.
[ Dodano: Pon Kwi 09, 2018 20:54 ]
A btw jestes z świętokrzyskiego wiec blisko
costa - Nie Kwi 29, 2018 06:31
A możesz mi przybliżyć temat pod które przewody powinienem się wpiąć do pompy i ECU. Programuje trochę mikrokontrolery więc zmiana solenoidy przez np. wydłużenie stanu wysokiego o zadaną wartość % jego trwania nie byłoby większym problemem.
|
|