|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [Nie sprawna klimatyzacja z jednej strony] Mg ZT-T
Waldeczek - Nie Kwi 15, 2018 14:43 Temat postu: [Nie sprawna klimatyzacja z jednej strony] Mg ZT-T Witajcie.
Mam problem z klimatyzacja,a mianowicie od strony kierowcy chlodzi dobrze,a od pasażera zdecydowanie mniej zauważyłem też że pd autem leci woda tylko z jednej rurki czy to ma jakieś znaczenie czy sie myle???????? .Jaka może być przyczyna ze po jednej stronie chłodzi mniej????.
kranik01 - Sro Kwi 18, 2018 13:30
Mógł się uszkodzić silniczek klapek nawiewu. Zrób test panelu klimatyzacji na początek.
Uruchom tryb diagnostyczny modułu klimatyzacji: włóż kluczyk do stacyjki, wciśnij jednocześnie przycisk "auto" i "dystrybucję powietrza" (ten ludzik) na module klimatyzacji, przekręć kluczyk w pozycję "II", puść oba przyciski.
Wyświetlacz na module klimatyzacji i wszystkie diody zaczną migać - trwa diagnostyka. Po kliku sekundach miganie ustanie i na wyświetlaczu pojawi się napis:
- z lewej strony: FC (czyli fault code)
- z prawej strony: dwie cyfry oznaczające kod błędu
Kody błędów to:
00 - brak błędu
11 - czujnik temperatury wewnętrznej
12 - błąd magistrali K-bus z informacją o temp. zewnętrznej
13 - czujnik parownika
14 - czujnik temperatury chłodziwa w nagrzewnicy
21 - czujnik nasłonecznienia, wyjście lewe
22 - czujnik nasłonecznienia, wyjście prawe
31 - silniczek serwo lewego nawiewu
32 - silniczek serwo prawego nawiewu
33 - silniczek serwo dystrybucji
Wyłączenie trybu diagnostyki to wciśnięcie przycisku "OFF" lub przekręcenie kluczyka w pozycję "0".
MD - Sro Kwi 18, 2018 18:15
Waldeczek, zrób dokładnie tak, jak pisze kranik01. Czujnik nasłonecznienia pokaże błąd zawsze, gdy jest ciemno lub stoisz pod zadaszeniem. Tylko jeżeli okazałoby się, że padł silniczek serwo, to nie szukaj nowego. Wystarczy zdjąć ten fragment tapicerki tuż pod tunelem środkowym (pociągasz go, jest na zatrzaskach). Pod spodem znajduje się nagrzewnica. Przy takich białych prowadnicach (z tego co pamiętam) są małe pudełeczka podpięte pod instalację. Wystarczy je wyjąć i otworzyć. Wewnątrz znajduje się potencjometr, który wskazuje komputerowi położenie klapy. Z czasem ścieżki w nim mogą się nieco wytrzeć lub zaśniedzieć i klima po jednej stronie źle działa. Ja prysnąłem do wnętrza tego potencjometru kontakt-sprayem, do dziś działa jak marzenie.
Zanim wszystko poskładasz, warto byłoby sprawdzić działanie i zależnie od potrzeby prysnąć jeszcze raz. Złóż to, ale nie zakładaj tapicerki - zamiast tego obserwuj działanie serwomotoru. Każde ustawienie temperatury to niewielki ruch prowadnicy. Maksymalne otwarcie i zamknięcie następuje dopiero przy LO oraz HI. Więc musisz się przeklikać od LO, przez wszystkie stopnie, aż do HI. Będziesz widział, czy działa poprawnie. Warto też przesmarować prowadnicę. Poprawnie działający serwomotor przestawia to mniej więcej w taki sposób:
LO |----------|-|-|-|-|-|-|----------| HI
Różnica zakresu pracy między stopniami oraz LO-HI jest większa, niż by się wydawało. Nie oznacza to awarii, tak ma być.
No i najważniejsze:potrzebny jest jeden wkrętak krzyżakowy i z 15 minut wolnego czasu.
Waldeczek - Sro Kwi 18, 2018 20:32
Dziekuje za podpowiedzi, sprawdze w wolnej chwili i napewno dam znać.
Ale faktycznie może byc cos z tym silniczkiem co otwiera nawiew bo nawet slabiej dmucha z tej jednej kratki zobaczymy Dzieki.
[ Dodano: Sro Kwi 18, 2018 21:27 ]
No to koledzy sluchajcie.
Zrobiłem test i wyskoczyły bledy 21/22 ale robilem to po teraz jak jest ciemno co wy na to ,i gdzie są ewentualnie te czujnki naslonecznienia?????
[ Dodano: Sro Kwi 18, 2018 21:32 ]
A co myślicie o tym wężyku gumowym co jest pod autem bo z jednego leci woda podczas włączonej klimy a z drugiego nie ?
MD - Sro Kwi 18, 2018 20:49
Waldeczek, rozbierz tapicerkę jak mówiłem i zmieniając temperaturę, sprawdź ręcznie działanie serwomotoru. U mnie część ścieżek w potencjometrze była wadliwa, a mimo to nie wyświetlał się błąd - bo serwomotor był i jakoś działał. A to, że źle, komputer już pomijał. Co każdą zmianę temperatury powinien być wykonany niewielki skok, LO i HI powinny mocno przesunąć prowadnicę. Jeżeli podczas kliknięć mechanizm się nie przesuwa, oznacza to, iż pewne ścieżki są nie takie. Naprawa zgodnie z instrukcją powyżej.
|
|