|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Samodzielna wymiana żarników
Cyclist - Pon Wrz 17, 2018 23:10 Temat postu: [R75] Samodzielna wymiana żarników Witajcie,
Ostatnio jeden z moich ksenonów zaświeca się i gaśnie lub nie świeci już od chwili włączenia. Postanowiłem więc wymienić komplet żarników - najlepiej samodzielnie. Czy ktoś podejmował się tego sam? Na jakie "niespodzianki" muszę się przygotować?
Do wymiany żarnika konieczny jest demontaż zderzaka i wyjęcie całych lamp?
Pozdrawiam
MaReK - Pon Wrz 17, 2018 23:14
Raczej nikt tak zaawansowanej technologii przez 19 lat jak auto produkowane nie dotykał samodzielnie. Kup sobie żarniki D2S, targnij zderzak, wyjmij lampę, odkręć pokrywę i wymień żarnik na nowy. Poskładaj do kupy i jeździj. Zamienniki chińskie za 25 zł / szt. odpuść sobie, bo to max. rok świecenia i to jeszcze kiepskiego.
Cyclist - Sro Wrz 19, 2018 14:56
Dzisiaj zamontowałem komplet żarników osrama 4300 K, wszystko zebrałem do kupy i ... problem nie ustąpił. Lewy reflektor po włączeniu chwilę mruga i gaśnie - dokładnie tak samo jak przed wymianą. Może jednak poprzednie żarniki były w porządku, a problem leży gdzieś indziej? Jedna z cewek ma lekko podtopiony plastik, ale włożyłem ją do prawej lampy i działa bez zarzutu. Co to może być? Przetwornica? Co jeszcze mogę zrobić?
Wymiana sama w sobie bez większej filozofii, tylko trzeba uważać na boczne zatrzaski przy zdejmowaniu zderzaka. Całość niestety trochę czasu zajmuje.
marcin.misek - Sro Wrz 19, 2018 20:04
Skoro nie żarnik to przetwornica.
Cyclist napisał/a: | Wymiana sama w sobie bez większej filozofii, tylko trzeba uważać na boczne zatrzaski przy zdejmowaniu zderzaka. Całość niestety trochę czasu zajmuje. |
bez przesady, w pol godziny mozna sie wyrobic
Cyclist - Pią Wrz 21, 2018 22:54
Sprawczynią problemów okazała się jednak przetwornica - po jej wymianie wszystko wróciło do normy, a nowe żarniki nikomu nie zaszkodzą
Za drugim razem zdjęcie zderzaka zajęło mi kilka minut, więc wymiana żarników w pół godziny jest możliwa.
Podczas tych prac zauważyłem, że w moim Roverze jest komplet ?przetwornic? podwieszony za lampami z drugiej strony zacisków zderzaka. Urządzenie podpisane jest jako "ballast system xenon-light 12v 5dv 007 760-47". Są też dwie wtyczki wychodzące z urządzenia, jednak nigdzie nie podpięte. Oba urządzonka robią więc faktycznie za balast Czy to jest oryginalna roverowa część, czy raczej dowód na próby założenia ksenonów przez poprzednich właścicieli? Auto fabrycznie ksenonów nie miało, dołożyłem oryginalny zestaw dopiero w ubiegłym roku.
tmk752 - Nie Maj 31, 2020 14:15
Przepraszam ze odkopuje temat, mam jednak pytanie odnosnie narzedzi potrzebnych do demontazu zderzaka i wymiany zarnikow.
Z tego co widzialem wystarczy klucz nasadowy 10 z przedluzka i krzyzakowy srubokret.
Nie mam niestety warsztatu i musze sie doposażyć w podatawowe narzedzia. Od razu maly offtop moze polecicie jakas skrzynke narzedzi na poczatek do 300 zl
arczi220 - Nie Maj 31, 2020 20:50
Mnie jeszcze była potrzebna mini szlifierka do cięcia śrub z boku zderzaka tak była zainfekowana rudą
Na początek może to :
https://allegro.pl/oferta/zestaw-walizka-narzedziowa-skrzynka-narzedzi-klucz-9306923807
dawidd - Pon Cze 01, 2020 06:17
ale jak z boku? Przecież w 75 zderzak jest na wcisk, trzyma sie na ślizgaczach do błotnika. Trzeba go po prostu energicznie pociągnąć i zejdzie. Później tylko odkręcić śruby na gorze i od dołu i tyle.
Wymiana zarnika jest prosta jak już zrzucisz zderzak. Oznacz sobie jakimś markerem mocowanie lamp, chociaż ogólnie i tak dobrze by było odwiedzić stacje diagnostyczna po demontażu ksenonów
0L0 - Pon Cze 01, 2020 08:40
dawidd napisał/a: | ale jak z boku? |
Komuś brakuje śrub w nadkolach
marcin.misek - Czw Cze 04, 2020 23:06
0L0 napisał/a: | Komuś brakuje śrub w nadkolach |
nie mówiąc o odkręceniu śrub na łączeniu zderzak - dolna osłona silnika, oraz zderzak - nadkole
arczi220 - Pią Cze 05, 2020 05:44
marcin.misek napisał/a: | 0L0 napisał/a: | Komuś brakuje śrub w nadkolach |
nie mówiąc o odkręceniu śrub na łączeniu zderzak - dolna osłona silnika, oraz zderzak - nadkole |
Mi
dawidd - Pią Cze 05, 2020 05:57
a no fakt, na dole male trójkąty trzymają sie jeszcze na śrubkach do zderzaka. Ostatnio siedzę tylko przy dłubaniu w Zr i tam faktycznie trzeba zderzak odkręcić od nadkola, w r75 jest łatwiej
|
|