Zobacz temat - R75 model 2000, 2,0i + LPG, V6
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Chcę kupić ROVERka - R75 model 2000, 2,0i + LPG, V6

barmot - Pią Paź 19, 2018 18:59
Temat postu: R75 model 2000, 2,0i + LPG, V6
Witajcie. To mój pierwszy post, ale mam nadzieję, że nie ostatni, oraz, że trafię tu na wiele życzliwych osób. Od bardzo wielu lat jestem użytkownikiem samochodów ze znaczkiem szachownicy, ale dziś przypadkiem spotkałem znajomego, który posiada Rovera 75 z dwulitrowym silnikiem benzynowym z podtlenkiem LPG. Samochód na pierwszy rzut oka wymaga dopieszczenia co jednak nie zmienia faktu, że bardzo mi się spodobał. Kolega posiada go od kilku dni, bo zamienił się za audi, a teraz szuka mercedesa i nie zna historii tego samochodu. Niestety nie wiem absolutnie nic o tych samochodach. Wiem, że ma sporo wspólnego z BMW E46, co da się zauważyć choćby na radiu i innych elementach elektrycznych. Ale co powiecie mi o tym silniku? Widziałem wyciek oleju na pokrywie przy ścianie grodziowej oraz na misce olejowej od przodu samochodu, klimatyzacja nie chłodzi, nie działa zamek centralny w tylnych drzwiach, połamane są ramki przy klamkach wewnętrznych, widać paski na wyświetlaczu na zegarach, brakuje listewek na progach, a w silniku jest już olej półsyntetyczny (w moich bmw pomimo ponad 400kkm nadal leję pełen syntetyk). Jak jest z eksploatacją tego samochodu? Faktycznie zawieszenie jest takie samo jak w E46? Co to jest za silnik, jak wygląda temat wymiany rozrządu przy 200kkm (na zegarach)? Czy diagnostyka, kodowanie, programowanie, aktualizacja softów jest możliwa za pomocą sprzętu do BMW? Posiadam oryginalnego ICOMa, softy itp itd i fajnie byłoby to wykorzystać również no nowego nabytku :D Na poniedziałek umówiłem się na oględziny tego auta na podnośniku i jeśli będzie ok oraz nikt z czytających tego posta nie zasieje ziarna niepewności w mojej głowie to w przyszły weekend stanę się jednym z użytkowników Rovera 75 :D

Z góry dziękuję za odpowiedzi ;)

Malignus - Pią Paź 19, 2018 22:46

Niewiele mogę Tobie pomoc na temat 75-ki Ale mi również się bardzo podoba Roverek i MG lecz w wersji v6.Turbo ma potencjal.To wiem z for anglojęzycznych.V6 pięknie gada i wstaje od 0.Kumpel wsadzil do TF v6 z MG zt.Paski na wyswietllaczu to norma.Niestety lata maja to do siebie ze polaczenia ida w diably.Co do oleju mój TF ma full syntetyk.Do kopciuszka leje co znajde :mrgreen: czyli do 307cc ale mysle ze autko warte grzechu.Tu mogą się wypowiedzieć koledzy majacy takowe.
Brat - Sob Paź 20, 2018 07:56

Trochę dużo wad, ciekawe w jakim stanie są inne elementy, skoro nawet ramki klamek są pourywane i brak nakładek na progi. Wiadome wszystko zależy od ceny..

Pixele ekranu to norma tym się nie ma co przejmować. Zawieszenie jest podobne jak od e46, ale nie takie samo więc wahacza od e46 nie założysz :]

Rozrząd przy 200k, jeśli nie był robiony to do wymiany, koszta ~ 1300 -1400 zł z wymianą (cena wysoka ze względu na drogi napinacz hydrauliczny)

Centralny zamek nie działający w poszczególnych drzwiach - to też częsta przypadłość, najlepiej wymienić całą kasetkę zamka.

Silniki v6 są spoko, ale mają trochę wad. Najważniejsze to sprawdzić czy jest płyn chłodzący. Baaardzo często padają termostaty (rozszczelniają się na zgrzewie) więc trzeba sprawdzić czy pomiędzy V cylindrów nie ma płynu chłodzącego, bądź jakiejś galarety po odparowaniu tegoż płynu.

Fabryczny olej jaki powinien być to 10w40, więc proszę się nie dziwić.

Czasem styrkają popychacze hydrauliczne zaworów, więc są też czasem dziwne dźwięki z głowic.

Zwykły kabel od BMW INPA + forumowy program TOAF, i można kodować różne moduły. Do silników v6 niestety nie ma live data, i to w sumie jedyna wada programu.

Porównaj trochę innych roverów na aukcjach, przeglądnij tematy z tego forum, wielu opisuje to swoje zmagania i problemy z tymi samochodami. Ja ze swoim przeszedłem bardzo wiele problemów a koszta dawno przewyższyły wartość samochodu.. Musisz poczytać forum żeby nie wdepnąć w minę.

Pozdr.

dzelo23 - Sob Paź 20, 2018 09:43

:mrgreen: oj turbo ma potencjał. Dobrze by było jakbyś sprawdził jeszcze jakiegoś nie tylko w necie ale na żywo, będzie porównanie do omawianego egzemplarza.
christopher7 - Nie Paź 21, 2018 15:41
Temat postu: Re: R75 model 2000, 2,0i + LPG, V6
barmot napisał/a:
dziś przypadkiem spotkałem znajomego, który posiada Rovera 75 z dwulitrowym silnikiem benzynowym z podtlenkiem LPG.

Mi tam by wystarczyła do dobrej zabawy sama benzyna +nitro :mrgreen:
No ale na serio obejrzeć zawsze warto. Zapewne jak się przejedziesz to już będziesz wiedzieć czy chcesz mieć tę furę...
Ciekaw jestem twojego wrażenia (szczególnie odnośnie komfortu jazdy) bo jak rozumiem chyba chcesz się do niego przesiąść z BMW E46?
Wszystkie wymienione przez ciebie zauważone wady wozu to typowe bolączki R75. I wszystko da się naprawić. Kwestia za ile będzie ten wóz na sprzedaż i ile trzeba będzie do niego dołożyć żeby doprowadzić do stanu idealnego. Sam silnik całkiem fajny w brzmieniu i pozwala mieć przyjemność z jazdy.

barmot - Nie Paź 21, 2018 22:44

Dziekuje za opinie. Dziś kupiłem ten samochód :mrgreen:
Zrobiłem nim już 250km i spalanie na trasie 15l/100km wydaje się troche duże. Prowadzi się całkiem fajnie, ale brakuje mu mocy, ktora raz wzrastała, a raz malała, silnik na wolnych obrotach pracował nierówno i trochę telepał, ale na pierwszy ogień zmienię cewki, świece i przewody no i zobaczymy co będzie. Rozrząd był robiony jakieś 1,5 roku temu, wìec do wiosny spokojnie polata. Zauważyłem, że drzwi kierowcy raz się otwierają, a raz nie (centralny), nie ma świateł cofania i kierownica lekko drży przy hamowaniu z wyższych prędkości, ale poza fotelami, od których boli dupsko komfort jest super, przede wszystkim cisza w środku nawet przy prędkościach bliskich 200km/h. Trochę dziwnie pracuje sprzęgło, ale to podobno typowe. Termostat trzyma idealny poziom, a wentylator załącza się kiedy zachodzi taka potrzeba. Jutro spróbuje wyregulować gaz i zobaczymy jak to będzie. Póki co jestem zadowolony.
Roverek dołącza do zestawu E39 530d touring i E36 318iS coupe jako trzecie auto, ale najbardziej mogę go porównać do E34 i E46, które też miałem użytkować przez kilka lat.

christopher7 - Pon Paź 22, 2018 08:22

Witamy w klubie :-)
Usterki które opisałeś to raczej drobiazgi które bez problemu sam ogarniesz (ewentualnie przy pomocy innych Roverkowców)
To Forum to kopalnia wiedzy znajdziesz tu opisane rozwiązania praktycznie każdego problemu.
Można powiedzieć, że ten wóz to taki brytyjski kuzyn wozów które już masz. Czyli w zasadzie jedna rodzina :wink: