Zobacz temat - [R75] Problem z temperaturą silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problem z temperaturą silnika

suhy91 - Pon Kwi 01, 2019 15:28
Temat postu: [R75] Problem z temperaturą silnika
Witam.
Od przeszło tygodnia jestem posiadaczem Rovera 75, 1,8 benzyna z 2002r. Zauważyłem problem z temperaturą silnika. Otóż jak jeżdżę po mieście to strasznie wolno podnosi się czujnik temperatury do połowy. Muszę pojeździć z 30-40 minut aby osiągnęło połowę. Za to jak wyjadę po za miasto, albo po prostu będę jechał ze stałą szybką prędkością, to wskazówka temperatury spada. Tak temperatura pokazywała po godzinie jazdy (około 60km zrobione) http://oi68.tinypic.com/iddc38.jpg . Gdzie leży problem? Czy problem leży w samym termostacie? Dodam, że grzanie w kabinie jest po 10-15 minut od startu.

Dużo się naczytałem. Jestem świadom, ze ten samochód ma wadę konstrukcyjną i to jest częsty mankament z układem chłodzenia. Słyszałem, o tym, że termostat można zamontować w innym miejscu, przez co problem z układem chłodzenia znika. Ale nigdzie nie mogę znaleźć jakieś pomocy/instrukcji. W tym samochodzie przed kupnem była robiona uszczelka pod głowicą.

Byłem już u jednego mechanika, którymi Tylko powiedział, że mam go jak najszybciej sprzedać

0L0 - Pon Kwi 01, 2019 17:31

Prosty test - pojeździj trochę, tak tylko aby wskazówka temperatury lekko się podniosła i dotknij chłodnicy. Jak będzie ciepła to znaczy, że masz otwarty termostat (do wymiany... zarówno termostat jak i mechanik ;) ).
Nagash - Pon Kwi 01, 2019 18:55

Miałem identyczne objawy, jak Ty zarówno w moim V6, jak i dieslu żony. Wszędzie padł termostat. Także bez żadnych ceregieli go wymień.

A mechanik niech wraca do passatów, bo widocznie tylko na tym się zna ;)

Jasiu - Pon Kwi 01, 2019 23:17

Witam.
Poniżej link o termostacie prt
https://www.roverki.eu/zr...mi-serii-k.html
Ciężko powiedzieć czy działa. Ja go mam a i tak uszczelkę wydmuchało

cyborg - Sro Kwi 03, 2019 13:31

Jasiu napisał/a:
Ja go mam a i tak uszczelkę wydmuchało

A robiłeś wtedy planowanie płaszczyzny bloku, głowicy, uszczelkę stalową z podkładką, nowe szpilki i magistralę olejową? Bo jeśli nie to termostat PRT nic nie da, to tylko taka "wisienka na torcie" do wymienionych przeze mnie spraw które należy zrobić podczas wymiany uszczelki (wg firmy Landrover). Naprawy półśrodkami najczęściej się tak kończą..
Do autora tematu - zapewne ktoś w ogóle wyjął termostat z obudowy albo go przewiercił, sprawdź to..

thomassonss - Sro Kwi 03, 2019 13:52

Nagash napisał/a:
A mechanik niech wraca do passatów, bo widocznie tylko na tym się zna ;)


haha to samo chciałem napisać tylko o golfach :mrgreen: taki offtopic..

Jasiu - Sro Kwi 03, 2019 16:12

Masz rację, jak by zrobiło się to wszystko pewnie by dłużej wytrzymało, ale kto przy zmianie uszczelki planuje blok? Land Rover też ma pomysły.
dawidd - Sro Kwi 03, 2019 19:48

Silniki serii k sa bardzo dobre, tylko niekoniecznie każdy umie ja naprawić. Zalecane jest rowneiz usuniecie zaworka zwrotnego z odpowietrznika, zrobienie dziurki w oryginalnym termostacie max 2-3 mm od gory i termostat prt nie jest konieczny, nie twierdze ze nie jest lepszy ale jesli ktos nie chce go wstawiać to mozna innymi sposobami usprawnić k serie. Co do "wzmacnianych" uszczelek - ja nie polecam, zwykła victor reintz i będzie śmigać. Multum info jest w dziale z roverami 400 gdzie k seria jest "rozłożona na czynniki pierwsze"
dzelo23 - Sro Kwi 03, 2019 21:07

Termostat prt zwiększa objętość układu chłodzenia do 6l, w zależności od tego na jaką temperaturę otwarcia wsadzimy termostat taką temperaturę będzie się starał utrzymać układ chłodzenia. W przypadku wiercenia dziurki w tradycyjnym termostacie narażamy się na mniej kontrolowane wachania temperatury płynu chłodniczego. Przerabiałem temat na dwóch autach, tradycyjny termostat też można dostać na różne temperatury otwarcia. Co do uszczelek starego typu i mls to najważniejsze by mieć kogoś kto to robil już te silniki, nawet bardzo znany mechanik moze się wyłożyć na tych silnikach ;)
cyborg - Sro Kwi 03, 2019 21:45

Jasiu napisał/a:
kto przy zmianie uszczelki planuje blok?

Dobry mechanik, jeśli stwierdzi że blok tego wymaga

[ Dodano: Sro Kwi 03, 2019 21:45 ]
dawidd napisał/a:
Co do "wzmacnianych" uszczelek - ja nie polecam, zwykła victor reintz i będzie śmigać.

To Twoja opinia, rób jak uważasz. A informacji na forum jest wiele, ale niewielu prawidłowo naprawiło ten silnik. Landrover napisał co należy zrobić żeby wyeliminować problem i tak należy postępować a nie połowicznie "bo mi się wydaje" albo "bo nie mam tyle kasy". Nie przeczę że zwykła uszczelka z gumkami popracuje jakiś czas, tym bardziej jeżeli blok jest w miarę prosty. Ale czasami puszcza, więc po co ryzykować?

dawidd - Sro Kwi 03, 2019 22:14

Ja nie pisze bo o uszczelce wzmacnianej bo tak mi sie wydaje, nie raz robiłem ten silnik i wzmacniana wstawiłem tylko raz, bo po 6 m-cach puszczała wodę bokiem silnika.
Byc może tak sie złożyło ze własnie wtedy cos źle zrobiłem, nie wiem, ale zawsze gdy wstawiałem zwykłą uszczelkę było dobrze.
Co do rozwiercania termostatu - ma to swoje minusy bo dłużej sie silnik nagrzewa, ale przy dziurce 2 mm na pewno nie bedzie wahań temperatury. Sam gdy miałem k serie tak robiłem i poza dluzszym rozgrzewaniem silnika nie bylo innych wad tej metody

cyborg - Sro Kwi 03, 2019 22:19

Zwykła uszczelka "wybacza" nierówności głowicy jak i bloku, jednak nigdy niewiadomo na jak długo. Do wzmacnianej koniecznie planowanie głowicy i najczęściej bloku - po przegrzaniu potrafią się nieźle zwichrować
dawidd - Czw Kwi 04, 2019 13:00

cyborg napisał/a:
nierówności głowicy jak i bloku,

Jeżeli ktoś składa na niesplanowanej głowicy i nie dotartym bloku to nie ma o czym mówić. Planowanie to podstawa. Mimo iz k-seria dopuszcza tylko 0.2mm (jak dobrze pamiętam) to można ściągnąć więcej i tez nie ma problemu

[ Dodano: Czw Kwi 04, 2019 13:00 ]
PS Warto tez wymienić kolki centrujące uszczelkę i głowicę jeśli stare są plastykowe

dzelo23 - Czw Kwi 04, 2019 13:06

Yyyyy czegoś nie czaje, wzmacniania od zwykłej różni się tylko dodatkową ilością tej czerwonej ścieżki. Może piszecie o różnicach między starego typu a tą wielowarstwową czyli mls'em?

[ Dodano: Czw Kwi 04, 2019 13:06 ]
Kołki przychodzą w komplecie z uszczelką ;) i zawsze warto je wymienić

cyborg - Pią Kwi 05, 2019 08:18

Dokładnie tak, ja mam na myśli wielowarstwową z przekładką, chyba zacząłem używac nazwy "wzmacniana" po nazwaniu tak przez "dawidd". Pownniśmy nazywać ją prawidłowo, MLS.
Co do uwagi o planowaniu bloku - czytałem tu wiele relacji z wymiany uszczelki i nie przeczytałem ani słowa że ktoś planował blok, a są osoby które twierdzą że nawet głowicy nie planowali i składali. I stąd się potem biorą takie opinie że uszczelki padają 1000 km po wymianie..

Marcin84 - Wto Kwi 23, 2019 20:40
Temat postu: Re: [R75] Problem z temperaturą silnika
suhy91 napisał/a:
Witam.
Od przeszło tygodnia jestem posiadaczem Rovera 75, 1,8 benzyna z 2002r. Zauważyłem problem z temperaturą silnika. Otóż jak jeżdżę po mieście to strasznie wolno podnosi się czujnik temperatury do połowy. Muszę pojeździć z 30-40 minut aby osiągnęło połowę. Za to jak wyjadę po za miasto, albo po prostu będę jechał ze stałą szybką prędkością, to wskazówka temperatury spada. Tak temperatura pokazywała po godzinie jazdy (około 60km zrobione) http://oi68.tinypic.com/iddc38.jpg . Gdzie leży problem? Czy problem leży w samym termostacie? Dodam, że grzanie w kabinie jest po 10-15 minut od startu.

Dużo się naczytałem. Jestem świadom, ze ten samochód ma wadę konstrukcyjną i to jest częsty mankament z układem chłodzenia. Słyszałem, o tym, że termostat można zamontować w innym miejscu, przez co problem z układem chłodzenia znika. Ale nigdzie nie mogę znaleźć jakieś pomocy/instrukcji. W tym samochodzie przed kupnem była robiona uszczelka pod głowicą.

Byłem już u jednego mechanika, którymi Tylko powiedział, że mam go jak najszybciej sprzedać



Pewnie już rozwiązałeś problem, ale może komuś się przyda :)

Najprawdopodobniej wnętrze twojego termostatu zostało wyjęte/rozwiercone podczas wymiany uszczelki, tak mechanicy paproki którzy nie potrafią fachowo wykonać naprawy zabezpieczają się na przyszłość żeby nie przegrzać silnika.

Możesz to łatwo sprawdzić poprzez test w zegarach - jest opisane na forum jak go włączyć.
Ogólnie w zegarach pojawi ci się temperatura w stopniach podczas normalnej jazdy. Pewnie odczytasz max 60 stopni co będzie znaczyło że cały obieg leci przez chłodnicę czyli termostatu nie ma lub nie działa.

Osobiście polecam montaż nowego na przewodach. Tutaj znajdziesz opis co daje taki montaż. Nie koniecznie musi to być firma PRT czy też ori Land Rover.

Montaż wykonaj u innego mechanika, bo jak ten na dzień dobry każe ci go sprzedać, to znaczy, że nie ogarnia tego auta. A jest w Polsce klika warsztatów które żyją z naprawy tego modelu i mają się świetnie :)

Powodzenia :)