|   | 
								Forum Klubu ROVERki.pl
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)  oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [Rover 220Ti] Ustawienie rozrządu 2.0T 
						
												 otto - Sob Kwi 06, 2019 18:26 Temat postu: [Rover 220Ti] Ustawienie rozrządu 2.0T Witam od niedawna jestem posiadaczem roverka 220ti . Silniczek cudny lecz zabrałem sie za wymianę rozrządu + uszczelniaczy wałków rozrządu bo lało sie z nich . 
 
Wszystko pięknie ale nie odpala po złożeniu . Co jakis czas jakby załapie puści małego bełta przez wydech i tyle . 
 
Możliwe , że to od źle ustawionego rozrządu ?  
 
*Ustawiałem według reguły : Koło pasowe na godzine 9 .
 
*koło zębate na wałku wydechowym usytuowany na kołku przy "ex" , a na dolotowym przy "in" . Mają zgrywać się (prawie) w jednej linii . 
 
Wedle tego zdjęcia . 
 
Może wie ktoś od czego to może być lub miał podobny problem ?
												 greg-si - Nie Kwi 07, 2019 07:24
  Zdjęcie które pokazujesz jest z k-serii.
 
Tutaj masz t-serię:
 
https://forums.mg-rover.org/rover-600-121/timing-ti-196636/
 
 
Mogłeś źle założyć kółka, wał najlepiej jest ustawić na otworze w kole zamachowym. We flanszy między silnikiem a skrzynią masz otwór za turbo po prawej stronie pod zaślepką w bloku.
 
Tam wkładasz coś (ja używałem wiertła) o średnicy 6mm i powinieneś móc zablokować zamach.
 
 
Może po prostu zbieg okoliczności że coś padło.
												 otto - Nie Kwi 07, 2019 08:41
  Zamach blokowałem w ten sposób właśnie wiertło 8 idealnie pasuje    Wszystko ustawiałem tak jak tu ale jednak coś nie trybi , wszystko nowe dawałem czujniki posprawdzane i tylko ten rozrząd jakoś mi nie pasuje . Jutro postaram się coś jeszcze porobić lecz boję się zeby nie doszło do kolizji zaworów   
												 greg-si - Nie Kwi 07, 2019 09:05
  To jak kółka na wałkach założyłeś dobrze to raczej nie ma opcji żeby to był rozrząd.
 
 
Memsdiag - APka na telefon dzięki której możesz sprawdzić najważniejsze parametry silnika, warto się w nią zaopatrzyć jak chcesz mieć to autko dłużej.
 
 
Zacząłbym od iskry i paliwa, jeśli wszystko jest to dalej idąc właśnie memsdiag sprawdzić czy widzi obroty, jak tak czujnik położenia wału jest OK.
 
Ten silnik nawet z przestawionym rozrządem o jeden ząbek pali i chodzi dobrze. Tak samo czujniki, potrzebny jest praktycznie tylko położenia wału i iskra.
 
Reszta czujników tylko koryguje pracę silnika ale na pewno nie spowoduje jego unieruchomienie.
												 otto - Nie Kwi 07, 2019 09:44
  Paliwo jest ,iskra też . Te kółka mnie tylko męczą bo było oznaczeń tyle (po poprzednich osobach co robili rozrząd ) że robiłem od nowa wszystko. Koła zębate są oba takie same tylko zalezy na jaki kółek się go posadzi (bynajmniej ja to tak rozumiem) .  Koło na walku wydechowym nasadzilem na kółek przy oznaczeniu "ex" i na dolotowym na "in" na logikę jest dobrze . Jedyne co nie pasuje to to że strzałki i napisy "exhaust" ma być w stronę dolotu , a in w stronę wydechu (do ustawiania)
												 slax - Pon Kwi 08, 2019 12:49
  W moim temacie na ostatnich stronach są zdjęcia jak powinien być rozrząd ustawiony, zobacz   
												 
					 | 
				 
			 
		 |