|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
MGF i MG TF - [MG TF] nowa benzyna E10
adriano216 - Sob Gru 30, 2023 09:58 Temat postu: [MG TF] nowa benzyna E10 Cześć,
Czy ktoś posiada potwierdzone przez producenta dane czy w MG TF 2003 1,6 można stosować benzynę e10 bez negatywnego z czasem wpływu na silnik i układ paliwowy?
Proszę o odpowiedzi potwierdzone linkiem do artykułu producenta lub zrzutami z instrukcji oficjalnej lub innych autoryzowanych źródeł.
Nawet na sprawdzajcie e10 na uk.gov nie wiadomo nic od 2001 roku
dawidd - Sob Gru 30, 2023 17:12
nikt ci takich danych nie przesle bo ich nie ma. Obejrzyj kilka filmów na yt o co chodzi z ta benzyna i sam wyciągnij wnioski czy można lać czy nie
sTERYD - Pon Sty 01, 2024 12:20
Skoro landrover twierdzi, że można to lać do wszystkich aut wyprodukowanych po '96 roku, a siedzi tam między innymi zwykła k- seria, to pewnie w TFie też nic się dziać nie powinno.
Rov45 - Wto Sty 02, 2024 20:01
Ja się zbytnio nie znam, a po tym co czytam wiem jeszcze mniej. Informacji o Roverach chyba nikt nie poda, bo w tamtych czasach nikt o e10 nie myślał. Nie da się ukryć, że to nawet te ostatnie modele to już 20 letnie auta i chyba ich czas się skończył. Ja swojego R45 używam tylko na krótkie wypady do miasta, dopóki się en cyrk nie uspokoi albo nie wyjaśni coś więcej to tyle się wleje 98
plp - Pon Sty 08, 2024 16:29
Ja dziś zalałem do pełna E10 bo już prawie pusto, a na Circle K nawet premium 95 było E10, a 98 nie było W ogóle to też macie spalania na poziomie 12l/100km ? 1.8 VVC na pokładzie, latem to normalnie 7l/100, a teraz jakieś cuda się dzieją. Nie przypominam sobie żeby w poprzednią zimę też tyle palił.
Co do innych aut z tym samym silnikiem to czytałem że wszystko rozchodzi się o osprzęt, czyli uszczelki, przewody paliwowe, filtr paliwa itp. E10 może powodować wewnętrzną korozję ze względu na większa zawartośc alkoholu, a jak np. pyłek ze skorodowanego filtra pójdzie dalej to smierć wtrysków Wiadomo że kilka tankowań nie ma znaczenia, ale problemy mogą wyjść po czasie.
|
|