Zobacz temat - [Silniki serii K] zmiana pochylenia silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [Silniki serii K] zmiana pochylenia silnika

Piszczyk - Nie Gru 22, 2024 22:11
Temat postu: [Silniki serii K] zmiana pochylenia silnika
Dzień dobry.
Mam pytanie do osób które bądź znają wszystkie możliwe zastosowania silników seri K bądź rozebrały 1,4 16v i znają jego układ smarowania "na wylot".
Mam silnik z poloneza który służy go napędu motorówki. Poprzednio był zamontowany z fabrycznem pochyleniem bloku, ale po zmianach w kadłubie motorówki chciałbym blok ustawić pionowo.
Pytanie pierwsze: czy ten silnik w jakimś samochodzie był ustawiony pionowo? Czy zawsze z pochyleniem do przodu w przypadku FWD?
Pytanie drugie: Czy bloku ustawionym pionowo nie dojdzie do nieprawidłowego spływania oleju do miski? Co z głowicą?
Pytanie trzecie: Czy w którymś z samochodów była płaska miska aluminiowa i smok metalowy z nie plastikowy?

Za wszystkie podpowiedzi z góry dzięki.

Stworzyłem już kolektor wydechowy chłodzony wodą, silnik powoli poznaje, będę i tak rozbierał żeby zweryfikować stan ale wszystkie sugestie mile widziane.

sTERYD - Nie Gru 22, 2024 23:54

Ze spływaniem oleju nie będzie problemu. Podobnie tez ze smokiem. Poziom oleju jest na tyle wysoko, że smok spokojnie pozostanie zanurzony.
Ani miska aluminiowa, ani blaszana w K serii nie była nigdy płaska. Co do smoka nie wiem, ale wątpię, czy w jakiejś wersji był w 100 % blaszany. Tzn sam smok jest blaszany, tylko ma plastikowy ryjek.

flapjck1 - Czw Gru 26, 2024 12:20

alu miski byly w silnikach z vvc
sTERYD - Czw Gru 26, 2024 13:18

Nie tylko. W okolicach '99, tuż przed zmianą modeli na dwucyfrowe wszystkie k serie dostały aluminiowe miski, ale nadal były plytsze pod pierwszymi cylindrami.
birkl - Pią Sty 03, 2025 13:51

flapjck1 napisał/a:
alu miski byly w silnikach z vvc


Dokładnie. A jak wam się widzi taka stacja klimatyzacji od TEXA?
https://www.texapoland.pl...e-klimatyzacji/

Piszczyk - Czw Sty 16, 2025 10:38

i podziękował
Wasze podpowiedzi są poprawne - zweryfikowało je życie - bo i tak rozebrałem silnik do ostatniej śrubki.Więc wewnętrzna budowa silnika, kierunki spływu oleju itp są już mi znane :grin:
I okazało się niestety że na jednym cylindrze stała woda (jak wspominałem - zastosowanie k16 w motorówce). Więc obecnie po zakupieniu całego r25 1,6 jako dawcy mam inne pytanie - gdzie usunę immo z kompa od 1,6? Ktoś do polecenia? Chętnie wyślę gdzieś ECU.
Bo przekładam całe 1,6 wraz z wiązką (jest na cewkach a nie na rozdzielaczu) i dlatego idzie też komp z rovera. Poldorower immo nie miał więc i problemu nie było... ale ECU zamienne nie są ... bo koło zamachowe "itakietam".

I trochę offtopic : resztę rovera 25 2004 mam na części więc zapraszam (jeśli Moderator uważa ten wpis za niestosowny w tym miejscu to proszę usunąć ten ostatni wiersz - dzięki :wink: )

flapjck1 - Pon Sty 20, 2025 19:40

immo usunie Ci Marek spod rzeszowa ( Marko )

ps: z tego roverka przednie blotniki w jakim stanie?

Piszczyk - Wto Sty 21, 2025 18:14

Igła. Naprawdę ładne bez ubytków lakieru i bez rdzy. Lakier LEF
flapjck1 - Wto Sty 21, 2025 22:34

Piszczyk napisał/a:
Igła. Naprawdę ładne bez ubytków lakieru i bez rdzy. Lakier LEF


daj jakies foto prosze

moze byc na tel 500 05 0385
albo mail flapjck1@interia.pl

ps: nie Marko, tylko Markzo https://forum.roverki.eu/profile.php?mode=viewprofile&u=4932

Piszczyk - Sro Sty 22, 2025 19:39

Dobra - następujące pytanie żeby nie zakładać nowych tematów:
Koło zamachowe na sprzęgło 190mm z jakiego modelu będzie pasowało? Ważne żeby współgrało z ECU od 1,6 Motoroli. Bo mocowania silnika jest zrobione z dzwonu od sprzęgła poloneza. A zakładając koło zamachowe od poldorovera ECU zgłupieje bo ma inaczej powycinane szczeliny pod czujnik. Poldorover ma dwa wycięcia symetryczne a rover 1,6 ma cztery w innych miejscach.
Bo rozważam wyjęcie grzebienia z wycięciami z koła od Poldka i przerobienie go. (Poldorover ma wciskany grzebień a nie wyfrezowana w tarczy)