|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Tuleja wahacza (cukierek)-wymiana.
Lechos - Pon Kwi 02, 2007 19:11 Temat postu: [R416] Tuleja wahacza (cukierek)-wymiana. Witam, czy duzo jest roboty przy wymianie tulei na tylnim wachaczu? chodzi mi o to czy trzeba zdejmowac caly wachacz, co trzeba odkrecic i czy czekaja jakies niespodzianki? doszedlem,ze odpowiedzialna jest za skrzypienie z tylu wlasnie ta tuleja zwana cukierkiem.
Przypominam o wpisywaniu na początku tematu [w nawiasie kwadratowym] modelu samochodu, którego dany problem dotyczy. W profilu też warto wpisać // brt
sTERYD - Pon Kwi 02, 2007 20:04
a to ja tez witam
Cytat: | czy duzo jest roboty przy wymianie tulei na tylnim wachaczu? chodzi mi o to czy trzeba zdejmowac caly wachacz, co trzeba odkrecic i czy czekaja jakies niespodzianki? doszedlem,ze odpowiedzialna jest za skrzypienie z tylu wlasnie ta tuleja zwana cukierkiem. |
niestety caly wahacz trzeba wyjąć musisz do tego zdjąć zaciska hamulca (tarczę nie koniecznie, ale zawse trochę wygodniej), no chyba że masz bębny to tylko odkręcasz przewód i zdejmujesz linkępotem odkręcasz ten mały kierynkowy z przodu (ja bym go zostawil dyndającego ) i tył dól a potem góra, nie pamiętam dokładnie, które tem śrubki trzeba odkręcić
probem jest z wydostaniem tych tulei i wciśnięciem ich spowrotem na miejsce, ważne żeby siedzialy po montażu tak samo głęboko jak przed. aha i wjmuje się i wklada do wewnętrznej strony wahacza.
no i montaż w odwrotnej kolejności
i oczywiście po fakcje wycieczka na ustawienie zbieżności KONIECZNIE!!
PozdROVienia
k3master - Pon Kwi 02, 2007 21:37
Witam,
Ja jakis czas temu wymieniałem "cukierek" w prawym tylnym kole.
Roboty jest z tym dużo, ale da się to zrobić bez wyjmowania wahacza - wystarczy odkręcić kilka śrub, podłozyć coś żeby nie spręzynował, potem odkręcić linke hamulca żeby nie przeszkadzała i można się zabrać za wyciągania tulei.
U mnie tuleja wyszła w kierunku "na zewnątrz" samochodu. Wkładałem ją też "od zewnątrz". Zwróć uwagę przy wyciąganiu starej tulei, aby nie został tam z niej metalowy pierścień (uniemozliwi on włożenie nowej).
Podsumowując - jak bym miał to robić jeszcze raz....to bym pojechał do mechanika.
Za dużo roboty.
Pozdrawiam
k3master
R400 '98 1.6 benz + LPG (Kraków)
AndrewS - Pon Kwi 02, 2007 21:48
przy wymianie tuleji z tylu trzeba ustawiac zbieżność czy z tylu w ogóle da sie coś ustawiac
sTERYD - Wto Kwi 03, 2007 00:28
Cytat: | przy wymianie tuleji z tylu trzeba ustawiac zbieżność czy z tylu w ogóle da sie coś ustawiac |
przy zawieszeniu wielowahaczowym owszem to nie belka wleczona że jest belka i tak ma być
da się i to każde koło oddzielnie
ale za to jak się pięknie prowadzi
PozdROVienia
fabryk - Pią Kwi 06, 2007 07:27
a duzo taka tuleja kosztuje wogole?
pzdr
Lechos - Pią Kwi 06, 2007 07:36
na allegro sa po 45zl a w sklepie motoryzacyjnym pytalem i maja po 60
fabryk - Pią Kwi 06, 2007 11:35
Lechos napisał/a: | na allegro sa po 45zl a w sklepie motoryzacyjnym pytalem i maja po 60 | a jakis szacowany koszt naprawy w serwisie znany moze jest?
Przemek_Docent - Pią Kwi 06, 2007 11:39
fabryk napisał/a: | a jakis szacowany koszt naprawy w serwisie znany moze jest? |
Zależy, czy zdejmują wahacz, czy nie. W Morganie w Warszawie nie zdejmują i koszt to 50 albo 80 zł za stronę - nie pamiętam.
fabryk - Pią Kwi 06, 2007 12:27
Przemek_Docent napisał/a: | fabryk napisał/a: | a jakis szacowany koszt naprawy w serwisie znany moze jest? |
Zależy, czy zdejmują wahacz, czy nie. W Morganie w Warszawie nie zdejmują i koszt to 50 albo 80 zł za stronę - nie pamiętam. |
oo dobrze ze mi napisales bo juz mialem do nich dzwonic bo nie ukrywam ze blisko tam mam i rozrzad robilem tam takze chyba pozostane tam robic autko...a znasz moze cene regulacji sprzegla??bo cholernie wysoko mi bierze i wiem ze da sie to jakos obnizyc(tylko nie piszcie ze sie konczy bo pedal jest zbyt wysoko i duzo luzu ma)
pzdr
[ Dodano: Pią Kwi 06, 2007 1:30 pm ]
Lechos napisał/a: | na allegro sa po 45zl a w sklepie motoryzacyjnym pytalem i maja po 60 |
sprobuje najpierw to nasmarowac na jakis czas a pozniej wymienie odrazu oba bo widze ze koszt za wymiane obu z czesciami to okolo 200zl takze nie jest tak zle.
pzdr i dzieki za pomoc
[ Dodano: Pią Kwi 06, 2007 6:01 pm ]
Przemek_Docent napisał/a: | fabryk napisał/a: | a jakis szacowany koszt naprawy w serwisie znany moze jest? |
Zależy, czy zdejmują wahacz, czy nie. W Morganie w Warszawie nie zdejmują i koszt to 50 albo 80 zł za stronę - nie pamiętam. |
Dzwonilem i chca 100 za sama robocizne pewnie mozna by tam sie dogadac o jakies grosze.
pzdr
wiktorio0001 - Sob Kwi 07, 2007 10:17
100 zł za dwie strony? Zadzwoń jeszcze do Zielonki bankowej tam jest w miarę tanio. Telefon znajdziesz na stronce z warsztatami a dokładniej z częściami do naszych cacuniek.
jarema - Sob Kwi 07, 2007 11:28
w r416 nie ma regulacji sprzęgła. tam jest hydrauliczne sprzęgło, może umarła ta pompka ale to by brało przy samej podłodze albo wcale. u mnie skończyło się przy 140tyś i wymieniłem całe. objaw był taki że zaczęło się ślizgać, koszt sprzęgła kompletnego valeo wyniósł niecałe 500zł w inter cars. za to z wymianą jest odzaje... a roboty.
fabryk - Sob Kwi 07, 2007 12:43
wiktorio0001 napisał/a: | 100 zł za dwie strony? Zadzwoń jeszcze do Zielonki bankowej tam jest w miarę tanio. Telefon znajdziesz na stronce z warsztatami a dokładniej z częściami do naszych cacuniek. |
100zl za jedna strone
[ Dodano: Sob Kwi 07, 2007 2:00 pm ]
jarema napisał/a: | w r416 nie ma regulacji sprzęgła. tam jest hydrauliczne sprzęgło, może umarła ta pompka ale to by brało przy samej podłodze albo wcale. u mnie skończyło się przy 140tyś i wymieniłem całe. objaw był taki że zaczęło się ślizgać, koszt sprzęgła kompletnego valeo wyniósł niecałe 500zł w inter cars. za to z wymianą jest odzaje... a roboty. |
czyli nie da rady go troche opuscic?
tzn ze sie konczy juz powoli bo straaaasznie wysoko lapie....
Tacowski - Nie Kwi 08, 2007 12:00
To chodzi o ta tuleje na tylnym wahaczu ktora jakby patrzac na auto jest blizej poczatku auta?
fabryk - Nie Kwi 08, 2007 12:58
Tacowski napisał/a: | To chodzi o ta tuleje na tylnym wahaczu ktora jakby patrzac na auto jest blizej poczatku auta? |
o takie gumowe cos co piszczy w sedanie na dziurach i dolach i strasznie denerwuje ludzi
pzdr
Tacowski - Nie Kwi 08, 2007 13:02
Ja mam Hatchbacka i tez mi skrzypi . I jak patrzylem to wiem co tam jest uszkodzone i dlatego pytam czy to to co pisalem wczesniej. Czekam na odp.
|
|