|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Kontrolki od ABS i SRS.
Lechos - Wto Kwi 03, 2007 10:49 Temat postu: [R416] Kontrolki od ABS i SRS. w instrukcji wyczytałem, że te kontrolki powinny sie zapalic na kilka sek. po włączeniu kluczyka w pozycję II, u mnie się tylko zapala kontrolka na kierałce (SRS) i zaraz gaśnie. Tak ma być czy coś mam skopane?
sTERYD - Wto Kwi 03, 2007 11:34
na kierownicy masz kontrolkę jeśli masz tylko 1 poduszkę i tylko ona się powinna zapalić na ~6sek, bo przy zegarach nie ma
jesli chodzi o ABS to jeśli mmasz abs to powinna się na chwilkę zapalić, jeśli masz to sprawdź czy abs dziala (hamując ostro na jakiejść mało przyczepnej nawierzchni), bo może poprostu spaliła się żarówka...
jeśli już nie działa, to może być bezpiecznik, czasem się zdarza, że do sprzedaży ktoś wyjął bo się kontrolka caly czas świeciła, a nie chcialo się sprzedającemu naprawić, najczęśćiej padają czujniki , albo zdarza się pęknięty pierścień, uffff
Lechos - Wto Kwi 03, 2007 11:53
jesli dobrze się orientuję to bezpieczniki od ABS są po lewej stronie kierałki na dole i w komorze silnika przy lewym nadkolu----jeszcze gdzieś
tomke - Wto Kwi 03, 2007 17:12
Witam
Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie ale podeślij zdjęcie silnika z góry.
To zobaczymy czy masz pompkę od ABS. Chyba że jesteś pewny że ten ABS jest.
Ja myślałem że mam ....hehehehehhee ( laik ze mnie )
piter34 - Wto Kwi 03, 2007 17:14
Lechos napisał/a: | w instrukcji wyczytałem, że te kontrolki powinny sie zapalic na kilka sek. po włączeniu kluczyka w pozycję II, u mnie się tylko zapala kontrolka na kierałce (SRS) i zaraz gaśnie. Tak ma być czy coś mam skopane? |
A ty masz w ogóle ABS?
fabryk - Pią Kwi 06, 2007 00:19
mi sie wydaje ze nie mam ale zrobie foteczke i podesle.pozatym chyba po zdjeciu kola powinno byc widac Abs.Jutro zapodam zdjecie
pzdr
tomke - Pią Kwi 06, 2007 12:14
Z przodu nawet nie musisz ściągać koła. Skręcisz koła mocno w lewo iw okolicach końca przegubu szukasz ( macasz ) pierścień z ząbkami. Jak nie ma to nie ma ABSu.
P.S. Tego wszystkiego dowiedziałem sie oczywiście po kupnie autka no i przede wszystkim z netu. Sprzedawca zapeniał że jest. Ale co tam. Autko ładnie jeździ i mi się podoba. A to drewienko to już luksus hehehee.
Lechos - Pią Kwi 06, 2007 12:24
albo luknij na silnik kolo serwa i bedziesz widzial czy masz pompe od ABS czy nie, ja mimo zapenien sprzedajacego (sasiad wiec zbytnio nie wnikalem) ze jest nie mam ABS. Troszke dziwnie aby taka furka go nie miala ale plakac nie mam zamiaru z powodu braku
fabryk - Pią Kwi 06, 2007 12:26
tomke napisał/a: | Z przodu nawet nie musisz ściągać koła. Skręcisz koła mocno w lewo iw okolicach końca przegubu szukasz ( macasz ) pierścień z ząbkami. Jak nie ma to nie ma ABSu.
P.S. Tego wszystkiego dowiedziałem sie oczywiście po kupnie autka no i przede wszystkim z netu. Sprzedawca zapeniał że jest. Ale co tam. Autko ładnie jeździ i mi się podoba. A to drewienko to już luksus hehehee. |
mnie tez zapewnial ale mu na miejscu udowodnilem ze nie ma przy mocnym hamowaniu i wiedizlaem ze nie ma ale znowu przydaloby sie sprawdzic bo jak sie okaze ze jest i jest popsuty to warto zrobic ale chbya w roverkach 416si z 1997roku z jednym jaskiem i klima nie bylo absu...tak mnie sie wydaje
pzdr
tomke - Pią Kwi 06, 2007 12:33
Nie wiem czy dobrym tropem idę ale autka z ABSem miały chyba wentylowane tarcze Jeżeli u Ciebie jest inaczej to masz odpowiedź.
Jeśli jest inaczej z tymi tarczami to niech mnie ktoś sprostuje.
Pozdro
fabryk - Pią Kwi 06, 2007 12:40
tomke napisał/a: | Nie wiem czy dobrym tropem idę ale autka z ABSem miały chyba wentylowane tarcze Jeżeli u Ciebie jest inaczej to masz odpowiedź.
Jeśli jest inaczej z tymi tarczami to niech mnie ktoś sprostuje.
Pozdro |
wydaje mi sie ze mozesz sie mylic bo do wiekszosci aut mozesz kupic tarcze wentylowane i sobie zalozyc
to ja moze jednak dzisiaj to zdjecie zrobie i wrzuce tutaj i okreslicie bo kontrolki ni ma i absu raczej brak ale wole byc pewny
pzdr
tomke - Pią Kwi 06, 2007 15:30
fabryk napisał/a: |
wydaje mi sie ze mozesz sie mylic bo do wiekszosci aut mozesz kupic tarcze wentylowane i sobie zalozyc
to ja moze jednak dzisiaj to zdjecie zrobie i wrzuce tutaj i okreslicie bo kontrolki ni ma i absu raczej brak ale wole byc pewny
pzdr |
Znaczy źle to sprecyzowałem. Oczywiście że jeżeli występowały wentylowane tarcze to nie zawsze był ABS. Ale jeżeli masz zwykłę tarcze to raczej nie masz co szukać ABSu (chyba tak). Zapodaj zdjęcie i będzie wiadomo.
Pozdro
fabryk - Czw Kwi 12, 2007 11:08
tomke napisał/a: | fabryk napisał/a: |
wydaje mi sie ze mozesz sie mylic bo do wiekszosci aut mozesz kupic tarcze wentylowane i sobie zalozyc
to ja moze jednak dzisiaj to zdjecie zrobie i wrzuce tutaj i okreslicie bo kontrolki ni ma i absu raczej brak ale wole byc pewny
pzdr |
Znaczy źle to sprecyzowałem. Oczywiście że jeżeli występowały wentylowane tarcze to nie zawsze był ABS. Ale jeżeli masz zwykłę tarcze to raczej nie masz co szukać ABSu (chyba tak). Zapodaj zdjęcie i będzie wiadomo.
Pozdro |
kurcze tarcze mam wentylowane a zdjecia wciaz nie zrobilem kontrolka sie zadna nie zapala...dzisiaj moze to zdjecie silnika wstawie to sami ocenicie a na ktora czesc silnika mam sie bardziej skupic?a przy bebnach z tylu tez byly absy w roverkach?
tomke - Czw Kwi 12, 2007 11:26
no hej
http://www.roverki.pl/mod...8&orderby=dateD
To coś z prawej, za akumulatorem to jest pompa od ABS.
Jeżeli się nie mylę to u Ciebie powinna być tam gdzie na tym zdjęciu jest zbiorniczek wyrównawczy.
Pozdro
fabryk - Czw Kwi 12, 2007 11:52
tomke napisał/a: | no hej
http://www.roverki.pl/mod...8&orderby=dateD
To coś z prawej, za akumulatorem to jest pompa od ABS.
Jeżeli się nie mylę to u Ciebie powinna być tam gdzie na tym zdjęciu jest zbiorniczek wyrównawczy.
Pozdro |
ok sprawdzilem niestety nie posiadam takiego udogodnienia
sTERYD - Czw Kwi 12, 2007 12:14
to pewnie dlatego Ci się ta kotrolka nie zaświeca
fabryk - Czw Kwi 12, 2007 12:19
sTERYD napisał/a: | to pewnie dlatego Ci się ta kotrolka nie zaświeca |
Pewnie tak
Chyba wcisne pomogl
|
|