Zobacz temat - [R75] Filtr kabinowy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Filtr kabinowy

markwiatek - Czw Kwi 12, 2007 19:19
Temat postu: [R75] Filtr kabinowy
Witam.
Autko kupilem prawie rok temu i od poczatku mam problem z klima. Bylem juz w dwoch zakladach specjalizujacych sie w klimatyzacjach i niestety nic to nie dalo.
Mianowicie , klima dziala tylko w czasie jazdy. W czasie postoju slychac ze sie zalacza ale po sekundzie sie odlacza i dmucha powietrze cieple oraz bardzo wilgotne. W czasie jazdy dziala normalnie.
Chcialbym rowniez zmienic filtr przeciwpylkowy ale nie za bardzo wiem jak go znalezc.
Bede bardzo wdzieczny za kazda pomoc, zbliza sie znowu lato wiec musze to naprawic.

Piotrass - Czw Kwi 12, 2007 20:01

markwiatek napisał/a:
Chcialbym rowniez zmienic filtr przeciwpylkowy ale nie za bardzo wiem jak go znalezc.
Z tego co wiem to powinien się znajdować w podszybiu. (Konieczny demontarz plasitiku podszybia i wycieraczek).
Doleslaw - Czw Kwi 12, 2007 20:03

1.Nie bardzo rozumiem, że działa tylko podczas jazdy. Jak samochód stoi z włączonym silnikiem to też nie działa? Czy to zależy od obrotów silnika?

2.Filtr przeciwpyłkowy jest schowany za airbag pasażera a dostęp do niego jest możliwy po otwarciu maski i po zdemontowaniu plastików prawego podszybia. Niektórzy radzą też zdemontować wycieraczkę, ale można i bez :lol: A tu masz instrukcję: (Uwaga! Na ilustracji jest anglik, więc strona prot'iwpołożna!)

markwiatek - Czw Kwi 12, 2007 21:13

Na postoju z wlaczonym silnikiem nie dziala, wlasciwie nie zaleznie od obrotow silnika. Natomiast podczas jazdy normalnie chlodzi. Zastanawiam sie czy nie ma z tym cos wspolnego wentylator albo jakis czujnik lub termostat.
ADAM1 - Czw Kwi 12, 2007 21:31

markwiatek napisał/a:
Na postoju z wlaczonym silnikiem nie dziala, wlasciwie nie zaleznie od obrotow silnika. Natomiast podczas jazdy normalnie chlodzi. Zastanawiam sie czy nie ma z tym cos wspolnego wentylator albo jakis czujnik lub termostat.


No i chyba sam rozwiazales problem, poniewarz przy wlaczonej klimatyzacji powinien wlaczyc sie wentylator, a z twojej wypowiedzi(nie napisales tego konkretnie) mozna wnioskowac, ze sie nie wlacza.
Podczas jazdy dziala ci klimatyzacja, poniewarz wiatr uderza o chlodnice klimatyzacji i ja chlodzi, natomiast na postoju nic nie wieje, co powoduje nadmierny przyrost cisnienia w ukladzie klimatyzacji i czujnik cisnieniowy odlacza kompresor
Wilgotne powietrze dostaje sie do kabiny z parownika
Uszkodzony wentylator jest bolaczka R75

Pozdrawiam

PHJOWI - Czw Kwi 12, 2007 22:38

ale czy ty sprawdzasz na temp.LO i na max nawiew???. bo jak maiłem diesla to dopiero się załączał jak miałem temp,loW I maksymalnie nawiew włączony. inaczej nie działał
nixon75 - Pią Kwi 13, 2007 07:50

u mnie to samo było te same obiawy uszkodzony wiatrak. filtr warto zmnienić ale ja przy zmnianie zdjołem wycieraczki i podszybie mniej czasu zajeło mi zdjecie tego wszystkiego niż kombinowanie z odchilaniem podszybia. a jeszcze jest ryzyko że pęknie i koszty dodatkowe. oprucz filtra to i powinno się odgrzybić parownik. opis był na forum
Kozik - Pią Kwi 13, 2007 08:03

Bez wentylatora nie będzie chłodziło no chyba że podczas jazdy jak to ktoś tam wcześniej napisał.
markwiatek - Pią Kwi 13, 2007 18:22

Wiec prawdopodobnie wiatrak. Czy jest jakis pewny sposob na sprawdzenie wentylatora czy dziala, bez demontazu oczywiscie. Sprawdzilem juz bezpieczniki i przekazniki, wiec pozostaje mi tylko sprawdzic wentylator. Tylko w jakiej sytuacji powinien sie na pewno wlaczyc, zeby sie przekonac czy jest dobry?
Brt - Pią Kwi 13, 2007 19:00

Wpisz w wyszukiwarkę forum: "wentylator R75" i przeczytaj np. wątek drugi od góry ;)
ADAM1 - Pią Kwi 13, 2007 20:34

markwiatek napisał/a:
Tylko w jakiej sytuacji powinien sie na pewno wlaczyc, zeby sie przekonac czy jest dobry?


Zawsze przy wlaczonej klimatyzacji

Pozdrawiam

markwiatek - Pią Kwi 13, 2007 20:37

Brt napisał/a:
Wpisz w wyszukiwarkę forum: "wentylator R75" i przeczytaj np. wątek drugi od góry ;)



Dzieki :wink:

soulz - Sob Kwi 14, 2007 12:01

sprawna klima i wentylator w R75 powinny działać tak:
przy włączeniu klimy np. dzisiaj temp. ok 15stC wiatrak się nie włącza od razu, ale gdy włączymy nawiew na maksa lub właśnie odszranianie szyby (także nawiew na max) wentylator nawet na zimnym silniku powinien włączyć się na bieg 1. w przypadku wzrostu temperatury kolejne biegi.

nixon75 - Sob Kwi 14, 2007 13:31

soulz napisał/a:
odszranianie szyby

to jest odparowywanie stosuję się przy zaparowanych szybach nie oszronionych

[ Dodano: Nie Kwi 15, 2007 5:21 pm ]
ADAM1 napisał/a:
Zawsze przy wlaczonej klimatyzacji

w 75 nie zawsze w zależności od temperatury na zewnątrz i w środku ustawionej. jedynie przy osuszaniu zawsze

matmario - Pon Kwi 16, 2007 00:24

A znacie odpowiędż na takie pytanie: Miałem popsutą klimę nic nie śmierdziało teraz klima działą i jest ok nic nie śmierdzi i jest cacy, ale jak włącze wiatrak bez klimy to strasznie wali !? i co jest grane?!
Rick - Pon Kwi 16, 2007 07:42

Po prostu masz zagrzybioną klime-trzeba przeczyścić parownik i przewody.
wyjaśnienie z żartem:
Wsadź róże do zamrażarki wyciągnij po godzinie i sprawdź czy pachnie a potem poczekaj 15 min i powąchaj drugi raz. :wink: potem daj ją dziewczynie.
Tak też jest z klimą nie śmierdzi jak działa (grzybki nie parują!!), ale jak ją wyłączysz i puścisz tylko wiatrak, szczególnie po tym jak stało auto na słońcu to efekt będzie taki jaki właśnie obserwujesz ( raczej czujesz).
Po krótce tłumacząc na serio: parownik schładza powietrze- wyłączasz samochód (wraz z klima)- na dworze przeważnie jest gorąco- parownik zaś jest chłodny i tu następuje kondensacja pary wodnej na chłodnych ściankach parownika (przekroczony punkt rosy) i teraz wilgotna mokra chłodniczka + ciepło na zewnatrz i np cała noc, albo weekend- bo wtedy nie jeździsz i grzybki się rozmnażają i tak 100x to samo i już wiesz.....
Możesz odgrzybić sam (preparat z wężykiem + szmatka) albo jechać do warsztatu gdzie za to samo zapłacisz 3x tyle. Efekty bywają rożne....

Kozik - Pon Kwi 16, 2007 10:00

Może masz zdechłego szczura gdzieś w dolocie powietrza :razz:
PD - Pon Kwi 16, 2007 14:31

Cytat:
Po prostu masz zagrzybioną klime-trzeba przeczyścić parownik i przewody


powiedz mi prosze czy samo odgrzybianie wystarczy zeby ten okropny
zapach zniknal czy trzeba tez wymieniac filtr
bo tak mi jakies pol godz. temu
tlumaczyla pani w warsztacie [a koszt filtra to wiadono 1,x5 wiecej niz do
"zwyklego" samochodu

Marian_K - Pon Kwi 16, 2007 14:34

PD napisał/a:
czy samo odgrzybianie wystarczy zeby ten okropny
zapach zniknal czy trzeba tez wymieniac filtr

Aby operacja czyszczenia miała sens należy również wymienić filtr.

PD napisał/a:
koszt filtra to wiadono 1,x5 wiecej niz do
"zwyklego" samochodu

Na Allegro kupowałem za 60 zł filtr węglowy - nie orginalny, ale pasuje.

Pozdrawiam!

PD - Pon Kwi 16, 2007 14:54

Na Allegro kupowałem za 60 zł filtr węglowy - nie orginalny, ale pasuje.

zaraz bede szukal, ale jakby ktos z Was trafil
na taki filtr w tej cenie to dajcie znac


Cytat:
nie orginalny, ale pasuje

tzn jest to do R75 ale nie z MG Rover czy moze
podchodzi do naszego wozu cos z bmw?
chodzi mi o to czy mozliwy bylby
ewentualnie jakis zamiennik
pozdr
PD

Marian_K - Pon Kwi 16, 2007 14:57

Widzę, że staniały:
http://www.allegro.pl/ite...lowy_italy.html

Pozdrawiam!

[ Dodano: Pon Kwi 16, 2007 4:02 pm ]
Nie orginalny oznacza, że innej firmy niż montowany fabrycznie, ale rozmiar jest ten sam. Orginalny miał jeszcze lepszą konstrukcję ramki - plastikową, a w podanym filtrze jest tektura. Poza tym orginał miał jakiś zatrzask, albo śrubkę mocującą (nie pamiętam), a we wspomnianym tego brak. Mimo wszystko pasuje OK.

PD - Pon Kwi 16, 2007 15:02

Marian_K napisał/a:
Widzę, że staniały:
http://www.allegro.pl/ite...lowy_italy.html

Pozdrawiam!


dzieki za czas reakcji!

coraz bardziej
mi sie podoba ten serwis o roverach
i spoleznosc ktora sie wokol nego tworzy
PD

markwiatek - Pon Kwi 16, 2007 18:07

soulz napisał/a:
sprawna klima i wentylator w R75 powinny działać tak:
przy włączeniu klimy np. dzisiaj temp. ok 15stC wiatrak się nie włącza od razu, ale gdy włączymy nawiew na maksa lub właśnie odszranianie szyby (także nawiew na max) wentylator nawet na zimnym silniku powinien włączyć się na bieg 1. w przypadku wzrostu temperatury kolejne biegi.


Tak na wszelki wypadek sie upewnie, wentylator od chlodnicy, ten widoczny z przodu auta przed chlodnica, jest ten sam co do klimatyzacji? . Jezeli tak , to mi nie dziala nawet przy wlaczonym odparowywaniu szyb :sad:

nixon75 - Pon Kwi 16, 2007 18:12

tak jest jedem wiatrak
markwiatek - Pon Kwi 16, 2007 22:22

Pozostaje mi wiec naprawa lub wymiana wentylatora. Sprawdzilem na allegro, czy to mozliwe ze sam silniczek kosztuje 1800zl? Moze da sie go jakos naprawic lub zregenerowac?
benio_bicos - Pon Kwi 16, 2007 22:29

W moim R420 są dwa wiatraki i wlasnie padł ten od klimy.
Jak odpaliłem klimę (z tym uszkodzonym wiatrakiem) caly silnik drgał
i waliło niemiłosiernie.Po zdemontowaniu zderzaka okazalo się że
wiatrak jest wyrobiony i lata jak chce.
Zamowilem już nowy oczywiscie używany,koszt 150 zł

ADAM1 - Pon Kwi 16, 2007 23:43

nixon75 napisał/a:
w 75 nie zawsze w zależności od temperatury na zewnątrz i w środku ustawionej. jedynie przy osuszaniu zawsze


Zgadza sie, jest to zalezne od ustawienia klimatyzacji wewnatrz kabiny.
Bo jak sie ustawi temperature na 25 stopni, a w kabinie jest 20 stopni to kompresor sie nie wlaczy, tak samo wiatrak. Ale jak ustawimy temperature np. na 10 stopni C, to powinien sie zalaczyc i caly czas chlodzic

Pozdrawiam

[ Dodano: Wto Kwi 17, 2007 12:46 am ]
matmario napisał/a:
A znacie odpowiędż na takie pytanie: Miałem popsutą klimę nic nie śmierdziało teraz klima działą i jest ok nic nie śmierdzi i jest cacy, ale jak włącze wiatrak bez klimy to strasznie wali !? i co jest grane?!


To znak, ze musisz przeczyscic/zdezynfekowac uklad nawiewu, z wymiana filtra pylkowego wlacznie

Marian_K - Wto Kwi 17, 2007 08:57

markwiatek napisał/a:
Pozostaje mi wiec naprawa lub wymiana wentylatora. Sprawdzilem na allegro, czy to mozliwe ze sam silniczek kosztuje 1800zl? Moze da sie go jakos naprawic lub zregenerowac?

Niestety ceny są kosmiczne. Jeśli chodzi o naprawę/regenerację to właśnie jestem na tym etapie - mam już wykręcony silnik i teraz muszę go rozebrać. Niestety konstruktorzy nie przewidzieli możliwości rozbiórki - brak tu jakichkolwiek śrub - tylko blachy ponacinane i zaklepane :cry: - wiadomo jednak - Polak porafi :mrgreen: .
Miałem wszystko zakończyć w sobotę, ale - jak zwykle - coś mi wypadło i musiałem złożyć auto, tak więc teraz jeżdżę bez wentylatora :smile: .
Dziś wieczorem, może jutro planuję rozebrać ten silnik i dam znać co i jak.

Pozdrawiam!

PD - Wto Kwi 17, 2007 11:05

Cytat:
Niestety ceny są kosmiczne.


ta usterka juz obrosla wrecz legenda;
jak to dokladnie jest? tzn jaki sie ceny ksztaltuja?
[cos slyszalem o 1200zl!!]
i co w tej nieszczesliwej wpadce trzeba wymieniac?
smiglo wiatraka, silnik wiatra i moze cos jeszcze?
pozdr
PD

nixon75 - Wto Kwi 17, 2007 12:47

PD napisał/a:
co w tej nieszczesliwej wpadce trzeba wymieniac?
smiglo wiatraka, silnik wiatra i moze cos jeszcze?

silnik wiartaka podobno mozna zregenerować "wymienić szczotki"

Marian_K - Wto Kwi 17, 2007 12:53

Cytat:
jak to dokladnie jest? tzn jaki sie ceny ksztaltuja?
[cos slyszalem o 1200zl!!]

Za 700 - 1200 zł można kupić silnik używany ze sterownikiem (sterownik jest inny dla każdej wersji silnikowej).
Za 1800 - 2200 zł silnik nowy ze sterownikiem.
Za 200 - 400 zł śmigło nowe.
Ceny z Allegro.

PD napisał/a:
co w tej nieszczesliwej wpadce trzeba wymieniac?

Najczęściej trzeba wymienić sam silnik lub go zregenerować. RAVE zaleca również wymianę śmigła na nowe po każdym jego zdjęciu z silnika.

Pozdrawiam!

[ Dodano: Sro Kwi 18, 2007 12:41 am ]
Marian_K napisał/a:
Dziś wieczorem, może jutro planuję rozebrać ten silnik i dam znać co i jak.

Właśnie wróciłem z garażu. Konstruktora silnika to powiesiłbym na pierwszej napotkanej gałęzi (suchej :wink: , bo jestem pokojowo nastawiony do świata). Co się człowiek musi nakombinować, aby rozebrać ten silnik - uff - i pomyśleć, że zrobił to solidny Siemens!
Wracając do sedna sprawy - oczywiście okazało się, że brak jednej szczotki :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: , tej do której doprowadzona jest masa. Już nie miałem ochoty dłużej przy tym dłubać, więc jutro ją wylutuje i będę szukał czegoś podobnego.
Pozdrawiam!

PD - Pią Kwi 20, 2007 11:14

Cytat:
Za 700 - 1200 zł można kupić silnik używany ze sterownikiem (sterownik jest inny dla każdej wersji silnikowej).
Za 1800 - 2200 zł silnik nowy ze sterownikiem.
Za 200 - 400 zł śmigło nowe.


teraz pozostaje wierzyc zeby mi nie padl
ale wlasciwie ten wiatrak potrzebny jest tylko
do chlodzenia klimy tak?
tzn. jesli by sie zepsul to mozna jezdzic normalnie
tylko ze z wylaczona klima
[wiem wiem,ale co to za jazda w lecie Roverem 75;]
pozdr.
PD

sTERYD - Pią Kwi 20, 2007 11:39

może jak już masz to na wierzchu to wstaw sobie twardsze szczotki typu do rozruszników (takie miedzienoczerwone) żeby mieć przez dłuższy czas spokój...
można kupić calkiem spore za nieduże pieniądze np. do rozruszników ciągników ursus :wink: , tam sa bycze szczotki takie że pewnie z jednej się zrobi dwie (zwlaszcza że są z dwoma przewodami) a taka sztuka kosztuje chyba 5 złych

nixon75 - Pią Kwi 20, 2007 13:35

PD napisał/a:
teraz pozostaje wierzyc zeby mi nie padl
ale wlasciwie ten wiatrak potrzebny jest tylko
do chlodzenia klimy tak?

Silnik jest jeden od chłodzenia silnika i od klimy ale padają najczęściej szczotki od biegu odpowiedzialnego za klimę

[ Dodano: Pią Kwi 20, 2007 2:39 pm ]
Marian_K napisał/a:
Właśnie wróciłem z garażu. Konstruktora silnika to powiesiłbym na pierwszej napotkanej gałęzi (suchej , bo jestem pokojowo nastawiony do świata). Co się człowiek musi nakombinować, aby rozebrać ten silnik - uff - i pomyśleć, że zrobił to solidny Siemens!

Wiem co czujesz ja to przerabiałem w tamtym roku. zrobione jak by mniało nigdy się nie zepsuć

Marian_K - Pon Kwi 23, 2007 15:34

sTERYD napisał/a:
może jak już masz to na wierzchu to wstaw sobie twardsze szczotki typu do rozruszników (takie miedzienoczerwone) żeby mieć przez dłuższy czas spokój...
Właśnie takie są orginalne - ale dzięki za sugestię!

Pozdrawiam!

Jani - Nie Gru 13, 2009 21:50

Witam Koledzy.
Piszę w imieniu mojego Ojca, który nabył ostatnio Rovera 75 2.0 diesel.
Mam w związku z tym kilka pytań:

1. Po nr VIN otrzymałem następujące informacje:
Model MG Rover, Rover 75 and MG ZT
Aspiration Turbosilnik turbodoładowany
Body Style Tourer
Class (Trim) Class 3.1klasa wyposażenia
Drive LHDkierownica po lewej stronie
Engine CC 2000 ccpojemność silnika 2000 cc
Engine cylinders 4 Cylinder4-cylindrowy rzędowy
Fuel Type Dieselolej napędowy
Series Engine BMW
Transmission Manualmanualna skrzynia biegów
Transmission No. of Speeds 5 Speedpięć biegów
Valves per engine 16Vsilnik 16-zaworowy
Model Year 2002rok modelowy (nie musi oznaczać roku produkcji)
S/N 226980


W dowodzie rejestracyjnym jest napisane, że to silnik 2.0 CTDi 96 KW (130 KM). Rok produkcji 2002. Szukając do niego filtra powietrza okazało się, że te 130 konne były produkowane od 2003 ( dane filtron) Czy to może byc prawda?? Juz zgłupiałem jaki to silnik i jak mocny. Dodam, że nie jest demonem prędkości a raczej mułowaty. Nie wiem również czy ma pasek czy łańcuch rozrządu?

2. Webasto ma wersję uproszczoną, której zasadę już poznałem. Pytanie jak długo dziala webasto po włączeniu silnika i jaki ma wpływ na zuzycie paliwa??

3. Climatronic:
Po odpaleniu auta, pomimo ustawienia poprzednio opcji Econ załącza się funkcja Auto na wyświetlaczu. Po 2 krotnym naciśnięciu przycisku obiegu wewnętrznego dopiero wraca do pozycji Econ. W jaki sposób można to ustawić na dłuższy czas?

4: Jakiś czas temu pojawiło się ciche wycie w okolicy lewego przedniego koła. pojawia się w okolicach 2 tys obrotów. Po wysprzęgleniu natychmiast ucicha i po zwiększeniu obrotów również. Na zewnątrz jest raczej niesłyszalne. Czy może mieć to jakiś związek z turbiną?? Zaznaczam ze jak na 130 konny silnik wedlug papierów jest naprawdę mułowaty.

Z góry dzięki za podpowiedzi.

ADAM1 - Nie Gru 13, 2009 23:17

Wiele ci nie pomoge , ale......

Jani napisał/a:
Jakiś czas temu pojawiło się ciche wycie w okolicy lewego przedniego koła. pojawia się w okolicach 2 tys obrotów. Po wysprzęgleniu natychmiast ucicha


Wyglada mi to na lozysko oporowe

Jani napisał/a:
Zaznaczam ze jak na 130 konny silnik wedlug papierów jest naprawdę mułowaty


To jest naprawde pojecie wzgledne....... wez pod uwage wage samochodu 130 km na 1485 kg to nie jest wiele.......

Jani napisał/a:
Szukając do niego filtra powietrza okazało się, że te 130 konne były produkowane od 2003 ( dane filtron)


Nie kieruj sie filtronem i nie kupuj tego....

Jani - Pon Gru 14, 2009 16:12

Dzięki za info.
jaki filtr powietrza zetem proponujesz?? Man czy cos innego??

W sprawie niepokojącego odgłosu dodam, że jest niesłyszalne przy zwiększaniu obrotów na luzie a jedynie podczas jazdy. Odgłosy znikaja powyżej 80 km i na 5 biegu.

apples - Pon Gru 14, 2009 17:49

Jani jeżeli słychać podczas jazdy, a po wysprzęgleniu ucicha to niestety łożyska w skrzyni. Sprawdź na początek olej.
Co do webasto to poszukaj na forum. Było opisywane dokładnie. W skrócie, bedzie pracować do momentu osiągnięcia temp. ok 90C przez układ chłodzenia. Jak temp. spadnie to włączy się ponownie. Ile pali jest na forum.
Climatronic. Przytrzymaj przycisk obiegu wewnętrznego do momentu kiedy nie usłyszysz dźwięku (piśnięcie).

Co do wersji wyposażenia 3.1. Wersja prosta. Chyba: welurowe fotele, tempomat albo roleta tylnej szyby, szyby raczej wszystkie elektryczne. Europejczyk. . Elektrycznie podgrzewane lusterka - standard.
Moc silnika powinna być już chyba 131km.
Łańcuszek rozrządu - teoretycznie dożywotnio.

Moc: może być wina przepływomierza - odepnij i zobacz jaki efekty.

Jani - Pon Gru 14, 2009 21:00

Dzięki panowie za pomoc.
W sprawie webasto wszystko juz wiem co potrzeba.

Apples czy możesz podpowiedzieć co daje przytrzymanie przycisku obiegu wewnętrznego? Domyślam się, że włączeniu lub wyłączenie jakiejś opcji tylko jakiej??

Podgrzewane lusterka załączają się jak w innych autach wraz z włączeniem ogrzewania tylnej szyby?? Nie ma żadnego osobnego przycisku.

Co do mocy czy w waszych autach jest odczuwalny jakiś moment wzrostu mocy przy osiągnięciu większych obrotów?? Generalnie od 2 do 4 tys nic konkretnego się nie dzieje. W służbowej Skodzie jest konkretny moment gdy turbina zaciąga i daje kopa. Czy podpięcie do kompa wykaże problemy np z przepływomierzem itp??

Jeżeli jest problem z łożyskiem w skrzyni to czy jest możliwe aby przy większej prędkości odgłosy ustawały?? Przy wysprzęgleniu odgłos nie ustaje natychmiast lecz po krótkiej chwili tak jakby coś przestawało się np kręcić.

apples - Pon Gru 14, 2009 21:12

Przytrzymanie przycisku wyłącza lub włącza czasowe włączanie obiegu wewnętrznego.

Lusterka grzeją non stop więc nie ma przycisku.

U mnie po przekroczeniu 2000 czuć delikatnie mocniej przyśpieszenie. Ciągnie w miarę równo od początku do końca. Nie ma typowej dziury tak jak jest to wyczuwalne w innych autach.

Szumienie łożyska może być spowodowane biegiem na którym jedziesz, a nie prędkością.
Wrzuć 5 przy 60km/h i ciągnij do góry.

Jani - Pon Gru 14, 2009 21:30

Dzięki za info. Będę sprawdzał.
apples - Pon Gru 14, 2009 21:53

Jani biegiem tzn. ewentualnie na którym wałku szumi.
SeniorA - Wto Gru 15, 2009 19:06

apples napisał/a:
Lusterka grzeją non stop więc nie ma przycisku.
a dokładnie , jak kluczyk zapłonu jest w pozycji II .
tleniony37 - Pią Wrz 18, 2015 18:34
Temat postu: cieknący intercooler
Witam.
mam taki problem otóż zauważyłem ostatnio plamę oleju na parkingu( pare kropel) to zerknięciu pod spód zauważyłem że ktoś fachowo podkleił taśmą intercooler od spodu z którego niestety sączy się olej. (zapewne jest pęknięty) Plamy oleju są najczęściej widoczne po przejechaniu paru km gdy auto stoi i jest to 2,3 krople...
Moje pytanie SKĄD TEN OLEJ??? jest czym sie martwić?

sebols - Wto Lut 02, 2021 12:33
Temat postu: [R75] Filtr kabinowy
Witam,

Trochę mnie tu nie było, więc to mój "debiut" po długiej przerwie.
Zrobiłem kiedyś zdjęcia z mojej wymiany filtra kabinowego i chciałem się z Wami nimi podzielić, może to komuś się przyda. :)

1. Wypinamy plastikową osłonę i demontujemy wycieraczki.

Warto sobie w jakiś sposób zaznaczyć ich położenie przed demontażem, aby nie bawić się w pozycjonowanie przy ich zakładaniu.





2. Demontujemy podszybie.





3. Kolejną osłonę (wysuwamy bokiem).



4. Wyciągamy plastikową skrzynkę chyba z bezpiecznikami.



https://lh3.googleusercontent.com/pw/ACtC-3euIc-F2vZcu2b4Iv6QJZhIYT2GnpVIG70I3r9umbDGeeY9dny01BsTGnZ23TZbBU81cbsdWa1Fkv7FMDgTM2_H4uW0KN-oeky5AJOqsBL0kpY9yCPZrm6fmN45lV4JkZQW_ctIrPKb9obifqNDQuAfTQ=w800-h534-no?authuser=0

5. Wypinamy stary filtr.