Zobacz temat - [R'25 IDT] słabe przyspieszanie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R'25 IDT] słabe przyspieszanie

bora - Pon Kwi 16, 2007 20:50
Temat postu: [R'25 IDT] słabe przyspieszanie
WItam. Mam od miesiąca R25 diesel i słabo przyspiesza w porównaniu do R 220 SD(bez intercoolera). Mechanik podpiął pod komputer i zero błedów, żadnego "lewego" powietrza. Zasugerował że to już jest słaba turbina. Czy to możliwe? Może coś innego? (przebieg 125 tys)

brt: drobna poprawka w temacie

PabloFKP - Pon Kwi 16, 2007 20:54

bora napisał/a:
WItam

również
bora napisał/a:
Zasugerował że to już jest słaba turbina. Czy to możliwe?

możliwe

a turbina się załącza?

bora - Pon Kwi 16, 2007 21:04

turbina sie załącza ale tego nie czuje. No i jest jeszcze tak,że nawet jak cisne gaz do dechy na 4 i 5 biegu to silnik nic sobie z tego nie robi i przyspiesza jakbym delikatnie naciskał gaz.
Paul - Pon Kwi 16, 2007 21:22

Na mój gust, czegoś mu brakuje - paliwa albo powietrza.
Sprawdź sobie cały dolot, filtr powietrza...
Zobacz, czy węże od turbiny twardnieją jak dodajesz gazu. Może to jeszcze jakaś nieszczelność na wężach turbiny i powietrze z turbiny bokiem zmyka?

PS. Dopisz sobie w profilu skąd jesteś?

Brt - Pon Kwi 16, 2007 21:31

Dla mnie to dziwna ta "słaba turbina". Jak podpiął do kompa, to powinien mieć możliwość odczytu ciśnienia doładowania i na tej podstawie stwierdzić, czy turbina i zawór upustowy prawidłowo reagują. Skad wiesz, że turbina "sie załącza". Mozesz coś wiecej napisać jak to sprawdzałeś?? CZy rury od powietrza się "nadymają" jak dodasz gazu na max na postoju?? Ja bym jeszcze zastanowił się nad przepływomierzem. Moze to w nim tkwi problem?? Niestety nie wiem jak go sprawdzić. Spróbowałbym odpiąć wtyczkę z niego i zobaczyć, czy jest różnica w zachowaniu auta.
A co do stanu turbiny po 125kkm, to powiem tak: jak ktoś nie dba, to i po 10kkm może ja wymieniać, a jak dba, to i 300kkm zrobi.

bora - Pon Kwi 16, 2007 21:35

W takim razie musze udać sie do innego fachowca bo ten podpiął pod kompa pokazało mu zero błędów i stwirerdził co stwierdził. Jutro posprawdzam gumy, opaski itd i sie odezwe. Dzięki..
Paul - Pon Kwi 16, 2007 21:48

bora napisał/a:
musze udać sie do innego fachowca

Powtórzę się: dopisz skąd jesteś, please.
Podaj też, co za fachowiec ci diagnozował auto, może innym się to przydać.

bora - Pon Kwi 16, 2007 22:51

Przepraszam już poprawilem sie. (Kielce)
Nie pamiętam ulicy ale to jest warsztat w Kielcach okolice Jagiellońskiej i Urzędu Pracy

[ Dodano: Wto Kwi 17, 2007 8:36 pm ]
Wielkie dzięki za pomoc. Odpiąłem wtyczke od przepływomierza i auto zaczęło jeździć jak rakieta. :cry: Niestety znaczy to że i tak do wymiany przepływka chyba, że jest możliwa naprawa tego elementu??

jacko100 - Wto Kwi 17, 2007 21:37

Witaj,
Na początek sprawdź przepływomierz. Ostatnio miałem podobny przypadek w mercedesie ojca - diesel CDI. Samochód rozpędzał się do setki ok. 40 sekund a Vmax=130. Po wymianie przepływomierza znów jest "normalny".
Pozdrawiam,

Brt - Wto Kwi 17, 2007 22:41

bora napisał/a:
do wymiany przepływka chyba, że jest możliwa naprawa tego elementu??

Nie. Szukaj orginału, zamiennika lub używki. Pasują od Opli diesli ZTCP. Ale dokładne dane musisz odszukać w archiwum.

bora - Wto Kwi 17, 2007 23:56

OK. Dzięki za pomoc
kondziu27 - Pią Kwi 20, 2007 12:41
Temat postu: problem z przyspieszeniem rover 25TD
mam problem bo moj roverek niechce za bardzo przyspieszac. ma 101 koni a do 100km/h jakies 16 s. zeby osiagnac w ogole ta 100 to musze 4 bieg wzucac bo wkreca mi sie tylko do 4 tys obrotow.
kolega ma takiego samego i mu sie normalnie dalej wkreca i jest duzo duzo szybszy. dlaczego i co robic?

[ Dodano: Pią Kwi 20, 2007 12:42 pm ]
i co z tym zrobic kto pomoze?

ROVERO: Przeczytaj regulamin i zasady kącika zanim założysz temat. Popraw temat.. :twisted:

Brt - Pią Kwi 20, 2007 13:50

Zacznij od odpięcia przepływomierza (taka puszka na rurze powietrza z 5-cioma kabelkami) i zobacz, czy bedzie róznica w jeździe. I ogólnie sprawdź rury dolotu powietrza. Jak masz szczelny układ, to po wkręceniu silnika na obroty rury przu IC się "nadymają". Ale ja stawiam raczej na walnięta przepływkę. No i trochę cierpliwości.
kondziu27 - Pią Kwi 20, 2007 13:53

ile ci pali r25? bo mi 6.6 w miescie i mysle ze za duzo.
moj tez ma ok 15 s do 100 km/h a powinien 11s

brt: Temat został scalony z tematem bory ze względu na zbieżność tresci. Nastepnym razem najpierw poszukaj, a jak nie znajdziesz to wtedy załóz nowy wątek!!!!

bora - Pią Kwi 20, 2007 15:09

z odłączonym przepływomierzem pali mi 6.5 litra/100 a jeżdżę w większości poza miastem. Jak był podłączony to 5.3/100km wychodziło.
kondziu27 - Nie Lis 25, 2007 12:17

a moj r 25 pali 7.5 w miescie przy normalnej jeździe. odepne dzis przeplywomierz i zobacze czy sie przyspieszenie poprawi
vector2 - Czw Gru 20, 2007 21:59

witam
ja mam podobny problemik i nie moge sie z nim uporac, mianowicie posiadam tez takieo roverka 25 i ciagle jade max 160:/ sprawdzalem przeplywke, nawet 3 niby bosche no i jak to podrobki z allegro dzialaly tak sobie , kupilem orginalna ale uzywana, jest znacza roznica od tych allegro ale nadal tylko 160 i 3800 obr. max :/ weze od intercoolera jak sie je scisnie to sie nadymaja przy wiekszych obrotach, filtr powietrza jest troszke zasyfiony(czekam na nowy) ale czy mialby az tak duzy wplyw na zmiane osiagow ? co jeszcze moze byc powodem tej awarii?
pozdrawiam i prosze o pomoc

Paul - Czw Gru 20, 2007 23:14

vector2 napisał/a:
witam
ja mam podobny problemik


Vector2 - to przynajmniej trzeci Twój post identycznej treści w różnych wątkach :shock:
Zdecyduj się, gdzie chcesz napisać, zamiast spamować Froum, bo dostaniesz ostrzeżenie :(
Szukanie nie boli - użyj szukajki a jak nie znajdziesz rozwiązania, to załóż NOWY temat (pamiętając o zasadach)