|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R 200 1.4 8V] Montaż gazu?
Azazel - Sro Kwi 18, 2007 17:57 Temat postu: [R 200 1.4 8V] Montaż gazu? Witam wszystkich.
Jestem tu pierwszy raz, może się przedstawię.
Jestem Robert, mam kochanego Roverka 200 1.4 8V i niestety nie wiem co robić.
Ostatnio wiele się przemieszczam i .... kochana cena paliwa mnie zabija.
Mam Roverka z przebiegiem 130 tyś z 98`
Mam jedno pytanie do użytkowników Roverów z serii 200 którzy maja zalożony gaz.
Pytanie konkretne:
-- jaki macie założony gaz
-- czy warto (pytanei do użytkowników praktyków)
-- co nie działa, z czym są problemy, na co zwrócic uwagę
-- czy nie zarżnę swojego Roverka bo bym sobie nie darował
Dzięki za pomoc
--
Robert
piter34: czytaj zasady kącika. zmieniłem temat wątku (bo mam dobry humor )
sTERYD - Sro Kwi 18, 2007 18:08
Azazel napisał/a: | Witam wszystkich. |
a to ja tez witam
przejrzyj sobie posty z ostatnich 2-3 tygodni temat gazu był dość wnikliwie drążony
i poczytaj zasady forum bo zaraz będą krzyki
paff - Sro Kwi 18, 2007 19:19
witam
a bylo o tym, bylo ...................
zasadniczo naprzeciw jest to ze dzieki plastikowemu kolektorowi musi byc instalacja gazowa IV generacji, czyli za dobra to koszt okolo 3000pln
nie stwierdzono zadnych zgonow pogazowych z tego co widze na forum, sa tacy co maja problemy z gazem co zastali gdy auto kupili
jesli Ci sie amortyzuje finansowo solidna instalka i silnik nie jest w proszku to mozesz o tym pomyslec i chwycic za kalkulator
arturky - Sro Kwi 18, 2007 21:03
witaj Azazel,
ja mam w modelu 214i zainstalowaną instalację gazową drugiej generacji - jest OK
sporo zależy od właściwej instalacji i prawidłowego wyregulowania.
do paff:
kolega pisał o modelu 214i z motorem 8 zaworowym, ma metalowy kolektor dolotowy ( poniżej przykładowe foto )
http://img384.imageshack....8vohcmpibz0.jpg
paff - Sro Kwi 18, 2007 22:06
faktycznie metal:) zatem II gen i nizsze koszty:) i oplacalnosc wieksza:) ehh szkoda ze 16V tak nie ma, to juz bym sie na LPG skusil dawno;-)
sandal - Czw Kwi 19, 2007 07:01
Ja mam w swoim Roverku 16v instalację gazową BRC - oryginalną założoną we Włoszech, skąd kiedyś tam auto było ściągnięte - no i jest taki bajer że jest założona instalacja 2 generacji na plastikowym kolektorze - w Polsce nikt tego by tak nie założył, ale jak widać Włosi z BRC uznali że to będzie działało i działa.
fenster - Czw Kwi 19, 2007 09:00
Teraz powiem wam co ja widzialem ostatnio za bajer.A wiec Honda Civic coupe 1.5 95r oczywiscie wtrysk i załozona instalacja pierwszej generacji i BLOS(mikser) który zastepuje komputer.
jakie plusy??
- róznice ceny miedzy instalacja pierwszej generacji a druga lub trzecia a nawet czwarta generacja
-bardzo dobre osiągi poprzez samodzielna regulacje blosa
-mniejsze zuzycie paliwa
-stabilnosc na wolnych obraotach,zero przerywania gasniecia na skrzyzowaniach itp
-w instrukci blos-a mowia o braku wybuchów czyli domyslnie mozna ja zakladac na plastykowe kolektory
teraz minusy
-nikt legalnie nie załozy nam do samochodu z wtryskiem instalacji pierwszej generacji nie mowiac juz o blosie
-przegląd równiez nie bedzie wyglądał za różowo
-cena BLOS-u od 300 do 350
tu macie adres z aukcja dotyczącą blosa http://moto.allegro.pl/it...najtaniej_.html
w moim opisie moga byc niejasnosci poniewaz nie jestem za dobrym znawca co do instalacji gazowych ale pisze co widzialem
jerzu - Czw Kwi 19, 2007 17:11
http://porady.autocentrum.pl/?FF=148
Czy warto odpowiedz sobie sam. Za pomoca tego kalkulatora obliczysz czy Ci sie oplaca zakladac instalacje gazowa Milej zabawy
arturky - Czw Kwi 19, 2007 19:56
Do Azazel,
mój e-mail jest widoczny na forum
wystarczy kliknąć na e-mail pod moim postem - arturky@gmail.com
już wysłałem Ci wiadomość, w razie wątpliwości - Pisz Śmiało
pozdr
piotr8 - Sro Cze 20, 2007 19:45
Witam.
Pozwolicie że sie podepne czy ktoś mógłby podać jakiś model lub cos w tym stylu (chodzi o to o jaka instalacje pytac) jak ma ktos sprawdzoną zakładaną w polsce ?
piter34 - Czw Cze 21, 2007 11:44
Azazel, poczytaj techniczny FAQ. Jest tam punkt dot. gazu.
paff napisał/a: | zasadniczo naprzeciw jest to ze dzieki plastikowemu kolektorowi musi byc instalacja gazowa IV generacji, czyli za dobra to koszt okolo 3000pln |
jak już zwrócono uwagę 1.4 8V ma kolektor metalowy, a ja jeszcze nadmienię, że ceny sekwencji zaczynają się od ok. 2000PLN (zaleznie od regionu). Ja zamontowałem za 2400PLN w Krakowie. Moim zdaniem warto dopłacić te kilkaset PLN.
sandal napisał/a: | Ja mam w swoim Roverku 16v instalację gazową BRC - oryginalną założoną we Włoszech, skąd kiedyś tam auto było ściągnięte - no i jest taki bajer że jest założona instalacja 2 generacji na plastikowym kolektorze - w Polsce nikt tego by tak nie założył, ale jak widać Włosi z BRC uznali że to będzie działało i działa. |
Założenie II gen. na plastikowym kolektorze nie jest żadnym wyczynem i każdy zakład monterski w Polsce tak może zrobić. Wcześniej mogą Ci jednak dać papierek do podpisania, że nie odpowiadają za straty spowodowane strzałami w kolektor.
fenster napisał/a: | Teraz powiem wam co ja widzialem ostatnio za bajer.A wiec Honda Civic coupe 1.5 95r oczywiscie wtrysk i załozona instalacja pierwszej generacji i BLOS(mikser) który zastepuje komputer.
jakie plusy??
- róznice ceny miedzy instalacja pierwszej generacji a druga lub trzecia a nawet czwarta generacja |
Różnicy w cenie I gen. > II gen.
nie ma, bo blos też nieco kosztuje...
fenster napisał/a: | -mniejsze zuzycie paliwa |
A to niby skąd?
fenster napisał/a: | -w instrukci blos-a mowia o braku wybuchów czyli domyslnie mozna ja zakladac na plastykowe kolektory |
Tego też nie rozumiem. Co ma blos do wybuchów w kolektorze?
Aby była jasność to ja nie jestem przeciwnikiem Blosa jako takiego, ale w ogóle wszystkich LPG poniżej IV generacji...
piotr8 napisał/a: | Pozwolicie że sie podepne czy ktoś mógłby podać jakiś model lub cos w tym stylu (chodzi o to o jaka instalacje pytac) jak ma ktos sprawdzoną zakładaną w polsce ? |
Jeżeli chcesz mieć II gen., to pytaj o BRC Just, ew. Stag 100/150. Jeżeli sekwencja to Stag 300 lub BRC Sequent24.
blue827 - Czw Cze 21, 2007 13:42
Ja będę zakładał 1 generacje BLOSa, ale dopiero za jakieś 3 miesiące jak wyjdę na prostą finansową.
Natomiast już zebrałem wszystkie potrzebne informacje na temat samej instalacji, moim silniku nawet nie będę musiał stosować emulatorów wtrysków i emulatorów sond lambda, więc to dodatkowo upraszcza i potania instalacje.
Właśnie przewaga BLOSa nad sekwencjami to że jest zero elektroniki i nie jest uzależniony od kompa silnika ani od różnych czujników i sensorów, i nie trzeba wiercić w kolektorach (wiadomo wióry).
piter34 - Czw Cze 21, 2007 13:48
blue827 napisał/a: | moim silniku nawet nie będę musiał stosować emulatorów wtrysków i emulatorów sond lambda, |
Niby dlaczego?
blue827 - Czw Cze 21, 2007 14:15
piter34 napisał/a: | blue827 napisał/a: | moim silniku nawet nie będę musiał stosować emulatorów wtrysków i emulatorów sond lambda, |
Niby dlaczego? |
Bo wiem który kabelek przeciąć aby wyłączyć wtryskiwacze, więc nie potrzeba żadnych emulatorów, wystarczy zwykły przekaźnik.
A odnośnie sond to silniki Hondy V6 (lub inne sterowane przez MEMS) nie wymagają emulatorów lambda.
Więc wystarczy: elektrozawór, reduktor i BLOS. I oczywiście przełącznik manualny benzyna - lpg.
piter34 - Czw Cze 21, 2007 14:47
blue827 napisał/a: | Bo wiem który kabelek przeciąć aby wyłączyć wtryskiwacze, więc nie potrzeba żadnych emulatorów, wystarczy zwykły przekaźnik. |
No OK, ale jak przetniesz kabelek, to komp od benzyny zgłosi anomalię, bo dla niego to nie jest do pomyślenia, że wtryski nie działają.
blue827 napisał/a: | A odnośnie sond to silniki Hondy V6 (lub inne sterowane przez MEMS) nie wymagają emulatorów lambda. |
Dlaczego tak uważasz? Możesz uzasadnić?
Poza tym napisałeś tak, jakby Twoje V6 miało układ wtryskowy MEMS, podczas gdy ma PGM-Fi.
Jeżeli podczas jazdy na LPG lambda wykryje np. zbyt bogatą mieszankę to przekaże dane do ECU benzyny, a ten zrobi sobie korektę czasu wtrysku (i zapisze korektę w pamięci adaptacyjnej). Potem jak wrócisz na zasilanie benzynowe, możesz mieć problem z jazdą.
Emulatory lambdy stosuje się w celu uniknięcia takich właśnie sytuacji.
blue827 - Czw Cze 21, 2007 15:02
piter34 napisał/a: |
Dlaczego tak uważasz? Możesz uzasadnić?
Poza tym napisałeś tak, jakby Twoje V6 miało układ wtryskowy MEMS, podczas gdy ma PGM-Fi.
Jeżeli podczas jazdy na LPG lambda wykryje np. zbyt bogatą mieszankę to przekaże dane do ECU benzyny, a ten zrobi sobie korektę czasu wtrysku (i zapisze korektę w pamięci adaptacyjnej). Potem jak wrócisz na zasilanie benzynowe, możesz mieć problem z jazdą.
Emulatory lambdy stosuje się w celu uniknięcia takich właśnie sytuacji. |
Tak mi ktoś odpisał co przerabiał właśnie ten sam silnik że emulatory nie są wymagane w V6 Hondy. Rzeczewiście ja mam PGM-Fi, ale możliwe że tak samo się zachowują te obydwa układy Hondy. Jak będę zakładał tą instalację to zapodam na forum, ale to jeszcze za ok 3 miesiące niestety, narazie rachunki za benzyne wzrosły mi 2x:(
piter34 - Czw Cze 21, 2007 15:09
blue827 napisał/a: | Tak mi ktoś odpisał co przerabiał właśnie ten sam silnik. Ale tak naprawde nie mam pewności. |
blue827 napisał/a: | Rzeczewiście ja mam PGM-Fi, ale możliwe że tak samo się zachowują te obydwa układy Hondy. |
MEMS nie jest Hondy.
Moja rada. Jeżeli zamierzasz jeździć tylko na gazie, to emulatorów nie montuj i wyjmij sobie lampkę od checka. W przeciwnym wypadku zainwestuj w emulatory.
KRYS - Czw Cze 21, 2007 21:27
piter34 napisał/a: | Potem jak wrócisz na zasilanie benzynowe, możesz mieć problem z jazdą. | Święta racja np. obroty same wskakują na 6000 ale po paru sek. wraca wszystko do normy.
piter34 - Pią Cze 22, 2007 06:02
KRYS napisał/a: | piter34 napisał/a:
Potem jak wrócisz na zasilanie benzynowe, możesz mieć problem z jazdą.
Święta racja np. obroty same wskakują na 6000 ale po paru sek. wraca wszystko do normy. |
Niekoniecznie to miałem na myśli.
Nieprawidłowe działanie instalacji LPG może doprowadzić do tzw. "rozjechania" map benzynowych.
W II gen. może to być spowodowane przez brak emulacji sondy lambda lub jej złe ustawienia.
W IV gen. może to być spowodowane źle ustawioną mapą wtrysków benzyny podczas pracy na LPG (w każdym punkcie pracy czas wtrysku benzyny na benzynie musi być równy czasowi wtrysku benzyny podczas pracy na gazie).
Kozik - Pon Lip 09, 2007 07:19
Witam
Podepnę się tutaj.
Zacznę od odszczekania tego co pisałem w którymś temacie na forum odnośnie gazu - "nie upośledziłbym samochodu gazem" - a więc odszczekuje.
No więc tak: założyliśmy z faderem do berlingo II 1.4 (75KM) gaz - sekwencje - koszt 2900zł. I jak dla mnie szok, samochód jak miał dziurę do 3000obr tak teraz w całym zakresie obrotów ciągnie idealnie, tak samo, bez dziury. Nie wiem czy osiągi się poprawiły ale samochód duuużo płynniej chodzi, i pali do 1 L gazu wiecej od paliwa, czyli 8,5 -9L.
Gazownik założył drugi komputer który nie emuluje wtrysków tylko bierze czasy wtrysków z kompa benzynowego, czyli ma być wszystko ok.
Tak więc moje pytanie czy w roverku 200 (99r) w silniku 1.4 16V z sekwencją są jakieś problemy?
Jak mi napiszecie, że nie to jade to gazownika jutro.
Nadmieniam, iż nie zamierzam "żydzić" na instalacje gazową, żeby taniej. Powiem tak jak mój fader: "TAK ŻEBY BARDZO DOBRZE CHODZIŁO I NIE BYŁO PROBLEMÓW".
Gość wstępnie powiedział mi 2800zł.
Dzięki za wyrażone opinie.
piter34 - Pon Lip 09, 2007 07:30
Kozik napisał/a: | Gazownik założył drugi komputer który nie emuluje wtrysków tylko bierze czasy wtrysków z kompa benzynowego, czyli ma być wszystko ok. |
To jest właśnie podstawowa cecha instalacji gazowych IV generacji.
"Komputer" z kolei jest w każdej instalacji LPG od II gen. w górę.
Kozik napisał/a: | Tak więc moje pytanie czy w roverku 200 (99r) w silniku 1.4 16V z sekwencją są jakieś problemy? |
Nie ma.
Problemem może być gazownik, który nie potrafi poprawnie dobrać dysz i ciśnienia reduktora lub starannie zamontować i wykalibrować instalacji.
Kozik napisał/a: | Gość wstępnie powiedział mi 2800zł. |
Za jaką instalację?
Kozik - Pon Lip 09, 2007 07:33
piter34 napisał/a: | Za jaką instalację? |
Za instalacje z 4 wtryskami, komputerem i parownikiem (podobno to sekwencja ja sie na tym nie znam) a firmy to nie wiem jakiej (ma logo z DT system). Może to nie jest tanio ale jak ma być dobrze to ja się na to piszę, najwyżej będę gościa gnębił bo daje 2lata gwarancji na to co uczynił
[ Dodano: Pon Lip 09, 2007 8:35 am ]
aha podoba mi się jeszcze jedna rzecz. W berlingo przy 5500 obr przełącza się na benzynę i jak spadają obroty to zmienia sie z powrotem na gaz.
Ja też tak chce
piter34 - Pon Lip 09, 2007 07:36
Kozik napisał/a: | (ma logo z DT system) |
DT bym nie montował. (ale to moje subiektywne zdanie)
Kozik napisał/a: | aha podoba mi się jeszcze jedna rzecz. W berlingo przy 5500 obr przełącza się na benzynę i jak spadają obroty to zmienia sie z powrotem na gaz.
Ja też tak chce |
A dlaczego tak chcesz?
Ma chodzić na gazie w pełnym zakresie obrotów, tak jak na benzynie, czyli ciągnąć do odcinki równej ok. 7000rpm.
Kozik - Pon Lip 09, 2007 07:40
A dlaczego nie DT? W berlingo tylko troszeczke głośniej wtryski chodza, a tak to jest idealnie.
piter34 - Pon Lip 09, 2007 07:54
Kozik napisał/a: | A dlaczego nie DT? |
M.in. słaby support techniczny, tzn. np. w porównaniu do KME Diego, czy Staga 300 bądź BRC Seq24 ma słabo rozwiniętą sieć sprzedaży.
Ja natknąłem się na negatywne opinie w necie. Poszukaj sobie w google'ach:
http://www.google.pl/sear...ukaj&lr=lang_pl
Poza tym nie ma do tego softu ogólniedostępnego.
Może bym to nawet założył, ale na pewno nie za 2800PLN. Za tyle można mieć dużo lepszego jakościowo BRC Sequenta24
Kozik - Pon Lip 09, 2007 08:02
Co do renaulta 1,2 to sie zgadzam ten gazownik tez mial problemy ale mowi ze zalozyl sobie do Jeepa Cheroke (nie wiem czy tak sie pisze) no to pali mu 10 l gazu. Do tej pory to tylko z renaultem mial problemy dlatego pytam jak trawi gaz 1.4 16V rovera.
Co do DT to czytałem i piszą, że zrobione jak kiedyś ruskie rzeczy baardzo solidnie
piter34 - Pon Lip 09, 2007 08:43
Kozik napisał/a: | ale mowi ze zalozyl sobie do Jeepa Cheroke (nie wiem czy tak sie pisze) no to pali mu 10 l gazu. |
Takie podejście do tematu wiele dobrego nie wróży. Czyżby ten Jeep palił wcześniej ok. 8l benzyny...?
Pamiętaj, ze spalanie gazu musi być wyższe od spalania benzyny o ok. 20%. Każda większa odchyłka świadczy o złym wyregulowaniu instalacji.
Kozik - Pon Lip 09, 2007 09:42
Zgadzam się że to może być bajka z tymi 10l gazu w Jeepie V6. Ale faktem jest że do 9l gazu pali mojego taty berlingo, a już jest przejechane 5tysiecy km. Jakby mi roverek tyle palil to byloby super.
piter34 - Pon Lip 09, 2007 09:53
Kozik napisał/a: | Jakby mi roverek tyle palil to byloby super. |
Przy poprawnej regulacji będzie Ci palił 20% więcej gazu niż benzyny.
Jeżeli znasz spalanie benzyny, to sobie przelicz.
Uwierz mi, że każde LPG da się tak ustawić, że auto będzie palić tyle samo gazu co benzyny. Niestety wtedy też spalane są zawory, gniazda zaworowe...
Kozik - Pon Lip 09, 2007 12:10
A czy jest ktoś kto katuje samochód z gazem? Czy ma to jakiś wpływ na żywotność? Bo czasami, no dobra często lubie 7tys obr zobaczyc. I boje się żeby to nie było zabójswo dla silnika. I tak powiem mechanikowi zeby przy 5500obr przełączał się na benzyne.
piter34 - Pon Lip 09, 2007 12:19
Kozik napisał/a: | A czy jest ktoś kto katuje samochód z gazem? |
Katuje?
Jeśli wyprzedzam w trasie, to wykorzystuje możliwości silnika. Bardzo bym nie chciał, aby mi przy 5500rpm (zwłaszcza w 1.4 serii K) nagle na pół sekundy komp odcinał gaz i przełączał na benzynę. Paranoja...
Zabójstwo dla silnika to byłoby, gdybyś cały czas np. na 1 biegu jeździł do pracy z 7krpm na budziku...
Kozik - Pon Lip 09, 2007 12:22
piter34 napisał/a: | Bardzo bym nie chciał, aby mi przy 5500rpm (zwłaszcza w 1.4 serii K) nagle na pół sekundy komp odcinał gaz i przełączał na benzynę |
Przełączenie jest zupełnie nieodczuwalne ani spadek ani przyrost mocy.
piter34 napisał/a: | Katuje? |
No właśnie mi chodzi o 7000 obrotów no bo to dość dużo jak na silnik. Słyszałem że jak się na wysokich obrotach kręci gazownika to strasznie szybko silnik traci smarowanie, to tylko słyszałem nie wiem na pewno więc pytam.
piter34 - Pon Lip 09, 2007 12:26
Kozik napisał/a: | piter34 napisał/a:
Bardzo bym nie chciał, aby mi przy 5500rpm (zwłaszcza w 1.4 serii K) nagle na pół sekundy komp odcinał gaz i przełączał na benzynę
Przełączenie jest zupełnie nieodczuwalne ani spadek ani przyrost mocy. |
A to przepraszam. W sumie to nie wiem dlaczego zasugerowałem się moim przypadkiem z wczoraj, kiedy to skończył się gaz i przełączył mi na benzynę. Wtedy jest ten chwilowy "lag".
Kozik napisał/a: | No właśnie mi chodzi o 7000 obrotów no bo to dość dużo jak na silnik. Słyszałem że jak się na wysokich obrotach kręci gazownika to strasznie szybko silnik traci smarowanie, to tylko słyszałem nie wiem na pewno więc pytam. |
Gdzie słyszałeś?
Wg mnie można to między bajki włożyć. Zapytaj zdzicha44
Kozik - Pon Lip 09, 2007 13:29
Ok to w takim razie dzięki póki co. Jade dzisiaj do najlepszego wg mnie gazownika rozmawiać o montażu i pieniądzach
Musi się jeszcze podpiąć pod kompa żeby sprawdzić czy urządzenia będą się zgrywać
piter34 - Pon Lip 09, 2007 13:49
Kozik napisał/a: | Musi się jeszcze podpiąć pod kompa żeby sprawdzić czy urządzenia będą się zgrywać |
A to dla mnie też nowość.
Wg mnie nie ma takiej potrzeby.
Zgrywać to się samo nie będzie, bo tutaj potrzebna jest łapka gazownika.
Jedyne co może ewentualnie sprawdzić, to czas wtrysku benzyny na biegu jałowym (aby mieć pojęcie jakie wtryski zastosować).
Kozik - Pon Lip 09, 2007 20:22
Już się dowiedziałem wszsytkiego mają być szybkie wtryski i szybki komputer (taki jak w Berlingo). Koszt instalacji 2800zł, montaż za tydzień.
Zaczął mi mówić że można tu zastosować jakiś tam tańszy gaz, zapytalem go a czy gorszy? no to on, że wolniejsze wtryski i komputer, raczej nie powinno być problemu ale... jak zaczął "ale" to powiedziałem mu że nie chce problemów i chce szybki komp i wtryski.
No i czekam tydzień
Jak założe to zdam relacje
piter34 - Pon Lip 09, 2007 20:41
Kozik napisał/a: | Już się dowiedziałem wszsytkiego mają być szybkie wtryski i szybki komputer (taki jak w Berlingo). |
Jakie wtryski (nazwa)?
Jaki komputer? To chyba najbardziej istotna informacji w naszej "konwersacji".
Kozik napisał/a: | no to on, że wolniejsze wtryski i komputer, raczej nie powinno być problemu ale... jak zaczął "ale" to powiedziałem mu że nie chce problemów i chce szybki komp i wtryski. |
Dla mnie to "mącenie".
Komputer wcale nie musi być "szybki". Wszystkie pracują tak samo (z taką samą częstotliwością). Najwięcej zależy od oprogramowania sterującego wtryskiem gazu oraz od algorytmu obliczania czasu wtrysku gazu.
morris - Pon Lip 09, 2007 21:19
Ja tak troszkę w temacie:
Nie mogę jeszcze całkiem dojść do ładu ze swoją instalką, ale nie zmieniłem jeszcze świeczek więc gazownik w tym upatruje problem, i ok. Ale mam, być może banalne pytanie, czy stan świec (ew. przewodów WNM) ma wpływ na spalanie - teraz pali mi ok 40% więcej gazu, a ustawienia kompa sprawdzał 2x ?
piter34 - Pon Lip 09, 2007 22:46
morris napisał/a: | Ale mam, być może banalne pytanie, czy stan świec (ew. przewodów WNM) ma wpływ na spalanie - teraz pali mi ok 40% więcej gazu, a ustawienia kompa sprawdzał 2x ? |
Moim zdaniem niemożliwe jest, aby zły stan świec powodował takie spalanie.
maciej - Wto Lip 10, 2007 10:45
piter34 napisał/a: | Moim zdaniem niemożliwe jest, aby zły stan świec powodował takie spalanie. |
Moim zdaniem przy samych świecach to mało prawdopodobne, ale sprawdziłbym natychmiast dokładnie filtr powietrza, filtry gazu, przewody, świece, kopułkę i palec - połączenie tych elementów spokojnie może dać 40% większe spalanie.
|
|