Zobacz temat - [R416] Rozrząd - Uszczelniacze
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Rozrząd - Uszczelniacze

matejto - Pią Kwi 20, 2007 10:36
Temat postu: [R416] Rozrząd - Uszczelniacze
Mam zamiar kupić pasek rozrządu - GATES, rolkę napinającą pasek rozrządu - INA, pompę wody SKF i uszczelniacze wałka rozrządu MG ROVER.

W sklepie TomaTeam widzę na zdjęciu, że napinacz INA:

http://www.tomateam.pl/sk...ial=paski&c=453

różni się od napinacza SKF:

http://www.tomateam.pl/sk...al=silnik&c=638

nie będzie problemu jak kupię ten firmy INA?

Wie ktoś jak się wymienia to wszystko: Uszczelniacze na wałkach 2 x przednie [czarne] i 2 x tylne [czerwone] oraz pompę wody? No i oczywiście pasek i napinacz (choć to widziałem na filmiku). Prosiłbym o jakieś wskazówki co robić po kolei.

rovero - Pią Kwi 20, 2007 10:49

matejto napisał/a:
nie będzie problemu jak kupię ten firmy INA?


masz napisane jasno o tej z INA:

Cytat:
Uwaga!!! Rolka ma zastosowanie w modelach do 97 roku, razem z paskiem o 1144, szerokości 23 mm i 143 zębach.


matejto napisał/a:
Wie ktoś jak się wymienia to wszystko: Uszczelniacze na wałkach 2 x przednie [czarne] i 2 x tylne [czerwone] oraz pompę wody?


Zeby wymienić uszczelniacze musisz sciągać koła rozrządu. Zalecam dużo ostrożności albo poszukanie dobrego mechanika, bo przestawisz rozrząd, pomieszasz oznaczenia i będzie lipa.

Pompę wody wymieniasz po spuszczeniu płynu, odkręcasz starę dokładnie czyścisz miejsce gdzie zamontujesz nową i przykręcasz ją. (Musisz dokładnie osuszyć i odtłuścić blok silnika! tylko nie skrob bo to aluminium!!)

Jeśli nie robileś tego nigdy to lepiej poszukaj mechanika. Przestawisz wał krobowy, namieszasz w rozrządzie i będziesz się głowił jak go odpalić.

matejto - Pią Kwi 20, 2007 11:00

rovero napisał/a:
masz napisane jasno o tej z INA

tak, to wiem i dokładnie taki pasek mam zamiar kupić tyle że w tym INA jak widać jest blacha, a w SKF drut i u mnie jest zamontowany prawdopodobnie taki z drutem

Cytat:
Zeby wymienić uszczelniacze musisz sciągać koła rozrządu.

tak, trzeba tyle że chodziło mi o wskazówki jak to zrobić, żeby nie poprzestawiać rozrządu

rovero napisał/a:
Jeśli nie robileś tego nigdy to lepiej poszukaj mechanika.

nie zamierzam tego sam robić, ale chce przypilnować znajomego mechanika bo on raczej rozrządu w Roverze nie zmieniał w innych tak, ale w Roverze nie

Lechos - Pią Kwi 20, 2007 11:06

odkrec gorna pokrywe rozrzadu i bedziesz na 100% pewny jaki masz pasek i napinacz.
rovero---znasz w okolicach soli mechaniorow, ktorzy sie znaja na roverkach i nie zedra z czlowieka?

matejto - Pią Kwi 20, 2007 11:13

Lechos napisał/a:
odkrec gorna pokrywe rozrzadu i bedziesz na 100% pewny jaki masz pasek i napinacz


odkręcałem już i właśnie kupuje taki sam pasek firmy GATES jaki mam obecnie zamontowany, a ten napinacz jest w komplecie z tym paskiem - wszystko: Made in UK. Tyle, że temu napinaczowi się bardzo nie przyglądałem - czy ma blache czy drut. Powinien pasować, ale wolę się upewnić.

rovero - Pią Kwi 20, 2007 11:18

Lechos napisał/a:
rovero---znasz w okolicach soli mechaniorow, ktorzy sie znaja na roverkach i nie zedra z czlowieka?


Ja byłem zadowolony z chłopaków w zakęciu. Wymienili mi półośkę w godzinę, niedrogo i nie spieprzyli roboty. Będą mi wymieniali pompę wody i ustawiali rozrzad bo chyba jest przestawiony, mają duzo klientów więc musisz podjechać się umówić.. jak wjedziesz do zakęcia to na przeciwko pierwszej budowy po prawej stronie masz ich warsztat. Mateusz Sieradzki...

[ Dodano: Pią Kwi 20, 2007 12:21 pm ]
matejto napisał/a:
Tyle, że temu napinaczowi się bardzo nie przyglądałem - czy ma blache czy drut. Powinien pasować, ale wolę się upewnić.


Na 80% ma blachę... po 97 były inne napinacze!

matejto - Pią Kwi 20, 2007 11:24

rovero napisał/a:
Na 80% ma blachę... po 97 były inne napinacze!


Aha - No to pewnie jest blacha.

Przy tym napinaczu SKF jest napisane - "Rolka napinająca pasek rozrządu. Stosowana z dłuższym paskiem rozrządu." czyli pewnie ta rolka ma zastosowanie w modelach od 97 roku przy paskach 145 zębnych o długości (mm.): 1160, i szerokości (mm.): 26 .Wychodzi na to, że ta rolka z drutem nie pasowałaby do mojego i że mam zamiar kupić odpowiednią.

______________
Pozdrawiam

kqba - Pią Kwi 20, 2007 11:47

Jak masz silnik z oryginalmym czarnym korkiem wlewu oleju to jest to starszy typ silnika, i tam jest napinacz z blachą (ręczny)
matejto - Sob Kwi 21, 2007 20:51

Oryginalne uszczelniacze do wałka rozrządu MG ROVER są czarne i czerwone:

Przednie:

http://www.tomateam.pl/sk...al=silnik&c=435

Tylne:

http://www.tomateam.pl/sk...al=silnik&c=434

Czy wie ktoś dlaczego te uszczelniacze są w dwóch kolorach z wyszczególnieniem przednie i tylne? Czym się różnią poza kolorem ? Zdaje się, że zamienniki (uszczelniacze innych firm) nie występują w dwóch kolorach jako przednie i tylne tylko w jednym kolorze czarnym, ogólnie jako uszczelniacze wałka rozrządu.

Brt - Sob Kwi 21, 2007 21:09

Kolor oznacza kierunek obrotów wałka na którym uszzelniacz jest załozony.
AndrewS - Pon Kwi 23, 2007 07:45

matejto napisał/a:
Zdaje się, że zamienniki (uszczelniacze innych firm) nie występują w dwóch kolorach


uszczelniacze corteco tez sa w dwoch kolorach, ale zgadza sa tez takie, ktore nie maja roznych kolorow, wtedy trzeba szukac strzalek, albo przyjzec sie takim wypustkom na wew. powierzchni ktora wspolpracuje z walkiem i po niej rozszyfrowac ktory jest gdzie, uwzglednijac oczywiscie fakt w ktora strone obraca sie walek

kqba - Sro Kwi 25, 2007 07:44

Wczoraj szukałem mechaniora do wymiany rozrządu. Zdziwiło mnie, że jeden mnie namawiał, żeby nie wymieniać uszczelniaczy, gdy nie cieknął. Dopiero jak zaczną cieknąć, albo pójdzie uszczelka pod głowicą. Ale raczej go nie posłucham i wymienię wszystko.
matejto - Sro Kwi 25, 2007 07:56

kqba napisał/a:
Wczoraj szukałem mechaniora do wymiany rozrządu. Zdziwiło mnie, że jeden mnie namawiał, żeby nie wymieniać uszczelniaczy, gdy nie cieknął. Dopiero jak zaczną cieknąć, albo pójdzie uszczelka pod głowicą. Ale raczej go nie posłucham i wymienię wszystko.


U mnie ciekną już uszczelniacze więc pasuje je wymienić.

Części już mam prawie wszystkie. Pasek rozrządu ContiTech (bo Pan w sklepie mi powiedział że GATES nie są dobre); Napinacz INA; Pompa wody HAPU (chciałem SKF ale mówił że jest niedostępna) oraz uszczelniacze Corteco z tym że uszczelniacze mimo moich uwag przy zamawianiu przez Pana w sklepie o tym że są przednie i tylne i że są kierunkowe sprowadził mi 4 szt. i wszystkie takie same (w jednym kierunku - w prawo - czarne). Mam już ich rozmiar więc kupię teraz 2 ze strzałką w lewo gdzie indziej, a te oddam Panu. Mówił mi, że te będa dobre i że musiałem coś źle sobie popatrzeć.
Zamówiłem sobie przez internet blokadę rozrządu i z nią pojadę do mechanika bo on takiej nie ma - mówił że może zrobić bez blokady (na znaki) ale ja dla swojego spokoju wolę żeby robił z zablokowanym rozrządem.

Paul - Sro Kwi 25, 2007 07:56

kqba napisał/a:
jeden mnie namawiał, żeby nie wymieniać uszczelniaczy

No to już wiesz, gdzie auta nie podstawiać :(

String - Sro Kwi 25, 2007 08:18

matejto napisał/a:
Zamówiłem sobie przez internet blokadę rozrządu i z nią pojadę do mechanika bo on takiej nie ma - mówił że może zrobić bez blokady (na znaki) ale ja dla swojego spokoju wolę żeby robił z zablokowanym rozrządem.


A można wiedziec gdzie zamowiłeś tą blokadę?

matejto - Sro Kwi 25, 2007 08:22

Cytat:
A można wiedziec gdzie zamowiłeś tą blokadę?


Szukałem w dobrej cenie i znalazłem. Jak mi przyjdzie i będzie wszystko OK to dam namiary.

String - Sro Kwi 25, 2007 08:24

ok czekam z niecierpliwoscią bo komplet do wymiany rozrządu już mam.
jerzu - Sro Kwi 25, 2007 08:45

Ja się podłącze z pytanie. Spytałem się w tomateam o komplet do wymiany rozrządu i podano mi jeszcze żeby kupić uszczelniacz wału korbowego. Czy jest to konieczne? Nie ukrywam że chce oszczędzać :)
Lechos - Sro Kwi 25, 2007 08:52

Blokada walkow rozrzadu to jeszcze nie jest taka sztuka, ale jak zablokowac wal aby sciagnac kolo pasowe w celu wymiany uszczelniacza na wale. Film pokazuje blokade kola ale kto bedzie rozszczepial silnik od skrzyni. Gdzies czytalem ze z tylu silnika w okolicach lewej polosi jest otwor na pret fi6 i tam mozna go wlozyc i zablokowac wal.
piter34 - Sro Kwi 25, 2007 08:54

String napisał/a:
ok czekam z niecierpliwoscią bo komplet do wymiany rozrządu już mam.

Blokadę można kupić na angielskim ebay.

jerzu napisał/a:
Ja się podłącze z pytanie. Spytałem się w tomateam o komplet do wymiany rozrządu i podano mi jeszcze żeby kupić uszczelniacz wału korbowego. Czy jest to konieczne?

Konieczne nie jest, ale można to zrobić (skoro wszystko rozbabrane). Ja osobiście w żadnym swoim aucie tego przy okazji wymiany rozrządu nie ruszałem.

String - Sro Kwi 25, 2007 09:08

tak czytam, czytam i się zastanawiam, czy uszczelniacze rozrządu też trzeba koniecznie wymienić? A jeśli tak, to które to są (i ile sztuk) do mojego silnika? :oops:
jerzu - Sro Kwi 25, 2007 09:09

Czyli mogę spokojnie zaoszczędzić? :)
giewu - Sro Kwi 25, 2007 09:09

jerzu napisał/a:
Ja się podłącze z pytanie. Spytałem się w tomateam o komplet do wymiany rozrządu i podano mi jeszcze żeby kupić uszczelniacz wału korbowego. Czy jest to konieczne? Nie ukrywam że chce oszczędzać :)

jak piter 34 przed chwilą napomknął nie jest to konieczne, ja w swoim 214 robiąc rozrząd uszczelniaczy nie wymieniałem gdyż były suchusieńkie o czym to właśnie wspomniał mi mój mechanik ... no i parę złotych urwałem dzięki temu :mrgreen:

String - Sro Kwi 25, 2007 09:16

No tak ale się nie pytam o uszczelniacz wału korbowego, tylko o uszczelniacz wałka rozrządu do mojego silniczka, bo kupiłem TEN komplet i myślałem, ze to koniec zakupów w tym temacie - i zaczynam się niepokoić, że to nie koniec wydatków :mrgreen:
Lechos - Sro Kwi 25, 2007 09:20

Chwila bo czegos nie jarze. Rozpisujecie sie, ze przy wymianie rozrzadu bezwzglednie wymieniac pompe wody, ze gdy walnie to robota z wymiana na nowo. To na pompie nie mozna oszczedzac a na uszczelniaczach mozna? Robota na nowo tez sie tyczy uszczelniaczy, tylko z tym ze jak pompa walnie to tylko plyn sie bedzie saczyl a przy wycieku z uszczelniacza moze sie pasek zasyfic i koszta wzrosna (nowy pasek). Wiec gdzie tu logika? Tymbardziej ze nie wymieniajac pompy zaoszcedzisz przy mniejszym ryzyku 130 zeta w oszczedzajac na uszczelniaczach zaledwie 70zeta.
jerzu - Sro Kwi 25, 2007 09:25

Tylko uszczelniacz walu korbowego kosztuje 140 zl wiec to jest jakis pieniadz. A uszczelniacze walka rozrzadu wymienie napewno...
Senn - Sro Kwi 25, 2007 09:31

Ze co?? Uszczelniacz 140zl? Kurde ja wymienialem tylny i koszcil 43zl. Chyba ze ten przedni jest taki drogi.
A na marginesie to pierwszy raz slysze zeby wymieniac uszczelniacz walu korbowego przy wymianie rozrzadu.

jerzu - Sro Kwi 25, 2007 11:18

No ok to nie ruszam go :) Poprostu taki mi napisano w mailu z tomateam gdy spytalem o pelny komplet do rozrzadu :P Ale dobrze bo na uszczelniaczu zaoszczedze :D
AndrewS - Sro Kwi 25, 2007 15:16

ten przedni uszczelniacz walu jest mniejszy niz tylny wiec powinien byc tanszy :-)

jesli mechanik twierdzi, ze nie potrzeba wymieniac uszczelniaczy walkow, to powiedz mu ze jak za tysiac kilometrow zaczna cieknac to wymienia je gratis :mrgreen:

jesli ktos robi sobie samemu to moze pozwolic sobie na ewentulane pozniejsze wymiany

jerzu napisał/a:
Poprostu taki mi napisano w mailu z tomateam gdy spytalem o pelny komplet do rozrzadu


Tomi w sumie dobrze radzi, bo po co potem robic to samo za jakis czas i placici dodatkowo, jesli wyjda jakies wycieki lub zacznie kapac petrygo

co do blokowania walu to serwisy maja jeszcze przyrzad do blokowania kola zamachowego w miejscu rozrusznika, bede musial sobie takie cus dorobic
ta czesc o wiele bardziej przydalaby sie niz np. blokada kol rozrzadu, ktora zreszta tez sobie dorobilem :mrgreen:

Lechos - Nie Maj 06, 2007 14:15

jerzu napisał/a:
Tylko uszczelniacz walu korbowego kosztuje 140 zl wiec to jest jakis pieniadz

skad Wy bierzecie takie kosmiczne ceny?
pare dni temu kupowalem czesci do wymiany rozrzadu w zwyklym, nowo-powstalym sklepiku motoryzacyjnym (ktory chyba jeszcze zabiega o klienta) i tak:
-pasek rozrzadu ContiTech -74zl
-napinacz INA -70zl
-uszczelniacze na walki rozrzadu Goetze (Getz) -9zl/szt (od strony rozrzadu)
-uszczelniacz na wal Goetze (Getz) -16zl (od strony rozrzadu)

Ponadto od razu kupilem (powod cena i zblizajaca sie wymiana) tuleje na tylni wahacz (cukierki) firmy Febi Bilstein po 39zl/szt.
Ceny tak naprawde nie sa wysokie i kosmiczne :wink:

matejto - Pon Maj 07, 2007 08:48

String napisał/a:
matejto napisał/a:
Zamówiłem sobie przez internet blokadę rozrządu i z nią pojadę do mechanika bo on takiej nie ma - mówił że może zrobić bez blokady (na znaki) ale ja dla swojego spokoju wolę żeby robił z zablokowanym rozrządem.


A można wiedziec gdzie zamowiłeś tą blokadę?


Ja kupiłem blokadę do mojego Roverka 416 u tego sprzedającego:

http://www.swistak.pl/auk...r-f-ra-VAT.html

Zastosowanie:
Rover: 414 od 90 r.; Rover 214, 215, 416;
MGF od 95 r.; Rover 75 1,8 od 99 r.;
Rover 25 i 45 1,6 - 1,8 od 2000 r.

Ta co mi przyszła inaczej wygląda niż na rysunku w aukcji.

String - Pon Maj 07, 2007 09:04

a do 2 litrowego diesla bedzie pasował? Może znający się na rzeczy będą wiedzieć - tak czy owak Matejo - dzięki.
piter34 - Pon Maj 07, 2007 14:39

Cytat:
-pasek rozrzadu ContiTech -74zl
-napinacz INA -70zl
-uszczelniacze na walki rozrzadu Goetze (Getz) -9zl/szt (od strony rozrzadu)
-uszczelniacz na wal Goetze (Getz) -16zl (od strony rozrzadu)

Tanio :shock:

Nie wiedziałem, że Goetze robi uszczelniacze ROVERkowe...

Lechos - Pon Maj 07, 2007 17:50

piter34 napisał/a:
Nie wiedziałem, że Goetze robi uszczelniacze ROVERkowe

na uszczelniaczu od walu pisalo ze do Roverka a na uszczelniaczach do rozrzadu pisalo Mesio i Opel (widocznie rozmiarowka taka sama.

matejto - Pon Maj 07, 2007 19:20

Lechos napisał/a:
na uszczelniaczu od walu pisalo ze do Roverka a na uszczelniaczach do rozrzadu pisalo Mesio i Opel (widocznie rozmiarowka taka sama.
\

Jaki jest typ i rozmiar tego uszczelniacza na wał ? Bo zastanawiam się czy przy okazji robienia rozrządu jego też nie wymienić ? Ciekawe czy to dużo więcej roboty ?
Ja też kupiłem uszczelniacze i na woreczku jest naklejka GOETZE 50-306142-00 MERCEDES/OPEL 30x40x7 (te od strony rozrządu -przednie-czarne) ale ... na uszczelniaczu znajdującym się w tym woreczku pisze CORTECO ! Zobacz czy i u Ciebie tak nie jest?

Lechos - Pon Maj 07, 2007 19:28

matejto napisał/a:
Jaki jest typ i rozmiar tego uszczelniacza na wał ?

niestety zbytnio Ci nie pomoge bo juz siedza uszczelniacze w silniczku, ten na wal jest ciut mniejszy
matejto napisał/a:
Ciekawe czy to dużo więcej roboty ?

odkrecenie jednej srubki wiecej (tej najgorszej)