Zobacz temat - [R216] Samodzielna wymiana uszczelki pod głowica
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R216] Samodzielna wymiana uszczelki pod głowica

bizon9ek - Wto Kwi 24, 2007 22:09
Temat postu: [R216] Samodzielna wymiana uszczelki pod głowica
Witam

W piątek biorę się za wymiane uszczelki pod głowicą w moim R216Si 1,6 16V i niestety (może stety :wink: ) bede robil to samodzielnie. Sprawa jest pilna o tyle że wczoraj ulałem ponad litr oleju z silnika bo było ok 1cm nad "max" , do tego rzadki był jak sraka po szpitalnym kleiku, niestety nie stać mnie teraz żeby płacić 600pln za robocizne...
Zakupiłem
> > > uszczelka głowicy GLASER - 100,00
> > > uszczelka pokrywy zaworów AJUSA- 50,00
> > > uszczelka kolektora ssącego- 8,00
> > > uszczelka kolektora wydechowego- 26,00
> > > uszczelka kolektor-rura- 6,00
> > > uszczelniacz wałka rozrządu tyl-12,00 (x 2)
> > > uszczelniacz wałka rozrządu przód- 19,00 (x 2)
(+jeżeli bedą potrzebne szpilki ELRING 25pln za szt.)

Bardzo bym prosił o informacje na temat:
Jakie klucze będę potrzebował,
Kolejności odkrecania/przykrecania szpilek,
Jak sprawdzić czy szpilki nadają się do ponownego przykręcenia,
Na co zwrocić szczególną uwagę przy wymianach uszczelek (także tych od kolektorów)
Jakimiś skanami z książki serwisowej bym nie pogardził :wink:

i wszelakie inne informacje.. ponieważ jedyne jakie posiadam w tym momencie są takie, że bedę potrzebował klucz dynanometryczny, niewiem nawet jaki :lol:

--
bizon9ek
ROVER 216Si 96r. okrąglak
Częstochowa
tygrys@lew.com.pl

marcel_n - Wto Kwi 24, 2007 22:30

Pamiętaj o planowaniu głowicy. Koszt ok. 50 - 80 zł.
piter34 - Wto Kwi 24, 2007 22:32

Wszelkie interesujące Ciebie informacje znajdziesz w RAVE. :mrgreen:
wolarz - Wto Kwi 24, 2007 22:43

Witam
Ja z małym pytaniem - co to jest planowanie głowicy :oops:
Dzięki

Brt - Wto Kwi 24, 2007 22:46

Takie wyrównanie i jednoczesne wyczyszczenie i wygładzenie powierzchni, która sie styka z uszczelką. Zbiera sie minimalną ilosć materiału (max chyba 0,2mm) :)
bizon9ek - Wto Kwi 24, 2007 23:16

piter34 napisał/a:
Wszelkie interesujące Ciebie informacje znajdziesz w RAVE. :mrgreen:


Dużo zajmuje?? bo właśnie ściągam... angielski techniczny ... cieżko bedzie

piter34 - Wto Kwi 24, 2007 23:22

bizon9ek napisał/a:
Dużo zajmuje??

Około 552 939 300 bajtów ;-)

W razie problemów z angielskim technicznym, pisz.

Rozan99 - Wto Kwi 24, 2007 23:28

Witajcie. Powiedzcie mi a propos oleju w silniku czy jeśli jest oleju około 3 milimetry ponad max to jest źle? spuszczać czy może tak zostać? bo przy wymianie oleju nalało mi się troszke za dużo...
Brt - Wto Kwi 24, 2007 23:33

Ja bym nie ruszła tego oleum. Miałem około 1mm powyżej max i nic niepokojącego nie zauważyłem. Po kilku kkm opadnie ;)
AndrewS - Sro Kwi 25, 2007 16:41

głowicy niby nie trzeba planowac jesli jest prosta i latwo daje sie ja oczyscic
do odkrecenia glowicy bedzie potrzebny klucz typu Torx tylko nie pamietam rozmiaru
gdzies na sieci byla serwisowka do poldorovera 2,5 MB, warto by bylo przed robota sie z nia zapoznac

bizon9ek - Czw Kwi 26, 2007 16:14

AndrewS napisał/a:
głowicy niby nie trzeba planowac jesli jest prosta i latwo daje sie ja oczyscic
do odkrecenia glowicy bedzie potrzebny klucz typu Torx tylko nie pamietam rozmiaru
gdzies na sieci byla serwisowka do poldorovera 2,5 MB, warto by bylo przed robota sie z nia zapoznac


prawie sciaglem rave'a do Rovera w wersji angielskiej ale gdzies na 300mbajcie sie zawiesilo, dzisaij mam czas poszperam w sieci za ta serwisowka.
Jutro rozbieram silnik wiec bede pisal co i jak.
Przydala by sie informacja od kogos, na co zwrocic uwage po rozebraniu silnika jak wygladaja ewentualne uszkodzenia wału tłokow itp...

AndrewS - Czw Kwi 26, 2007 17:52

bizon9ek napisał/a:
Przydala by sie informacja od kogos, na co zwrocic uwage po rozebraniu silnika jak wygladaja ewentualne uszkodzenia wału tłokow itp...


spokojnie, tych czesci nie sprawdzisz, bo ich nie bedziesz widzial, chyba ze myslisz ze jak wykrecisz tak dlugie szpilki to sie silnik rozpadnie na kawalki :) , co najwyzej zobaczysz denka tlokow :-)

aha nie wolno krecic walem po odkreceniu srub glowicy !!

kqba - Pią Kwi 27, 2007 14:56

http://www.motonews.pl/fo...rby=asc&start=0

Tutaj sa jakieś zdjęcia rozebranego silnika. Jest to wprawdzie 1.8, ale konstrukcja podobna.
Może podpytaj Senn'a. widocznie on rozbierał silnik.

A propos. T czerwone na poniższym zdjęciu to tylny uszczelniacz wałka? Hmm. Ja kupowałem oryginalne, ale wszystkie są czarne, a czerwone jest tylko opakowanie na dwóch.
http://img267.imageshack....dscf1416hv5.jpg

bizon9ek - Pią Kwi 27, 2007 19:55

Spoko znalazłem ksiażke napraw Rovera 200 89-95r silnik ten sam :wink:
Uszczelki przyszły dzisiaj tylk mam problem.
W ksiazce opisane jest przykrecenie glowicy.... trzeba przykrecic najpier z siłą 20Nm a ja mam pożyczony klucz z zakresem 40Nm-210Nm to chyba lipa no bo jak mam odczytac kiedy jest 20Nm jak mam skale od 40 :neutral:
Taki klucz chyba odpada??
a taki??
http://allegro.pl/item187..._2_s_cena_.html
a może taki
http://allegro.pl/item187...chylny_1_2.html
i jeszcze w Obi wykupili wszystkie nasadowe Torxy rozm 12 :sad:
Orientuje sie ktoś może jak sprawdzić te szpilki czy nadają sie do powtornego dokręcenia???

piter34 - Pią Kwi 27, 2007 22:11

bizon9ek napisał/a:
Orientuje sie ktoś może jak sprawdzić te szpilki czy nadają sie do powtornego dokręcenia???

Opis sprawdzania przydatności śrub w załączniku.

bizon9ek - Sob Kwi 28, 2007 11:43

piter34 napisał/a:

Opis sprawdzania przydatności śrub w załączniku.


Wielkie dzieki, jeszcze niezbyt rozszyfrowalem o co chodzi z tymi pomiarami ze wzgledu na moj kulawy angielski, ale damy rady.

Pozdro

[ Dodano: Czw Maj 10, 2007 2:20 pm ]
Czy w miejscach styku uszczelki pod glowica i cylindrow nie daje sie czasem jakiegos uszczelniacza ?? ?
Bo wszedzie jest pasek siliconowy a tam nie ma :neutral:

Paula25h5 - Pon Mar 04, 2013 19:25

Witam, mam pytanko,czy jesli olej przelewa sie do zbiornika plynu chlodniczego to to jest wina uszczelki pod glowica? :(
piotrekcrash - Pon Mar 04, 2013 19:34

Paula25h5, tak
Sirk - Nie Mar 10, 2013 18:39

Tu masz filmik w skrócie wymianę uszczelki pod głowicą w silniku z serii K

Tylko czasem nie planuj tak głowicy film