Zobacz temat - [R420] Nierówna praca na wolnych obrotach
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Nierówna praca na wolnych obrotach

R420KOMBI - Pią Kwi 27, 2007 16:11
Temat postu: [R420] Nierówna praca na wolnych obrotach
Tak jak w temacie, wszystko mam niby sprawne, wymienione:

- cewka
- wszystkie przewody zapłonowe
- kopułka
- palec rozdzielacza
- świece

I nadal się leciutko trzesie na wolnych obrotach.........zarówno na benzynie jak i na gazie (na gazie bardziej to czuć).

Dodatkowa informacja, na zimnym silniku - odpalanie na benzynie, mam wrażenie jakby nie przepalał do końca na wszystkie garnki, chodzi lekko w stylu jak czołg (brum brum brum) :) albo kto wie jak silnik V, ale to jest minimalne, ale odczuwalne.
A chciałbymm mieć malinę :)

piter34 - Pią Kwi 27, 2007 16:27

Stosuj sie do zasad kącika. Popraw tytuł wątku! :twisted:
Sprawdź sondę lambda i silnik krokowy.

R420KOMBI - Pią Kwi 27, 2007 16:40

Sonda raczej nie, silnik krokowy raczej nie - na gazie jest osobny silnik krokowy i też trzesie.

Może przepustnica?

:)

piter34 - Czw Maj 03, 2007 12:13

R420KOMBI napisał/a:
Sonda raczej nie, silnik krokowy raczej nie - na gazie jest osobny silnik krokowy i też trzesie.

Jak mam rozumieć "raczej nie". Sprawdzałeś te elementy?
Silnik krokowy od benzyny na gazie też pracuje. ;-)

R420KOMBI - Czw Maj 03, 2007 14:09

NIerówna praca nie objawia się "falowaniem" obrotów, objawy są podobne do "przebicia" na przewodach zapłonowych (a te są nowe).
Jest możliwe, że spece mechanicy, przy wymianie paska i napinacza rozrządu, przestawili coś?

piter34 - Czw Maj 03, 2007 14:20

R420KOMBI napisał/a:
Jest możliwe, że spece mechanicy, przy wymianie paska i napinacza rozrządu, przestawili coś?

Oczywiście, że jest możliwe, ale wtedy raczej poczułbyś również spadek dynamiki.
Możesz sprawdzić jeszcze zawór EGR (chyba tam występuje...).

R420KOMBI - Czw Maj 03, 2007 14:54

Żebym jeszcze wiedział co, jak, gdzie itp:) Co do dynamiki, to wiesz, nie jeździłem innym Roverem 2.0.......
piter34 - Czw Maj 03, 2007 15:03

R420KOMBI napisał/a:
Żebym jeszcze wiedział co, jak, gdzie itp:) Co do dynamiki, to wiesz, nie jeździłem innym Roverem 2.0.......

Zawór EGR powinien być w okolicy kolektora ssącego i mieć wtyczkę.

R420KOMBI - Czw Maj 03, 2007 17:12

piter34 napisał/a:
Zawór EGR powinien być w okolicy kolektora ssącego i mieć wtyczkę.


Sorry piter, ale Twoje wcześniejsze odpowiedzi były bardziej "wylewne", nie cholery nie wiem co to jest i do czego służy, jak wpływa na pracę silnika itp jestem zielony a co dopiero sprawdzić czy to jest sprawne.....:)

piter34 - Czw Maj 03, 2007 17:18

R420KOMBI napisał/a:
nie cholery nie wiem co to jest i do czego służy, jak wpływa na pracę silnika itp jestem zielony a co dopiero sprawdzić czy to jest sprawne

A szukać to się nie chce? :mrgreen:
http://pl.wikipedia.org/w...rkulacji_spalin

Popatrzyłem do RAVE i u Ciebie nie ma zaworu EGR.

PHJOWI - Pią Maj 04, 2007 07:30

jeśli się silnik trzęsie to przeczyście kopółke od aparatu. w tym tygodniu też miałem taki przypadek ,i przeczyściłem aparacik i było ok. ale egr też ma takie objawy.
piter34 - Pią Maj 04, 2007 10:48

PHJOWI napisał/a:
jeśli się silnik trzęsie to przeczyście kopółke od aparatu

Kopułka jest nowa.

R420KOMBI, silnik krokowy oraz sonda tez mogą odpowiadać za szarpaną pracę silnika.
Silnik może źle ustawiać trzpień i obroty mogą np. delikatnie za niskie, a sonda może pracować wokół złego punktu "neutralnego" i błędnie informować komp o stanie mieszanki. Ten np. wzbogaci/zuboży i silnik źle pracuje.

R420KOMBI - Nie Maj 06, 2007 20:42

OK, może z innej beczki.
Podejrzewam, źle ustawiony rozrząd - po zdjęciu osłonki paska oraz koła pasowego wyszło nam że jest ok - ale patrząc po znakach, które zrobił ktoś wcześniej. Wyglądało też tak jakby rozrząd był przekoszony o pół zęba. Spróbowaliśmy, ale nie dało się tego poprawić - założyliśmy tak jak było i nadal się trzeęsie tak jak sie trząsł......

Może macie rycinę, rysunek, zdjęcie itp jak to powinien być fabrycznie ustawiony rozrząd ? W następną sobotę zrzucamy pokwywę zaworów - zajrzymy jak stoją wałki......

:)

Co do sondy - to nie mam katalizatora - ma to znaczenie?

piter34 - Pon Maj 07, 2007 16:22

R420KOMBI napisał/a:
Co do sondy - to nie mam katalizatora - ma to znaczenie?

Nie powinno mieć...

R420KOMBI napisał/a:
Może macie rycinę, rysunek, zdjęcie itp jak to powinien być fabrycznie ustawiony rozrząd ? W następną sobotę zrzucamy pokwywę zaworów - zajrzymy jak stoją wałki......

Patrz do załącznika

R420KOMBI - Wto Maj 08, 2007 15:39

Fajnie, już cos mamy, ale nie widzę znaku na wale......czy masz może objaśnienia + ewentualnie jeśli mogłbym prosić o ustawienie wałków rozrządu pod pokrywą i do czego się odnoszą....
piter34 - Wto Maj 08, 2007 15:52

R420KOMBI napisał/a:
Fajnie, już cos mamy, ale nie widzę znaku na wale......czy masz może objaśnienia + ewentualnie jeśli mogłbym prosić o ustawienie wałków rozrządu pod pokrywą i do czego się odnoszą....

Wszystko znajdziesz w RAVE.

Ten screen jest z AutoDaty.
Nie da się w łatwy i szybki sposób wyeksportować opisu ustawiania rozrządu (dosyć lakonicznego) do formatu nadającego się do wrzucenia na forum.