|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25 1,4(103)] Pasek rozrządu
arek484 - Pon Maj 07, 2007 17:25 Temat postu: [R25 1,4(103)] Pasek rozrządu Witam,
Mam Roverka 25 z silnikiem 1,4 (103km) z 2000roku.
Chce kupic pasek rozrzadu z napinaczem tylko w sklepie sprzedawca sie mnie pyta czy w tym silniku jest napinacz automatyczny czy manualny.
Z gory dzieki za odpowiedz.
PHJOWI - Pon Maj 07, 2007 18:41
jeśli masz zółty korek wlewu oleju to masz napinacz automatyczy ,ale twój rocznik już chyba na prwno miał automaty
piter34 - Pon Maj 07, 2007 20:25
1. Napinacz jest automatyczny. Najlepiej zajrzyj sobie na www.tomateam.pl i tam kup odpowiednie części.
2. Popraw temat wątku! Jest niezgodny z zasadami kącika (model samochodu w nawiasach kwadratowych)
arek484 - Pon Maj 07, 2007 20:43
Dzięki za pomoc, mam żółty korek wlewu oleju czyli napewno jest napinacz automatyczny.
piter34 - Wto Maj 08, 2007 10:20
arek484 napisał/a: | mam żółty korek wlewu oleju |
Generalnie rzecz biorąc to wszystkie R25 powinny mieć już żółty.
Intruz - Wto Maj 08, 2007 21:19
mój ma czarny...jedynie bagnet ma zółta "raczkę"...
piter34 - Sro Maj 09, 2007 12:08
Intruz napisał/a: | mój ma czarny |
A to niespodzianka...
PTE - Sro Maj 09, 2007 12:52
piter34 napisał/a: | Intruz napisał/a: | mój ma czarny |
A to niespodzianka... |
Dlaczego? Pierwsze R25 miały jeszcze manualny napinacz. Pewnie Intruz załapał się na taki egzemplarz. Miemam że zmiana rodzaju napinacza i koloru korka była połączona czasowo także ze zmianą układu zapłonowego (usunięcie kopułki).
piter34 - Sro Maj 09, 2007 15:03
PTE napisał/a: | Pierwsze R25 miały jeszcze manualny napinacz. |
Nie sądze, bo zmiana z manuala na automat miała miejsce za czasów R200 (podobnie jak koloru korka).
PTE napisał/a: | Miemam że zmiana rodzaju napinacza i koloru korka była połączona czasowo także ze zmianą układu zapłonowego (usunięcie kopułki). |
Nie. Było "n" aut z żółtym korkiem i rozdzielaczem (R200)
PTE - Sro Maj 09, 2007 17:22
piter34 napisał/a: | Nie sądze, bo zmiana z manuala na automat miała miejsce za czasów R200 (podobnie jak koloru korka). |
Co do koloru korka to nie mam pojecia. W Haynesie występuje rozróżnienie wersji benzynowych R25 z manulanym napinaczem ("early engines") i automatycznym.
piter34 napisał/a: | PTE napisał/a: | Miemam że zmiana rodzaju napinacza i koloru korka była połączona czasowo także ze zmianą układu zapłonowego (usunięcie kopułki). |
Nie. Było "n" aut z żółtym korkiem i rozdzielaczem (R200) |
Może i nie było to ze sobą skorelowane. Jednak podobnie jak w ww. opisanym przypadku tak i tu mam w ksiażeczce rozróżnienie na early engines with distributor oraz later engines with no distributor.
Ponadto przy danych dot. świec zapłonowych występuje rozróżnienie ze względu na nr nadwozia; inne są dla silników montowanych do numeru ...YD471564 a inne dla jednostek montowanych w autach od numeru ...YD471565. Stąd me przypuszczenie, zę wszytskie te zmiany zostały przeprowadzone w tym samym czasie no i że pewna część R25 również "załapała się" na "stare" rozwiązania z R200
arek484 - Sro Maj 09, 2007 17:31
Wiecie może czy istnieje jeszcze jakaś inna możliwość sprawdzenia np. po nr silnika albo nadwozia czy w moim R25 jest napewno napinacz automatyczny??
sTERYD - Sro Maj 09, 2007 17:33
oczywiście
wystarczy sprawdzić w EPC według numeru VIN (nadwozia)
PTE - Sro Maj 09, 2007 17:34
arek484 napisał/a: | Wiecie może czy istnieje jeszcze jakaś inna możliwość sprawdzenia np. po nr silnika albo nadwozia czy w moim R25 jest napewno napinacz automatyczny?? |
Ja przed zakupem paska i napinacza ściągnąłem pokrywę rozrządu aby się upewnić - to chyba najlepsza metoda
Tomi - Sro Maj 09, 2007 23:27
PTE napisał/a: | występuje rozróżnienie ze względu na nr nadwozia; inne są dla silników montowanych do numeru ...YD471564 a inne dla jednostek montowanych w autach od numeru ...YD471565. Stąd me przypuszczenie, zę wszytskie te zmiany zostały przeprowadzone w tym samym czasie no i że pewna część R25 również "załapała się" na "stare" rozwiązania z R200 |
Litera Y w tym numerze określa rok produkcji, a te numery to przejście z modelu R200 na R25. Różnica w świecach wynika z tego, że w R25 są inne cewki i świece platynowe... podczas gdy w R200 są jeszcze normalne (kopułka i cewka również. PTE napisał/a: | Może i nie było to ze sobą skorelowane. Jednak podobnie jak w ww. opisanym przypadku tak i tu mam w ksiażeczce rozróżnienie na early engines with distributor oraz later engines with no distributor |
W kwestii rynku brytyjskiego, miejsce ma wiele patentów i rozwiązań. Na tamtyn rynku opychało się wszystko, co zalegało w magazynach
|
|