|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Wycena naprawy - prośba o konsultację
andrzej_g - Pią Maj 11, 2007 13:41 Temat postu: [R75] Wycena naprawy - prośba o konsultację "BŁĄD W SKRZYNI "BRAKE SOLENOID OPEN CIRCUIT SHORT CIRCUIT TO GROUND OR
BATTERY" NAWIĄZUJĄC NAPRAWA SKRZYNI BIEGÓW KOSZT OK 6000 ZŁ . SILNICZKI
KOLEKTORA SSĄCEGO SĄ PO 523ZŁ SZT x2 + 70 ZŁ MONTAŻ USZKODZONY JEST
SILNIK WENTYLATORA KOSZT 2500 ZŁ + MONTAŻ 200 ZŁ NETTO , ORAZ ROLKA PASKA
ALTERNATORA KOSZT 650 ZŁ . CO DO SKRZYNI URZYWANE 4700 ZŁ + 800 ZŁ MONAŻ"
Mam pytanie co to sa i na co maja wplyw:
- SILNICZKI KOLEKTORA SSĄCEGO
- USZKODZONY JEST SILNIK WENTYLATORA - temeretaure mam zawsze idealnei w
polowie, wiec na co ma wplyw ten silniczek a co za tym idzi ejak sadze brak
pracy wntylatora? Czy mozna to kupic uzywnae i ile moze kosztowac uzywka?
Pozdrawiam wszystkich
Andrzej
-----------------------------------
R 75 2.0 kV6
piter34 - Pią Maj 11, 2007 13:43
andrzej_g napisał/a: | Mam pytanie co to sa i na co maja wplyw:
- SILNICZKI KOLEKTORA SSĄCEGO |
Prawdopodobnie chodzi o zawory VIS odpowiadające za zmienną długość dolotu
andrzej_g napisał/a: | USZKODZONY JEST SILNIK WENTYLATORA |
To popularna usterka w R75. Koledzy zaraz napiszą w szczegółach o co chodzi oraz jak sprwadzić, czy to rzeczywiście padło.
Zmień tytuł wątku!!! Jest niezgodny z zasadami kącika (model R w nawiasach kwadratowych)
[ Dodano: Pią Maj 11, 2007 2:44 pm ]
Czy coś się dzieje ze skrzynią, że chcą ją naprawiać?
andrzej_g - Pią Maj 11, 2007 13:50
Cytat: | Czy coś się dzieje ze skrzynią, że chcą ją naprawiać? |
BŁĄD W SKRZYNI:
"BRAKE SOLENOID OPEN CIRCUIT SHORT CIRCUIT TO GROUND OR BATTERY"
Nie mam pojecia co to znaczy
Pozdrawiam
Andrzej
--------------------
R 75 2.0 kV6 200
sTERYD - Pią Maj 11, 2007 13:55
andrzej_g napisał/a: | "BRAKE SOLENOID OPEN CIRCUIT SHORT CIRCUIT TO GROUND OR BATTERY" |
"otwarty obwód solenoidu hamującego, zwarcie do masy lub akumulatora"
stawiam na jakąś kabelkologię
piter34 - Pią Maj 11, 2007 14:01
Co ma brake solenoid do skrzyni?
sTERYD - Pią Maj 11, 2007 14:02
piter34 napisał/a: | Co ma brake solenoid do skrzyni? |
ja nie wiem ja tylko przetłumaczyłem
może mechanik doszedł do wniosku że to gdzieś we środku skrzyni siedzi
Marian_K - Pią Maj 11, 2007 14:12
andrzej_g napisał/a: | - USZKODZONY JEST SILNIK WENTYLATORA - temeretaure mam zawsze idealnei w
polowie, wiec na co ma wplyw ten silniczek a co za tym idzi ejak sadze brak
pracy wntylatora? Czy mozna to kupic uzywnae i ile moze kosztowac uzywka? | Silniczek ma wpływ na klimatyzację. Przy uszkodzonym wentylatorze podczas postoju nie będzie działać klimatyzacja. Jak postoisz trochę w korku to nie poczujesz zimnego powietrza. Używany silnik wentylatora to kosz ok. 800 zł. W większości przypadków uszkodzenie polega na wytarciu szczotek - można więc rozebrać silnik i je wymienić. Jest z tym trochę pracy, ale wszystko da się zrobić i zostaje sporo gotówki w kieszeni. Mam nadzieję, że w końcu w ten weekend skończę artykuł na ten temat to będziesz wiedział co i jak.
Jak się podsumuje kwoty które podałeś, to się człowiekowi trochę słabo robi ....
Pozdrawiam!
andrzej_g - Pią Maj 11, 2007 15:38
Cytat: | Jak się podsumuje kwoty które podałeś, to się człowiekowi trochę słabo robi .... |
No mi sie wlsnei az ciemno przed oczami zrobilo.....
Odnosnie skrzyni - skrzynia przy zmianie biegu rwie autem niemilosiernie, zwlaszcza przy redukcjach, mam az wrazenei ze zaraz cos gdzies tam urwie, tam mocno szarpie. Nie wiem natomiats dlaczago mechanik podal blad BRAKE SOLENOID OPEN CIRCUIT SHORT CIRCUIT TO GROUND OR BATTERY jako blad w skrzyni.
Cytat: | Silniczek ma wpływ na klimatyzację. Przy uszkodzonym wentylatorze podczas postoju nie będzie działać klimatyzacja. Jak postoisz trochę w korku to nie poczujesz zimnego powietrza. Używany silnik wentylatora to kosz ok. 800 zł. W większości przypadków uszkodzenie polega na wytarciu szczotek - można więc rozebrać silnik i je wymienić. Jest z tym trochę pracy, ale wszystko da się zrobić i zostaje sporo gotówki w kieszeni. Mam nadzieję, że w końcu w ten weekend skończę artykuł na ten temat to będziesz wiedział co i jak. |
Czyli teoretycznie mozna z tym zyc? Przynajmniej jakas chwile bo ..wlasnie po zsumowaniu kwot mdleje....i chce to jakos zminimalizowac. Ale przed skryznia chyab nei uciekne
Doleslaw - Pią Maj 11, 2007 17:16
Poszukaj tańszych alternatyw, innego warsztatu, chocby był dalej od domu Szczerze mówiąc ja bym tego za te pieniądze nie robił... wolałbym sprzedać obniżając cenę o parę tysięcy... Ale na razie szukaj. Na dobry początek dwa pouczające tematy:
http://www.roverki.pl/for...p=106634#106634 - przeczytaj do końca
http://www.roverki.pl/for...ghlight=#105541 Glowa do góry!
nixon75 - Pią Maj 11, 2007 17:20
andrzej_g napisał/a: | Czyli teoretycznie mozna z tym zyc? Przynajmniej jakas chwile bo ..wlasnie po zsumowaniu kwot mdleje |
tak można najlepiej nie włączać klimy przełączyć na ekonomy wtedy spręrzarka nie działa. w ostateczności można przełączyć na auto jadąc w trasie ale nie zapominając o przełączeniu na ekonomy jak się zatrzymuję
ENU - Nie Maj 13, 2007 00:07
SOLENOID
jest to cewka elektryczna która moze miec takie same zadanie jak synchronizator w manualnej skrzyni,lub słuzy w jakis sposób do płynnej zmianą biegów
Same tłumaczenie przez Andrzeja "otwarty obwód solenoidu hamującego, zwarcie do masy lub akumulatora" daje do myslenia
To moze byc przyczyną szarpania skrzyni, po prostu nie ma synchronizacji obrotowej miedzy silnikiem a przekładnia. Jak dla mie to jest powazna sprawa,takie szarpanie daje przeciązenie na silniku co skutkuje skróceniem zywotnosci paska rozrządu.Koło dwumasowe nie zredukuje wszystkich szarpnie i przeciązen
sTERYD - Nie Maj 13, 2007 10:36
ale taki niedomknięty lub zwarty może mieć miejsce nie tylko w samej cewce, ale rownież gdzieś po drodze, więc może warto przed rozbebeszeniem skrzyni przejrzeć kabelki
roadking - Nie Maj 13, 2007 11:56 Temat postu: Re: [R 75 2.0 kV6 2000] wycena napr. - prosba o konsultacje [quote="andrzej_g]
SILNICZKI KOLEKTORA SSĄCEGO SĄ PO 523ZŁ SZT x2 + 70 ZŁ MONTAŻ [/quote]
Te silniczki są do regulacji długości kolektora ssącego w silnikach KV6.
Jest to popularna usterka jednak nie ma potrzeby tego wymieniać - one są dwa przykręcone do kolektora z lewej strony silnika (od strony głównego paska rozrządu.
Jeden się nazywa BALLANCED VALVE (otwiera się przy 2700 obr/min) a drugi POWER VALVE (otwiera się przy 4000 obr/min) - Poszukaj w RAVE - tam wszystko jest opisane.
Normalnie oba sa zamkniete ale przy ostrym dodaniu gazu się otwierają - Ballanced przy 2700 a Power przy 4000 obr/min.
Ich usterka polega na tym że jak je rozbierzesz to w środku jest mały silniczek, przekaźnik i dwa mikroswitche - te mikroprzełaczniki po pewnym czasie tracą kontakt z płytką w która są wlutowane - trzeba po prostu przelutować płytkę (ot cał robota) - UWAGA - pamiętaj o dobrym poskładaniu calości - chodzi mi głównie o plastykowy rdzeń który się obraca dzięki przekładni ślimakowej - on ma wypustki które sterują mikroprzełacznikami - chodzi o to aby zlożyć tę wypuste po włąściwej stronie a nie na odwrót. reszta to banał.
Czasami też wypalaja się szczotki w silniczku - szczególnie ten BALLANCED bo on się załącza cześciej (niższe obroty silnika)
Ja tak miałem i poprawiłem - na następnym teście na komputerze mechanika było wszystko OK.
Bez sprawnych silniczków da się jeździć ale auto może nie mieć takiego zrywu i zużycie paliwa może wzrosnąć.
SL
piter34: poprawiłem cytat
Brt - Pon Maj 14, 2007 08:54
Myślę, że warto dodać taki opis do Technicznego FAQ
roadking - Pon Maj 14, 2007 09:20
A jakiś pomagasik dostanę
A co do silniczków to moge zaoferowac pomoc w ich naprawie.
tel 605/732-736
piter34 - Pon Maj 14, 2007 10:11
roadking napisał/a: |
Te silniczki są do regulacji długości kolektora ssącego w silnikach KV6. |
Napisz czym się objawia ich usterka, do dorzucę info do FAQ.
roadking - Pon Maj 14, 2007 10:29
Objawy sa trudne do wychwycenia ponieważ wyczucie kilku koni wiecej lub mniej oraz zmiana zużycia paliwa o 1 litr przy spalaniu 13 litrów w mieście mieści sie w polu subiektywnego błedu. Przykładowo poprzedni właściciel jeździł z uszkodzonymi silniczkami i nawet o tym nie wiedział.
Ich działanie można sprawdzić tylko kompem, z tego co pamiętam jak któryś szwankuje to zostaje kod błedu, ale nie dam za to glowy.
Ważne jest też aby je dokładnie zmontować najlepiej doszczelniając silikonem - ewentualne nieszczelności bedą powodowały nierónomierne wolne obroty.
piter34 - Pon Maj 14, 2007 10:52
Dodałem do FAQ:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#83
nixon75 - Pon Maj 14, 2007 20:04
gratulacje jak ktoś ma taką usterkię to napewno się ucieszy że można zaoszczędzić
|
|