|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning wizualny - Dobór Felg i Opon do Rovera od str.tech.
Tomaszi - Sob Maj 12, 2007 11:25 Temat postu: Dobór Felg i Opon do Rovera od str.tech. Wizualnie felgi (aluski) można dobrać, za pomocą najprostrzego progu do edytowania grafiki, lub na stronach sklepów oferujących felgi.
Postanowiłem poruszyć temat doboru od strony technicznej.
Na pewno większość z was zastanawiała się nad opcją przełożenia obręczy z dedykowanch 14" i 15", na większe np. taka zamiana z 15" na 17"
jakie oponki założyć na takie 17" tzn. jaki profil
pomocny jest taki oto programik, gdzieś kiedyś znalzłem w sieci.
"tyr-o-saurus" Program do obliczania zamienników opon. Autorem jest M.Mączka
tyr-o-saurus.rar
Pobierz plik
Postępując dalej, dobieramy odpowiednie ET dla roverków jest to 45
<jak ktoś zna +/- ET jakie można zastosować, może się podzielić info>
oraz otwór centrujący 56,1
(w większości samochodów otwór centrujący służy do przenoszenia obciążenia na koła. Dlatego powinno się stosować felgi z dobranym otworem). W alumkach może być większy wtedy stosujemy pierścienie centrujące -najczęściej teflonowe.
Poniżej jest info dotycząca jakie szerokie opony zmieścimy na felgi.
Na tą samą obręcz można przeważnie założyć opony o większych rozmiarach.
Zalecane szerokości obręczy (w calach)
Szer. opony................ Felga
135 ........................... 3,5-4,5
145 ........................... 4,5-5
155 ........................... 3,5-5,5
165 ........................... 4-5,5
175 ........................... 4,5-6
185 ........................... 4,5-6
195 ........................... 5-7
205 ........................... 5-7,5
215 ........................... 7,5
225 ........................... 6-8
235 ........................... 6,5-8,5
245 ........................... 7,5-9
255 ........................... 8,5-10
Jeżeli ktoś eksperymentował z szerokością opon tak żeby mieściły się w nadkole i bez problemu się skręcało to dajcie znać co wam się udało najszerszego założyć.
piter34 - Pon Maj 14, 2007 09:21
Tomaszi napisał/a: | tyr-o-saurus.rar
Pobierz Plik ściągnięto 7 raz(y) 10,35 KB |
Programik wrzuciłem na stronę:
http://www.roverki.pl/dow...wdownload&cid=9
Adler - Sob Paź 08, 2011 20:02
Nie da się go ściągnąć ERROR
tronsek - Sob Paź 08, 2011 20:30
Niestety nie działa Cytat: | 404 - Nie znaleziono komponentu |
Remigiusz - Sob Paź 08, 2011 22:23
Tutaj jest:
http://www.roverki.pl/mul...c-startdown/82/
NoPE - Pon Paź 12, 2015 21:07
Wiem, że odkop ale potrzebuję porady.
Chce kupić zimówki 205/55 R16 (zalecane to 205/50 R16) czy orientuje się ktoś czy będą tarły w ZR? Z nieznanych mi powodów /55 są przeważnie tańsze
Programik powiedział, że różnica w średnicy to 20mm czyli do nadkola tylko 10mm wyżej od rekomendowanej średnicy opony. Niby niewiele ale jednak mam obawy bo poprzedni właściciel jeździł na wyższych i mam przetarte nadkola tylnej osi, a nie pamiętam jaki tam był wtedy rozmiar opon.
Harry - Wto Paź 13, 2015 06:36
musisz sprawdzić jaką odległość od nadkola masz przy skręconych kołach.
bociannielot - Wto Paź 13, 2015 07:46
NoPE napisał/a: | Z nieznanych mi powodów /55 są przeważnie tańsze
|
są popularniejsze po prostu dlatego są tańsze IMHO tragicznie ZR bedzie wyglądał na 205/55/16
NoPE - Wto Paź 13, 2015 15:10
Harry napisał/a: | musisz sprawdzić jaką odległość od nadkola masz przy skręconych kołach. |
ale problemem jest tylna oś, bo to tam ocierało wcześniej. Z przodu jest (było) ok. Nie napisałem, że chodziło mi o dobicia zawieszenia na nierównościach. Pomiar odległości załatwi sprawę jeśli ktoś poda mi orientacyjną wysokość pracy zawieszenia.
bociannielot napisał/a: | IMHO tragicznie ZR bedzie wyglądał na 205/55/16 |
Z braku laku dobry kit. Wolę 4 nowe zimówki i 300zł w kieszeni. W dodatku komfort jazdy się poprawi
Poza tym to tylko 2cm na średnicy co powinno się wytracić na złudzeniu wypełnionego nadkola.
bociannielot - Wto Paź 13, 2015 17:12
nie wytraci się i będzie lekko jak na szczudłach, straci też nieco właściwości jezdne w zakrętach, jeśli teraz masz 205/50 to poczujesz wyraźnie różnicę
|
|