Zobacz temat - [R75] Światła dzienne
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Światła dzienne

PHJOWI - Sob Maj 12, 2007 15:41
Temat postu: [R75] Światła dzienne
witam jeśli ktoś by chciał mieć r75 ze stale zapalonymi światłami, żeby nie zapomnieć, jest taka możliwość po prostu trzeba włączyć taką opcje , w module świateł i świecą po przekręceniu kluczyka na pozycje drugą. Super sprawa i oszczędzi się na mandacie :)
GreenApple - Sob Maj 12, 2007 15:47

Ale dokladnie jak sie to włacza? Z kompa?
PHJOWI - Sob Maj 12, 2007 15:51

tak testbookiem. I tylko w modelu 75 . Tak myślę że nasza firma , zorganizuje promocje na usługi testbook, za zaprogramowanie świateł oraz diagnoza wszystkich modułów 100zł. W roverku 75 .
emes - Sob Maj 12, 2007 20:09

PHJOWI napisał/a:
jeśli ktoś by chciał mieć r75 ze stale zapalonymi światłami, żeby nie zapomnieć, jest taka możliwość po prostu trzeba włączyć taką opcje


Jeżeli opracujesz coś dla innych modeli, daj znać czym prędzej :-) Jeżeli będę w Turku, chętnie podjadę :-)

Tomaszi - Czw Maj 17, 2007 12:18

Zastosowałem inną alternatywę - założyłem automat do świateł - załączają się po uruchomieniu silnika, trochę o tym pisaliśmy w tym temacie
Micen - Czw Maj 17, 2007 14:30

One się zapalają już w momencie stacyjki ustawienia na ON tak?
Czy w momencie samego rozruchu światła się wyłączają czy przygasają?

Nie wiem czy to bezpieczne dla ksenonów ...

Tomaszi - Czw Maj 17, 2007 14:52

Micen napisał/a:
Nie wiem czy to bezpieczne dla ksenonów ...

nie mam pojęcia jak z ksenonami :neutral:
Z załączonym automatem (można wyłączyć) światła się zapalają w momencie rozruchu silnika -jak alternator zaczyna kręcić.
Cytat:
MODUŁ AUTOMATYCZNIE WŁĄCZA ŚWIATŁA PO ROZPOCZĘCIU ŁADOWANIA PRZEZ ALTERNATOR WYŁĄCZA PO ZGASZENIU POJAZDU

Z tego co wiem i widze to w momencie rozruchu silnika wszystko się odłącza radio,światła(gdyby były akuratnie włączone) i całe podświetlanie.
To chyba forma zabezpieczenia, tak że powinno ksenonom nie zaszkodzić, tak na 98% -dwa zostawie se jak by mnie ktoś chciał za tego posta zlinczować :razz:

Rowan - Czw Maj 17, 2007 17:18

Ja tam nie mam problemu bo przecież w R75 światła same gasną także wogóle ich nie wyłączam.
Doleslaw - Czw Maj 17, 2007 17:27

Rowan napisał/a:
R75 światła same gasną

Masz albo wersję "skandynawską", albo już ktoś włączył tę opcję w module. Normalnie wyłączają się mijania, ale pozycje zostają włączone.

Rowan - Czw Maj 17, 2007 17:33

Wersje skandynawską :???:
Sprowadzony jest z Austrii.

Doleslaw - Czw Maj 17, 2007 17:35

No to ktoś właczył tę opcję w module :mrgreen:
Dawno nie byłem w Austrii. Może tam już też jeżdżą na światłach cały rok? :???:

Rowan - Czw Maj 17, 2007 17:36

:lol: :cool: :grin: No tego się po moim R nie spodziewałem.
PHJOWI - Czw Maj 17, 2007 20:09

a tak na marginesie to można bardzo dużo zaprogramować w naszych 75 . np automatyczne zamykanie się zamków w drzwiach po przekroczeniu 10 km/h, zmieniarke wprogramować , duże radio i inne . w Swojej 75 chciałem jako kraj przeznaczenia zrobic Polskę ale wywalał komunikat że dla Polski brak w pamięcia auta ustawień emisji spalin (norm ). Szkoda ...
Dodam że ja sobie wprogramowałem światła przez całą dobe oraz dołozyłem elektryczną rolete tylnej szyby (też wymaga programowania), mój miał fabrycznie pociągnięte przewody pod roletę , tylko montaż i guzik i jaki to ładny bajer.

Rowan - Czw Maj 17, 2007 20:13

PHJOWI napisał/a:
. np automatyczne zamykanie się zamków w drzwiach po przekroczeniu 10 km/h, .

To by się przydało.

Micen - Pią Maj 18, 2007 08:25

Podsumowując - super sprawa - pozwala oszczędzić jeśli ktoś jest gapą.

Pamiętajcie - jeśli ktoś z Was lubi pogrzebać przy autku to często musi być włączony zapłon - może się skończyć wyładowaniem baterii.

Poza tym nie widzę przeciwskazań.

PHJOWI - Pią Maj 18, 2007 09:29

i tu was zaskocze r 75 ma specjalne sterowanie energią grzebałem w nim pod godzine i auto odpaliło bez problemów.
Micen - Pią Maj 18, 2007 09:41

Jakie specjalne zarządzanie energią?

Masz dobrą baterię skoro odpalił po godzinie stania na światłach i tyle...

PHJOWI - Pią Maj 18, 2007 11:49

NIE światła podczas wyłączonego alternatora wchodzą w tryb oszczędnościowy tzn, słabiej świecą , tak w każdym bądz razie podał mi testbook przy diagnozie samochodu.
Micen - Pią Maj 18, 2007 11:53

Eh
musiałbym zobaczyć żeby uwierzyć...

potrzeba mi parę rzeczy - na PW, GG ?

PHJOWI - Pią Maj 18, 2007 11:59

moduł LSM steruje pracą natężenia światła , tak samo jest w przypdku xenonu, np. przy odpalaniu świateł musi minąć chwilka aż xenon się zapali. Właśnie sterownik lsm w połączeniu z modułem komfortu i ecu , steruje elektryką w aucie.
Micen - Pią Maj 18, 2007 12:03

W tym module m.in. jest również stan km zapisany, podobnie jak w liczniku.

Znam przypadek gdy po grzebaniu w module pokazał się inny, większy przebieg.

PHJOWI - Pią Maj 18, 2007 12:06

nie ma takiej mozliwości , no że chyba ktoś coś tam robił typu wylutowywał procka , ale grzebanie testbook nic nie uszkodzisz.
Micen - Pią Maj 18, 2007 12:08

Widziałem, znam auto.
Tak jakby licznik był cofany przedtem, a po testbooku wrócił do faktycznego.

Głupia sprawa dla właściciela.

Ile jest do Nowego Miasta z Poznania ?

PHJOWI - Pią Maj 18, 2007 12:11

bo niektórzy właśnie cofają same licznik , i potem takie cyrki są . rover 75 ma w 3 miejscach zapisany przebieg. MODUŁ LSM licznik i komputer komfortu no i silnika. Nowe Miasto Nad warta leży około 60 km od Poznania.
Doleslaw - Pią Maj 18, 2007 12:18

PHJOWI napisał/a:
NIE światła podczas wyłączonego alternatora wchodzą w tryb oszczędnościowy tzn, słabiej świecą , tak w każdym bądz razie podał mi testbook przy diagnozie samochodu.

Czegoś nie rozumiem... Czy to znaczy, że po ustawieniu tej opcji nie działa zwykły przełącznik świateł na desce rozdzielczej? Nie można nim wyłączyć w ogóle świateł? Myślałem, że polega to na tym, że przy włączonych swiatłach mijania i przy wyłączonym zaplonie nie palą się postojówki i dlatego cały czas można mieć ten przełącznik w pozycji "mijania". Natomiast zachowujemy całkowitą kontrolę nad światlami, tzn. przy włączonym zaplonie można wyłączyć światla przełącznikiem, a także zostawić samochód na postojowych, jak trzeba. Chyba tak jest logiczne? :roll:

[ Dodano: Pią Maj 18, 2007 12:21 pm ]
Micen napisał/a:
Pamiętajcie - jeśli ktoś z Was lubi pogrzebać przy autku to często musi być włączony zapłon - może się skończyć wyładowaniem baterii.

No to by bylo bez sensu, gdyby nie można bylo wtedy wyłączyć świateł z kabiny :evil:

Micen - Pią Maj 18, 2007 12:24

Światła mijania są zawsze ON w takiej wersji.
Podobnie jak w amerykach.

Rowan - Pią Maj 18, 2007 15:30

Albo to ja czegoś nie rozumiem albo nie wiem. :???: :?:
Mój przypadek: Włączam światła przełącznikiem -> jadę -> Wyłączam samochód -> wychodze(nie wyłączam świateł) zamykam auto -> światła same gasną
lub Wyłączam samochód(gaszę) -> gaszę światła(przełącznikiem).
Oceń to PHJOWI czy to właśnie ta opcja z testbook.

PHJOWI - Pią Maj 18, 2007 16:46

TO jest system GO home oświetlający drogę do drzwi "domu", montowany seryjnie w każdej 75. A stałe światła działają na pozycji drugiej stacyjki, a jesli się chce coś pogrzebać przy prądach w aucie to można na pozycji pierwszej wtedy światła nie działają,
Micen - Pią Maj 18, 2007 21:15

Go Home można wyłączyć ?
maniek.919 - Wto Wrz 25, 2007 17:10

ja też ostatnio zaprogramowałem światła by się zapalały po przekręceniu kluczyka ale co z deską rozdzielczą ,muszę ją sam włączać jak się ściemnia
PHJOWI - Wto Wrz 25, 2007 17:23

a jaki to problem ? , przynajmniej jest mniejszy pobór prądu w dzień
maniek.919 - Wto Wrz 25, 2007 17:26

no tak masz rację