Zobacz temat - 2.0 D 86KM, da się to jakoś podrasować?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - 2.0 D 86KM, da się to jakoś podrasować?

UncleAllEvil - Nie Maj 13, 2007 18:58
Temat postu: 2.0 D 86KM, da się to jakoś podrasować?
Jak w temacie, z motorem 105KM nie ma problemu, chip i po sprawie ale co z 86KM "klekotem"? Da radę coś z nim zrobić żeby reagował trochę lepiej?
Nie chodzi mi o elastyczność, do wachlowania biegami się dawno przyzwyczaiłem i mi to nie przeszkadza, tylko o trochę więcej mocy, wyższy moment w najbardziej użytecznych zakresach obrotów.
Mam prośbę do wszystkich mających jakieś doświadczenia z tym silnikiem aby opisywali tu swoje przeróbki, w tym również te tyczące się wyciszania bo najcichszy diesel to nie jest.

Na początek mam w planach wywalenie katalizatora i wsadzenie strumienicy. Po pierwsze kat i tak już do wymiany a po drugie strumienica w obudowie kata jest 10x tańsza i na dodatek poprawia pracę układu wydechowego.
Sportowego wydechu montować nie zamierzam, nie wierzę w sens takiej inwestycji, bardziej mnie interesuję co można (oprócz pompy paliwa) podkręcić w tym silniku by poprawić osiągi.

Brt - Nie Maj 13, 2007 22:33

Ja bym po pierwsze wstawił intercooler ;) Nie bardzo wiem co jeszcze mozna zrobić. Co do tej strumienicy to sie nie wypowiem - zero doswiadczeń??
Moloch - Pon Maj 14, 2007 06:42

UncleAllEvil napisał/a:
Na początek mam w planach wywalenie katalizatora i wsadzenie strumienicy. Po pierwsze kat i tak już do wymiany a po drugie strumienica w obudowie kata jest 10x tańsza i na dodatek poprawia pracę układu wydechowego.


Dobra strumienica łuskowa lub naddziwiękowa wcale nie jest dużo tańsza od katalizatora (Michael - polska firma robiąca bardzo dobre strumienice a tanie) , nie polecam kupna strumienic za 40 - 50 zł tych z allegro bo one tylko pogorszają osiągi... :wink:

UncleAllEvil napisał/a:
Sportowego wydechu montować nie zamierzam, nie wierzę w sens takiej inwestycji, bardziej mnie interesuję co można (oprócz pompy paliwa) podkręcić w tym silniku by poprawić osiągi.


Sportowy wydech chodzi o tłumik końcowy czy cały układ?? Jak o cały układ to można go wstawić ale jak naprawde pożądnie podkręcisz auto bo tak to dużo on nie da, sam końcowy tłumik to da Ci tylko jakiś dźwięk.

Co do tego co można podręcić to pompa paliwa, wtryskiwacze, ale to samo z siebie za dużo nie da najefektywniejsze będzie założenie turbiny intercoolera i zchipowanie jednostki :wink:

Brt napisał/a:
Ja bym po pierwsze wstawił intercooler Nie bardzo wiem co jeszcze mozna zrobić. Co do tej strumienicy to sie nie wypowiem - zero doswiadczeń??


Hhmm czy ten silnik ma turbinę w standardzie?? Bo zabardzo się nie orientuje, jeżeli nie ma no to montaż samego intercoolera jest bezsensowny bo i tak nic nie da :razz:

Takie jest moje zdanie :mrgreen:

Brt - Pon Maj 14, 2007 08:09

Moloch napisał/a:
Hhmm czy ten silnik ma turbinę w standardzie?? Bo zabardzo się nie orientuje, jeżeli nie ma no to montaż samego intercoolera jest bezsensowny bo i tak nic nie da

Każdy silnik serii L ma turbinę, więc ten też :D tylko nie ma IC :( Wiec wg mnie najlepszym i najtańszym sposobem bedzie założenie IC. A z racji, że jest w tym dieslu pompa mechaniczna chipowanie odpada.

Moloch - Pon Maj 14, 2007 08:43

No to jeżeli tak jest no to najłatwiejszym sposobem tak jak Brt, powiedział jest wstawienie Intercoolera, ja do tego bym dołożył mocniejszą turbinę (tylko to zapewne wiąże się ze zrobieniem kolektora wydechowego, i być może z kilkoma innymi przeróbkami... :wink: )

Brt, To do mocniejszej wersji podchodzi chipowanie a do słabszej nie?? :shock:

Brt - Pon Maj 14, 2007 08:48

Wymianie turbo na większy jestem przeciwny ;) Wieksze turbo większa turbodziura ;) Seryjna daje 1,2 bar max (tak jest u mnie) i to wystarczy wg. mnie. Wolałbym wymienić na taka nowszej generacji, żeby się szybciej sprężała i lepiej reagowała na gaz, tzn. szybciej osiagała max ciśnienie ;) Ale to tylko moje zdanie ;)
Moloch - Pon Maj 14, 2007 09:19

Brt napisał/a:
Wymianie turbo na większy jestem przeciwny ;) Wieksze turbo większa turbodziura ;) Seryjna daje 1,2 bar max (tak jest u mnie) i to wystarczy wg. mnie. Wolałbym wymienić na taka nowszej generacji, żeby się szybciej sprężała i lepiej reagowała na gaz, tzn. szybciej osiagała max ciśnienie ;) Ale to tylko moje zdanie ;)


No to teraz trzeba poczekać na opinie innych ludzi :wink:

UncleAllEvil - Pon Maj 14, 2007 14:36

Ile kosztuje założenie intercoolera?
Turbiny zmieniać nie zamierzam, sam tego nie zrobie a nie znam żadnego mechanika, który sprawia na mnie na tyle dobre wrażenie, żeby mu coś takiego powierzyć.

Brt - Pon Maj 14, 2007 14:50

IC pewnie z 100- 200 plus trochę rur wszelakich (fi 50mm mniej wiecej) no i upchanie tego wszystkiego pod maskę. Nie wiem, jak wyglada sprawa ułożenia chłodnic w wersji 86KM. Jeśli chłodnice są takei same jak w wersji 105KM, to wystarczy "dopiąć" IC obok chłodnicy silnika i dociagnać rury. Jeśli jednak są inaczej ułożone, to trzeba kombinować z IC przed chłodnicami a to trochę wiecej zabawy. Tak koślawym okiem to max 1000PLN za całość. Jeśli sam bedziesz robił to sporo z tego można ująć. Kwestia poszukania i dobrego obmyślenia całosci ;) No i nie mam pojęcia jak wygląda kolektor ssący i wyjście z turbo. W wersji 105 km rury są fabrycznie wyprowadzone na przód silnika. Może warto przełożyć kolektor i te rury z wersji 105KM wtedy odpadnie sporo kombinacji ;)
UncleAllEvil - Pon Maj 14, 2007 15:17

Chłodnica jest chyba ta sama, skraplacz po lewej przed chłodnicą silnika, zachodzą na siebie trochę, dwa śmigła. Miejsca jak na lekarstwo, komora silnika jest konkretnie wypchana, z tego co widziałem to wszystko wygląda bardzo podobnie jak w sdi.
Co konkretnie daje intercooler w takim silniku?

I jeszcze odnośnie strumienicy: to za proste "urządzenie" żeby szukać w nim większych filozofii. O montowaniu naddźwiękowej do diesla to raczej nikt zdrowy nie powinien myśleć. Trudno mi też uwierzyć, że zwykła strumienica AWG (właśnie taka za 50zł w obudowie katalizatora) może być gorsza od przepalonego katalizatora.
Strumienicy Michael kupować nie zamierzam bo to IMO wyrzucanie kasy w błoto. Prawie 200zł za kawałek wytłoczonej rury z blachy nierdzewnej? Przesada...
Która lepsza:
http://www.allegro.pl/ite...sylka_gls_.html
czy ta:
http://www.allegro.pl/ite...al_piekna_.html
lepsze zdjęcia, widać, że w środku to samo:
http://www.allegro.pl/ite...y_awg_prom.html

I jeszcze pytanie czysto praktyczne: czy jak pojade na przegląd z normalną strumienicą to nie będą się czepiać o braka katalizatora?

piter34 - Pon Maj 14, 2007 15:21

UncleAllEvil napisał/a:
I jeszcze pytanie czysto praktyczne: czy jak pojade na przegląd z normalną strumienicą to nie będą się czepiać o braka katalizatora?

Jeżeli przekroczysz normy spalin, to się przyczepią.

UncleAllEvil napisał/a:
Która lepsza:

Ta tańsza jest w obudowie katalizatora i tym samym nie będziesz miał problemów podczas jakiejś kontroli drogowej.

UncleAllEvil - Pon Maj 14, 2007 17:17

Normy spalin raczej spełnia, a podejrzewam, że ze strumienicą spaliny będą identyczne jak z wypalonego katalizatora :)
W jaki sposób kontrola drogowa ma sprawdzać katalizator? Nigdy nie słyszałem żeby coś takiego robili O_o

xavier - Pon Maj 14, 2007 17:40

a jak by sie wsadzilo wiekszy IC..np od iveko??:)..co by sie stalo..wieksze chlodzenie wieksza moc?? :twisted:
Brt - Pon Maj 14, 2007 19:05

Im nizsza temp powietrza tym większa jego masa w jednostce objętości (chyba nie pokręciłem :D ) i dzięki temu więcej powietrza dostaje się do cylindra co zwiększa moc ;) Tak więc jak wstawisz od Iveco, to powinieneś poczuć poprawę w dynamice auta ;) Kolega marcinek wstawił do R200 IC od meganki, tyle, że bezpośrednio w zderzak i autko zyskało na dynamice. Z resztą poprawa chłodzenia IC to jedna z podstawowych opcji podczas zwiększania mocy w uturbionych silnikach ;)
UncleAllEvil - Pon Maj 14, 2007 20:10

Nooo ta koncepcja zaczyna mi się podobać :)
Moglibyście panowie zapodać jakiś schemat poglądowy jak co i z czym tak żebym mógł sobie wyobrazić jak i gdzie to zamontować?

Brt - Pon Maj 14, 2007 20:47

Hmmmm gdybym miał R400 to "łaj not" ;) Musisz sam looknąć jak poprowadzić rury i czy jest miejsce na IC. Najlepiej gdybyś miał możliwość obejrzenia silnika SDi i porównał ze swoim. Od razu zobaczysz co jest potrzebne :)
UncleAllEvil - Pon Maj 14, 2007 21:41

Z tym sdi to muszę pokombinować ale może da radę, gorzej z czasem, tego mało ale też coś wymyślę. Ważne że jest jakiś pomysł na horyzoncie i to już mi się podoba :)
Na wikipedi przeczytałem o co biega, kumam zasadę działania ale muszę to zobaczyć w praktyce. To czy będzie to łatwo czy trudno zrealizować zależy głównie od miejsca, które jest potrzebne a tego jest bardzo mało :/


Oglądałem właśnie intercoolery na allegro, najbardziej odpowiedni wydaje się ten od nowego Focusa, jest długi i wąski, idealnie wpasuje się we wloty pod zderzakiem :)

Brt - Pon Maj 14, 2007 21:49

Na pewno więcej jak u mnie masz miejsca, nie wiem jak czasu ;)
piter34 - Pon Maj 14, 2007 21:56

UncleAllEvil napisał/a:
W jaki sposób kontrola drogowa ma sprawdzać katalizator?

Może sprawdzić, czy jest, a potem do dowodu, czy powinien być. Jeśli nie będzie to może Ciebie skierować na badania do SKP.

UncleAllEvil - Pon Maj 14, 2007 21:58

Boże ale wy tu szybko posty wrzucacie :P
Brt, jakbyś zobaczył ile miejsca jest pod maską Reni Megane (bena) mojego ojca to byłbyś w szoku nie mniejszym niż ja :) Tam to można drugi silnik obok wsadzić :P
Ogólnie sprawa z IC jest tak prosta, że aż się wierzyć nie chce, tyle w teorii. Schody będą z wyprowadzeniem powietrza do IC z turbiny i wprowadzeniem do silnika. Pytanie czy IC nie obciąży zbytnio turbiny. No cóż, tutaj wchodzi fizyka eksperymentatora :)

A z tą kontrolą to dzięki za info, nie miałem pojęcia, że robią takie numery. No cóż, sprawa prosta, AWG w obudowie kata :)

Brt - Pon Maj 14, 2007 22:03

Turbina da radę ;) myśl nad rurami ;)
UncleAllEvil - Pon Maj 14, 2007 22:11

Rury to nie problem, mam w tym pewne doświadczenie z czasów zabaw z WC do kompa, w gruncie rzeczy to to samo tylko blokiem wodnym jest komora silnika :) Poza tym do pomocy mam kumpla po inż. środowiska, na rurkach i łączeniach zna się dobrze, zawsze coś doradzi :)
Mam jeszcze pytanie, które w sumie od razu powinienem zadać: na co mogę liczyć po założeniu IC? Jaki % przyrost mocy i momentu? Będę musiał regulować kąt wyprzedzenia zapłonu? Mogę sobie załatwić dostęp do KTSa to w takiej sytuacji na co patrzeć?

Brt - Pon Maj 14, 2007 22:20

Przyrost trudno określić na oko, ale może do 100KM dojdzie ;) Przecież różnica SD a SDi to 19KM, W BMW 325 różnica miedzy TD a TDS to rónież tylko dołozenie IC a przyrost ze 115 do 143KM ;) Kąta wtrysku nie będziesz musiał regulować.
UncleAllEvil - Pon Maj 14, 2007 23:04

No to jest o co powalczyć :mrgreen:
Szkoda tylko, że do klekota nie da się chipa założyć, trudno, wszystkiego mieć nie można.

Tomaszi - Wto Maj 15, 2007 06:28

Witam.
Muszę powiedzieć, że mnie się też pomysł podoba z tą dokładką IC.
Kupując Roverka, miałem speca który się zna na autach dobrze i trafił mi się wózeczek
naprawdę zadbany, żądnego malowania, nie bity... Tylko, że roverka to on oglądał
pierwszy raz.

Brt napisał/a:
Każdy silnik serii L ma turbinę, więc ten też :D tylko nie ma IC

Oglądając silnik powiedział coś podobnego: turbine ma...
Szukałem wszelkiej informacji jaki to ja mam w końcu ten silnik - 105KM [jak powiedział sprzedający i tak zapisane w papierach], czy 86KM :???:
Jak samochodzik wylądował w Radzionkowie to pytam przy odbiorze co mam
Cytat:
...żadna honda, żadne bmw czy też ford, masz silnik rovera 102KM (zależy według których katalogów, podawane 105)

Nie zauważyłem przy chłodnicy nic co by przypominało intercooler jak TU
Dlatego łączę się z UncleAllEvil i jestem ciekaw co z tego wszystkiego wyjdzie.
Samemu również coś bedę kombinował. :twisted:

Brt - Wto Maj 15, 2007 08:12

Tomaszi napisał/a:
Oglądając silnik powiedział coś podobnego: turbine ma...
Szukałem wszelkiej informacji jaki to ja mam w końcu ten silnik - 105KM [jak powiedział sprzedający i tak zapisane w papierach], czy 86KM


A ile masz śrub na pokrywie silnika?? 4śruby - 86KM, 3 śruby 105KM ;)

Tomaszi - Wto Maj 15, 2007 09:41

Brt wiem wiem, oglądałem fotki na tomateam. Pokrywa jest kręcona na 4śr.
Które nawet zerwałem na bloku jak kręciłem, żeby znaleźć nr silnika - ale nic nie znalazłem
20T2N czy 20T2R :sad:
Raczej a nawet napewno jest to 86KM pomimo ładnej gadki pana z serwisu. W sumie nie przeszkadza mi to, tyle że był by troszkę bardziej zrywny.
Tak poczytałem o tym IC co pisaliście i pewnie coś w przyszłości wykombinuje, albo przełoże poprostu silnik :wink: widziałem, że nie są takie drogie.
Czymś się te silniki jeszcze różnią po za tym IC ?

Brt - Wto Maj 15, 2007 10:14

Cytat:
Czymś się te silniki jeszcze różnią po za tym IC ?

Sterowaniem, komputerem instalacją elektryczna, czujnikami, wiec przekładka nie będzie "czysto mechaniczna: :|

UncleAllEvil - Wto Maj 15, 2007 11:00

Ja mam silnik taki jak na zdjęciu po prawej, to jest właśnie 86KM. Te motory najłatwiej rozróżnić już nawet na dźwięk pracy, 105 pracuje równiej i ciszej, mniej klekocze.
Ja o przekładaniu silnika też przez moment myślałem jak zobaczyłem ceny, ale szybko mi przeszło. Zawsze to ryzyko, że motor może być trefny a poza tym mocowanie inne i trzeba całą instalację w komorze silnika zmienić. Za dużo zachodu.

A ten IC:
http://www.allegro.pl/ite...ntercooler.html
to chyba nie jest IC do Rovera, chyba że do jakiegoś starego modelu.

Ja myśle o IC od Focusa, idealnie wejdzie w dolny wlot zderzaka:
http://www.allegro.pl/ite...ntercooler.html
albo od Mondeo (w sumie to prawie ten sam silnik):
http://www.allegro.pl/ite...r_szczecin.html
innego typu to się raczej nie zmieści.

Brt - Wto Maj 15, 2007 11:04

UncleAllEvil napisał/a:
Ja myśle o IC od Focusa, idealnie wejdzie w dolny wlot zderzaka:

Zrób sobie wzór z kartonu i zobacz co jesteś w stanie zmieścić ;) Ten od Focusa jest szansa że wejdzie tak na "oko" ;)

UncleAllEvil - Wto Maj 15, 2007 11:17

Z tym nie powinno być problemu jako, że zderzak przedni leci do wymiany, będzie na czym eksperymentować :)
Zastanawiałem się nad tym czy zamiast grilla na dole założyć stalową siatkę, albo siatkę na tyłach grilla żeby wiekszy syf z drogi na IC nie leciał. Co o tym sądzicie?

Brt - Wto Maj 15, 2007 11:20

Jesli dobierzesz ładną i pasujacą, to czemu nie ;)
UncleAllEvil - Sro Maj 16, 2007 22:23

Mam pytanie, czy ktoś z was montował sobie strumienice do diesla?
Trochę sobie dzisiaj o tym poczytałem (ogólnie o strumienicach) i koncepcja wywalenia kata i wstawienia w jego miejsce strumienicy jest raczej niezdrowa dla silnika. W większości artykułów jasno piszą, że należy zastępować tłumik środkowy a katalizator to co najwyżej prostą rurą bo wstawienie za niego strumienicy może być niebezpieczne dla silnika i wręcz pogarszać osiągi :( Pocieszyli mnie też, że kat z takim przebiegiem jak mój to jedna wielka klucha w wydechu O_o
Chyba zwyczajnie wbiję w niego rurę i wsadzę z powrotem :P

Odnośnie intercoolera, znalezienie samej chłodnicy i jej zamocowanie w dogodnym miejscu to najprostsza część układanki. Największe schody to rury wysokiego ciśnienia. Ceny są zaporowe, muszę coś wykombinować żeby wyszło w miarę tanio i bezpiecznie bo kupowanie rur IC od innych aut i ew. docinanie to bankructwo.

[ Dodano: Nie Maj 20, 2007 10:47 pm ]
Może mi ktoś powiedzieć gdzie w R400 SDI jest ulokowany intercooler i jakiej jest wielkości? Za zdjęcie tego ustrojostwa to już normalnie modły w podziękowaniach do bogów zaniosę :)

Kshyloo - Sro Maj 30, 2007 00:03

Witam
widze ze mamy do czynienia z rasowaniem diesla na zwyklej pompie
jesli bedziesz zakladal IC bedziesz musial mu podniesc cisnienie doladowania poniewaz wydłuzy ci sie pojemnosc ukladu ssacego,radze wiec kupic wskaznik cisnienia doladowania z allegro koszt jakies 75zł do tego mbc--manual boost control 30-55zł ic w zderzak rury fi 53mm gumy łaczace mozesz odstac w sklepie z czesciami do aut ciezarowych(rury od wody ;) ) dopasowujac je do fi rury.
ma moze ktos fotke silnika bez pokrywy bo chcialbym zobaczyc jak to wyglada z zalozenieniem wskaznika doladowania oraz jaka pompa tam siedzi i turbina zaloze sie ze jesli bedzie wszystko tak jak zakladam mozesz przegonic SDi w mocy malym nakladem pieniedzy :mrgreen:
poza tym IC mocy sam w sobie ci nieda tylko przyda sie na takie dni jak teraz silnik niebedzie puchł,reszte podkrecisz i zobaczysz jak zacznie pocinac

co do wyboru rur na ic proponuje ci zajechac do castoramy i poszukac rury na maszt antenowy wiem wiem ze smiesznie brzmi ale gwarantuje ci ze bedzie to to czego szukasz za mala kase ;)

co do wydechu wybij sobie z głowy strumienice wez zrob caly wydech na 2,25' razem z downpipe wskoczy ci moment i turbina bedzie sie szybciej wkrecac na obroty

pozdroo
p.s mialem okazje polatac troche sdi i przyznam ze autko bardzo fajnie jezdzi... no ale nie szybciej niz podkrecony stary golf mk2 1.6TD z ic i w/w gadzetami :wink:

UncleAllEvil - Sro Maj 30, 2007 12:12

Kshyloo, normalnie już cię lubię :D
Dzisiaj już nie zdążę, może jutro porobię fotki silnika bez pokrywy i wrzucę na forum. Generalnie kombinuje gdzie upchnąć sam IC, nie ma za bardzo miejsca!

Brt - Sro Maj 30, 2007 22:23

Kshyloo napisał/a:
zrob caly wydech na 2,25' razem z downpipe wskoczy ci moment i turbina bedzie sie szybciej wkrecac na obroty

Ciekawe, czy w SDi też by była poprawa zachowania auta :roll:
PS. co to ta "downpipe" jest??

UncleAllEvil - Sro Maj 30, 2007 22:53

Z tym wydechem to nie wiem czy jest sens, mam nową środkową część wydechu, wywalać to? Poza tym nie chce żeby auto chodziło głośno, i tak ciche nie jest. Na pewno wywale katalizator bo mi dusi silnik na wyższych obrotach, strumienicy zamiast niego nie zamontuje raczej, bo z tego co czytałem to porażka. Najlepiej wsadziłbym kawał rury ale pojade na przegląda i mogą być kłopoty. Prawde mówiąc nie wiem co robić :(

Kshyloo, skąd jesteś?

marcinek82 - Sro Maj 30, 2007 23:18

Witam, ja proponuje bez zastanawiania sie wywalenie kata i wstawienie rurki min fi 60. ja tak mam u siebie, a co do głosnosci to w turbo dieslu moc spalin jest odbierana przez turbine, wiec majac nawet przelotowy układ wydechowy głosnosc moze wzrosnac minimalnie. intercooler proponował bym wsadzic z renaulnt megan 2
http://moto.allegro.pl/it...alny_stan_.html
, ja mam własnie taki wsadzony( tylko troszke mi wystaje za zderzak ale za to efekt jest i to cieszy) w tej firmie http://www.tubes.com.pl/ kupiłem odpowiednie weze gumowe do połaczenia tego wszystkiego. oczywiscie trzeba by tez podniesc cisnienie doładowania najprosciej poprzez montaz MBC, ale mozna tez samemu pokombinowac poprzez regulacje na zaworze przy turbawce( najlepiej i najbezpieczniej jest miec jeszcze wskaznik doładowania) No i na koniec podjechac do jakiegos pompowca aby sprawdził wtryski i podniosł dawke paliwa. pozdrawiam i niech moc oraz moment bedzie z nami.

UncleAllEvil - Sro Maj 30, 2007 23:53

Thx za rade, to już wiem, że rura zamiast kata. Mam pytanie, przerabiałeś silnik sdi (gdzie fabrycznie był IC) czy wersje 86KM?
marcinek82 - Pią Cze 01, 2007 23:45

Ja mam wersje sdi, czyli orginalnie maiałem intercooler, a jest on wsadzony obok chłodnicy cieczy chłodzacej i do tego u mnie jeszcze czesciowo był zasłoniety przez chłodnice klimy. Wiec wydajnosc jego była mizerna.
srbenda - Sob Cze 02, 2007 08:43

Brt napisał/a:
co to ta "downpipe" jest??


pierwsza czesc wydechu - zaraz za sprezarka. zwiekszenie srednicy poprawia wkrecanie sie na obroty.

UncleAllEvil - Sob Cze 02, 2007 22:17

O jaką wartość średnicy chodzi? Standardowo jest to dość spora rura w moim R.
srbenda - Nie Cze 03, 2007 08:50

2,5-3" (60-75mm)
marcinek82 - Pon Cze 04, 2007 18:33

jak by ktos był ciekawy to tak teraz wyglad IC w moim ROVERKU




Pozdrawiam i niech moc jest z wami

piter34: zamieniłem linki do fotosika na obrazki

Paul - Pon Cze 04, 2007 21:25

marcinek82 napisał/a:
jak by ktos był ciekawy to tak teraz wyglad IC w moim ROVERKU
http://www.fotosik.pl/pok...30f0ed8bb4.html
http://www.fotosik.pl/pok...097d950627.html
Pozdrawiam i niech moc jest z wami

Wygląda fajnie, ale co z kamieniami itp. z pod kół aut przed Tobą ? :roll:

marcinek82 - Pon Cze 04, 2007 22:03

napewno jest to mocniejsze niz lakier na zderzaku lub klosze lamp-wiec nie ma sie o co obawiac, a przyrost dynamiki jest tego wart.
UncleAllEvil - Pon Cze 04, 2007 23:27

Myślałem już ostatnio nad podobnym rozwiązaniem tyle, że IC trochę bardziej cofnięty i za alu siatką. Właściwie to innej opcji nie ma.

Jeszcze pytanie odnośnie regulacji zapłonu takiego silnika, czy trzeba będzie coś zmieniać w elektryce?
Tomateam sprzedaje coś takiego:
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=669
co sugeruje, że w wersji SDI jest jakiś inny przekaźnik (w moim aucie jest też inny niż ten na zdjęciu w tomateam, mam siemensa). Trzeba będzie go zmienić?

xavier - Nie Cze 10, 2007 15:26

marcinek82 napisał/a:
napewno jest to mocniejsze niz lakier na zderzaku lub klosze lamp-wiec nie ma sie o co obawiac, a przyrost dynamiki jest tego wart.


konkretnie to u Ciebie wyglada:)..od czego to IC??...pomysl nad natryskiem wody na IC..jak znajdziesz troszke miejsca :twisted: :wink:

UncleAllEvil - Nie Cze 10, 2007 17:25

W naszym klimacie natrysk wody jest bez sensu a strasznie dużo z tym roboty, nie chodzi o pompke i rezerwuar tylko o elektronikę sterującą. Ogólnie stosunek nakład pracy/efekt nie wart zachodu.
Ja po przeczytaniu tego arta:
http://autospeed.drive.co...ms/article.html
zaczynam poważnie myśleć nad takim rozwiązaniem. Wydaje mi się prostsze do zrobienia niż normalny IC, może dlatego, że już od dawna bawię się DIY WC do kompa i wiem jak to sprawnie zbudować :)
Najśmieszniejsze jest to, że wg tego arta moja pompka do kompa (1200L/h lub podając za artem, 20L/minute) + chłodnica (nagrzewnica miedź/mosiądz od kadeta) powinny dać rade :) Tzn. do czasu kiedy pompka zdechnie z przegrzania ;) Woda w IC raczej osiągnie znacznie wyższą temp niż w kompie :mrgreen:
Ktoś wie ile może kosztować (najmniej) pompa wodna do auta?

marcinek82 - Nie Cze 10, 2007 22:57

jak bys chciał orginalny intercooler z roverka to moge ci sprzedac moj ktory teraz lezy w garazu. A pomysł chłodzenia ciecza jest dosc dobry i ciekawy.
xavier - Pon Cze 11, 2007 14:11

chlodzenie IC woda daje bardzo dluzo..zrobilsmy test z kolegami..u znajomego w golfie turbo boost pokazywal maxymalnie 0,67 bara..kiedy psiknelismy woda boost pokazal 0.75..cudowny dodatek :twisted: ..teraz w tym golfiku jest juz natrysk wody na IC..monztaz to byla banalana sprawa.. :wink:
UncleAllEvil - Pon Cze 11, 2007 14:53

Woda ma bardzo dużo zalet względem powietrza jako czynnik chłodzący, przede wszystkim pojemność cieplna wody jest kilka razy wyższa. Natrysk to IMO wynalazek dobry na lato bo tylko wtedy pomaga przywrócić utraconą sprawność IC. Z wodnym IC różnica jest taka, że funkcjonuje w miarę równo cały rok. Różnica w temp. powietrza na wylocie z IC będzie latem powiększona o różnicę w temp. powietrza otoczenia. Woda w takim układzie (z pompą i chłodnicą) dość szybko dochodzi do w miarę stałej temp. pracy i cały czas równo odbiera ciepło.
Typowe rozwiązania IC wodnego czyli "obspawać powietrzny IC" zajmuje jeszcze więcej miejsca niż normalny IC więc z marszu odpada, myślę raczej nad jakimś rurowym wymiennikiem ciepła, który będzie można umieścić zaraz nad turbiną a za chłodnicę wody posłuży albo jakiś podłużny IC albo normalna (ale miedziana) nagrzewnica, ew. skraplacz od klimy. Coś wymyślę ;)

Brt - Pon Cze 11, 2007 14:59

Hehe :) jestem ciekawy efektu :) Brzmi interesujaco w kazdym razie ;)

PS. wow to mój tysieczny post :shock: :smile:

UncleAllEvil - Pon Cze 11, 2007 16:39

Gratuluje 1000 posta :)

Ja też jestem ciekaw efektu, póki co powoli będę kompletował graty. Trza kupić turbo-budzik, MBC, odpowiednie węże, zbudować komorę IC i znaleść jakąś fajną chłodnicę a co gorsza gdzieś ją wmontować. Mam do stoczenia parę nierównych walk, z życiem, autem i uczelnią (sesja), ciężko rozdzielać priorytety :P
Póki co pod klucz idzie zawieszenie, coś mi ciągle stuka, mam nadzieję, że wystarczy wymiana łącznika stabilizatora/tuleji. Niestety nie ma kiedy tego sprawdzić i strzelam w ciemno :( No i amory z przodu też wymienie, niby nie są złe ale mają swoje lata, przy okazji założe rozpórke, która na dniach powinna przyjść :)

leon77 - Sro Cze 27, 2007 20:37

ja chce założyć IC w 220 sd , mam pompę mechaniczną a ktos mi mówił że musze zmienić na eletryczną?

[ Dodano: Sro Cze 27, 2007 9:40 pm ]
marcinek82, gdzie kupiłeś tea białe lampy do 200 ? chodzi o kierunkowskazy czy sam robiłeś?

Brt - Sro Cze 27, 2007 21:53

pompy nie musisz zmieniać, załóż IC + może trochę podnieś ciśnienie doładowania i będzie OK.
Lampy samemu trzeba przerabiać. Opis po angielskiemu jest gdzieś na forum ;) Szukajcie a znajdziecie ;)

leon77 - Czw Cze 28, 2007 14:31

Dzięki za info mam już sciągniete tą angielską sciąge (lampy) raczej musze zdjąć zderzak a mam poduszki i nie wiem czy nic się nie stanie bo nie wiem gdzie mają czujniki ?? ??
, jak kupiłem to był taki muł że ho
najpierw miałem 24 s do 0-100 km pozniej po odłaczeniu przepływomierza miał 17 sek na zwykłych kołach , na alusach ostatnio sprawdzałem miał 20,5 s bez przepływomierza i 21 z przewypłomierzem , co najgorszę to przy obrotak 3100-3500 wyglodało to jak odcięcie zapłonu się tracił moć musiał zejsc do obrtów jałowych ( horror w czasie wuprzedzania . Okazało sie że rura mi wisiała os powietrza przed filtrem i powietrze brał z dołu , co powodowało że filtr się tak zawalił że nie dostawał powietrza . Wymieniłem filtr i na ogumieniu 15 cali 195 ma teraz 17 sekund no i do 4 tys to pikuś ciągnie jak nic , teraz wymienie filtr paliwa i dodam środek do czyszczenia wtrysków.. ważna rzecz jedyna rzecz jaka mi została do zrobienia to ABS przy małych prędkościach mi wariuje przy hamowaniu się załącza , czytałem że to pęknięty pierśćień ?? ?

Brt - Czw Cze 28, 2007 14:39

1. czujnik od poduszek nie działa uderzeniowo tylko mierzy "g" i znajduje się wewnątrz auta obok pedału gazu, więc zdejmujac zderzak go nie uszkodzisz.
2. Nie musisz ściągać całego zderzaka, żeby wyjąc lampy, ale jak ściągniesz to jest po prostu wygodniej
3. sprawdź jeszcze czy masz szczelne węże pomiędzy turbo a kolektorem ssącym. Filtr powietrza w dieslu wazna rzecz ;)
4. badzo mozliwe, że to któryś z pierścieni jest uszkodzony. Zwylkle własnie są takie objawy jak Ty masz.

UncleAllEvil - Czw Cze 28, 2007 19:07

leon77 napisał/a:
ważna rzecz jedyna rzecz jaka mi została do zrobienia to ABS przy małych prędkościach mi wariuje przy hamowaniu się załącza , czytałem że to pęknięty pierśćień ?? ?

Tak, niestety mam to samo. Dla własnego bezpieczeństwa odłącz ABS (odepnij kostkę od pompy abs) do momentu aż go nie naprawisz.

leon77 - Pią Cze 29, 2007 07:26

Dzięki , dużo się można dowiedzieć z forum , dzięki wam to co mechanicy mieli mi zrobić ( a nie dali rade ) to sam zrobiłem . Napewno by mi się przydał net , to by więcej wiedzieli czasami to są proste problemy . Lecz nie tak łatwo na nie wpaść . Jutro zamierzam robić lampy ( anglicy też pomyśleli że wsadzili wkładkę a nie pomalowali to za oszczędza trochę czasu no i efekt jak nowe lampy.
Mam pytanie co do ABS , czy dam rade sam naprawić ( wymienić pierśćień ) czy to jest w całośći czy można wymienić i jaki jest koszt przypuszczalny bo szukałem i nie potrafie znaleść :cry:

[ Dodano: Pią Cze 29, 2007 8:36 am ]
i co najważniejsza rzecz poprawiłem źle założone magnetyzery , widać róznice . moge napewno powiedzieć że na ogumieniu 195 /15 mam teraz 14,0 sekund drugi pomiar 14,5 trzeci 14,2 he niemyślałem że ten rover może sie tak zbierać ... od samego pocz atku podobało mi się te auto jakośćiom wykonania , lecz osiągi mnie martwiły ( w danych tech były dużo lepsze ) ale teraz jest super i pomyśle tylko nad IC jeszcze . :lol:

Brt - Pią Cze 29, 2007 08:32

A który pierścień masz walnięty?? jesli przód to polecam wymianę całego przegubu. Sam pierścień nie jest łatwo wymienić.
leon77 - Pon Lip 02, 2007 09:30

tak właśnie czytałem żeby wymienić pierścień to troche zachodu , raczej kupie cały przegub , lecz mam też problem , bo to jest ten sam co w sdi?
bo jaK SZUKAŁEM W SKLEPACH DO PISAŁO DISEL 2.0 SDI NIC O SD, ZNÓW COŚ MI SIE ZMULIŁ I MAM 18 SEKUND

funfel - Pon Lip 02, 2007 22:48

marcinek82 napisał/a:
jak by ktos był ciekawy to tak teraz wyglad IC w moim ROVERKU

Witam, przymierzam się do zamontowania takiego IC u siebie. Mógłbyś zrobić fotki pod maską jak poprowadziłeś rury?

Pozdrawiam.

sliwka - Wto Lip 03, 2007 09:30

leon77 napisał/a:
ZNÓW COŚ MI SIE ZMULIŁ I MAM 18 SEKUND

załóż jeszcze jeden magnetyzer bo tamten już mocitraci :mrgreen:

leon77 - Wto Lip 03, 2007 18:35

spowodowane to było przegrzaniem silnika , wentylator sie nie załanczał . teraz niby działa lecz nie wiem bo gostek wymieniłmi filtr paliwa i źle odpowietrzył
UncleAllEvil - Wto Lip 03, 2007 22:12

Przy takich temp. jak ostatnio panują w naszym kraju raczej nie powinieneś przegrzać silnika z niedziałającym wentylem. No chyba, że katujesz auto zamiast jeździć to wtedy co innego.
Przemek_Docent - Sro Lip 04, 2007 21:55
Temat postu: Re: 2.0 D 86KM, da się to jakoś podrasować?
UncleAllEvil napisał/a:
Na początek mam w planach wywalenie katalizatora i wsadzenie strumienicy. Po pierwsze kat i tak już do wymiany a po drugie strumienica w obudowie kata jest 10x tańsza i na dodatek poprawia pracę układu wydechowego.
Hmmm... Mistrz Chojnacki od tuningu miał na ten temat zdanie przeciwne... Zwłaszcza w miejscu kata... Hamowaliśmy u niego 600-kę w benzynie, ze strumienicą zamiast kata... Nie było poprawy. Wręcz przeciwnie. Więc ja mu wierzę...
Ale to Twój wydech i Twoja sprawa :)
Duży intercooler jak dla mnie może mieć sens. W zależności od sterowania silnika.

piter34 - Pią Lip 06, 2007 12:08

leon77 napisał/a:
co najważniejsza rzecz poprawiłem źle założone magnetyzery , widać róznice . moge napewno powiedzieć że na ogumieniu 195 /15 mam teraz 14,0 sekund drugi pomiar 14,5 trzeci 14,2 he niemyślałem że ten rover może sie tak zbierać ...

Powinien się zbierać poniżej 13 sekund do setki...

leon77 - Pią Lip 06, 2007 19:51

no tak ale to dane producenta 12.8 ja zszedłem z 25 sekund na 14 to czuć różnice . Jak zejde później poniżej 10 s to bedzie dobrze
UncleAllEvil - Pią Lip 06, 2007 22:17
Temat postu: Re: 2.0 D 86KM, da się to jakoś podrasować?
Przemek_Docent napisał/a:
Hmmm... Mistrz Chojnacki od tuningu miał na ten temat zdanie przeciwne... Zwłaszcza w miejscu kata... Hamowaliśmy u niego 600-kę w benzynie, ze strumienicą zamiast kata... Nie było poprawy. Wręcz przeciwnie. Więc ja mu wierzę...
Ale to Twój wydech i Twoja sprawa :)
Duży intercooler jak dla mnie może mieć sens. W zależności od sterowania silnika.

Oj Przemek, nieładnie, należy czytać cały temat. Strumienica zamiast kata już dawno porzucona. Będzie zwykła rura :) Jeśli wstawie strumienice to w miejsce środkowego tłumika.

Przemek_Docent - Pon Lip 09, 2007 09:05
Temat postu: Re: 2.0 D 86KM, da się to jakoś podrasować?
UncleAllEvil napisał/a:
Oj Przemek, nieładnie, należy czytać cały temat. Strumienica zamiast kata już dawno porzucona. Będzie zwykła rura :) Jeśli wstawie strumienice to w miejsce środkowego tłumika.
Tak wiem... :oops: Potem przeczytałem...
leon77 - Czw Sie 09, 2007 14:35

mam prośbe o zdjęcia jak są ułożone węże od intercoolera , kupiłem już sobie cały zestaw- intercooler, wszystkie węże , kolektor . Teraz musze tylko założyć . i chciałbym widzieć jak one idą .

z góry dzięki

Dodam że od orginału od sdi 220

Adrian355 - Czw Sie 09, 2007 14:54

A no tak idą


Shot at 2007-08-09

Tomaszi - Czw Sie 09, 2007 15:04

nie wiele ta rycina pomaga, koledze pewnie chodziło o szczegółowe fotki z pod maski roverka z IC
Adrian355 - Czw Sie 09, 2007 15:22

No ja tylko chciałem pomóc :sad:
Tomaszi - Czw Sie 09, 2007 15:43

dobrze jest bo kanał górny z IC widać (środkowy) ale sam jestem ciekaw gdzie idzie i w co jest wpięty za silnikiem. z IC wychodzą 2 kanały, pytanie jak, gdzie i skąd idzie dolny?
Zapomniałem luknąć na zlocie pod maskę SDI ;)

leon77 a nabyłeś oryginalny IC montowany koło chłodnicy, czy coś kombinujesz wmontować z innych bolidów?

leon77 - Czw Sie 09, 2007 19:34

orginalny koło chłodnicy lecz widze że z jedną rzeczą moge mieć problem od kolektora odchodzi jakiś czujnik
Brt - Czw Sie 09, 2007 20:38

czujnik temperatury powietrza. Zaślep dziurę i po problenie ;) albo jeśli masz ten czujnik, to mozesz sobie termometr w kabinie założyć ;)
leon77 - Pią Sie 10, 2007 08:40

no to mnie troche uspokoiłeś Brt . Raczej nie powino być problemu z założeniem , ale jak ktoś by mógł mi zrobić zdjęcia z tyłu silnika , był bym wdzięczny . ciekawi mnie jak się bedzie zachowywał po założeniu
Brt - Pią Sie 10, 2007 08:41

niestety nie mam teraz cyfraka. Chyba ze coś znajdę w swoim archiwum, to wrzucę ;)
leon77 - Pią Sie 10, 2007 09:12

ja teraz uzywam tylko telefonu do zdjęć
Brt - Pią Sie 10, 2007 09:45

jabym zrobił fotkę swoim telefonem, to na 200% byś auta na podstawie tego nie poskładał :D
leon77 - Wto Sie 14, 2007 14:52

zestaw przyszedł jutro bede go próbował montować , IC , kolektor ,weże . mam nadzieje że wszystko bedzie ok . Że wszystko uda mi się poroskręcać.
Brt - Wto Sie 14, 2007 14:53

Powodzenia i czekamy na wyniki ;)
leon77 - Wto Sie 14, 2007 14:57

boje się do tego zabrać ... :shock:
Brt - Wto Sie 14, 2007 16:44

leon77 napisał/a:
boje się do tego zabrać ...


:lol: :lol: do odważnych świat należy :D

leon77 - Sob Sie 18, 2007 15:50

miałem zaplanowane że bede wkładał IC ale plany się mocno zmieniły ....w środe urodził mi się SYN Marcel (pierworodny ) no i planuje to założyć w tym tyg. pozdrawiam :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol:
Brt - Sob Sie 18, 2007 17:15

noooo to witamy nowego Roverkowicza na tym ziemskim padole :D :D Gratulacje :) :)
giewu - Sob Sie 18, 2007 17:48

leon77 i ode mnie gratulacje przyjmij :mrgreen:
matmario - Pon Paź 08, 2007 01:48

leon77 ale się chłopie w tej radości zgubiłes :) nie no żart gratulacje i pytanie jak tam montowanie tego sprzętu u Ciebie. Wszystko ładnie chodzi czy jakieś problemy? No i jakie części dokładnie trzeba zakupić aby spasować intercooler od 20t2n do 20t2r? Może strzeli ktoś fotki jak to wygląda w tych mocniejszych silnikach?
leon77 - Pon Lis 26, 2007 19:38

Właśnie jutro jade zawieś na podmianke i założenie IC ,nie miałem czasu oddac go bo już był wcześniej ale kumpel mówł że może brakować 1 rurki i w razie co kilka dni postoi.... jutro bedzie wiadomo bo go rozbiorą....
matmario - Wto Lis 27, 2007 19:35

No to czekamy co i jak jakbys mogł to moze cyknij jakies fotki jak to przebiega a najważniejszae jakie czesci sa potrzebne. Czekamy na relacje!
leon77 - Sro Lis 28, 2007 20:36

narazie stoi drugi dzień i nic nie ruszyli ...

[ Dodano: Czw Gru 06, 2007 19:50 ]
no już wiadomo, juz prawie mieli założony lecz..... problemem stanowi moja pompa bo jest mechaniczna i co???? Linka od gazu przeszkadza i pompa jest za wysoko i bedze kombinował z innym wężem stary kolektor i rura wejscie od tyłu .... teraz potrzebuje tą ruke od zaworu zwrotnego bo już nie wytzymała odkręcania a świst jaki miałem ostatnio w turbo jakby odkurzacz to była przetart(pęknięta odrzau co wychodzi z turbo taka gumowa nakładka

Remigiusz - Sro Gru 12, 2007 00:20

leon77 napisał/a:
narazie stoi drugi dzień i nic nie ruszyli ...

[ Dodano: Czw Gru 06, 2007 19:50 ]
no już wiadomo, juz prawie mieli założony lecz..... problemem stanowi moja pompa bo jest mechaniczna i co???? Linka od gazu przeszkadza i pompa jest za wysoko i bedze kombinował z innym wężem stary kolektor i rura wejscie od tyłu .... teraz potrzebuje tą ruke od zaworu zwrotnego bo już nie wytzymała odkręcania a świst jaki miałem ostatnio w turbo jakby odkurzacz to była przetart(pęknięta odrzau co wychodzi z turbo taka gumowa nakładka


Witam :lol:
natrafilem na ten temat przez przypadek poniewaz cos takiego z IC tez chce zrobic u siebie, czylo dopudowac IC do 220 TD :cool: Chcialem sobie zamontowac ta orig. chlodnice od 220 ale jak czytalem po wyzej dalej malo Power'a wiec sobie odpuszce i kupie cos wiekszego tylko z dopasowaniem jeszcze nie wiem :beczy:

A zeby mi tak wystawalo z poza zderzaka przedniego to nie bardzo mi sie to widzy musi sie to jakos pomiescic bez przerobki zderzaka.

Wiec Leon jak by u ciebe juz zrobili takie cos to bym prosil o dokladna dokumentacje zdjec :rotfl:

Jeszcze mam tutaj dla was pare zdjec :

Silnik L-serie umnie 220 TD


Silnik L-Serie z IC czyli TDi lub Sdi




Uklad IC Rover


Pozdrawiam :ok:

leon77 - Sro Gru 12, 2007 19:05

bardzo dobre zdjęcia, jak widzisz rura dolotowa od turbiny z tyłu . a w sdi z przodu i jeżeli przełożymy dolot z przotu to wtedy ten 3 wkret ( do pokrywy silnika ) chaczy o pompe i albo uciąc nowy zmieniony dolot i przedłużyć rure gumową . Jeżeli byśmy ucieili ten wystający cucek do wkręcenia tej 3 śruby środkowej to by może nie chaczyła o pompe ale pożniej orginalna rura od IC bedzie chaczyć o linke gazu .

teraz moja rada

na naszym miejscu teraz bym kupił IC od meganki lub BMw i wsadził go w dolną częśc zderzaka a kolektor dolotowy zostawił i ucioł go przy końcówce aby było miejsce na rury przemysłowe ciśnieniowe ktoś podawał dobry namiar ...
jam mam orginalny cały komplet ale zakładam stary kolektor dolotowy pożniej go przytniemy .. całą reszte amontuje normalnie czyli z turbo do IC ( Orginalnym wężem) bo juz go mam i pożniej z IC dokupionym wężem do kolektora dolotowego uciętego z przou lub z tyłu...ja niby mam dobrych mechaników ale nie są skorzy do zabawy ..

Remigiusz - Sro Gru 12, 2007 19:46

leon77 napisał/a:
bardzo dobre zdjęcia, jak widzisz rura dolotowa od turbiny z tyłu . a w sdi z przodu i jeżeli przełożymy dolot z przotu to wtedy ten 3 wkret ( do pokrywy silnika ) chaczy o pompe i albo uciąc nowy zmieniony dolot i przedłużyć rure gumową . Jeżeli byśmy ucieili ten wystający cucek do wkręcenia tej 3 śruby środkowej to by może nie chaczyła o pompe ale pożniej orginalna rura od IC bedzie chaczyć o linke gazu .

teraz moja rada

na naszym miejscu teraz bym kupił IC od meganki lub BMw i wsadził go w dolną częśc zderzaka a kolektor dolotowy zostawił i ucioł go przy końcówce aby było miejsce na rury przemysłowe ciśnieniowe ktoś podawał dobry namiar ...
jam mam orginalny cały komplet ale zakładam stary kolektor dolotowy pożniej go przytniemy .. całą reszte amontuje normalnie czyli z turbo do IC ( Orginalnym wężem) bo juz go mam i pożniej z IC dokupionym wężem do kolektora dolotowego uciętego z przou lub z tyłu...ja niby mam dobrych mechaników ale nie są skorzy do zabawy ..


No ja juz troche rozmyslalem tez i widze to dokaldnie tak jak ty Leon na do tego samego doszedelm :ok:

Tutaj pare zdjec jak to w L-Serie bez IC ten Kolektor wyglada :foto:




No ten cyek na 3 srube mozne Flex'em uciac i ta orig. rure od Turbiny do IC wstawic taki jest moj plan rowniez tylko nie moge nigdzie takej znalescz do kupinia :beczy: Rarytas to jest. A skad ty leon swoja kupiles :?:

I tak jak tuaj na 2zdjecia uciac z tylu ta rure od Kolektora i podlaczyc juz rurami lub wezami gumowymi i ma dzailac :ok:

Ale problem jest z tym ze IC od Meganki lub BMw duzo miejsca zajmuje a jak umnie widac mamjeszcze Klime



Wiec nie wiem czy potem zderzak przypasuje, a tak jak u kolegow z poprzednich postach zeby ten dolot na dole zderzak uciac to nie bardzo chce bo mi sie optycznie to w cale nie widzi :bezradny:

[ Dodano: Czw Gru 13, 2007 18:23 ]
Dzis zamowilem sobie Intercooler :rotfl: Ale ten orig. od Rovera Sdi bo nie chce znim narazie prob porobic jak bedzie autko chodzilo bo nie mam az tyle kasy i szkoda mi wydac 400€ na taki super duzy IC :/

Jeszcze sobie Boost Gauge dokupilem moze uda mi sie jeszcze w starym roku zalozyc, chodz troche watpie :bezradny:

leon77 - Czw Gru 20, 2007 09:18

ja cały komplet kupiłem na świstaku za wszystko 500 zł , czasami na allegro widziałem. Alle proponuje ci dzwonić do tych co rozbierają właśnie rovery z allegro to po rozmowieże mają całe auta . I zawsze za 1 lub 2 razem dostaje każdą część jaką potrzebuje...
ty masz problem z tą klimą ja nie mam , lecz to są plusy latem

teraz mam neta tylko w robocie ... jak zamontuje to napewno pokaże . na wiosne u siebie w garażu pokobinuje.

bardzo dobre zdjęcia... wcześniej mi ich brakowało

Remigiusz - Pią Sty 25, 2008 13:33

hey leon,

Gadalem dzis z takim chlopakiem na niemieckim forum i mi mowil ze w swoim 220 TD tez monotwal Intercoolera. Ja sie go pytalem jak z tylo ten wlot zrobil i mi mowil ze kupil tak jak ty wszystkie potrzebne reczy z SDi plus ten ich wlot na przod. Wiec ja sie pytam co zrobil z linka bo przeciesz wadzi jak sie tak przerobi bo my mamy mechanicznie sterowany wtrysk paliwa. I mi mowil ze odkrecil cala linke i gdzies tam pszewiercil nowe dziurki do montazu i mowil ze na styk sie da zrobic z orig wlotem z sdi.

Czekma jak narazie od niego na zdjecia bo mi obiecal ze wyszle :ok:

Pozdrawiam

saib - Wto Mar 18, 2008 16:21

Sorry, że odświeżam, ale mnie, jako posiadacza Hondy z silnikiem 20T2R też bardzo interesuje podnoszenie mocy w tym właśnie silniku.

Zrobił coś ktoś w końcu? Są efekty? ;)

yoshi - Pią Mar 21, 2008 23:30

Lub może polecić kogoś kto taką przeróbke ogarnia? :)
Remigiusz - Sob Mar 22, 2008 16:10

No to co zostało tutaj opisanie zostało zrobione przecież :grin:
saib - Nie Mar 23, 2008 16:11

yoshi napisał/a:
Lub może polecić kogoś kto taką przeróbke ogarnia? :)
Sam bym się pisał, jeśli cena nie byłaby przesadna. ;)
Remigiusz - Sro Kwi 02, 2008 00:15

Jeżeli ktoś by chciał mogę mu takie coś wmontować :rotfl:
Wpadnijcie do mnie to się zrobi. :ok:

Gorzej jest właśnie części do kupy pokupować sobie, na to najwięcej kasy idzie.

pgrad - Nie Kwi 06, 2008 16:10

Witam. Też chcę zamontować w swoim R 400D intercooler. Prowadzenie węzy inaczej niż w SDi jednak mi się nie widzi, to też troszkę pomyślałem nad problemem z linką i wymyśliłem:
1. Przesunąć uchwyt linki w prawo i skrócić linkę (a może będzie się dało wyregulować?)
2. Zrobić małą przeróbkę taką jak na zdjęciu w załączniku.
Proszę o opinie na ten temat niestety nie wiem czy coś takiego jest możliwe gdyż na żywo nigdy silnika SDi nie widziałem, a zdjęcia nie oddają tego ile "tam" jest miejsca.

Remigiusz - Nie Kwi 06, 2008 17:08



Tak wygląda ogólnie silnik SDI, i ma on elektrycznie wtrysk a nie mechaniczny jak bez Intercooler'a.

No moim zdaniem, ja tez nie wiem czemu Anglicy tak przez auta ciągli linkę, ale wydaje mi sie ze to zostało ze Anglicy maja z lewej strony kierownice i tak dla nich było krócej, a na rynek europejski już nikomu się nie chciało przerabiać wiec tak wymyślili. :evil:

A ten pomysł co ty pisałeś to nie bardzo łatwy do realizacji bo by trzeba było cala pompę przekonstruować, nie wystarczy tylko tego tak przekręcić. Cal ten układ sprężyny tez by trzeba było przerabiać. Juz lepiej i łatwiej jest to pomiędzy rury od IC wepchać. :ok:

pgrad - Pon Kwi 07, 2008 17:32

Witam ponownie. wiem co trzeba zrobić. Sprawa banalna jak budowa cepa!
Mianowicie wystarczy linkę od gazu przykręcić niżej, tak aby była między rurą od IC i rurą od chłodzenia. To wszystko! Czytałem na forach angielskich i oni tak robią i ja też tak zrobię.

Remigiusz - Pon Kwi 07, 2008 18:02

To właśnie to samo pisałem pod samym końcem mojego poprzedniego posta :mrgreen:

Juz kurcze myślałem ze masz jakiś patent pewny, na twój początkowy pomysł :/

Jeszcze mam takie jedno pytanie czy ty masz moze Klime w twoim R400 :?:

leon77 - Wto Kwi 08, 2008 11:19

też tak chciałem aby mi zrobili lecz twierdzili że to problem i takie tam że bedzie się przecierać .
To kazałem im złożyć auto i jak się zrobi ładniej to sam pokombinuje.
Tacy są nasi mechanicy niektorzy zero incjatywy , i najlepiej aby wszystko było nowe.

Brt - Wto Kwi 08, 2008 11:25

a ja bym prosił, o opisanie wrażeń i różnic podczas jazdy przed i po przeróbce. Czy czuć że auto jest mocniejsze ?? Tak dla potomnych ;) Może ktoś sie o hamownię pokusi ;)
Remigiusz - Wto Kwi 08, 2008 19:21

Brt napisał/a:
a ja bym prosił, o opisanie wrażeń i różnic podczas jazdy przed i po przeróbce. Czy czuć że auto jest mocniejsze ?? Tak dla potomnych ;) Może ktoś się o hamownię pokusi ;)


hehe.. no ja jeszcze nie do końca złożyłem u siebie, chodź już wszystko mam, tylko do IC nie jest podłączone :rotfl:

Zakupiłem sobie rury aluminiowe polerowane i chce pod nie podłączyć. Tak ze jak narazie po staremu, ale będzie opis Brt :rotfl: Jak bedzie wszystko tak jak trzeba. No z hamownia miałem tez już myśl ale płacić dwa razy przed i po to mi sie za bardzo nie chce,a w okolicach Strzyzowa nie ma żadnej.

Ale jeszcze się może skusze tylko pojechać po podłączenia orurowania. :lol: Tylko ze mam jeszcze zamiar kupic sobie MBC i na 1.2 bar podkrecic. :ok:

pgrad - Wto Kwi 15, 2008 18:46

Co do tego jak należy montować IC odsyłam do mojej instrukcji. wystarczy wpisać w wyszukiwarce all series. Co do wrażeń po zamontowaniu IC to kopa ma trochę lepszego, ale niezbyt dużo. Różnica jest odczuwalna na pierwszym czwartym i piątym biegu. Ja jeszcze nie zwiększałem ciśnienia doładowania więc... muszę to zrobić i wtedy podzielę się wrażeniami!!!