|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Spalanie - jak okiełznać smoka!?
MieszAs - Wto Maj 15, 2007 09:52 Temat postu: [R416] Spalanie - jak okiełznać smoka!? Witam wszystkich.
Posiadam Roverka od niedawna, a co gorsza nie znam sie jeszcze na nowoczesnych samochodach Do tej pory wszystko co posiadałem miało gaźniki..
Problem z moim sprzętem polega na:
1) Zbyt duzym spalaniem - trasa 7,5-8, a miasto 10-12
2) Kilkukrotnym przekraczaniem wszelkich norm zawartości spalin
Z poczatku myslalem ze to lambda i katalizator.
Lambde (jakież było moje zdziwienie, gdy się dowiedziałem, że w silniku jest coś takiego jak Lambda ) wymieniłem - nic się nie zmieniło.
Katalizator nie wiem w jakim jest stanie... ale na pewno do wymiany.
Autko smrodzi jak cholera
Osiągi nie najgorsze, ale może powinien lepiej śmigać.
Zacząłem sprawdzać inne elementy...
Sprawdziłem na razie czujnik temp. wody - wygląda że jest OK.
Nie chce jednak wszystkiego na siłę naprawiać, może i tak nie znajdę w ten sposób przyczyny.
Doradźcie co mam zrobić.
Wygląda na to że silnik cały czas pracuje na zbyt bogatej mieszance...
Podobno może to być coś z wtryskiem....
piter34 - Wto Maj 15, 2007 09:57
Jeżeli odczyty z analizatora spalin nie zmieniły się po wymianie sondy lambda, to stawiam na zapchany i zużyty katalizator.
Nie odczuwasz słabej dynamiki?
Czy pamiętasz jakie były odczyty z analizatora? (zwłaszcza parametr "lambda").
[ Dodano: Wto Maj 15, 2007 10:57 am ]
MieszAs napisał/a: | Wygląda na to że silnik cały czas pracuje na zbyt bogatej mieszance... |
Co pokazuje sonda lambda po podłączeniu jej do miernika? (opis jak to zrobić jest w technicznym FAQ)
[ Dodano: Wto Maj 15, 2007 10:58 am ]
MieszAs napisał/a: | Wygląda na to że silnik cały czas pracuje na zbyt bogatej mieszance... |
Albo sonda padnięta, albo odłączona od kompa (przerwa w obwodzie) albo jakiś wtryskiwacz leje.
...to tak na początek w kontekście zbyt bogatej mieszanki.
MieszAs - Wto Maj 15, 2007 10:08
piter34 napisał/a: | Jeżeli odczyty z analizatora spalin nie zmieniły się po wymianie sondy lambda, to stawiam na zapchany i zużyty katalizator.
Nie odczuwasz słabej dynamiki? |
100 osiagam po nie wiecej jak 15 sek, wiec mulowaty raczej nie jest...
No chyba że powinien być mocniejszy.. nie mam porównania
Słaby jest dół tzn. od 2000-2500 rpm ale to chyba normalne.
piter34 napisał/a: | Czy pamiętasz jakie były odczyty z analizatora? (zwłaszcza parametr "lambda"). |
Nie pamietam... Mam w domu wydruk...
Wiem ze CO2 bylo przekroczone 9 razy a lambda jakos 1,5 raza...
piter34 napisał/a: |
Co pokazuje sonda lambda po podłączeniu jej do miernika? (opis jak to zrobić jest w technicznym FAQ)
Albo sonda padnięta, albo odłączona od kompa (przerwa w obwodzie) albo jakiś wtryskiwacz leje.
...to tak na początek w kontekście zbyt bogatej mieszanki. |
Sonda nowa wiec chyba powinno byc ok.
Oczywiscie sprawdze jeszcze raz...
A jeżeli wtryskiwacz leje tzn. co trzeba z tym zrobic?
Jest jakis sposób (mechaniczno - optyczny) na sprawdzenie kata?
Chciałem wymienić kata, ale boje się, że jeżeli silnik wali za bogatą mieszanką to
nowego szlak trafi... a może nie mam racji?
Aha.. spalanie o którym pisze jest przy jeździe 'na emeryta'
piter34 - Wto Maj 15, 2007 10:12
MieszAs napisał/a: | 100 osiagam po nie wiecej jak 15 sek, wiec mulowaty raczej nie jest... |
Jest. Setkę to on powinien robić w ok. 10-11 sekund.
MieszAs napisał/a: | Słaby jest dół tzn. od 2000-2500 rpm ale to chyba normalne. |
Tak. MieszAs napisał/a: | Wiem ze CO2 bylo przekroczone 9 razy a lambda jakos 1,5 raza... |
Sprawdź, co pokazuje sonda (napięcie) i dalsze działania uzależnij od jej wskazań.
MieszAs - Wto Maj 15, 2007 10:23
piter34 napisał/a: |
Jest. Setkę to on powinien robić w ok. 10-11 sekund.
|
Ze stoperem nie mierzylem
Ale widze że by się przydało....
UncleAllEvil - Wto Maj 15, 2007 10:46
Sprawdzałeś czy zapłon jest dobrze ustawiony?
MieszAs - Wto Maj 15, 2007 10:51
UncleAllEvil napisał/a: | Sprawdzałeś czy zapłon jest dobrze ustawiony? |
Niee,... a jak?
Mowilem że nie znam się na takich samochodach!
Poprzednio jeździłem 126p, a później Yamahą
piter34 - Wto Maj 15, 2007 13:36
UncleAllEvil napisał/a: | Sprawdzałeś czy zapłon jest dobrze ustawiony? |
Tam jest kąt zapłonu regulowany za pomocą kompa wtrysku.
MieszAs - Wto Maj 15, 2007 15:48
piter34 napisał/a: |
Tam jest kąt zapłonu regulowany za pomocą kompa wtrysku. |
Dobrze wiedzieć
|
|