|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Wymiana silnika
yanush - Wto Maj 22, 2007 09:06 Temat postu: [R620] Wymiana silnika Witam!
W moim roverku sypnął się silnik, dokładniej głowica (pęknięta). W moich okolicach za głowicę chcą 1000-1200 PLN. Na allegro znalazłem silnik po niby 115 tys. km bez osprzętu w podobnej cenie i zastanawiam się czy nie wziąć całego. Problem w tym że pochodzi on z 420 sdi '98 ściągniętego z anglii. Wstępnie oglądałem ten silnik i zauważyłem pewne różnice (choćby 4 świece żarowe zamiast 3). Moje pytanie brzmi: czy da się poskładać ten silnik na osprzęcie z mojego roverka i jak odróżnić 20T2N (105 KM) od 20T2R (84 KM)? Sprawa dość pilna, ponieważ autko stoi rozbebeszone na warsztacie.
Pozdrawiam.
piter34 - Wto Maj 22, 2007 09:41
yanush napisał/a: | oje pytanie brzmi: czy da się poskładać ten silnik na osprzęcie z mojego roverka i jak odróżnić 20T2N (105 KM) od 20T2R (84 KM)? |
Ten słabszy nie ma intercoolera.
Skoro silnik pochodzi od R400 SDi to powinien być z tej mocniejszej wersji.
Co do poskładania, to teoretycznie mogą istnieć jakieś różnice kosmetyczne, jednak moim zdaniem nie powinny uniemożliwiać dokonania udanego swapa.
yanush - Wto Maj 22, 2007 09:52
Intercooler był, znaczy się wersja mocniejsza, czyli ta o którą chodzi. Kwestia tylko czy te zmiany kosmetyczne nie spowodują problemów.
Brt - Wto Maj 22, 2007 10:05
yanush napisał/a: | Intercooler był, znaczy się wersja mocniejsza, czyli ta o którą chodzi. Kwestia tylko czy te zmiany kosmetyczne nie spowodują problemów. |
Na 90% nie powinno być problemów. A tą świeca się nie przejmuj, jak będziesz miał silnik, to kup od razu swiecę i wkręć w to miejsce, bo później będzie ciezko ją wymienić. Ja bym zaryzykował kupno tego silnika.
yanush - Wto Maj 22, 2007 10:41
Też mi się wydaje że powinno wszystko grać, ale to nie ja wykładam kasę więc wolałbym być bardziej przekonany.
[ Dodano: Wto Maj 22, 2007 3:52 pm ]
To może z innej beczki, czy sama głowica będzie pasować na 100%?
[ Dodano: Wto Maj 22, 2007 8:50 pm ]
Sprawdziłem w katalogu inter-carsu i uszczelka pod głowicą jest taka sama dla 600 i 400 więc w najgorszym wypadku będzie trzeba przełożyć samą głowicę a reszty się pozbywać.
|
|