|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Dziwne szarpanie przy ruszaniu
GG - Sro Maj 23, 2007 08:27 Temat postu: [R420] Dziwne szarpanie przy ruszaniu Jak w temacie, podczas ruszania trochę szarpie mi autem, o dziwo gdy ruszam autem "po nocy" tego szarpania jest mniej, jak trochę przejade i się nagrzeje to jest więcej. Dodatkowo z im wyższych obrotów ruszam to szarpania jest mniej. Występuje taki efekt jakby coś wpadało w "rezonans". Poradźcie co to może być.
GG.
giewu - Sro Maj 23, 2007 08:30
czy przypadkiem nie masz problemów ze sprzęgłem ? takie poszarpywanie może wskazywać na pęknięty (mikro) docisk sprzęgła ... identyczne objawy miałem w swoim czasie w cinquecento
Kozik - Sro Maj 23, 2007 08:40
Również stawiam na sprzęgło
krzych1 - Sro Maj 23, 2007 08:54
Witam
GG napisał/a: | podczas ruszania trochę szarpie mi autem |
Może to być też spowodowane uszkodzoną poduszką skrzyni/silnika.
GG - Sro Maj 23, 2007 08:55
giewu napisał/a: | takie poszarpywanie może wskazywać na pęknięty (mikro) docisk sprzęgła ... |
Pomyślałem właśnie o sprzęgle... Jak sprawdzić ten docisk? Będzie to widać gołym okiem? No i gdzie to kupić?
[ Dodano: Sro Maj 23, 2007 9:57 am ]
krzych1 napisał/a: | Może to być też spowodowane uszkodzoną poduszką skrzyni/silnika. |
Jak niewprawny mechanik (ja ) może to sprawdzić?
giewu - Sro Maj 23, 2007 09:56
GG napisał/a: | Jak niewprawny mechanik (ja ) może to sprawdzić? |
obawiam się, że jedyna możliwość w tej sytuacji to niestety wymontowanie sprzęgła z samochodu ... i w moim przypadku było to pęknięcie widać gołym okiem, ale po naprawdę bardzo dokładnym obejrzeniu (szukaniu) docisku
GG - Sro Maj 23, 2007 10:53
Na litość boską, żeby wymontować sprzęgło będę musiał pół auta rozebrać .........
Jest coś co przy tej okazji można sprawdzić, wymienić (jakieś paski, oleje, filtry, lub inne duperele, o których istnieniu nie mam jeszcze pojęcia)?
krzych1 - Sro Maj 23, 2007 12:10
Witam.
GG napisał/a: | Jest coś co przy tej okazji można sprawdzić, wymienić (jakieś paski, oleje, filtry, lub inne duperele, o których istnieniu nie mam jeszcze pojęcia)? |
Przy okazji możesz sprawdzić właśnie stan poduszek, uszczelniaczy półosi oraz stan samych półosi, szczelność skrzyni, stan cięgieł skrzyni, stan przegubów (wewnętrznych i zewnętrznych) oraz osłon przegubów (bardzo ważne!), stan pierścieni ABS, łożysk i ogólnie stan zawieszenia z przodu. Tak więc rozbierając "pół samochodu" chcąc dostać się do sprzęgła diagnozujesz przy okazji stan elementów mechanicznych "połowy samochodu"
giewu - Sro Maj 23, 2007 13:07
Zerknij sobie również na ewentualne wycieki silnika ... a jak już będziesz pod autem to nic nie stoi na przeszkodzie, by obejrzeć je dokładnie z tyłu
|
|