Zobacz temat - [R45] Problemy z zapaleniem samochodu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Problemy z zapaleniem samochodu

rover_uk - Czw Maj 24, 2007 16:37
Temat postu: [R45] Problemy z zapaleniem samochodu
Mam taki problem autko nie chce zapalac .. \////
2- 3 dni temu zauwazylem ze jak odpalam go to musze troche dluzej przykrecic rozrusznikiem a nie lapie jak dawniej od 1 zakrecenia a dzis niespodzianka nie chcial mi zapalic wogole
rano jeszcze ok ze 3 razy potem stal z godzinke i wychodze krece krece nic i tak kilka razy az w pewnym momecie zalapal pojechalem kilka razy gasilem i zapalalem w krotkich okresach czasu (max 10 min) i zapalal potem przerwa jakies 40 minut i znowu nie chcial zapalic az dopiero za ktoryms razem mu sie zachcialo ...

przepraszam ze troche chaotycznie to opisalem ale nie mechanik ze mnie

moje pytanie ... co moge posprawdzac ... co moze byc nie tak ?? ? czy tylko warsztat mnie ratuje czego wolal bym uniknac ze wzgledu na miejsce zamieszkania i koszty z tym zwiazane

(auto ma wymienione wszystkie filterki, nowe swiece mial badanie techniczne wszystkie spalania normy rewelacyjnie wyszly)

emes - Czw Maj 24, 2007 16:48

Dodaj opis problemu do tematu, bo administratorzy i moderatorzy tego kącika będą krzyczeli.

Jeżeli chodzi o problem, który opisałeś, to opisane objawy moim zdaniem wskazują na problemy z rozrusznikiem i od niego zacząłbym sprawdzanie.

rover_uk - Czw Maj 24, 2007 16:51

no racja dzieki - dodalem

ale rozrusznik kreci jak trzeba ... nie w rozruszniku problem
tylko w tym ze silnikowi sie zapalic nie chce

emes - Czw Maj 24, 2007 16:52

rover_uk napisał/a:
ale rozrusznik kreci jak trzeba


Nie przeczytałem wystarczająco uważnie opisu :-)

soulz - Czw Maj 24, 2007 17:09

podłącz go pod komputer, na bank pada/padł któryś z czujników - położenia wałka rozrządu lub położenia wału
rover_uk - Czw Maj 24, 2007 17:57

soulz napisał/a:
podłącz go pod komputer, na bank pada/padł któryś z czujników - położenia wałka rozrządu lub położenia wału


dzieki za info

droga taka impreza z tym czujnikiem ?
czy wymiana jest klopotliwa ?
i najwazniejsze czy istnieje taka szansa ze jak za ktoryms razem zgasze silnik to juz go nie odpale ... ?? ?

soulz - Czw Maj 24, 2007 19:02

wymiana to wykręcenie bodajże 3 śrubek i wsadzenie nowego czujnika we wtyczke i miejsce po starym. jak już całkiem padnie to go nie odpalisz, niestety. czujnik położenia wałka rozrządu to koszt 220zł bo ostatnio kupowałem sobie

pozdrawiam

rover_uk - Czw Maj 24, 2007 19:30

dzieki dzieki pocieszyles mnie ze wymiana nie problematyczne w takim razie nie pozostaje mi nic tylko poszukac gdzies w londynie kompa do Rovera ...

i cuz 220 zl mnie nie przeraza bardziej to ile zachca za podlaczenie do komputera i wymiane

pozdrawiam i dzieki jeszcze raz

[ Dodano: Pią Maj 25, 2007 6:50 am ]
jeszcze jedno pytanko ... czy "na komputer" mozna pojechac do land rovera ? maja ten sam sprzet czy to zupelnie co innego ... pytam dlatego ze ciezko mi namierzyc na miejscu cos innego niz land rovera .. :(

piter34 - Pią Maj 25, 2007 11:52

rover_uk napisał/a:
Mam taki problem autko nie chce zapalac .. \////

Czytałeś to?

Cytat:
rano jeszcze ok ze 3 razy potem stal z godzinke i wychodze krece krece nic i tak kilka razy az w pewnym momecie zalapal pojechalem kilka razy gasilem i zapalalem w krotkich okresach czasu (max 10 min) i zapalal potem przerwa jakies 40 minut i znowu nie chcial zapalic az dopiero za ktoryms razem mu sie zachcialo ...

Ja rozumiem, że nie piszesz z Polski, ale kropki i przecinki to chyba na Twojej klawiaturze są...? Cięzko się to czyta. ;-)

Jest iskra, jest paliwo?

rover_uk - Pią Maj 25, 2007 12:53

przepraszam za kropki i przecinki ....

iskra i paliwo jest ...

nie czytalem - teraz przeczytalem ...

czy ktos ma jakies zdjecia pogladowe ... gdzie szukac silniczka krokowego i czujnika walu korbowego ... bo moze sam bym cos zaradzil a rezystancje zmierzyc moge sam

tylko ja nie mam bladego pojecia gdzie tego w samochodzie szukac ...

dzis na 8 razy zapalil za kazdym razem, choc nie jest to takie pstryk brumbrum jak jeszcze kilka dni temu ,
tylko takie kikikikikikikikikikikiki brummmm
przy czym czasem wiecej kikikikikiki a czasem mnie kikiki
w kazdym razie nie odpala jak dawniej

przepraszam moze smiesznie ale nie umie inaczej wytlumaczyc
no i te przecinki kropki nie sa moja najmocniejsza strona staram sie ;(

zibi-gliwice - Pią Maj 25, 2007 17:07

sprawdż ,czy przewody WN są Dobrze dociśnięte na świece.I na kopułce.Pozdrawiam.
Paul - Pią Maj 25, 2007 18:13

rover_uk napisał/a:
kikikikikikikikikikikiki brummmm

Mamy rozumieć, że rozrusznik nie kręci od razu?
Jeżeli tak, to najprawdopodobniej masz wypalone/uszkodzone styki automatu rozrusznika, ew. za słaby akumulator, żeby automat zadziałał.

rover_uk - Pią Maj 25, 2007 19:15

nie nie nie rozrusznik kreci te

- kikiki to dzwiek rozrusznika
- brum to dzwiek odpalonego silnika

przepraszam za takie amatorskie naswietlenie problemu

piter34 - Nie Maj 27, 2007 21:49

rover_uk napisał/a:
gdzie szukac silniczka krokowego

W okolicach przepustnicy, przykręcony do kolektora ssącego od strony silnika (2 śrubki), jest przy nim wtyczka 5-przewodowa chyba. Wyjmij i wyczyść trzpień i kanał powietrza.

Czujnik położenia wału jest wkręcony do "engine adaptor plate", a ta z kolei do koła zamachowego.

AndrewS - Nie Maj 27, 2007 22:03

jesli silnik krokowy jest padniety to powinien bez problemu odpalic z wcisnietym pedalem przyspieszenia, krokowy odpowiada tylko za utrzymanie pracy silnika nabiegu jalowym, czyli przy zdjetej nodze z gazu
piter34 - Pon Maj 28, 2007 08:32

AndrewS napisał/a:
jesli silnik krokowy jest padniety to powinien bez problemu odpalic z wcisnietym pedalem przyspieszenia

Hmm. Nigdy nie próbowałem, ale istotnie dobrze prawisz. :mrgreen:

AndrewS napisał/a:
krokowy odpowiada tylko za utrzymanie pracy silnika nabiegu jalowym, czyli przy zdjetej nodze z gazu

Odpowiada za nieco więcej rzeczy, o których pisałem a artykule na stronie głównej. ;-)

adrian23 - Sob Kwi 05, 2008 17:13

Paul napisał/a:
rover_uk napisał/a:
kikikikikikikikikikikiki brummmm

Mamy rozumieć, że rozrusznik nie kręci od razu?
Jeżeli tak, to najprawdopodobniej masz wypalone/uszkodzone styki automatu rozrusznika, ew. za słaby akumulator, żeby automat zadziałał.



Pytanie.
Gdzie mam szukać wypalone/uszkodzone styki automatu rozrusznika? Bo dziś zgasł mi mój R45 1.6 i nie chce odpalić? I według mnie wydaje dziwny dźwięk rozrusznik. Poza tym nawet na kable nie chciał odpalić. Zauważyłem jeszcze że tylko radio nie działa. A cała pozostała elektryka działa jak trzeba.
Może ktoś może mi pomóc. jakieś wskazówki co mogę sam sprawdzić.

[ Dodano: Sob Kwi 05, 2008 18:59 ]
Jeszcze raz próbowałem odpalić. Odgłos coś jak: titititi. W bardzo szybkim tempie. Czy to rozrusznik?

Ciufa - Sob Kwi 05, 2008 19:29

piter34 napisał/a:
W okolicach przepustnicy, przykręcony do kolektora ssącego od strony silnika (2 śrubki),

4 śrubki :]

AndrewS - Nie Kwi 06, 2008 19:45

adrian23 napisał/a:
Czy to rozrusznik?


konkretniej pewnie jego automat

adrian23 - Nie Kwi 06, 2008 19:50

AndrewS napisał/a:
adrian23 napisał/a:
Czy to rozrusznik?


konkretniej pewnie jego automat


A co to znaczy? Bo jestem całkiem zielony. Proszę wytłumacz.

AndrewS - Nie Kwi 06, 2008 20:01

automat rozrusznika zwiera glowne styki zasilajace rozrusznik
w tym samym czasie zazebia male kolo zebate z kolem zamachowym
takie szybkie stukanie automatu rozrusznika moze byc przez: slaby aku, slabych styki przewodow dochodzacych do rozrusznika, lub pad samego automatu

adrian23 - Nie Kwi 06, 2008 20:25

Akumulator to chyba nie, bo na kablach z drugim samochodem też nie chciał odpalić. Znalazłem zaśniedziały styk i wyczyściłem go i dalej nie działa. Sprawdziłem też bezpieczniki i wygląda na wszystko w porządku.
Nagrałem odgłos rozrusznika. Jeśli ktoś chce posłuchać jest pod linkiem:
http://adrian2325.wrzuta.pl/audio/9LNE6WERZp/
Poza tym podejrzewam jeszcze jakieś spięcie. Bo radio mi siadło. Nie wiem dlaczego? Bezpiecznik dobry.
Z rozrusznikiem i z radiem coś złego zrobiło się w tej samej.

AndrewS - Nie Kwi 06, 2008 21:29

sprawdz tez polaczenia masy do karoserii i mase na silniku

zeby calkowicie wykluczyc aku, warto je podmienic, czesto kable sa zbyt cienkie zeby pociagnac prad o wartosci 100 A, a jeszcze czesciej styk "krokodylkow" na konciach przewodow jest niewystarczajacy

adrian23 - Nie Kwi 06, 2008 21:38

Chyba za późno bo akumulator już jest słaby a ja nie mam czym nawet go podładować(pierwszy samochód kupiony tydzień temu). Bez mechanika się nie obędzie. Wielki dzięki za pomoc.
piter34 - Wto Kwi 08, 2008 09:58

Ciufcia napisał/a:
piter34 napisał/a:
W okolicach przepustnicy, przykręcony do kolektora ssącego od strony silnika (2 śrubki),

4 śrubki :]

Fakt. W 45 (czyli nowsze silniki serii K spełniające normę Euro3) są 4 śrubki. W starszych R200/400 (Euro2) są 2 śrubki.

peka1980 - Wto Kwi 08, 2008 19:51

AndrewS napisał/a:
sprawdz tez polaczenia masy do karoserii i mase na silniku


Ma rację, sprawdź to, miałem dokładnie te same objawy przy odpalaniu! Rozrusznik mi zrobili i nadal nie odpalał a prawdziwy powód - obluzowany (przekręcony gwint na śrubie) i trochę upalony kabel masy. Wystarczyło przykręcić w inne miejsce przy rozruszniku i problemu już nie mam!!

adrian23 - Wto Kwi 08, 2008 20:08

Problem rozwiązany.
Akumulator do wymiany. Nawet po podłączeniu kablami z drugim autem nie miał wystarczające mocy by odpowiednio zakręcić.
Mechanik wstawił mi drugi i pięknie zapala. Za pierwszym razem.
Dzięki za wszystkie posty. Były dla mnie naprawdę pomocne.