|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R220] Dziwne przerywanie przy ok 1900obr/min
mik18 - Czw Maj 24, 2007 18:44 Temat postu: [R220] Dziwne przerywanie przy ok 1900obr/min W moim roverku 220 SDi przy ok 1900obr/min dziwnie przerywa silnik. Spadają obroty o ok 50, potem spowrotem powracają do 1900 i tak parę razy,a po przekroczeniu 2000obr/min jest spokój. Problem pojawia się na każdym biegu. Wygląda o tak jakby silnik sam hamował, chociaż nie ujmuję mu gazu.
Brt: Poprawka tematu
WojtekN - Czw Maj 24, 2007 22:07
Nie mam SDI ale problemy z mocą silnika w okolicach załączania się turbiny mogą wskazywać na problem z nią.
Wojtek
Valander_wwa - Czw Maj 24, 2007 22:19
rózne przyczyny, zbadaj pierw aparat zapłonowy (swiece, kable etc.) - nie zakładajmy najgorszego
WojtekN - Czw Maj 24, 2007 22:23
Valander_wwa napisał/a: | rózne przyczyny, zbadaj pierw aparat zapłonowy (swiece, kable etc.) | No tak ale to jest turboklekot ....
Wojtek
UncleAllEvil - Czw Maj 24, 2007 22:42
Pewnie coś z turbiną w momencie załączania. Nie wiem jak w tych autach jest rozwiązana budowa turbiny i dolot powietrza do sprężarki ale wygląda tak jakby był problem z jej załączaniem.
mik18 - Pią Maj 25, 2007 06:09
Jest jeszcze taka sprawa gdy silnik złapie temperature to tak wygląda jakby wszystko bylo w porządku nic nie przerywa. I mam jeszcze jedno pytanie czy będzie t oturbna czy sterowanie turbiną??
Brt - Pią Maj 25, 2007 08:19
Nie sądzę, żeby to była turbina. Ona zaczyna pompowac już od momentu wciśnięcia pedału gazu niezależnie od obrotów silnika. Tyle, że w okolicach 2200 dochodzi do max ciśnienia. Myślę że prędzej może to być sprawa właśnie zaworu sterujacego turbiną. Czy sprawdzałeś błędy kompa???? Moze wina leży w jakimś czujniku??
UncleAllEvil - Pią Maj 25, 2007 09:44
Zawsze myślałem, że przy niskich obrotach turbina stoi i "przepuszcza" powietrze jak w normalnym silniku.
Brt - Pią Maj 25, 2007 10:02
Tez tak myslałem Wskaźnik doładownia mnie "oswiecił"
Możesz mieć 3000obr i doładowanie na max (jesli przyspieszasz) lub na zero jeśli hamujesz silnikiem
Skiba - Pią Maj 25, 2007 10:51
Brt napisał/a: | Tez tak myslałem Wskaźnik doładownia mnie "oswiecił"
Możesz mieć 3000obr i doładowanie na max (jesli przyspieszasz) lub na zero jeśli hamujesz silnikiem |
Co to Twojego wskaźnika, zastanowiło mnie ostatnio jedno .... Turbina powinna tworzyć także podciśnienie, czyli na Twojej skali wskazówka powinna czasami schodzić poniżej zera, zastanawiam się czy kiedy turbinka tworzy podciśnienie, Twój gumowy wężyk się nie ściska (zwężą, zasysa) pod wpływem tego podciśnienia i dlatego się zatyka i pokazuje tylko zero. Czy nie myślałeś o wężyku ciśnieniewym, wykonamym z innego tworzywa, który się "nię ściska" ?
pozdro
Damian
Brt - Pią Maj 25, 2007 12:48
Ale on spada czasami delikatnie poniżej zera, wiec nei sądzę żeby przekłamywał A zreszta guzik mnie obchodzi podciśnienie I nie turbina tworzy podciśnienie tylko silnik
mik18 - Pią Maj 25, 2007 19:10
Sprawdziłem błędy kompa wyszły dwa błędy 16 i 17. Tylko gdzie w roverku 220SDi jest czujnik temperatury paliwa??
Rozan99 - Pią Maj 25, 2007 21:48
Chłopie masz to samo co ja miałem. Sprawdź czy nie masz pourywanych kabelków od dwóch czujników które są umieszczone w chłodnicy. Gdy otworzysz maskę to na samej górze chłodnicy (przy rurach od intercoolera) są te czujniki.
U mnie po zreperowaniu kabelków zero przerywania
Zobacz tu: http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=15589
Pozdr.
Brt - Pią Maj 25, 2007 21:59
Czujnik temp. paliwa jest wewnątrz pompy wtryskowej, ale raczej nie ma wpływu na przerywanie silnika. Sprawdź te czujniki temp, opisane przez Rozana i kabelki przy pompie wtryskowej.
Rozan99 - Pią Maj 25, 2007 22:06
U mnie wywaliło ten błąd "czujnik temperatury paliwa" i po naprawieniu kabelków od tych czujników w chłodnicy błąd zniknął. Czyli ten błąd musi się odnosić do tych czujników.
Brt - Pią Maj 25, 2007 22:16
Czujnik jest na 200% w pompie, a zniknięcie błędów mogło być spowodowane czymś innym. Trzeba zaznaczyć, że nie można na 100% wierzyć odczytanym kodom błędów. U mnie wywalało przepływkę, a okazało się, ze była OK i sam błąd sie po jakimś czasie zlikwidował.
mik18 - Sob Maj 26, 2007 07:30
Jest taka sprawa. Jak się stoi do rovera przodem to są dwa czujniki na chłodnicy. Jeden po lewej a drugi po prawej u mnie tylko jeden jest podłączony. Czy tak ma być??
sTERYD - Sob Maj 26, 2007 07:35
juz Ci przecież Rozan99 napisał że oba powinny być podąłczone
Brt - Sob Maj 26, 2007 09:08
Nie wiadomo dlaczego, ale w niektórych 220SDi jest tylko jeden podłączny, a drugi wolny. U mnie jest tylko ten po lewej (patrząc od przodu) podłaczony.
mik18 - Nie Maj 27, 2007 14:28
Sprawdziłem podłączenie czujników przy chłodnicy (wyczyściłe styki) tak jak mówił Rozan99, wszystko jest OK. Ale dalej przerywa.
|
|