Zobacz temat - [25]CDN problemów z dławieniem silnika na niskich obrotach
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [25]CDN problemów z dławieniem silnika na niskich obrotach

Jarkow - Wto Maj 29, 2007 09:46
Temat postu: [25]CDN problemów z dławieniem silnika na niskich obrotach
[25 1.4 R2000]

Witam

Jestem po wizycie w warsztacie w Radzionkowie komputer wykazał pełno błędów w tym jeden konkretny uszkodzenie sondy Lambda tzn. nie działa podgrzewanie.
Moja wizyta w warsztacie jest konsekwencją problemów z wolnymi obrotami i dławieniem silnika.
Opis
W warsztacie skasowano błędy tłumacząc je właśnie problemami z nierówną pracą silnika odłączeniem np. akumulatora, przy okazji zauważyli, że układ paliwowy tzn. w zbiorniku paliwa tworzy się podciśnienie, czyli zatkane jest odpowietrzenie zbiornika, usunęli przyczynę, ale to samo nie usunęło problemów z występującym czasami dławieniem silnika na niskich obrotach. Ale, że chcę zagazować Roverka odwiedziłem warsztat gazownika. W rozmowie z gościem ustaliłem, że uszkodzenia sondy powodują oprócz zwiększonego spalania, a takie występuje u mnie 10 L/100 km w mieście to dławienie silnika na niskich obrotach dziury w mocy słaby silnik właśnie tak.
Z racji tego, że do poprawnej regulacji instalacji gazowej potrzebna jest dobra wiedza o diagnostyce komputerowej i między innymi sprawna i dobrze działająca sonda, gość trochę się na tym zna. Zaproponował przed montażem gazu wymianę sondy na nową Firmy NGK cztero przewodowa podgrzewana w cenie 223 zł + wymiana razem 250 zł.

Co sądzicie o tych sondach i o całym tym problemie?????????????????
Poniżej link i komentarz o firmie:

Sondy
Link
NGK, pod nazwą marki NTK, jest czołowym w świecie producentem sond lambda. Czołowi producenci samochodów, np.: Aston Martin, BMW, Citroen, Fiat, Ford, Honda, Jaguar, Lancia, Opel, Peugeot, Renault, Rover, Volkswagen i Volvo stosują sondy lambda NTK w produkcji seryjnej swoich samochodów

Ps.
Znalazłem w necie szukając objawów uszkodzeń sondy informację, że jedną z częstych przyczyn uszkodzenia sondy jest wyciek płynu chłodniczego do układu wydechowego
Po uszkodzeniu uszczelki pod głowią. W moim przypadku tak właśnie chyba było, rok temu usunąłem właśnie taką awarię !! !!!!!!!!!!!!!!!!!

piter34 - Wto Maj 29, 2007 09:49

Cytat:
Co sądzicie o tych sondach i o całym tym problemie?????????????????

Jeżeli to jest naprawdę sonda NGK-NTK, to cena jest OK.

Jarkow napisał/a:
rozmowie z gościem ustaliłem, że uszkodzenia sondy powodują oprócz zwiększonego spalania, a takie występuje u mnie 10 L/100 km w mieście to dławienie silnika na niskich obrotach dziury w mocy słaby silnik właśnie tak.

Czy podczas rozmowy gazownik pomierzył sondę? Sprawdził, czy rzeczywiście ona padła?

Jarkow - Wto Maj 29, 2007 10:27

Nie, ale to była tylko rozmowa, uszkodzenie sondy wykazał komputer w błędach, ale przed jej wymianą napewno sprawdzę u gazownika sondę na oscyloskopie !! !!!!

A to zdjęcia cacek z salonu w Radzionkowie: