Zobacz temat - oświetlenie LED
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning wizualny - oświetlenie LED

sledz11 - Pon Cze 04, 2007 11:51
Temat postu: oświetlenie LED
Czy ktoś z Was próbował już zakładać do siebie żaróweki led? chodzi mi o światła pozycyjne, kieruki albo mijania. Jak ma się świecenie tych żarówek do tradycyjnych?
Adolf - Pon Cze 04, 2007 16:07

z pozycyjnymi zapewne nie będziesz miał kłopotu.. o ile ktoś lubi niebieskie postojówki :neutral:

tylne mijania też będą działać.. diodowe zamienniki żarówek..

co do kierunków to bez przerabiania elektryki sama żarówka nie powinna prawidłowo
działać z racji zmniejszonej oporności.. podobnie z żarówkami "stopu"

bialy114 - Pon Cze 04, 2007 17:02

Adolf napisał/a:
żarówka nie powinna prawidłowo
działać z racji zmniejszonej oporności
- 1000% racji
Adolf napisał/a:
bez przerabiania elektryki

ćwiczyłem te manewry w innym aucie - po kombinacjach z opornikami poszedłem po najprostszy sposób:
włączyłem w szereg żarówkę i "trybem przerywanym" podświetlała mi tapicerkę bagażnika :mrgreen:
Adolf napisał/a:
o ile ktoś lubi niebieskie postojówki

Biała LED widoczna jest jako kolor bliższy niebieskiemu - mimo, że jest BIAŁA i daje światło punktowe, a nie rozproszone, jak żarówka.
i to tyle z mojej strony...

Adolf - Pon Cze 04, 2007 19:43

bialy114 napisał/a:
ćwiczyłem te manewry w innym aucie - po kombinacjach z opornikami poszedłem po najprostszy sposób:
włączyłem w szereg żarówkę i "trybem przerywanym" podświetlała mi tapicerkę bagażnika :mrgreen:

no to tak na chłopski rozum najszybciej.. ale z opornikami też nie ma kłopotu..
tyle że dochodzi kwestia kodeksu i homologacji..

bialy114 napisał/a:
Adolf napisał/a:
o ile ktoś lubi niebieskie postojówki

Biała LED widoczna jest jako kolor bliższy niebieskiemu - mimo, że jest BIAŁA i daje światło punktowe, a nie rozproszone, jak żarówka.
i to tyle z mojej strony...


to różnie jest z LED-ami.. bo są już fluxy etc.. które mają wększy stopień świecenia..
co do barwy to nawet biała LED przy żarówkach wyglądają jak niebieskie.. :)

Rovero: Poprawiłem cytat

andyzpl - Pon Cze 04, 2007 20:35

hmmmm...
wydaje mi sie że koledze chodziło jednak o gotowe zamienniki tradycyjnych żarówek - takie jakie mozna dostać np. na allegro, dostosowane juz do konkretnych gniazd w lampach samochodowych - wiec chyba zabawa z opornikami odpada ;-)
sam sie zastanawiałem nad czymś takim - ale wolałbym najpierw albo poznać opinie uzytkownika - albo zobaczyćto na żywo "w akcji"

Szymon - Pon Cze 04, 2007 20:41

Mam założone niebieskie LEDy na postojówki ale świecą na biało. Dają delikatny niebieski kolor na wyłączonych lampach. Z innymi zamiennikami nie próbowałem się bawić.
bialy114 - Pon Cze 04, 2007 21:00

andyzpl napisał/a:
wydaje mi sie że koledze chodziło jednak o gotowe zamienniki tradycyjnych żarówek - takie jakie mozna dostać np. na allegro, dostosowane juz do konkretnych gniazd w lampach samochodowych - wiec chyba zabawa z opornikami odpada

a ja właśnie o takich pisałem !!
Dla instalacji samochodu jest bez znaczenia czy masz wpiętą jedną diodę, czy jest ich 10-12 w gnieździe żarówkowym. Objawy są identyczne, jak przy przepalonej żarówce - czyli szybka praca przerywacza i takie samo szybkie mruganie( rozmawiamy oczywiście o kierunkowskazach) Co do świateł STOP nie mam wiadomości - moim zdaniem powinny świecić normalnie - tak jak postojowe.

Brt - Pon Cze 04, 2007 21:14

Cytat:
Co do świateł STOP nie mam wiadomości - moim zdaniem powinny świecić normalnie - tak jak postojowe.

Też tak uważam ;) jedyna różnica będzie w szybszej reakcji żródła światła :mrgreen:
Czas odpalania żarówki kilkadziesiąt ms, czas odpalenia diody poniżej 1ms (dane z pamieci ;) )

Adolf - Pon Cze 04, 2007 22:37

Brt napisał/a:
Cytat:
Co do świateł STOP nie mam wiadomości - moim zdaniem powinny świecić normalnie - tak jak postojowe.

Też tak uważam ;) jedyna różnica będzie w szybszej reakcji żródła światła :mrgreen:
Czas odpalania żarówki kilkadziesiąt ms, czas odpalenia diody poniżej 1ms (dane z pamieci ;) )


no niestety Panowie..

obwód elektryczny świateł stop w obecnych autach jest mocno powiązany
i wykryje zmniejszenie oporności.. rozwiązaniem jest pozostawienie oryg. + LED
lub dodanie oporników do instalacji..

co do przykładów.. po zainstalowaniu takiej żarówki w aucie zaświeciła się
kontrolka ABS-u.. i co oczywiste ABS nie działał..

u mnie po włożeniu żarówki LED do kierunków, kierunkowskazy w ogólne nie działały..

mijania z tyłu działają bez zarzutu..

Paul - Pon Cze 04, 2007 22:42

Adolf napisał/a:
mijania z tyłu działają bez zarzutu..

Wow, jakiś nowy wynalazek :?: I ja o tym nie wiem :?: ;)

andyzpl - Pon Cze 04, 2007 22:42

Adolf napisał/a:
co do przykładów.. po zainstalowaniu takiej żarówki w aucie zaświeciła się
kontrolka ABS-u.. i co oczywiste ABS nie działał..

u mnie po włożeniu żarówki LED do kierunków, kierunkowskazy w ogólne nie działały..


no czyli niestety przyjdzie poczekać na wypuszczenie takich LEDowych żarówek - juz z opornikami przez jakiegos markowego producenta :-(

hmmmm... a ja mam 3 STOP na LEDach - wiec problem opornosci zostął w układzie jakoś jednak rozwiazany :-)

Brt - Pon Cze 04, 2007 22:46

Cytat:
obwód elektryczny świateł stop w obecnych autach jest mocno powiązany
i wykryje zmniejszenie oporności.. rozwiązaniem jest pozostawienie oryg. + LED
lub dodanie oporników do instalacji..

co do przykładów.. po zainstalowaniu takiej żarówki w aucie zaświeciła się
kontrolka ABS-u.. i co oczywiste ABS nie działał..


hmmm az sprawdzę czy u mnie to też tak działa :)

Adolf - Pon Cze 04, 2007 23:12

Panowie.. ale to nie jest duży problem..

ja w poprzednim aucie zrobiłem coś takiego.. ;)

P.S.
niestety.. kłopoty mogą być z prawem..

sledz11 - Wto Cze 05, 2007 13:11

Adolf napisał/a:
niestety.. kłopoty mogą być z prawem..

Czy to znaczy że nie przechodzi homologacji?

Adolf - Wto Cze 05, 2007 13:18

sledz11 napisał/a:
Adolf napisał/a:
niestety.. kłopoty mogą być z prawem..

Czy to znaczy że nie przechodzi homologacji?


tzn, że każda lampa przechodzi homologację z odpowiednim źródłem światła..

tak samo jak xenony w zwykłych lampach, tak i led-y "samoróbki" z tyłu,
są niezgodne z prawem.. i w razie jakiegoś wypadku mogą być kłopoty..

rovero - Sro Cze 06, 2007 02:29

Adolf, sam przerabiałeś te światłe w Fiacie czy gotowce kupiłes?
Adolf - Sro Cze 06, 2007 07:56

rovero napisał/a:
Adolf, sam przerabiałeś te światłe w Fiacie czy gotowce kupiłes?


sam przerabiałem..

Valander_wwa - Sro Cze 06, 2007 08:42

Adolf, Ty nie byłeś przypadkiem klubowiczem wcześniej FCKP ?? :idea:
Adolf - Sro Cze 06, 2007 08:47

Valander_wwa napisał/a:
Adolf, Ty nie byłeś przypadkiem klubowiczem wcześniej FCKP ?? :idea:


no jestem cały czas.. :)

a czemu pytasz?

Valander_wwa - Sro Cze 06, 2007 17:52

Adolf napisał/a:
Valander_wwa napisał/a:
Adolf, Ty nie byłeś przypadkiem klubowiczem wcześniej FCKP ?? :idea:


no jestem cały czas.. :)

a czemu pytasz?


bo mam dobrego kumpla - posiadacza 20v turbo plus :) i nawet na jednym mini zlocie byłem :) - jeżeli znasz Tomka I. to wiesz o kim mowa... btw to już raczej prv ;)