|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Nawiew nie działa
Adley - Czw Cze 14, 2007 01:25 Temat postu: [R620] Nawiew nie działa Witam.
Od jakiegos czasu w moim roverku szwankowal nawiew - raz sie wlanczal a raz nie chcial.
No i ... w koncu przestal dzialac.
Nie wiem od czego to moze byc. Czytalem post o opornikach
Jak myslicie? od czego zaczac grzebanie? Gdzie szukac przyczyny tego defektu?
Troche to jest uciazliwe, tym bardziej, ze ostatnio same upaly .
PROSZE O POMOC i z gory dziekuje.
piter34 - Czw Cze 14, 2007 11:54
Ja bym zaczął grzebanie od sprawdzenia, czy za nawiew nie odpowiada czasem jakiś bezpiecznik.
WhoLeeGuns - Czw Cze 14, 2007 12:16
Być może jest co było u mojego brata. Szczotka na silniku nawiewu zawiesiła sie. Odkręciłem schowek przed pasażerem rozkręciłem obudowę od nawiewu wyciągnąłem silnik przeczyściłem szczotki i delikatnie przesmarowałem - podłączyłem i działa w samochodzie brata już 4-5 lat.
Objawy były podobne raz się włączało raz nie czasami pomagało mocniejsze stuknięcie drzwiami pasażera lub wybój na drodze... w końcu całkiem zdechło. Opisana procedura rozwiązał ten problem skutecznie - mam nadzieje że i Ci pomoże
zboral - Czw Cze 14, 2007 17:10
mialem identycznuy problem
powodem jest przepalony opornik pod schowkiem
raz laczy a raz nie
proste do samodzielnej naprawy
Adley - Czw Cze 21, 2007 22:14
Dzieki za podpowiedzi. W ten weekand cos powalcze.
zboral napisał/a: | przepalony opornik pod schowkiem raz laczy a raz nie |
Jak go znalesc / rozpoznac? Gdzie?
Zientas - Czw Cze 21, 2007 23:11
Koledzy światli w temacie mam prośbę. Raz już zacząłem to rozbierać. Odkręciłem schowek, jakąś listwę poprzeczną (na której jest mocowany schowek), zobaczyłem jak działa obieg zamknięty / otwarty i już widziałem silniczek, ale obawiając się, że za dużo rozbiorę i coś przy okazji rozwalę, zaprzestałem i wszystko spowrotem poskładałem.
Czy mógłby ktoś to jakoś łopatologicznie przedstawić lub zrobić fotkę i opisać które śruby odkręcić będąc już za schowkiem i tą listwą ?
zboral - Pią Cze 22, 2007 10:01
postaram opisac krok po kroku
1 odkrecasz schowek
2 odkrecasz metalowa listwe
3 w gornej czesci po prawej stronie urzadzenia nadmuchu jest cos w rodzaju prostokatnej
plytki
4 odkrec ja (dwa wkrety)
5 pod nia sa rezystory
kiedys mialem fajna stronke krok po kroku ze zdjeciami postaram sie ja znalezc
powodzenia
Zientas - Pią Cze 22, 2007 10:18
zboral napisał/a: | kiedys mialem fajna stronke krok po kroku ze zdjeciami postaram sie ja znalezc
powodzenia | oooo było by super! dzięki za opis!
...a między 400 a 600 nie ma różnic w tym temacie?
sTERYD - Pią Cze 22, 2007 10:33
Cytat: | ...a między 400 a 600 nie ma różnic w tym temacie? |
z tego co widać w rave to płytka z opornikami jest trochę inaczej przykręcona, ale powinieneś ja znaleźć, dla ułatwienia rysunek dmuchawy, (to powinno być po prawej stronie za schowkiem
zboral - Pią Cze 22, 2007 11:03
prosze bardzo oto stronka z opisem
jest to z hondy civic ale w roverkach jest identycznie
sam testowalem
http://www.hondapodkarpacie.pl/viewtopic.php?t=127
Zientas - Pią Cze 22, 2007 12:23
W 600 dojście jest na pewno inne dlatego ponawiam apel i kieruję go do właścicieli 600 jak się do stać do rezystora (ów) i do szczotek.
Sama naprawa rezystora jest pewnie b. podobna lub identyczna.
Dziękuję
Adley - Sro Sie 29, 2007 21:51
Ponownie wracam do tematu bo jeszcze go nie rozwiazalem - niestety.
Przeczytalem cos takiego na Techniczny FAQ: tu
Cytat: | Idea działania jest taka, że (na przykładzie nawiewu z 4 biegami) na pierwszym biegu prąd przepływa przez 3 identyczne rezystory (łączone w szereg), na drugim biegu przez 2 rezystory, na trzecim biegu przez 1 rezystor. Na najwyższym biegu prąd nie przepływa przez żaden rezystor. |
Czy z tego nie wynika, ze na najwyzszym biegu powinno dzialac bo nie jest odpowiedzialny za to zaden rezystor?
Pomijam oczywiscie to, ze mam piec (5) biebow dmuchawy a nie cztery.
Co o tym myslicie?
Zientas - Sro Sie 29, 2007 22:08
Ja też mam cały czas ten sam problem.
Dodam tylko, że wentylator na np. 3 biegu raz chodzi szybciej a raz wolniej (bezstopniowo). Wentylator "słychać" także w CB radiu i w zwykłym radiu przy słabszym sygnale. Nie jest to ciągłe zakócenie, ale takie jakieś odzwierciedlające jakby obroty, takie "cyk - cyk - cyk - cyk..." czyli coś "sieje" w instalacje.
HELP!
piter34 - Czw Sie 30, 2007 15:13
Adley napisał/a: | Czy z tego nie wynika, ze na najwyzszym biegu powinno dzialac bo nie jest odpowiedzialny za to zaden rezystor? |
Tak wynika z tego tekstu.
Czy u Ciebie jest inaczej?
Adley - Czw Sie 30, 2007 21:52
U mnie na zadnym biegu nie dziala :-(
Paul - Pią Sie 31, 2007 02:44
No to najpierw bezpieczniki, potem sprawdzenie, czy dochodzi napięcie do wentka, a jak nic nie pomoże, to jak napisał WhoLeeGuns, sprawdzenie i naprawa silniczka.
piter34 - Pią Sie 31, 2007 12:41
Adley napisał/a: | U mnie na zadnym biegu nie dziala :-( |
W takim razie albo jest inny układ rezystorów, albo po prostu padł Ci silnik od nawiewu (lub po prostu nie dostaje on napięcia).
zboral - Pią Sie 31, 2007 15:21
jesli sa zaklucenia i wentylator raz kreci sie szybciej a raz wolniej to warto sprawdzic i ewentualnie poprawic luty rezystorow
Adley - Pią Sie 31, 2007 23:29
nie nie, wentylator ani drgnie. Moze faktycznie calosc wymienie w weekand - jak znajde na szybko jakis.
[ Dodano: Sro Paź 10, 2007 21:45 ]
Witam ponownie.
Wracajac do tematu: nadal nie naprawilem tego mojego nawiewu.
Aczkolwiek sie troche nauczylem ... i ... dalej nic nie wiem :-(
Rozkrecilem caly nadmuch (myslalem, ze to te rezystory) i wymienilem wszystko na nowe - inne (zakladam, ze dobre). Wymienilem silnik ze wszystkim. Nadal nie dziala.
Pozniej wymienilem cale sterowanie - ten panel z pokretlami - nie zmienilo to nic :-(
Teraz to juz nie wiem co moze byc?
Zaciekawila mnie jedna rzecz. A mianowicie pewien CZARNY kabel (jedna zyla).
Znalazlem kabelek uziemiajacy (mase) prowadzaca od drazka kierowniczego do calej konsoli (byl w okolicy pokretel). Niestety kabel wyglada na urwany i nie wiem gdzie prowadzil. Teraz mysle, ze to jedyny trop. Zamieszczam zdjecie skad wychodzi z nadzieja, ze ktos z Was schyli sie pod kierownice (gleboko) i znajdzie taki kabelek. Potem odnajdzie dokad on prowadzi.
Innego wyjscia nie znam
Moze nadmuch (dmuchawa) w 620stce jest sterowana poprzez przekaznik? Oby - to moze bedzie jeszcze jedna szansa.
Jak juz wspomnialem - zalezy mi na czasie bo coraz chlodniej sie robi z rana i jazda staje sie mniej przyjemna.
BARDZO PROSZE O POMOC
/mam nadzieje, ze odnajdziecie kabelek po moich foto-wskazowkach/
[ Dodano: Czw Paź 11, 2007 21:44 ]
Odpowie ktos?
[ Dodano: Wto Paź 16, 2007 21:53 ]
http://www.roverki.pl/for...p=143689#143689
|
|