Zobacz temat - [R216 coupe 97r] ciśnienie w pojemniku z płynem chłodniczym
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [R216 coupe 97r] ciśnienie w pojemniku z płynem chłodniczym


gnusman - Sob Cze 16, 2007 01:02
Temat postu: [R216 coupe 97r] ciśnienie w pojemniku z płynem chłodniczym
Mam mały problem tak jak mówi temat wytwarza mi się ciśnienie w przewodach i w zbiorniczku z płynem chłodniczym i w tym moje pytanie, czym to może być spowodowane i czy macie jakieś rady, co do tego w rowerze 216 coupe 97 r. z silnikiem rovera

Dzięki z góry za pomoc

tommsz - Sob Cze 16, 2007 09:20

Prawdopodobnie uszczelka pod głowicą. Jeśli w zbiorniku płynu chłodniczego zauważysz bąbelki to na 100%.
Pozdrawiam

Brt - Sob Cze 16, 2007 10:10

Po pierwsze popraw temat na zgodny z Zasadami w tym kąciku !! !

Ale jakie ciśnienie CI sięwytwarza?? Jakie masz objawy?? Pewne ciśnienie w układzie jest normalne a wręcz niezbędne do prawidłowej pracy układu chłodzenia. Ja bym zaczął od wymiany korka w zbiorniczku układu chłodzenia. Często to wystarczy aby praca układu wróciła do normy. Opisz dokładnie co sie dzieje z Twoim autem.

Maciek321 - Sob Cze 16, 2007 13:49

Brt napisał/a:
Pewne ciśnienie w układzie jest normalne


To prawda.

Brt napisał/a:
a wręcz niezbędne do prawidłowej pracy układu chłodzenia.


Nie do konca się z tym zgodzę. Mam juz 3 samochód w którym zaraz po kupnie uszkodziłem (celowo) zawór w korku zbiorniczka wyrównawczego. Jeżdzę z nieszczelnym układem chłodzenia i zadnego problemu nie mam - wręcz przeciwnie.

gnusman napisał/a:
Mam mały problem tak jak mówi temat wytwarza mi się ciśnienie w przewodach i w zbiorniczku z płynem chłodniczym


Otwórz korek zbiorniczka, jesli wczujesz w nim spaliny, to pewne ze to uszczelka pod głowicą. Jeśli jednak to zatarty zawór w korku, to poprostu rozszczelnij korek (zdemontuj z niego zawór) i spróbuj tak przejechac kawałek (jesli wszystko jest w porzadku, to nie będzie wywalać płynu). Jeśli jednak to wina uszczelki, to bedzie Ci wyrzucać płyn. A wskaznik temperatury? Nie szaleje?

snake0908 - Sob Cze 16, 2007 18:34

Maciek321 napisał/a:
Nie do konca się z tym zgodzę. Mam juz 3 samochód w którym zaraz po kupnie uszkodziłem (celowo) zawór w korku zbiorniczka wyrównawczego. Jeżdzę z nieszczelnym układem chłodzenia i zadnego problemu nie mam - wręcz przeciwnie.


Cisnienie w ukladzie chodzenia to rzecz normalna i tak byc powinno. Cisnienie nie powinno przekraczac 1 bara. Jezeli korek jest nieszczelny ciecz ma prawo sie zagotowac i poziom cieczy po wylaczeniu silnika moze sie nagle podnosic. pozdrawiam

[r 45 1.8 00r]

Johny9p - Sob Cze 16, 2007 20:26

mam ten sam problem
AndrewS - Sob Cze 16, 2007 21:03

Maciek321 napisał/a:
Nie do konca się z tym zgodzę. Mam juz 3 samochód w którym zaraz po kupnie uszkodziłem (celowo) zawór w korku zbiorniczka wyrównawczego. Jeżdzę z nieszczelnym układem chłodzenia i zadnego problemu nie mam - wręcz przeciwnie.


do czasu az ci sie silnik mocno nagrzeje, tak ze plyn zacznie sie gotowac przy 100 stopniach
cisnienie w ukladzie MUSI byc !! , zapobiega to zagotowaniu sie plynu przy 100 stopniach

Maciek321 napisał/a:
Otwórz korek zbiorniczka, jesli wczujesz w nim spaliny, to pewne ze to uszczelka pod głowicą.


bardzo watpie ze w taki sposob da sie wykryc spaliny, gorace petrygo ma swoj charakterystyczny zapach ktory skutecznie utrudni wyczucie innych zapachow

gnusman - Sob Cze 16, 2007 22:23

Ok wiec tak

Wyczyściłem pojemnik od płynu nalałem do pełna i pojawiły się banki.
Co do spalin nie za bardzo wyczułem.
Jak narazie poluzowałem korek (troszkę) i powietrze uchodzi pomogło jak narazie ale i tak pojadę do mechanika i jak cos więcej sie dowiem to napisze, co było robione i co było powodem (czy to była uszczelka czy cos innego)
jakby ktoś miał jakieś koncepcje to proszę o rady. :smile:

Jak narazie to dziękuje za pomoc

Pozdrawiam Wszystkich

Maciek321 - Nie Cze 17, 2007 00:32

AndrewS napisał/a:
do czasu az ci sie silnik mocno nagrzeje, tak ze plyn zacznie sie gotowac przy 100 stopniach
cisnienie w ukladzie MUSI byc !! , zapobiega to zagotowaniu sie plynu przy 100 stopniach


Dzięki. Wole zeby ,mi wywalilo nadmiar płynu niz rozwaliło zbiorniczek. Od 3 lat tak jezdze i zadnego problemu bez wzgledu na to czy na zewnątrz jest -20 czy +40 stopni. Ale jak już kiedys wspomniałem - Tak jak mi pasuje, nie znaczy ze tak jest dobrze ale mi pasuje i tak jest :mrgreen:

AndrewS - Nie Cze 17, 2007 22:14

Maciek321 napisał/a:
Dzięki. Wole zeby ,mi wywalilo nadmiar płynu niz rozwaliło zbiorniczek.


nic Ci nie rozwali, sprawny korek wypusci ewentualny nadmiar cisnienia jesli wzrosnie powyzej jednego bara :mrgreen:

gnusman - Pon Cze 18, 2007 21:56

A przypadkiem korek tylko zasysa powietrze z zewnątrz
AndrewS - Pon Cze 18, 2007 22:11

sprawny korek trzyma cisnienie, a w przypadku wystapienia podcisnienia wpuszcza powietrze do ukladu
Maciek321 - Wto Cze 19, 2007 09:53

AndrewS napisał/a:
nic Ci nie rozwali, sprawny korek wypusci ewentualny nadmiar cisnienia jesli wzrosnie powyzej jednego bara :mrgreen:


Miałem sprawny nowy korek. Nie tylko o zbiorniczek chodzi, ale o węże. Jesli nie bedzie cisnienia, to dłuzej wytrzymają :)

Cytat:
A przypadkiem korek tylko zasysa powietrze z zewnątrz


Nie, ma równiez regulować nadmiar cisnienia.

snake0908 - Wto Cze 19, 2007 20:09

Maciek321 napisał/a:
Miałem sprawny nowy korek. Nie tylko o zbiorniczek chodzi, ale o węże. Jesli nie bedzie cisnienia, to dłuzej wytrzymają :)


Niewiem wogole jak ci dziala ten uklad chodzenia skoro nie ma w nim cisnienia :) . Jezdzij sobie jak tam chcesz ale to napewno nie jest normalne. U mnie jak mialem nieszczelny korek
to ciecz chlodzoca po zgaszeniu silnika sie podnosila w zbiorniczku i byl efekt gotowania sie cieczy chlodzacej. pozdro

AndrewS - Wto Cze 19, 2007 22:16

Maciek321 napisał/a:
Jesli nie bedzie cisnienia, to dłuzej wytrzymają


a to polecam tez zmniejszyc cisnienie paliwa, pompa znacznie dluzej pochodzi :twisted:

Maciek321 - Sob Cze 23, 2007 23:01

AndrewS napisał/a:
a to polecam tez zmniejszyc cisnienie paliwa, pompa znacznie dluzej pochodzi


To akurat nie jest najlepszy przykład.

gnusman - Sob Cze 30, 2007 10:53

Wiec tak przyczyna tej małej rzeczy były przegrzane przewody chłodnicze i stara pompa wodna, która zapowietrzała układ i to tyle.
Mała rada przy każdym razie wymieniajcie swoje pompy wodne nie przejeżdża nigdy 2 rozadów 2 rozadów.
Pozdrawiam wszystkich