|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [214Si 94'] Układ wydechowy
mroowek - Sob Cze 16, 2007 13:20 Temat postu: [214Si 94'] Układ wydechowy Niestety, kilka dni temu zaczął mi brzęczeć katalizator Podjechałem do warsztatu i zastosowałem tymczasowe rozwiązanie w postaci wycięcia kata i wstawieniu prostej rury w jego miejsce Problem w tym, że roverek zaczął wydawać z siebie dźwięki, które na myśl przywodzą mi golfy 2 z dziwnymi osobnikami za kierownicą Czy wymiana rury na strumienice spowoduje pozbycie się niechcianych dźwięków?? Czy potrzebna jest także wymiana pozostałych elementów układu wydechowego??
pawelec - Sob Cze 16, 2007 20:43
Być może wymiana tłumika końcowego załatwiłaby sprawę. Któryś z użytkowników próbował podobnego rozwiązania??
marekpodcz - Sob Cze 16, 2007 20:59
Ja mam 4 lata strumienice luskowa zamist kata. Jednak dochodze do wniosku ze negatywnie wplywa ona na zywotnosc silnika. Przy najblizszej okazji zmienie na katalizator i Tobie rowniez nie radze bawic sie w zadne wynalazki. Pojezdzij z rura do czasu az uzbierasz kase. Ostatnio zmienilem cala reszte wydechu na produkty bosala i samochodzik chodzi cichutko.
piter34 - Pon Cze 18, 2007 10:45
Cytat: | Ja mam 4 lata strumienice luskowa zamist kata. Jednak dochodze do wniosku ze negatywnie wplywa ona na zywotnosc silnika. |
Skąd te wnioski?
marekpodcz - Pon Cze 18, 2007 13:57
z oberwacji i wlozonych przez ten czas w silnik pieniedzy. mysle ze poprzez zmiane struktury z "katalizatorowej" na "luskowa" moze dochodzic do niekorzystnych zawirowan spali - w tym cofaniem sie ich. niestety str. luskowa to nie katalizator i nie spelnia jego zadania a wprowadzajac wymieniony wyzej niekorzystny czynnik moze powodowac miejscowe przegrzewanie elementow jednostki napedowej. taka teoria uwila sie w mojej lepetynie...
piter34 - Pon Cze 18, 2007 14:21
marekpodcz napisał/a: | z oberwacji i wlozonych przez ten czas w silnik pieniedzy |
Tzn. co się działo, że musiałes pieniądze wkładać?
marekpodcz - Pon Cze 18, 2007 15:12
Np. 2x w ciagu 1.5 roku uszczelka pod glowica. Raz gdy wystepowala duza amplituda temp silnik - otoczenie a drugi raz po dlugiej trasie. Wnioskuje ze moglo to byc przyczyna miejscowego przegrzania. Chociaz powod moglbyc rownie dobrze inny to i tak fakt cofania sie spalin i mozliwosc powstawania przy ich udziale dudnien moim zdaniem nie wplywa dobrze na silnik.
fenster - Pon Cze 18, 2007 18:52
ja mam zamiast kata rure i teraz planuje wszystko wymienic na kwasówke fi50.Albo taniej na stal alumizowaną a zamiast mojej rury w miejscu kata zamontowac puszke rozprężającą
[ Dodano: Pon Cze 18, 2007 7:53 pm ]
link do puszki
http://www.mgmotorsport.p...howy/photo3.jpg
|
|