|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Problem z układem chłodzenia!
Johny9p - Sob Cze 16, 2007 15:08 Temat postu: [R416] Problem z układem chłodzenia! Witam! Mam Rovera 416Si z silnikiem 1.6 16V, załozyłem gaz. juz od pewnego momentu mam problem z układem a mianowicie pękają mi węże chłodnicze, a nawet musiałem wymieniac uszczelke pod głowicą(chyba z tego powodu). najpierw nie chcialo grzac powietrze, bo nazbierało tam sie jakiegos syfu. poźniej bylo juz lepiej, ale później zaczeli pękac węze chłodnicze. i teraz jak załozyłem gaz to pękła uszczelka na chłodnicy. wogole wszystkie węze sa jakies takie miekkie. mechnik mówił że zalałem zły płyn a mianowicie Borygo Eco, czy to mozliwe ze przez ten płyn tak pękają mi te wężę??? i jeszcze czy dobrze jest jak na gorącym silniku. jak odkręcam korek to tworzy sie takie ciśnienie ze płyn jak szybko otworze korek to moze wylecic??? bardzo bym prosił o porade bo nie wiem kompletnie co robic! dziekuje z góry i pozdrawiam!
Brt: Poprawiłem temat. Nie musisz stosować większej czcionki. Jeśli ktoś ma pomóc to pomoże, a takie pisanie częściej irytuje czytających niż zachęca do pomocy.
Brt - Sob Cze 16, 2007 15:16
Nie sądzę, żeby to była wina płynu. Moze korek układu chłodzenia jest uszkodzony i nie wypuszcza nadmiaru powietrza na zewnątrz? Wymień korek na początek. Koszt niewielki, a może wystarczy.
Johny9p - Sob Cze 16, 2007 15:26
no własnie wymieniłem, nie na nowy ale używany ale bez zmian. a z tym ciśnieniem w korku to tak powinno byc ze jak odkręcam to widze jak sie gotuje płyn chlodniczy?
Brt - Sob Cze 16, 2007 15:35
Po odkręceniu powinno zrobić psssyt, ale gotować się nie powinnno moim zdaniem
Johny9p - Sob Cze 16, 2007 15:41
ja własnie słyszałem ze powinno,ze to normalne(ale ja juz jestem kompletnie durny) a moze to byc wina termostatu? ile kosztuje nowy taki korek?
[ Dodano: Sob Cze 16, 2007 5:18 pm ]
a w jaki sposób odpowietrzyc układ?
sTERYD - Sob Cze 16, 2007 22:10
porada numer 1: pisz po polsku bo nie do końca rozmumiem o co się Ciebie rzchodzi
porada numer 2: jeśli węże są miekkie to może osnaczać że dostały trochę oleju zwłaszcza skoro wymieniałeś uszeczelkę pod głowicą, borygo raczej wężom nic nie zrobi, natomiast chłodnicę i inne aluminiowe elementy potrafi ładnie przygryźć
Ciśnienie na gorącym silnku jest za duże,ale to może mieć związek z miękkimi wężami, a może też śiadczyć o "niezbyt prawidłowo"wykonanej naprawie uszczelki pod głowicą. Cała reszta Twoich problemó zresztą też
Johny9p napisał/a: | jak odkręcam to widze jak sie gotuje płyn chlodniczy? |
a to może o tym również świadczyć
Johny9p napisał/a: | a moze to byc wina termostatu? |
mało prawdopodobne, chyba, że jest założony nie tak jak powinien (odwrotnie), albo nie ma go wcale
Cytat: | a w jaki sposób odpowietrzyc układ? |
pod aparatem zapłonowym na rurze od termostatu do chlodnicy (albo raczej na odwrót) masz śrubkę na klucz 8 służącą do odpowietrzania.
krzych1 - Nie Cze 17, 2007 08:25
Witam.
Johny9p napisał/a: | ile kosztuje nowy taki korek? |
Kosztuje tyle co tutaj: http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=524
Johny9p napisał/a: | a w jaki sposób odpowietrzyc układ? |
W tym wątku: http://www.roverki.pl/for...+odpowietrzy%E6 Tacowski opisał krok po kroku, jak odpowietrzał swojego R 416.
marthinez - Nie Cze 17, 2007 08:46
Johny9p napisał/a: | najpierw nie chcialo grzac powietrze, bo nazbierało tam sie jakiegos syfu. poźniej bylo juz lepiej, ale później zaczeli pękac węze chłodnicze. i teraz jak załozyłem gaz to pękła uszczelka na chłodnicy. |
Wogóle to kto zakłada gaz do niesprawnego układu chłodzenia.
Teraz skutki tego wychodzą.
|
|