Zobacz temat - R600 SDi vs Volvo V40 Di
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Offtopic - R600 SDi vs Volvo V40 Di

Zientas - Pią Cze 22, 2007 11:48
Temat postu: R600 SDi vs Volvo V40 Di
Witajcie. Żonka przejęła ode mnie ostatnio V40 Di z 99 roku, ja jak wiecie jeżdżę teraz R600 w dieslu z 98 roku. Oba auta mają podobne przebiegi.

Jechaliśmy sobie ostatnio z żonką z Wrześni do Swarzędza dwupasmówką i zaproponowałem porównanie elastyczności na 5 biegu (łącząc się przez CB). Jechaliśmy koło siebie jakieś 70 - 80 km/h i na 3-4-ry start i.. dostałem po dupie! W ogóle to myślałem, że żona wsadziła 4...

Fakt, volvo ma trochę "krótsze" biegi, ale R ma 10 KM więcej, myślę, że wagwo też są porównywalne. Przyczyna tkwi w przełożeniach czy mam coś nie teges z samochodem?

piter34 - Pią Cze 22, 2007 12:29

O silnikach diesla w V40:

1.Silnik D4192T (96-99r) wtrysk pośredni Stopień sprężania 20,5:1 moc 60 kW (90KM)
moment 176Nm obroty mocy 4250 obroty momentu 2250.

2.Silnik D4192T2 (99-00r) wtrysk bezpośredni Stopień sprężania 19:1 moc 70kW(95KM
moment 190Nm obroty mocy 4000 obroty momentu 2000.

3.Silnik D4192T4(00-01r) zasilanie typu Common rail stopień sprężania 19:1
moc 75kW (102KM) moment 215Nm obroty mocy 4000 obroty momentu 1700

4.Silnik D4192T3 (00-04r) zasilanie Common rail stopień sprężania 19:1 moc 85kW (115KM) moment 265Nm obroty mocy 4000 obroty momentu 1750.

model 102KM ma turbo z normalnymi łopatkami...
model 116KM ma zmienną geometrię łopatek.

6 i 7 cyferka to kod silnika, 70 = D4192T3 = 115KM, 78 = D4192T4 = 102KM

Oznaczenia diesli na klapie były tylko takie:

Od 1996 - 1999 silnik 90KM - oznaczenie na klapie TD
Od 1999 - 2004 silniki 95, 102 i 115/116KM - oznaczenie na klapie D.

Innych oznaczeń na klapie nie było. W dokumentach oprócz TD może istnieć jeszcze zapis Di - 95KM lub dCi - 102 i 115/116KM.

Ile waży 600-ka, a ile V40. Znasz przełożenia skrzyni w V40?

llygas - Pią Cze 22, 2007 13:44

piter34 napisał/a:
Ile waży 600-ka, a ile V40


R 600 - 1360KG
V 40 - 1250 KG

Zientas - Pią Cze 22, 2007 14:36

Silnik w V40 to ten drugi czyli 95 KM (pisałem przecież, że 10 KM mniej od Rovera :razz: ).

Ile do setki ma fabrycznie 600 SDi? 11.6 tak? V40 z mocnijeszym niż mój bo 102 KM silnikiem ma jakieś 12,2 KM (ile do setki ma mój nie wiem - nie znalazłem :neutral: )

Czyli generalnie powininiem wygrać, a jednak... chyba jednak to kwestia przełożeń.

llygas - Pią Cze 22, 2007 14:44

Zientas napisał/a:
Czyli generalnie powininiem wygrać,


nie pomoże koni kupa gdy kierowca du... :mrgreen:

oczywiście żartuję :wink:

Zientas - Pią Cze 22, 2007 14:48

hehe

Cały "wyścig" do poprostu pedał w podłogę i patrzymy co się dzieje za oknem :grin: Więc wielkiej filozofii nie było :)

UncleAllEvil - Sob Cze 23, 2007 11:44

Na 5 biegu startując od 70-80km/h nie szukaj przyśpieszenia w Roverze...
Zientas - Sob Cze 23, 2007 17:26

Celowo wybrałem ten zakres prędkości, żeby porównać elastyczność.
W ogóle coś jest chyba nie tak z tym roverem, jakoś na np. 1 biegu nie czuję tubiny po przekroczeniu 2000 obr., ale to już inna bajka...

pawciu87 - Sob Cze 23, 2007 17:37

moze nie czujesz dlatego ze ten bieg jest bardzo krotki i w sumie, nie czuc tego az tak...
piter34 - Czw Cze 28, 2007 10:35

Zientas napisał/a:
Cały "wyścig" do poprostu pedał w podłogę i patrzymy co się dzieje za oknem :grin: Więc wielkiej filozofii nie było

Przy takiej filozofii przyspieszania wyniki mogą znacznie odbiegać od tych "optymalnych".

Zientas - Czw Cze 28, 2007 11:54

piter34 napisał/a:
Przy takiej filozofii przyspieszania wyniki mogą znacznie odbiegać od tych "optymalnych".


Więc napisz mi jak najlepiej przyspieszyć na 5 begu od 70 km/h żeby było optymalnie.

piter34 - Czw Cze 28, 2007 14:58

Zientas napisał/a:
piter34 napisał/a:
Przy takiej filozofii przyspieszania wyniki mogą znacznie odbiegać od tych "optymalnych".


Więc napisz mi jak najlepiej przyspieszyć na 5 begu od 70 km/h żeby było optymalnie.

Źle się zrozumieliśmy. Myślałem, że piszesz o sprincie. ;-)