|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [R all] Tester grubości lakieru - czy to działa?
jarokar - Sro Lip 04, 2007 21:03 Temat postu: [R all] Tester grubości lakieru - czy to działa? Witam wszystkich forumowiczów
czy taki tester magnetyczny za 20-30 zeta z allegro faktycznie może coś pokazać czy to pic na wode? A czy lakiernicy mają jakieś profesjonalne które naprawde działają? Jak to jest z tymi testerami?
pozdrawiam
emes - Sro Lip 04, 2007 21:04
Oczywiście istnieją urządzenia do pomiaru grubości lakieru. Rozmawiałem ze znajomym lakiernikiem i to działa. Można bez problemu wykazać, co było robione. Słyszałem, że czasami rzeczoznawcy posiadają takie urządzenia.
pawciu87 - Sro Lip 04, 2007 21:09
sam posiadam takie cos, i faktycznie, przy seicento mojej mamy bok byl lekko rabiony, i musze przyznac ze to faktycznie dziala...
Piotrass - Sro Lip 04, 2007 22:23
Działa i to w 100%. Kupiłem na allegro tester magnetyczny (coś koło 50zł) w opisie aukcji było napisane, że zebrał nawet jakieś wysokie noty w prasie motoryzacyjnej. Efekt jest taki, że wykrywa nawet 2 warstwę lakieru - pomiaru należy dokonywać tylko bardzo cierpliwie. Urządzenie bardzo proste w budowie - a zarazem bardzo skuteczne. Najciekawsze i niezapomniane są wrażenia z widoku min sprzedających auta - którzy zapewniają, że dany samochód był tylko lekko przerysowany, lub, że wypadkowość ograniczyła się do stłuczki parkingowej. Podsumowując - uważam, że warto - bo wydatek kilku złotych na tester może uchronić przed wydatkami kilku tysięcy po zakupie. Pewnie niektóre testery to buble – jednak ten co posiadam sprawdza się wyśmienicie. Dodam tylko, że niektórzy sprzedawcy aut są tak bezczelni, że zgadzają się na badanie testerem jednocześnie kłamiąc o bezwypadkowości i do czasu kiedy tester nie wykaże warstwy szpachla brną dalej w swe kłamstwa.
AndrewS - Czw Lip 05, 2007 17:16
ja widzialem jak dziala taki profesjonalny ktory mierzyl grubosc, podawal ja w mikrometrach, szkoda ze go nie mielismy jak kupowalismy siedem lat temu kanciaka
Adolf - Czw Lip 05, 2007 18:05
Piotrass napisał/a: | tester magnetyczny |
fiu fiu.. jak to brzmi..
zwykły magnes już wiele Ci powie i pomoże odróżnić elementy oryginalne
od szpachlowanych.. dobra rzecz dla ludzi, którzy nie kupują auta codziennie..
haszczyc - Wto Maj 10, 2011 09:52
wracam do tematu gdyż nie chcę nowy zakładać przymierzam kupić już drugiego rovera 75 i mam jednego upatrzonego ale sprzedający mierząc miernikiem grubości lakieru powiedział że prawy cały bok wychodzi w przedziałach do 190um reszta elementów ok 90um i teraz pytanie czy to wskazuje na cały malowany bok? i czy warto dalej interesować się tym autem jak wszystko oprócz tego malowanego boku wszystko wskazuje że auto jest ok
Gites - Sro Maj 11, 2011 10:27
Wujek gugiel powiada tak:
80-140um - Orginalna warstwa lakiernicza uzależnione od typu pojazdu
150-200um - Poprawki lakiernicze lecz wykonane solidnie najpewniej naprawa w ASO
200-300um - Gruba warstwa lakieru wskazuje na znaczne uszkodzenie elementu lakierowanego
>300um - Duża warstwa szpachli + lakieru
kasjopea - Sro Maj 11, 2011 14:51
AndrewS napisał/a: | ja widzialem jak dziala taki profesjonalny ktory mierzyl grubosc, podawal ja w mikrometrach, szkoda ze go nie mielismy jak kupowalismy siedem lat temu kanciaka | Mamy taki profesjonalny miernik używany na statkach. Jak ktoś z okolic będzie kiedyś potrzebował to użyczę chętnie .
Gites - Sro Maj 11, 2011 14:57
kasjopea napisał/a: | Mamy taki profesjonalny miernik używany na statkach | Że samochody klepią to wiadomo ale o statkach to nie słyszałem
dukat11 - Sro Maj 11, 2011 16:21
Gites napisał/a: | 80-140um - Orginalna warstwa lakiernicza uzależnione od typu pojazdu
150-200um - Poprawki lakiernicze lecz wykonane solidnie najpewniej naprawa w ASO
200-300um - Gruba warstwa lakieru wskazuje na znaczne uszkodzenie elementu lakierowanego
>300um - Duża warstwa szpachli + lakieru |
Wszystko fajnie pięknie tylko trzeba najpierw sprawdzić jaka jest tolerancja urządzenia którego się używa
Gites - Pon Maj 16, 2011 15:32
dukat11 napisał/a: | Wszystko fajnie pięknie tylko trzeba najpierw sprawdzić jaka jest tolerancja urządzenia którego się używa | Tolerancja na co? Na temperaturę? Czy może masz na myśli dokładność i rozdzielczość?
[ Dodano: Pon Maj 16, 2011 16:32 ]
W ogóle to w Radomiu znajduje się firemka handlująca elektronicznymi miernikami grubości lakieru. Zamierzam się do nich wybrać przy okazji czerwcowego zlotu i pogadać
Rendikrendi - Pią Lip 15, 2011 23:48
Ja sie dowiedziałem że tolerancje grubosci lakieru sa podobne jak w Hondzie czyli ok. 200 mikronów.
Blacharz mi powiedział że na drzwiach może być na dole nawet 200mikr. na dachu i słupkach do 120.
[ Dodano: Sob Lip 16, 2011 00:48 ]
Rendikrendi napisał/a: | Ja sie dowiedziałem że tolerancje grubosci lakieru sa podobne jak w Hondzie czyli ok. 200 mikronów.
Blacharz mi powiedział że na drzwiach może być na dole nawet 200mikr. na dachu i słupkach do 120. |
To samo ja sie dowiedziałem .
Podobno lakier jest lepszy od volkswagenów bo tam jest grubszy o wiele
|
|