Zobacz temat - [R620] Praca silnika w trybie awaryjnym!
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Praca silnika w trybie awaryjnym!

Kazikfs - Sro Lip 11, 2007 22:17
Temat postu: [R620] Praca silnika w trybie awaryjnym!
Mam pytanie, czy wie ktoś jak włączyć aby sterownik silnika pracował w trybie awaryjnym, tzn. aby wartości z czujników przydzielał przeciętne, a nie realnie z czujników.Podobno jest taka możliwość w razie jakiejś awarii aby móc dojechać do warsztatu. Czy wie ktoś jak się to włącza, gdyż podczas jazdy zgasł silnik i nie ma iskry, a z z kodów błedu wyświetla ciągle 14 czyli zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego czyli tak mniewam, że chodzi o silnik krokowy. Oraz czy wie może ktoś czy jest jakiś bezpiecznik od zapłonu, gdzieś indziej umieszczony poza skrzynką z bezpiecznikami w kabinie i w komorze silnika. Proszę o porady.
PHJOWI - Sro Lip 11, 2007 22:43

nie koniecznie silnik krokowy, może umarł czujnik położenia , nie raz też takie głupoty pokazuje.
Kazikfs - Sro Lip 11, 2007 22:51

Chodzi o czujnik położenia wału? a jeśli można wiedzieć to gdzie się on znajduje i czy po jego uszkodzeniu może spowodować brak iskry?
thef - Sro Lip 11, 2007 22:59

Tak o ten czujnik. Pozycja L na rysunku. Czy uszkodzenie powoduje brak iskry? Tego nie wiem, ale unieruchomienie silnika tak.
piter34 - Czw Lip 12, 2007 15:05

thef napisał/a:
Tak o ten czujnik. Pozycja L na rysunku. Czy uszkodzenie powoduje brak iskry?

Tak.

Maciek321 - Czw Lip 12, 2007 19:13

thef napisał/a:
Czy uszkodzenie powoduje brak iskry?


Oczywiscie ze brak iskry, jak również wtryski nie beda podawac paliwa. (komputer po prostu nie bedzie wiedział kiedy ma dac iskre i paliwo) To jedno z niewielu uszkodzen czujników, ktore uniemozliwia uruchomienie silnika nawet w trybie awaryjnym.

zibi-gliwice - Czw Lip 12, 2007 20:27

Nie wiem jak to jest w 600-setkach, ale ja 827 przez rok jeżdziłem z trybem awaryjnym.Cały czas pokazywało mi ,że mam uszkodzony czujnik położenia wału.Czasami tryb awaryjny się nie włączał i w takim przypadku były problemy z autem przy niskich obrotach -czasami gasł .Zwiększyło się też zużycie paliwa.Komiec końców okazało się ,że powodem tego wszystkiego był Przeweód WN.Ale cały czas auto odpalało bez problemów. Pozdrawiam!
Kazikfs - Sob Lip 14, 2007 10:16

To już sam nie wiem co z nim jest, jeżeli nie czujnik, bo i iskry i paliwo by nie szło, a u mnie paliwo idzie, tylko iskry nie ma. Jak pokręce trochę to czuć bardzo benzyną, więc paliwo idzie.
piter34 - Sob Lip 14, 2007 11:39

Kazikfs, przyjrzyj się zatem aparatowi zapłonowemu (lub padać)
Kazikfs - Sro Lip 18, 2007 22:44

Już autko naprawione, odstawiłem do elektromechanika, do wymiany była cewka, która się spaliła, nowa kosztowała 250 zł + wymiana 100 zł i jak narazie jest wszystko ok. Pozdrawiam
GreenApple - Sro Lip 18, 2007 23:04

Kazikfs napisał/a:
podczas jazdy zgasł silnik i nie ma iskry, a z z kodów błedu wyświetla ciągle 14 czyli zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego czyli tak mniewam, że chodzi o silnik krokowy
Kazikfs napisał/a:
Już autko naprawione, odstawiłem do elektromechanika, do wymiany była cewka, która się spaliła

No to gratulacje! :grin: A tak BTW, jaką w takim razie wartość mają te kody błędów?

piter34 - Czw Lip 19, 2007 12:29

Kazikfs napisał/a:
Już autko naprawione, odstawiłem do elektromechanika, do wymiany była cewka, która się spaliła, nowa kosztowała 250 zł + wymiana 100 zł i jak narazie jest wszystko ok. Pozdrawiam

Hehe. :lol:
Trafiłem :mrgreen: