|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214 Si 97' benzyna] Silowniki centralnego, hamulec reczny
CoreyT - Nie Lip 15, 2007 22:45 Temat postu: [R214 Si 97' benzyna] Silowniki centralnego, hamulec reczny Kolejnym problemem w moim Roverku sa:
1) Silowniki centralnego zamka - w ciagu roku juz drugi raz mi padaja za pierwszym razem nikt nie chcial sie wziasc za robote Roverka - w jednym warsztacie powiedziano mi ze kiedys sie bawili z Roverem i nie potrafili tego pozniej zrobic ... Pojechalem wkoncu do salonu BMW - tam jedynie zostal maly oddzial Rovera w Czestochowie. W drzwiach kierowcy zainstalowano nowy a u pasazera regenerowano silownik - rachunek 700zl ... Teraz padl ten po stronie pasazera - czy znowu musze jechac do tego "taniego" salonu bmw?? czy rzeczywiscie to jest takie trudne do zrobienia??
2) hamulec reczny - wymienione tarcze + klocki na nowe , i dalej nie hamuje - na postoju ledwo co lapie, a o zablokowaniu kol nawet przy 20km/h nie mam co marzyc. Wielokrotnie juz podciagalem linke - co i tak nie pomaga - a po kilkunastu dniach i tak sie "rozluznia". O zapomnialbym - hamulce dzialaly dobrze przez jakis tydzien moze dwa po wymianie. Jaka moze byc przyczyna??
sTERYD - Nie Lip 15, 2007 22:56
CoreyT napisał/a: | Teraz padl ten po stronie pasazera - czy znowu musze jechac do tego "taniego" salonu bmw?? czy rzeczywiscie to jest takie trudne do zrobienia?? |
z tego co wiem nic trudnego, a i siłowniczek do centralnego zamka (uniwersalny) możesz kupić na allegro za 20-30 złotych sztuka. Jedyną trudnością może być ewentualnie dopasowanie mocowania, ale to nie jest napewno aż takie straszne
z ręcznym niestety nie pomogę, bo nigdy nie miałem z tym problemów... do głowy przychodzi mi jedynie autoregulacja linki przy kole (może źle złożyłeś przy wymianie klocków i tarcz...
A w ogóle to masz z tyłu tarcze
CoreyT - Pon Lip 16, 2007 14:47
tarcze i klocki wymieniali w serwisie ... w sumie to z tymi hamulcami bylem juz chyba w 3 serwisach ... nigdzie nie moga znalezc na to sposobu chyba juz jestem skazany na brak recznego a tak sie cieszylem ze z tyl tez tarczowe hehe .... troche mnie dziwilo ze tarcze maja taka mala srednice - ale przeciez skoro takie byly zalozone od nowosci to musialy hamowac
Kris - Pon Lip 16, 2007 22:04
CoreyT napisał/a: | tarcze i klocki wymieniali w serwisie ... w sumie to z tymi hamulcami bylem juz chyba w 3 serwisach ... |
Proponuję domorosłego jakiegoś mechanika, w serwisach to jest tak:
- ooo podjechał ktoś, w końcu
- nie no to nie volkswagen... ani nie opel...
- panie kierowco ten tego.... to się nie da, albo będzie tyle kosztowało że łeb urwie
stadard w serwisach, wielu
CoreyT - Pon Lip 16, 2007 22:53
Nie no zle napisalem ze w serwisach - moj blad ... bylem z tym u znajomych mechanikow. Niestety wymiane zrobilem nie tam gdzie trzeba - kolejny moj blad ... Obecny mechanik (ktorego moge polecic bo naprawde przyklada sie do roboty) niestety nie ma za duzo do powiedzenia bo musialbym na nowo wymieniac tarcze i klocki. A poza tym troszke boje sie ze znowu wymiana nie pomoze ... Na razie jakos sie z tym przemecze - musze zrobic inne rzeczy i jak odetchne finansowo to sie za to zabiore
P.s. Czy nie bedac klubowiczem mozna zdobyc takie dywaniki jakie masz w swoim Roverku?? i ewentualnie jaki koszt
MaReK - Wto Lip 17, 2007 07:38
Silowniki zamka centralnego w drzwiach to koszt ok. 100 - 200 zl w uzywkach lub na allegro.
Wymiana, to nic trudnego... sam bede to niebawem robil w swoim Rku.
Co do regulacji hamulcow, to nie jest to takie proste
Sam bujalem sie po kilku warsztatach gdzie wszystko mi wymienili ale... wciaz pozostawal problem, ze reczny nie lapie jak trzeba. Okazuje sie, ze trzeba hamulce "podstawic". Oddalem auto to bylego ASO w Babicach i jest jak trzeba.
Innym problemem nieskutecznego ham. recznego moze byc przytarta linka (lewa lub prawa). Niestety koszt nowej jest duzy, ale Panowie z "autolinka" radza sobie z tym swietnie (100 zl linka + 100 zl wymiana).
Pozdrawiam,
radekz - Wto Lip 17, 2007 10:59
sTERYD napisał/a: | A w ogóle to masz z tyłu tarcze |
z tego co się orientuje wersje z ABS posiadały z tyłu tarcze...
Paul - Wto Lip 17, 2007 11:13
radekz napisał/a: | z tego co się orientuje wersje z ABS posiadały z tyłu tarcze... |
Wcale niekoniecznie
Ja mam ABS i bębny
piter34 - Wto Lip 17, 2007 11:18
radekz napisał/a: | z tego co się orientuje wersje z ABS posiadały z tyłu tarcze... |
Tylko w pierwszych rocznikach. Potem ograniczano koszty...
sTERYD - Wto Lip 17, 2007 11:54
Cytat: | Tylko w pierwszych rocznikach. Potem ograniczano koszty... |
to tak jak w 400.. też się załapałem
CoreyT - Wto Lip 17, 2007 12:38
Ja mam wersje z ABSem rocznik 97 i sa tarcze - fajnie wyglada ale chyba wolalbym teraz bebny hehe tyle problemu z tym .... jak odpoczne finansowo to zrobie tak jak mowi Marek ... Na razie wazniejszy dla mnie jest silownik musze chyba podjechac do Hondy - za pierwszym razem tam bylem ale nie mieli terminow - a powiedzieli mi ok 80 zl + robocizna ok 100 ... w porownaniu do salonu bmw niebo a ziemia
PTE - Wto Lip 17, 2007 13:02
MaReK napisał/a: |
Innym problemem nieskutecznego ham. recznego moze byc przytarta linka (lewa lub prawa). Niestety koszt nowej jest duzy, ale Panowie z "autolinka" radza sobie z tym swietnie (100 zl linka + 100 zl wymiana).
|
Ceny tez mają świetne - 50% zawyżone, zarówno jeśli chodzi o części jak i robociznę.
Rozumiem że za tę stówę dostajesz dorabianą linkę w starym pancerzu?
|
|