|   | 
								Forum Klubu ROVERki.pl
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)  oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [R 416 Tourer] Dziwnie działajacy wskaźnik temperatury 
						
												 as35 - Pon Lip 16, 2007 08:17 Temat postu: [R 416 Tourer] Dziwnie działajacy wskaźnik temperatury Witam BraĆ Roverkową:-). Od piątku jestem właścicielem (wraz z żoną    Roverka 416 Tourer rocznik 1997.
 
Mam jak na razie jeden problem (hahah oby tak dalej), mianowicie wskaźnik temperatury leży jak martwy :-( od czasu do czasu podskakuje do poziomu mniej więcej połowy skali i pada. W momencie załączenia sie wentylatora chłodnicy ( to na szczęście działa- wymieniłem czujnik) wskazówka rusza i ustawia sie trochę powyżej połowy skali . Po wyłączeniu sie wentylatora opada znów na sam dół :-(. Przejrzałem forum nic nie znalazłem (jeżeli coś  mi umknęło- mea culpa). Jakieś sugestie? Co to może być za przyczyna i najważniejsze jak naprawić   .
												 Paul - Pon Lip 16, 2007 08:27
  Według mnie masz coś z kabelkologią czujnika. Zaśniedziały styk albo uszkodzony przewód. Musisz dokładnie sprawdzić, naprawić i będzie OK.
 
 
BTW przeczytaj w wolnej chwili zasady kącika. Tym razem temat poprawiam, ale następnym razem pamiętaj   
												 as35 - Pon Lip 16, 2007 20:10
  Dzięki za podpowiedź- troszkę mnie uspokoiła. 
 
Wieczorkiem miałem czas zajrzeć pod maskę, Znalazłem dwa czujniki - jeden wg mnie steruje wentylatorem (dwa kabelki podłączone do czujnika, czujnik umieszczony w poziomie)- odłączenie powoduje stałą prace wentylatora. Drugi czujnik umieszczony pod tym praktycznie pionowo z jednym kabelkiem - to chyba od wskaźnika temperatury na desce rozdzielczej. I tu pytanie- czy ten drugi czujnik prawidłowo rozpoznałem? I ew. gdzie go można kupić (jak sie nazywa-katalogowo)?
												 Paul - Pon Lip 16, 2007 20:42
  Sprawdź najpierw przewód od niego i nie martw się na zapas   
 
Jakby co, to zassij sobie RAVE (link na głównej stronie Klubu) i EPC a z nich dowiesz się (prawie wszystkiego).
 
IMHO powinno pomóc poprawienie styku i ew. naprawa przewodu, bo po zachowaniu wskaźnika tak można się domyślać.
 
Czujnik zidentyfikowałeś raczej dobrze   
												 as35 - Pon Lip 16, 2007 21:01
  Dziek ponownie RAVE i EPC zassałem    wcześniej - muszę rozpakować:-)
 
Kabel sprawdziłem organoleptycznie    wygląda na cały, nieprzetarty (przynajmniej na odcinku od wtyczki do wejścia do wiązki   .
 
Tak mnie teraz naszło czy czasem dotykając końcem kabla do masy nie powinienem spowodować wychylenie wskazówki na max? (mam nadzieje ze tylko to spowoduje)   . Gdyby tak to wskazywałoby na styk lub uszkodzony (jednak :-( czujnik.
												 Paul - Pon Lip 16, 2007 21:04
  Masz rację, reakcja wskaźnika być powinna.
												 as35 - Pon Lip 16, 2007 21:08
  Sprawdzę jutro:-) Na razie dzięki   
												 marthinez - Pon Lip 16, 2007 21:58
 
  	  | as35 napisał/a: | 	 		  | RAVE i EPC zassałem  wcześniej - muszę rozpakować:-)  | 	  
 
Nie musisz.
 
Są to obrazy płyt.
 
Wpisz w Google "obraz płyty", a dowiesz się wszystkiego w 5 mniut.   
												 as35 - Wto Lip 17, 2007 10:28
  Witam. Dziś sprawdziłem poprzez połączenie " na krótko"- wskaźnik działa - pełny bezproblemowy wychył:-).
 
Pozostaje wiec wykręcić czujnik, wyczyść styk i sprawdzić i.... (mam wielką nadzieję) cieszyć sie z działającego wskaźnika temperatury   
												 Paul - Wto Lip 17, 2007 10:50
  Styk oczywiście, ale dokładnie przewód jeszcze sprawdż, czy nadłamany gdzieś nie jest.
												 piter34 - Wto Lip 17, 2007 11:12
 
  	  | as35 napisał/a: | 	 		  | Znalazłem dwa czujniki - jeden wg mnie steruje wentylatorem (dwa kabelki podłączone do czujnika, czujnik umieszczony w poziomie)- odłączenie powoduje stałą prace wentylatora. | 	  
 
Ja tylko doprecyzuję, że zadaniem czujnika jest pomiar, a nie sterowanie. Dane pomiarowe są przesyłane do ECU, a ten decyduje o włączeniu wentylatora (przez przekaźnik).
												 as35 - Wto Lip 17, 2007 17:21
  marthinez, 
 
hmmm nagrałem obraz na cd:-) zainstalowałem po nagraniu i co dalej. Pokazała sie strona wymagająca logowania:-( i dalej klops jak z tego skorzystać?
												 marthinez - Wto Lip 17, 2007 17:29
 
  	  | as35 napisał/a: | 	 		  marthinez, 
 
hmmm nagrałem obraz na cd:-) zainstalowałem po nagraniu i co dalej. Pokazała sie strona wymagająca logowania:-( i dalej klops jak z tego skorzystać? | 	  
 
Rozumiem,że mówisz o EPC.
 
Musisz przed uruchomieniem zmienić datę na komputerze, żeby była taka przed majem 2005.
 
Login: admin
												 as35 - Wto Lip 17, 2007 20:31
  Wieczór więc mam czas na grzebanie w autku. Po kolejnym sprawdzeniu- kabel wydaje sie jednak oki. Wykręciłem czujnik nijak nie reaguje "na krótko". I tu pojawia sie problem zidentyfikowania czujnika w REVE a tym bardziej EPC. Pomoże kto?   . 
 
a oto dane autka VIN:SAXXWYTZSBD922461, MG Rover, 200/400 (XW), Class 6, Tourer, Normal Aspiration, 4 Cylinder, 16V, MPi, Petrol, DOHC, 1600 cc, K Series, 5 Speed, 5C37, V6, LHD, Manual, Model Year: 1981, S/N: 922461 
 
 
[ Dodano: Wto Lip 17, 2007 10:52 pm ]
 
Załamka. Wszędzie gdzie szukałem (może niedokładnie szukałem) na obrazkach jest 1 czujnik przy Kolanku wyjścia płynu chłodniczego.  A ja mam dwa ! Jeden do sterowana wentylatora drugi do wskaźnika na desce rozdzielczej wykręciłem ten drugi bo wg mnie nie działa, na nim są oznaczenia MEK 130 07C7 (0707?). Odszukać w katalogu elektronicznym nie mogę . POMOCY !
												 piter34 - Sro Lip 18, 2007 10:11
  200/400 (XW) >> Rover 200 Coupe/Cabriolet & 400 Tourer (March 1996 on) >> Electrical and Instruments.. >> Ignition & Engine Electrics >> Engine Electrics-1600cc
 
 
10 | MEK100060 | Transducer coolant temperature - Brown 
 
 
To nie ten przypadkiem?
												 as35 - Sro Lip 18, 2007 13:23
  Witam.
 
Problem w tym, że wg katalogu jakby były takie same a ja mam 2 różne (może ktoś wcześniej strzelił byka albo zamontował podobny?). Różnią sie wielkością oraz długością trzpienie pomiarowego   . Ten od sterowania wentylatorami ma 2 piny które wyglądają na niepołączone ze sobą. Ten od wskaźnika ma wyraźnie zmostkowane piny   . 
 
Zaprzyjaźniony mechanik obiecał na jutro ściągnąć pasujący czujnik (ponoć identyczny). Jak będe miał i będzie działał podam symbole.
												 sTERYD - Sro Lip 18, 2007 16:03
  To powinny być dwa różne czujniki, ten od wentylatora, ma 2 piny niepołączone ze sobą, bo sygnałem temperatury jest opór pomiędzy nimi, a ten od wskaźnika ma jeden, bo drugim stykiem jest masa   
												 as35 - Czw Lip 19, 2007 12:00
  Dzisiaj jak na skrzydłach pędziłem do znajomego warsztatu a tu zonk! czujnik jest inny niż mój :-(. A co najciekawsza to taki jak przywieziono winien być według katalogu!!!! Czyli mój jest jakiś dziwny :-(. Na jutro obiecano mi coś z tym zrobić -znaczy znaleźć jakiś inny .
												 sTERYD - Czw Lip 19, 2007 18:20
  a próbowaliście założyć ten co przywieźli?? (może by działał tak jak trzeba) czy w ogole się nie dało     
 
Może zrób zdjęcie tym czujnikom to się oceni organoleptycznie   
												 as35 - Pią Lip 20, 2007 12:43
  Nowego nie mogłem założyć z 2 powodów: 1. inny gwint 14x1,25 a u mnie 12x1,25 i inny kształt wtyczki a dokładnie wypustek centrujących (to akurat mniejszy problem- zeszlifować można jedną   .
 
Właściciel warsztatu naprawiającego japońce stwierdził po konsultacjach z innymi że to ponoć od diesla (?) i już takich nie produkują :-( ale obiecano mu ze w 14 dni dostarczą mu nowy   . Przeszukałem w innym sklepie katalogi i za cholerkę nawet w dieslach Roverka nie znaleźliśmy pasującego!!! Ten nowy ma kosztować  powalającą kwotę ...... 17 zł! I dostałem używany i on działa a przynajmniej zaczyna wskazywać temp po włączeniu silnika   . Stąd nie mogę fotki pstryknąć. Jak tylko dostane nowy (a co mi tam poszaleje- 17 zł) to go popstrykam i podam nr jak będą   .
												 
					 | 
				 
			 
		 |