Zobacz temat - [R200 2.0sdi '98r] Sportowe Sprezyny
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 2.0sdi '98r] Sportowe Sprezyny

Tomkro - Pon Lip 16, 2007 11:15
Temat postu: [R200 2.0sdi '98r] Sportowe Sprezyny
Witam Posiadam R200 wersje Silverstone i mam zamiar kupić sprężyny /normalne/.
Ciekawi mnie jeżeli auto jest seryjnie obniżone o 40mm to razem z sprężynami będę musiał wymienić amortyzatory??

MaReK - Wto Lip 17, 2007 07:44

Wydaje mi sie, ze amorki sa takie same. Sprezyny sa krotsze i grubsze od seryjnych.
Tomkro - Czw Lip 19, 2007 22:53

już sie dowiedziałem ze będą pasować.
Tylko mam pytanie czy dużo polepszę komfort jazdy
/mam opony 205/50/15/

MaReK - Pią Lip 20, 2007 07:42

Ociupinke ;)
Bedzie sie bujal na dolkach, ale chyba o to Ci chodzi i kladl sie bardziej w zakretach.

Tomkro - Czw Sie 02, 2007 22:40

Witam zmieniłem sprężyny na normalne i tył poszedł o parę cm do góry ze nie bardzo to wygląda estetyczne, czy to normalne zamieszczam zdjęcie i proszę o jakaś podpowiedz
Pozdrawiam

sombaty - Pią Sie 03, 2007 11:36

Tak to chyba normalne posiadam "normalną" wersję i u mnie jest podobnie.
Różnicę wysokości trochę zniwelowałem oponami: z przodu mam 195x55R15 z tyłu 205x50R15
Różnica występuje dlatego że silnik diesla jest zdecydowanie cięższy od benzyny a sprężyny są takie same w benzynie.

Tomkro - Pią Sie 03, 2007 23:54

tu mam zdjecia

1.po zmianie jak tył poszel do gory
http://www.fotosik.pl/pok...e6a3c82b2e.html

2.tak przed zmiana auto sie prezentowalo
http://www.fotosik.pl/pok...81e9e7fd8d.html

3. sprezyny
http://www.fotosik.pl/pok...564d7eac2a.html

Naprade potrzebuja rady nie podoba mi sie tyl auta, przod w miare wyglada..
Pozdrawiam

Kruchy - Sob Sie 04, 2007 00:57

Przed zmiana zdecydowanie lepiej sie prezentowal :) Ale na polskie drogi sie raczej nie nadawal :(
js - Sob Sie 04, 2007 11:09

No skoro dałeś nowe, tardsze sprężyny to było do przewidzenia, że auto będzie wyższe.

Teraz wygląda jak terenowe.


Musiałbyś dać krótszą sprężynę.

Tomkro - Sob Sie 04, 2007 23:21

Zgadza sie ale czarne sprężyny sa tej samej długości co czarne i maja mniej zwojów popatrz na zdjęcie, Komfort jazdy sie poprawił ale tak auto nie może wyglądać, nie chce ale będę musiał na tyl założyć z powrotem czerwone sprężyny.
i jeszcze jedno pytanie jak bym kupił np 16 felgi to zapełnię ta lukę w nadkolu?
Pozdrawiam

js - Nie Sie 05, 2007 10:13

Nowe sprężyny są tej samej długości, ale są twardsze - tzw progresywne. Czyli do pewnego momenu uginają się lekko, a przy końcu bardzo ciężko.

Każda nowa sprężyna "podnosi" samochód. Ja bym zostawił i włożył maksymalnie duże felgi, jakie tam wejdą. Oczywiście z rozsądną oponą na poslkie drogi.


Na tył możesz włożyć dwa worki cementu :-)

Tomkro - Nie Sie 05, 2007 10:23

O tych workach cementu juz myślałem...........
http://www.allegro.pl/ite...ami_205_40.html
http://www.allegro.pl/ite..._z_oponami.html
Myślę o tych felgach jutro będę dzwonił.....
Powiedz mi jak będzie z komfortem jazdy
Pozdrawiam

js - Nie Sie 05, 2007 10:31

Na pewno będzie twardo i taki efekt chyba chciałeś uzyskać.
herc - Nie Sie 05, 2007 10:31

Tomkro napisał/a:
http://www.allegro.pl/ite..._z_oponami.html


Te są ładne i myślę że będzie się dobrze jeździć :)

sombaty - Nie Sie 05, 2007 10:44

Zwróć uwagę tylko czy nie będzie koło o nadkole ocierało. O ile będziesz jechał sam lub w dwie osoby, to będzie ok. Jak wsiądzie 5 osób to koło może ocierać na większych nierównościach - przy tych standardowych nie sportowych. Niestety nasze drogi to nie autostrady.
Mam właśnie ten problem a u mnie są z tyłu opony 205 x 50 R15 i nowe amorki, ale jak wsiądą 3 osoby z tyłu to na większych dziurach (a o nie u nas nie trudno) czasem obetrze

[ Dodano: Nie Sie 05, 2007 11:46 am ]
Wydaję mi się że 16 calowe felgo to max co można założyć do tych standardowych.
Najlepiej byłoby wypróbować.

Golab33 - Nie Sie 05, 2007 12:12

wez oponki na wiekszym profilu ja tez musialem zmieniac sprezyny na normalne i luka byla niezla ale zalozylem 225/55/16 u cebie raczej nie jest to mozliwe :cool: ale mysle ze 205 na wiekszym profilu i fele 16 i bedzie zajefajnie!!! a oponki mozesz wyrwac uzywane bardzo tanio a w eleganckim stanie
Gregor1467 - Pon Sie 06, 2007 19:05

Mogę Ci doradzić z doswiadczenia, że kolega powyżej ma rację co do 17" kół.Mam takie w swoim rowerku i jeśli szybciej przejadę przez próg zwalniajacy albo jakieś wyboje z dwoma pasażerami na tylnej kanapie to opony ocierają sie nadkola.Nie wiem jak zachowa się auto na nowych sprężynach...?Teoretycznie sztywniejsze nowe spreżyny powinny temu zapobiec ale sugeruje 16" i weższe opony tak dla świętego spokoju.
Tomkro - Pon Sie 06, 2007 23:01

dzięki za wasze opinie teraz sie wybieram w trasę zorbie 1000km z 4 osobami plus pełen bagażnik, każdy mi mówi ze 2 a 3cm zejdzie niżej jak nie to będę kombinowal.
Nie wiem czy pisalem te sprężyny są od 25.
zostaną mi 3 opcje;
-na tył założę sportowe sprężyny
- kupie większe felgi
- obetnę normalne sprężyny o 3-4cm
aha
albo pogodzę sie z tym
Pozdrawiam

bula21 - Wto Sie 07, 2007 09:30

a co Ci sie nie podoba w tych sporotwych sprezynach ;) zajebiscie wygladal...mysle ze nie ma wiekszych problemow przy -40 przeciez marekpodcz obnizyl i poleca kazdemu przy feldze 15' ;) zalezy kto co lubi ale mi osobiscie podoba sie w wersji z obnizeniem ;)
Brt - Wto Sie 07, 2007 09:34

Swojego też z tyłu obniżyłem i wg. mnie wygląda super :) Jeszcze przód czeka w kolejce, ale to chyba dopiero wiosną :roll:
bula21 - Wto Sie 07, 2007 10:24

ja tez dzisiaj dostalem sprezyny -40 i mysle ze bedzie lepeij wygladal ;) nawet jak dasz felge 16' to i tak bedziesz mial miejsce w nadkolu chyba ze dasz opone jakis balonik ;)
bosniak - Wto Sie 07, 2007 11:40

Jak wsadzisz tam 17-ki na tych nowych "normalnych" sprężynach to jak ET jest do kitu to nie dość że będzie obcierał o nadkole przy full stanie na pokładzie to jeszcze na pusto będzie wyglądał jak wóz drabiniasty, a dziury tym na pewno nie zniwelujesz.
Tomkro - Wto Sie 07, 2007 23:56

wymieniłem sprężyny dlatego ze na mieście /Poznań/ kiepsko sie jeździło nie było komfortu, na trasie nie było większych problemów ale raczej wrócę do sportowych sprężyn ale jeszcze 2 tygodnie na nich pojeżdżę, a co do przodu to auto prawie nie poszło do góry i to jest dziwne ......
W tej chwili wymieniam z przodu amortyzatory bo jeden padl może dlatego kiepsko sie jeździło???
Pozdrawiam

piter34 - Czw Sie 16, 2007 14:50

Tomkro napisał/a:
- obetnę normalne sprężyny o 3-4cm

?? ?

Co do pakowania maksymalnie dużych kół to zastanówcie się koledzy nad utratą dynamiki i przekłamaniami licznika kilometrów oraz prędkościomierza.

Rozan99 - Wto Maj 13, 2008 17:59

Czy amortyzatory w wersji diesel są takie same jak w wesji benzynowej? Chodzi mi tu przede wszytkim o przód bo skoro silnik diesla jest duzo ciezszy to i moze amortyzatory ma inne (tzn, mocniejsze, twardsze czy coś).
Korczus - Wto Maj 13, 2008 20:38

Nie ma co kombinować mi się wydaje, przecież te seryjne zawiechy w Silver, Vi czy MG nie są aż tak niskie by komfort jazdy był kiepski. Zależy wszystko raczej od profilku opony. A luki między kołem a nadkolem, nie zapełniaj profilem opony bo Ci całe auto pójdzie do góry i wyglądać będzie jak traktorek :) Wiem coś o tym bo niedawno zrobiłem taki sam błąd :)
piter34 - Sro Maj 14, 2008 09:16

Rozan99 napisał/a:
Czy amortyzatory w wersji diesel są takie same jak w wesji benzynowej?

Tak

Rozan99 - Sro Maj 14, 2008 17:13

piter34, dzięki za odpowiedz :wink:
yoonior - Czw Maj 15, 2008 09:55

Korczus napisał/a:
Nie ma co kombinować mi się wydaje, przecież te seryjne zawiechy w Silver, Vi czy MG nie są aż tak niskie by komfort jazdy był kiepski. Zależy wszystko raczej od profilku opony.


Z przykrością stwierdzam, że u mnie 40mm obniżenie w wersji Silverstone kompletnie się nie sprawdza w Polsce. Przynajmniej w Krakowie i na dziurawych drogach Małopolski.

Zwykle nie mieszcze się nad wyższymi krawęznikami na parkinagach i chodnikach, przy przejeżdżaniu przez duże zagłebienia w drogach trzeba uważać. Kilka razy przód auta zanurkował tak bardzo, że mam pogięte i zniszczone przednie haki holownicze pod silnikiem :(

Opony 205 50/R15, felgi fabryczne produkcji Borbeta dla Rovera.

Rozan99 - Czw Maj 15, 2008 13:36

yoonior napisał/a:
Kilka razy przód auta zanurkował tak bardzo, że mam pogięte i zniszczone przednie haki holownicze pod silnikiem

Nie martw się, nie zdarza ci się to tylko tobie :smile:

waldivip - Sro Cze 30, 2010 20:41

Witam wszytskich.mam pytanie do uzytkowników dieselków 220 sdi jakie sprezyny obnizajaće mogę załozyć?? czy np takie moge być??
http://moto.allegro.pl/it..._200_95_99.html

i jak bardzo pójdzie w doł?? bo nie chce mi sie wiezyc ze tylko 40mm :lol:
aha i jakie aluski najlepiej do tego??by przypasiły :lol:

Remigiusz - Sro Cze 30, 2010 21:26

waldivip, To nie są sprężyny do Diesla :neutral:
waldivip - Czw Lip 01, 2010 13:52

no własnie i to jest problem nigdzie nie moge takich dorwać :sad: bo zapewne do diesla są bardziej utwardzone, gdyz silnik jest ciezszy. orietuje sie moze ktoś gdzie mogę takich sprezynek szukać??
Ciufa - Czw Lip 01, 2010 15:00

spreżyny eibach
waldivip - Czw Lip 01, 2010 18:32

a jakiś innych trochę tanszych i innej firmy już nie ma na rynku??
Ciufa - Czw Lip 01, 2010 18:57

nie wiem, poszukaj, pewnie są ;)

[ Dodano: Czw Lip 01, 2010 19:57 ]
jeszcze jest gwint KW jak byś chciał

waldivip - Czw Lip 01, 2010 19:56

Ciufcia a lukni na te co sa w linku?? troszkę wyzej?? one by nie dały rady. koles ma do roverków ale dieselak tam nie widzę :sad:
Ciufa - Czw Lip 01, 2010 20:13

nie zagłębiałem się w temat sprężyn do diesla, więc nie wiem czy się różnią i czym
waldivip - Pią Lip 09, 2010 00:09

to znów ja :grin: ale jeszcze jedno pytanie czy do seryjnych amorków warto zakładac sportowe obizajacę sprezyny?? bo słyszałem wiele wersji ze amorki dostaja wtedy w d......., czekam na opinie.
Remigiusz - Pią Lip 09, 2010 00:10

waldivip napisał/a:
bo słyszałem wiele wersji ze amorki dostaja wtedy w d......., czekam na opinie.


Tak jest :wink:

waldivip - Pią Lip 09, 2010 01:21

a moze ktoś próbował takiej opcji?? A Ty Remi55 masz zgebionego Roverka?? czy sie a to nie bawiłś??
tak ogólnie chodzi mi o to jak kupie jakies aluski 15, to niechce zeby wygladał jak traktor :/

Remigiusz - Pią Lip 09, 2010 11:37

waldivip napisał/a:
masz zgebionego Roverka?? czy sie a to nie bawiłś??


:?: :?: Nie rozumiem tego zdania :sad:

Na 15" nie wygląda już tak źle na zwykłych sprężynach :wink: Ja uważam ze na Polskie drogi sa lepsze zwykle zawieszenia, ja w R25 ma Eibachy i autko jest jakieś ~3cm niżej i tylko same problemy mam bo ciągle o coś obcieram :neutral: Aha ja mam 14" :ok:

waldivip - Sob Lip 10, 2010 05:23

"chodziło czy masz zglebionego" :lol:

hmm a 16 to już pewnie za wysko by stał?? zobaczę z tym 15 mam do kupna z oponka 195 i chyba profil 50:)

Remigiusz - Sob Lip 10, 2010 11:24

waldivip, Do 17" wyglada spoko ja mialem 16" krotki czas i bylo fajnie na oponkach 205/45 :wink: