Zobacz temat - [R416] Wieszające się obroty
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Wieszające się obroty

Baranek - Wto Lip 24, 2007 12:01
Temat postu: [R416] Wieszające się obroty
Witam, to mój pierwszy post. Miesiąc temu przypadkiem zostałem właścicielem Roverka. Ni ma z nim większych problemów poza wieszającymi się obrotami. Po gwałtownym dodaniu i puszczeniu gazu obroty wracają natychmiast do poziomu 950. Natomiast po wcisnięciu pedału gazu i trzymaniu go dłużej niż kilka sekund, puszczenie gazu ni powoduje zejścia z obrotów. Trzeba dodać gwałtownie gazu i puścić, wtedy obroty wracają do normy. Włączenie klimy na wolnych obrotach powoduje wzrost obrotów. Silnik krokowy czyściłem kilka razy, przepustnicę też. Poszukuję osoby z Krakowa, najlepiej Nowej Huty, która 'pożyczyłaby' silnik krokowy na kilka minut oraz wskaźnik wychylenia przepustnicy (ten potencjometr z przepustnicy).
piter34 - Wto Lip 24, 2007 13:09

Witaj,

Baranek napisał/a:
Ni ma z nim większych problemów poza wieszającymi się obrotami. Po gwałtownym dodaniu i puszczeniu gazu obroty wracają natychmiast do poziomu 950. Natomiast po wcisnięciu pedału gazu i trzymaniu go dłużej niż kilka sekund, puszczenie gazu ni powoduje zejścia z obrotów. Trzeba dodać gwałtownie gazu i puścić, wtedy obroty wracają do normy.

Przyglądnąłbym się miejscu mocowania linki do przepustnicy.

Baranek - Wto Lip 24, 2007 13:29

Linka jes OK.
Po przeczyszczeniu silnika krokowego i przepustnicy zdjąłem gumowy przewód idący do silnika krokowego, po przytrzymaniu na 2000 rpm i puszczeniu gazu przepustnica wraca w położenie 'zamknieta' natomiast krokowiec jest wtedy otwarty i puszcza za dużo powietrza zamiast się przymknąć.
Stąd moja prośba o udostępnienie mi sprawnego krokowaca lub czujnika położenia przepustnicy. Nie mam innych pomysłów.

piter34 - Wto Lip 24, 2007 15:15

Baranek napisał/a:
wraca w położenie 'zamknieta' natomiast krokowiec jest wtedy otwarty i puszcza za dużo powietrza zamiast się przymknąć.

Dlaczego miałby się przymknąć...? :roll:
Moim zdaniem powinien właśnie puszczać powietrze.

Ja niestety nie mogę Tobie pomóc (inny silnik). zdzich44 jest na wakacjach, Fabio tak samo. W Krakowie jest jeszcze Owsik, który ma 1.4 16V.

Baranek - Pon Lip 30, 2007 09:52

Problem już niekatualny, przyczyną był uszkodzony silnik krokowy.
nowy123 - Pon Lip 30, 2007 11:09
Temat postu: [ R400 1.6 98r ] -pytanie
można wiedzieć ile kosztuje taka przyjemność oraz gdzie dostałeś "krokowca"
-u mnie jest to samo

pzdr nowy

piter34 - Pon Lip 30, 2007 11:13

Baranek napisał/a:
Problem już niekatualny, przyczyną był uszkodzony silnik krokowy.

Czyli Twój przypadek stanowi dobry przykład na to, że czyszczenie krokowca czasem nie pomaga, gdyż ten jest już "martwy"...

Baranek - Wto Lip 31, 2007 10:40

Krokowca nie wymieniłem tylko naprawiłem. Okazało się, że pierwsze czyszczenie tuż po zakupie przeprowadzone przez znajomego mechanika było zabójcze dla krokowca. Pipek który ma się wysuwać został przez niego wykręcony. Ja w celu ponownego wyczyszczenia powtórzyłem zabieg dobijając silniczek. Okazało się, że przy pierwszym rozkrecaniu silniczka zostały uszkodzone plastikowe wypustki (nie wiem jak to sie nazywa) dzięki, którym metalowy pipek się nie kręci, a wysuwa (działa jak prowadnica).
Silniczek naprawiłem przy pomocy lutownicy, przytopiłem miejce gdzie były wczesniej platikowe wypustki.
Uwaga dla czyszczących: Nie wykręcamy metalowego pipka, sam wyjdzie jeśli po wykręceniu silniczka będziemy włączali i wyłączali zapłon.