|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Jak sprawdzić silnik wycieraczek...?
Kangooo - Wto Lip 31, 2007 23:10 Temat postu: [R45] Jak sprawdzić silnik wycieraczek...? Witam
Jak sprawdzic silnik wycieraczek majac go w rece...? i dlaczego mam rozne kable po rozlaczeniu zlaczki? Przy silniczku jednolite kolory (niebieski, czerwony itp) a przy tym co zostaje przy aucie m.in. niebiesko-zolty, zielono-czarny.... Tak jest czy ktos mi podmienil silnik...?
Jesli tak jest to czy moze mi ktos powiedziec ktory kabel za co jest odpowiedzialny. RAVE posiadam i to co zostalo w aucie mam obcykane, ale nie wiem czy wszystko po str silniczka jest/bylo dobrze podlaczone. W RAVE i na forum oraz www tego nie znalazlem.... tzn samej wtyczki, zlaczki zilniczka...
Pzd
sTERYD - Sro Sie 01, 2007 00:17
z silniczkami to często tak jest że kabelki mają ten sam kolor.
Poprostu producenci takich podzespołów często kolorują tylko masy i plusy na inne kolory, a czasem jeszcze oznaczają przerywane.
Jeśli chcesz sprawdzić silniczek to sprawdź do którego styku dochodzi prąd przy którym biegu, i podaj napięcie na odpowiednie styki. wtedy się dowiesz czy zachowuje się tak jak powinien przy włączeniu biegu przerwanego, na pierwszym i drugim biegu. Przechodziłem przez to w astrze siostry
Kangooo - Sro Sie 01, 2007 21:21
...sprawdzam silniczek - dziala... odchodza od niego 4 kable plus masa (czarny)... dwa biegi to niebieski i czerwony, ale pozostaja jeszcze brazowy i zielony, pewno info cpu... (??) ale do rzeczy. Po podlaczeniu silniczka wskakuja biegi wolny i szybki, ale silnik kreci sie tylko do przodu. I teraz nie wiem, czy silnik byl i jest zle podlaczony czy uszkodzone sa blaszki parkowania silnika (czy jakos tak)? Ma ktos moze foto lub opis jak to powinno byc podlaczone? w RAVE tego nie ma...
Najlepiej jakby ktos podal mi kolory - gora (3 kalbe) i dol (2 kable)
u mnie idzie to tak: gora > zielony - czerwony - niebieski
dol > brazowy - czarny
i wydaje mi sie ze cos jest nie tak....
ps. dzieki sTERYD za pomoc
Paul - Sro Sie 01, 2007 23:26
Dobrze rozumiem? Masz silnikowi za złe, że kręci się tylko w jedną stronę?
Toż te typy tak mają Za ruchy "w tę i wew tę" odpowiada system dźwigni POZA silnikiem.
Kangooo - Czw Sie 02, 2007 14:36
...moze troche nie sprecyzowalem pytania... podlaczam silnik do wtyczki (wszystkie przewody) bez ramion odpowiedzialnych za ruch wycieraczek (aluminiowe rurki). Czy silnik nie powinien dzialac w ten sposob ze kreci sie w jedna strone do pewnej pozycji po czym wraca do stanu wyjscia... Przeciez wycieraczki chodza w te i spowrotem... czy moze uzaleznione to jest od tego by silnik zamontowac jest z calym kompletem... i wtedy wycieraczki dochodza do pewnej pozycji i wracaja....
no nie wiem na jakiej to sasadzie dziala....
w kazdym razie jak wlacze wycieraczki to silnik chodzi mi tylko w jedna strone, etapami.... wrzuce drugi bieg, robi to samo ale szybciej
[ Dodano: Czw Sie 02, 2007 3:38 pm ]
...mowie o silniku i "tej przekladni" obok - podlaczone w sumie 5 kabelkow...
Paul - Czw Sie 02, 2007 14:52
Kangooo napisał/a: | w kazdym razie jak wlacze wycieraczki to silnik chodzi mi tylko w jedna strone, etapami.... wrzuce drugi bieg, robi to samo ale szybciej |
I tak ma być, przecież napisałem Ci, że za ruch ramion wycieraczek odpowiadają właśnie te dźwignie POZA silnikiem i jego przekładnią. Silnik kręci się w JEDNĄ stronę, bo taka jego natura. Dopiero system dźwigni zamienia ruch obrotowy silnika na ruch wahadłowy ramion wycieraczek.
Jeżeli tylko wałek, wychodzący z przekładni, zatrzymuje się zawsze w tym samym położeniu, to wszystko jest OK.
Kangooo - Czw Sie 02, 2007 16:19
ok. dzieki serdeczne za informacje. zaraz zamienie teorie w czyn...
sTERYD - Czw Sie 02, 2007 16:27
oczywiście silnik tylko obraca korbą, a do korby są podłączone dźwignie wycieraczek, za pomocą cięgieł, i dlatego wycieraczki chodzą w przód i w tył (albo raczej w lewo i w prawo .
jeśli chodzi o styki to powinno być tak:
jeden przewód to masa,
jeden to pierwszy bieg (do biegu przerywanego najczęściej jest ten sam)
jeden drugi bieg
i jeden do parkowania, na który jest stale + przy włączonej stacyjce.
Masę zawsze możesz podłączyć do obudowy , jeśli trafisz na styk masy w kostce, przykładając + to posypią się iskry
Jeśli trafisz na styk 1 biegu, to będzie się stale kręcił dość wolno, jeśli na drugiego, to szybciej, a jeśli trafisz na styk parkowania, to albo się nie ruszy (jeśli będzie w pozycji zerowej), albo dojedzie do położenia początkowego i stanie (mimo przyłożonego napięcia)
Jak to sprawdzisz to będziesz wiedział który styk jest od czego
Kangooo - Czw Sie 02, 2007 19:49
Witam serdecznie
Niezly numer, faktycznie silnik kreci sie w jedna strona a DZWIGNIE odpowiedzialne sa za poprawny ruch wycieraczek. Zrobilem. 3 dni nad tym siedzialem (nie dzialay wycieraczki a zalaczaly sie silniczki regulacji siwatel), ale zrobilem... Moze sie komus przyda, kolory kabli w kostce od silniczka (potrzymy na nia od tylu)
gora od lewej: zielony - czerwony - niebieski,
dol od lewej: brazowy - przerwe - czarny
Kolejne pytanie: czy ten silnik musi tak glosno chodzic? W aucie jest to na dluzsza mete nie do wytrzymania... odglos jest taki jakbym bezposredni przykrecil mechanizm do blachy, a przeciez sa tem elementy gumy... (??) sprawdzilem, o nic nie ociera...
PS. Serdeczne podziekowania dla: PALU i sTERYD
Paul - Czw Sie 02, 2007 19:53
Kangooo napisał/a: | ok. dzieki serdeczne za informacje. |
Nie ma problema (Wystarczy "Pomógł" )
Silnik może być umierający albo przekładnia. Może trza się rozejrzeć za jego następcą jak tak głośno chodzi?
PS. Jak jest wymontowany to też tak głośno? Jak nie, to może jednak coś nie tak złożyłeś i drgania przenoszą się na blachę?
sTERYD - Czw Sie 02, 2007 21:11
Mechanizm wycieraczek powinien być montowany na takich gumowych podkładkach założonych na uszach montażowych.
może któraś wypadła
|
|