Zobacz temat - [R618] Jedzie na LPG, na paliwie gaśnie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R618] Jedzie na LPG, na paliwie gaśnie

WojtekD - Wto Sie 07, 2007 11:58
Temat postu: [R618] Jedzie na LPG, na paliwie gaśnie
Witam serdecznie

Jestem zupełnie nowy na forum zatem przepraszam jeśli robię coś nie tak i proszę o wskazówki !! !

... a teraz do rzeczy potrzebuję porady - jestem szczęśliwym posiadaczem Rovera serii 600 z 1997r. (silnik 1.8). Od dłuższego już czasu zamontowaną mam instalację gazową i głównie poruszam się właśnie na LPG ... oczywiscie za każdym razem jak kończy mi sie gaz przełączam na paliwo i zawsze bez problemu jechałem dalej ...

PROBLEM

Niestety od jakiegoś czasu nie chce jechac na paliwie, krztusi się, dusi i gasnie a na dodatek zaczyna dymić spod maski i czuć jakby palony plastyk - nie wiem co sie dzieje i mam prośbę o pomoc w diagnozie.

Z góry dziękuję
WojtekD.

Paul: Temat poprawiłem - popatrz jak powinien wyglądać ;)

ADAM1 - Wto Sie 07, 2007 21:20

WojtekD napisał/a:
jestem szczęśliwym posiadaczem Rovera serii 600 z 1997r. (silnik 1.8).


Popieram wybor

WojtekD napisał/a:
Od dłuższego już czasu zamontowaną mam instalację gazową i głównie poruszam się właśnie na LPG


Czyli odpalasz tez na gazie?

WojtekD napisał/a:
Niestety od jakiegoś czasu nie chce jechac na paliwie, krztusi się, dusi i gasnie


Jak wyglada sprawa z zaplonem???? - swiece, przewody WN, kopulka i palec

WojtekD napisał/a:
a na dodatek zaczyna dymić spod maski i czuć jakby palony plastyk


Odnajdz miejsce, skad dymi

bartko100 - Wto Sie 07, 2007 21:23

z tym dymieniem i zapachem plastiku to raczej będzie wyciek oleju który spotyka się z kolektorem wydechowym lub rurą i stąd zapach "oleju"
ADAM1 - Wto Sie 07, 2007 21:35

bartko100 napisał/a:
z tym dymieniem i zapachem plastiku to raczej będzie wyciek oleju który spotyka się z kolektorem wydechowym lub rurą i stąd zapach "oleju"


Czemu tylko w trakcie przelaczenia na bezyne???

bartko100 - Wto Sie 07, 2007 21:42

a gdzie tak napisane że podczas przełączania
ADAM1 - Wto Sie 07, 2007 21:44

Tu

WojtekD napisał/a:
... oczywiscie za każdym razem jak kończy mi sie gaz przełączam na paliwo i zawsze bez problemu jechałem dalej ...

PROBLEM

Niestety od jakiegoś czasu nie chce jechac na paliwie, krztusi się, dusi i gasnie a na dodatek zaczyna dymić spod maski i czuć jakby palony plastyk -

marthinez - Wto Sie 07, 2007 21:54

Tak sobie myślę, że problem może leżeć po stronie zasilania w benzynę.
Filtr paliwa, ewentualnie niedomagająca pompa paliwa. :roll:
Ale tak jak kolega ADAM1 napisał przejżyj układ zapłonowy, a wszczególności świece i kopłukę.

WojtekD - Sro Sie 08, 2007 07:59

Witam ponownie

Problem pojawia się w trakcie jazdy nie w momencie przelączania z gazu na paliwo, wygląda to tak jakby w momencie kiedy zamiast gazu dostaje paliwko zaczynał się burzyć. Jeśli chodzi o dym to wydobywa się gdzieś z pomiędzy kolektora a wtrysków (tak mi sie wydaje)

Jeśli chodzi o zapłon to nigdy nie miałem z nim problemu - zawsze odpalał bez problemu - odpalam na paliwie i dopiero po chwili przełączam na LPG (znaczy się mam ustawiony na automat i sam przełącza).

Świece były wymieniane pół roku temu wraz ze zmianą rozrządu olejami i wszystkim tym zwiazanym z wymianą całego rozrządu, przewody - nie były wymieniane ale nie wyglądają :) na zniszczone (dodam że jesli chodzi o samochód jestem laikiem).

hmmm ... a gdzie jest filtr paliwa i pompa - w sensie że jest tam tak dużo różnych rzeczy że nie wiem gdzie szukacć (jestem laikiem w tych sprawach) .

WojtekD.

bartko100 - Sro Sie 08, 2007 08:15

Panowie układ zapłonowy nie ma nic do tego skoro na gazie jedzie , gdyby coś było nie tak to na gazie by nie chodził tak dobrze. Dziwi mnie jedna rzecz,że skoro zapala na benz i chodzi a jak przełączy na gaz jest ok, następnie gaz sie skończy i przełączy na benz nie chce chodzić to może poszukać przyczyny w sterowaniu gazu?
WojtekD - Sro Lis 28, 2007 12:58
Temat postu: [R618si 97]
Witam

Wracam do tematu gdyż ciągle nie moge sobie poradzić z problemem ... mechanicy równiez nie wiedzą co mi jest (mi czyli Roverkowi 618si 97r. ).

Przypominam nie jedzie mi bidulek na paliwku .... a więc ... jak stoi sobie na luzie to pracuje elegancko spokojnie i bez problemów - jak uda wskoczyć się na wysokie obroty w sensie 4-5 tysięcy to też w miarę jakoś sie trzyma choc czasami coś sie krztuśnie ale ...

nie ma obrotów pośrednich jak tylko próbuję wejść na 1200-2000 obrotów to od razu się dusi i krztusi i w konsekwencjki strzela. HELP !! !
Pozdrawiam
WojtekD

ADAM1 - Sro Lis 28, 2007 18:25

Podlacz go pod komputer i sprawdz bledy, lub wejdz na www.roverki.pl i tam znajdziesz instrukcje do wyklikania sobie bledow komputera domowym sposobem. Daj znac jak cos zlego pokaze
arturky - Sro Lis 28, 2007 20:34

Skoro nie jedzie na benzynie i zapłon jest OK ( zakładam, że na GAZie pracuje poprawnie ).

To zacząłbym od sprawdzenia/wymiany filtra paliwa, a jak nie pomoże musisz sprawdzić pompkę paliwa, jeśli to też nie to zostają wtryskiwacze...

Jeżeli ktoś jeździ na LPG, a w baku paliwa ma opary to może uszkodzić pompę paliwową ( niedostateczne chłodzenie ).

WojtekD - Czw Lis 29, 2007 17:32
Temat postu: [R618si 97r.]
Filtr paliwa rozumiem ?? ? jesli chodzi o pompę paliwową mechanik sprawdzał i powiedział że dobra.

Jak można sprawdzić spryskiwacze ?? ? i czy może jest jakiś płyn, który owe spryskiwacze przeczyścić czy coś. Widziałem jakiś w sklepie do czyszczenia układu paliwowego i zastanawiam się czy to coś pomoże czy może jeszcze bardziej zepsuje.

Jeśli chodzi o paliwo pilnuję co by w baku nie było mniej niż pół baku bądź ostatecznie 1/4 baku, co by pompy nie spalić.

Jak mozna podłączyć komputer i odczytać błędy nigdy tego nie robiłem i totalnie nie wiem jak to zrobić - jakis program potrzebny jakieś szczególne kabelki ?? ?

Pozdrawaim
WojtekD.

sTERYD - Pią Lis 30, 2007 09:49

Cytat:
Jak można sprawdzić spryskiwacze ?? ?

spryskiwacze to sprawdzisz ciągnąc do siebie wajchę wycieraczek przy włączonym zapłonie, -powinny spryskać szybę ;)
a wtryskiwacze można sprawdzić na oko i profesjonalnie, na oko: - wykręcasz jeden wtryskiwacz, odłączasz kabel środkowy od kopułki i kręcisz.wtryskiwacz powinien wytwarzać mgiełkę, o odpowiednim kształcie, a nie lać strumieniem. Problemem jest tu ustalenie kształtu tej mgiełki, ale z grubsza można założyć, ze jak jest mgiełka, a nie strumień to jest w miarę ok :cool: tak sprawdzasz po kolei wszystkie
Profesjonalnie robi się to na specjalnym stanowisku, które pozwala ustalić czy kształt wytarzanej mgiełki jest odpowiedni czy nie :cool: Tylko musisz znaleźć jakiś warsztat wyposażony w stanowisko do regulacji wtryskiwaczy i zanieść tam swoje :cool:
jeśli chodzi o płyny do czyszczenia to ktoś chyba testował, ale nie wiem jak to się skończyło.. szukaj twoim przyjacielem jest ;)

piter34 - Wto Gru 04, 2007 12:42

WojtekD, udało się zdiagnozować problem?
WojtekD - Czw Gru 06, 2007 20:05

Witam

Niestety ciągle nie, mechanik z "komputerm" stwierdzilm ze i on nie wie co moze być i ze w tym modelu (R618) nie zawsze komputer wykryje.

Ja myślę że mechanik mial slaby komputer he he i musze znaleźć innego diagnostę. W każdym bądź razie ciągle jeszcze nic nie wiem.

Wśród znajomych przeważa opinia że to przepustnica i ze warto ja przeczyscic a ja nigdy czegos takiego nie robilem i kapke sie boje ze cos zepsuje a zwlaszcza ze tam podobno mozna cos przestawic co sprawi ze wogole nie będzie chcial jechac.

Jeśli ktoś ma jakiś pomysł to plizzz o pmoc

Pozdrawiam
WojtekD.

maciej - Czw Gru 06, 2007 20:28

A czy pojawia się kontrolka "check engine" (taki żólty silniczek) kiedy Ci autko gaśnie?
Bo jeśli tak, to sam możesz zczytać błędy z kompa - było już opisane, chyba przez pitera34, jeśli się nie pojawia, to z kompa się nic nie wyczyta.

WojtekD - Czw Gru 06, 2007 20:58

Witam

Niestety nie ... znaczy pojawia się jak mocno dam mu po garach, np jak przy wyprzedzaniu w okolicach 80km/h nie zredukuje biegu a dodaje mocno gaz to wtedy zapala sie ale przy normalniej jeździe to nie

Jak może samemu zczytac będy , jak podłaczyć komputer jaki program potrzebuje jakie kable i gdzie podpiąć

Pozdrawiam
WojtekD.

marthinez - Czw Gru 06, 2007 21:12

WojtekD napisał/a:
Jak może samemu zczytac będy
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#74
WojtekD - Czw Gru 06, 2007 21:32

wiem wiem stwarzam problemy ...

Jak mam to wszystko podłaczyc - Nie wiem gdyż nigdy tego nie robilem - znaczy sie jakiegoś laptopa mam podlaczyc do tego gniazdka czy jak i jesli tak to czym ...

NAPRAWDĘ W TYCH SPRAWACH JESTEM CIEMNY (zapewne nie tylko w tych) dlatego jesli mozna prosze o łopatologiczne --- z góry dziękuję.

Z drugiej strony Bogu dziękuję, że mój roverek jakoś sobie radzi i jeździ na samym gazie ... na razie.

Pozdrawiam
WojtekD.

maciej - Pią Gru 07, 2007 10:20

Czy przeczytałeś dokładnie instrukcję ze strony Fan-klubu Hondy?

Bo jedyne co może być tam dla mnie nie zrozumiałem to słowo "zmostkować" - oznacza połączenie obu "dziurek" we wtyczce kabelkiem albo spinaczem biurowym.

Masz wsadzić w tą wtyczkę spinacz, żeby zewrzec oba kabelki wchodzące do wtyczki, przekręcić kluczyk i odczytać ilość mignięć kontrolki na desce, a potem sprawdzić w tabelce co to znaczy.

Zdjęcia gdzie jest wtyczka są chyba jasne.

WojtekD - Sro Sty 02, 2008 14:42

Witam po dłuższej przerwie ...

Odczytałem - tak mi sie przynajmniej wydaje - kod błędu silnika ...

PRZYPOMINAM PROBLEM :)

Nie jedzie mi bidulek na paliwku .... a więc ... jak stoi sobie na luzie to pracuje elegancko spokojnie i bez problemów - jak uda wskoczyć się na wysokie obroty w sensie 4-5 tysięcy to też w miarę jakoś sie trzyma choc czasami coś sie krztuśnie ale ...

...

Check engine mignęło mi razy 7 a z tabeli błędów odczytałem że:


Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód

co ja mam na to poradzić - z tego co wiem nikt w żaden sposób przepustnicy nie regulował i nie dotykał.

Jak zwykle proszę o pomoc z którą z góry dziękuję.
WojtekD.

piter34 - Sro Sty 02, 2008 16:14

WojtekD napisał/a:
Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód

co ja mam na to poradzić - z tego co wiem nikt w żaden sposób przepustnicy nie regulował i nie dotykał.

A czy TPS nie jest podpięty jakoś lamersko do instalacji gazowej? Sprawdź połączenia, bo Panowie mogli radośnie odłączyć TPS od kompa benzyny i podłączyć tylko do gazowego.

Jaką Ty masz konkretnie tę instalację?

WojtekD - Czw Sty 03, 2008 17:33

Hmmm instalacja została założona jakies 5-6 lat temu i nie wiem jaki to rodzaj ale chyba jakaś mieszanka ...

a co to jest ten TPS ?? ??

WojtekD.

piter34 - Pią Sty 04, 2008 22:58

WojtekD napisał/a:
Hmmm instalacja została założona jakies 5-6 lat temu i nie wiem jaki to rodzaj ale chyba jakaś mieszanka ...

Nie jesteś pomocny w diagnozie problemu :lol:

WojtekD napisał/a:
a co to jest ten TPS ?? ??

Throttle position sensor = czujnik położenia przepustnicy

WojtekD - Sob Sty 05, 2008 20:32

dany dawno temu i przez kilka lat nie było problemu, nie mam zadnych dokumentów dotyczących instalacji zatem nie wiem jaka to jest a sam na instalacjach się nie znam.

Co mam zrobić z tym czujnikiem prZepustnicy czy da to się jakoś nastawiś te ustawienie czujnika czy przeczyścić ...

Proszę o pomoc i z góry jak zwykle dziękuję.

WojtekD.

piter34 - Nie Sty 06, 2008 12:57

WojtekD napisał/a:
Co mam zrobić z tym czujnikiem prZepustnicy czy da to się jakoś nastawiś te ustawienie czujnika czy przeczyścić ...

Hmm...
Wyjąć, przeczyścić styki, podmuchać, pogadać do niego też można ;-) , zamontować ponownie.
Można też wziąć miernik w łapę i zmierzyć napięcie jakie podaje czujnik w miarę otwierania przepustnicy (można na biegu jałowym).