|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200]1.4l rozrząd koło pasowe docisk Immobilajzer
dizzi - Sob Sie 18, 2007 09:32 Temat postu: [R200]1.4l rozrząd koło pasowe docisk Immobilajzer witam
właśnie siedze nad rozbabranym rozrządem i zatrzymałem sie na etapie odkręcenia koła pasowego.
http://img512.imageshack....dscf2645ua9.jpg
nie znalazłem konkretnej odpowiedzi w opcji "szukaj" więc moze ktoś mi pomoże teraz.
po pierwsze czy da sie zablokować koło pasowe jakimś domowym sposobem nie dotykając się do koła zamachowego?
po drugie jak sie ustawia docisk ten z taką blachą (nazywa sie chyba automatyczny) i jaki klucz ampulowy jest potrzebny ?
http://img512.imageshack....dscf2644bo5.jpg
bardzo proszę o szybka odpowiedź
p.s. to moj pierwszy post
sTERYD - Sob Sie 18, 2007 12:24
dizzi napisał/a: | po pierwsze czy da sie zablokować koło pasowe jakimś domowym sposobem nie dotykając się do koła zamachowego? |
jeśli chcesz zablokować do ustawiania znaków to nie, jeśli po to, żeby dokręcić to najprościej wbić czwórkę, i noga na hamulec
Cytat: | po drugie jak sie ustawia docisk ten z taką blachą (nazywa sie chyba automatyczny) i jaki klucz ampulowy jest potrzebny ? |
chodzi o napinacz ten właśnie nie jest automatyczny, potrzebujesz klucz imbusowy 6mm
napinacz trzeba napinać do tego momentu, aż wycięcie na nim zrówna się ze sprężynką (tak jak na obrazku), całość dokręcasz śrubka w środku napinacza momentem 25 Nm
a w ogóle to ściągnij RAVE tam wszystko jest
dizzi - Sob Sie 18, 2007 12:33
Cytat: | jeśli chcesz zablokować do ustawiania znaków to nie, jeśli po to, żeby dokręcić to najprościej wbić czwórkę, i noga na hamulec |
jeśli chodzi o trzymanie nogi na hamulcu to juz sprawdziłem taka metodę i podczas proby odkręcenia koła pasowego w momencie gdy droga osoba trzymała noge na hamulcu przy wbitym 1 biegu wał przeskoczył mi o 1 ząbek na pasku rozrządu (może był za luźny a może mi sprzęgło nie trzyma)...
jakieś sugestie ? bo nie moge zdjąć dolnej osłony rozrządu przy nie zdjętym kole pasowym gdyż blokuje mi 1 śrubkę osłony ( nie moge jej odkręcić do końca )
a ja mam inny docisk niż na tym zdjęciu z rave ale już chyba sie kapnełm co i jak zrobić tylko nie wiem ile musi być luzu na pasku ?
mam coś takiego
http://img142.imageshack....age=raveir7.jpg
[ Dodano: Sob Sie 18, 2007 3:57 pm ]
I co nikt nie jest w stanie mi doradzić jak zablokować koło pasowe?????
Gregor1467 - Pon Sie 20, 2007 17:25
Wymiana paska rozrzadu K series-wpisz to w "szukaj" na stronie naszego forum.Tam znajdziesz film ,jeśli go nie widziałeś to może Ci pomoże.
sTERYD - Pon Sie 20, 2007 18:33
ok, widzę że masz ręczny napinacz
w RAVE napisali, żeby go poprostu ustawić tak jak był, i w tym celu zaznaczyć jego położenie przed odkręceniem, ale pewnie po odkręceniu zostały ślady więc pewnie utrafisz.
jeśli chodzi o nogę na hamulcu, to musi być jakiś wyższy bieg niż jedynka (może bć śmiało nawet piątka, wtedy będzie łatwiej utrzymać.
I nie szarpie się wtedy za klucz, tylko ciągnie mocno ze stale przyłożoną siłą, najlepiej jak masz poprostu jakiś długi klucz
a jeśli chodzi o tą śrubkę od osłony to możesz się gimnastykować, albo tak jak na filmiku w tym wątku odkręcić napinacz paska wspomagania
dizzi - Pon Sie 20, 2007 22:03
dobra spoko juz wcześniej rozkminiałem forum roverki widziałem film czytałem to i owo ale poradziłemsobie w taki sposób ze w miejsce rozrusznika wsadziłem kawał porządnej blachy i zablokowałem koło zamachowe wrzucenie 5 biegu i hamulca nic nie dało wał sie przekręcał ...
teraz mam inny poważniejszy problem !!!!!!!!!!!!
złozyłem wszytsko do kupy włożyłem akumulator po 2 dniach roboty i auto nie odpala.. : sad:
1. pilot działa
2 kontrolki po przekręceniu świecą
3 słychac pompe paliwa ze pompuje
4był raz słyszany prze zemnie sygnał ijo ioj ioj (immobilajzer. nacisnelem przycisk otwierania drzwi)
5 lampka alarmy przy zegarach po otwarciu drzwi chwile szybko miga (pewnie bateria mi siada) i gasnie (czyli immo powinno być odłaczone)
ale auto nie zapala tylko taki "cyk" ..
zaznaczam ze centralny działa ale przed robotą było tak ze jak zamykałem z pilota to kierunki sie świeciły 2 x a teraz 0
jakieś sugestie???????? bo mam juz doła....
p.s. nie mam kodu immo
sTERYD - Wto Sie 21, 2007 00:01
Słaby akumulator/padnięty elektomagnes/padniety rozrusznik
Wszystko się rozbiega o to jaki to "cyk"
przeczytaj to:
http://www.roverki.pl/article.php?sid=466
i sprawdź czy to nie któryś z problemów z rozrusznikiem bo mi tak coś trąci
No chyba, że jeszcze słabiutka bateria ale to najmniejszy problem
dizzi - Wto Sie 21, 2007 15:18
spoko juz ustaliłem bład nie dokrecilem kabla od masy do alternatora ... .
moje wrażenia po wymianie rozrządu
1. silnik cichutko pracuje
2. auto nie szarpie przy zmianie biegów
3. mija troche czasu aż śilnik zassa nowy płyn chłodniczy ze zbiorniczak (trzeba co jakiś czas dolać)
sTERYD - Wto Sie 21, 2007 15:33
dizzi napisał/a: | 3. mija troche czasu aż śilnik zassa nowy płyn chłodniczy ze zbiorniczak (trzeba co jakiś czas dolać) |
trzeba poprostu układ odpowietrzyć
pod kopułka rozdzielacza obok filtra powietrza powinna być śrubka odpowietrzająca wkręcona w metalowe kolanko z płynem chłodzącym, łatwo znajdziesz
nie jeździj na zapowietrzonym bo silnik Ci się może przegrzewać, aw zimie będzie Ci zimno
piter34 - Wto Sie 21, 2007 15:42
sTERYD napisał/a: | trzeba poprostu układ odpowietrzyć |
...i jest to opisane w artykule z serii HGF na stronie klubowej.
dizzi - Wto Sie 21, 2007 15:43
oooo wielkie dzieki za podpowiedź
AndrewS - Pią Sie 24, 2007 10:24
dizzi napisał/a: | wrzucenie 5 biegu i hamulca nic nie dało wał sie przekręcał .. |
u nas bylo to samo
moglbym zaryzykowac stwierdzenie, ze jesli sruba odkreci sie w taki sposób to znaczy ze byla za lekko dokrecona, wtedy wyrabia sie klin na malym kole pasowym i wale, mam nadzieje ze mocno ja dokrecicles
sTERYD - Pią Sie 24, 2007 10:45
Cytat: | zaznaczam ze centralny działa ale przed robotą było tak ze jak zamykałem z pilota to kierunki sie świeciły 2 x a teraz 0 |
chyba jednak migał 3 razy
sprawdź czujniki zamknięcia drzwi, maski i klapy, bo alarm Ci się nie włącza
|
|