|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214 1.4 8V '98] Pytanie o sterowanie sprzęgłem
wuszumaster - Wto Sie 28, 2007 23:32
marthinez napisał/a: | Zientas napisał/a: | ADAM1 napisał/a:
Jak by sie sprzeglo konczylo, to by ci bralo wysoko
Chyba raczej niskko - tzn. tuż po oderwaniu nogi z pozycji max. pedału. |
ADAM1 dobrze pisze. Bierze wysoko, czyli przy samej górze. |
WITKA wszystkim (świerzy nabytek ROVER 214 1,4 8v, 75 kucy, 1998 rok(celnik mówi że 1997
MR. martinez
Ja gorąco prosze o wyjasnienie terminów:
1. sprzęgło bierze WYSOKO
2. sprzęgło bierze NISKO
Czy WYSOKO oznacza pedal sprzęgła gdy jest np: nieruszane, nie wciśnięte?
Czy NISKO oznacza pedał wsiśniety na MAX, lub po prostu mocno wcisnięty przy podłodze?
tez mam problem ze sprzęgłem. Na jedynce i dwójce szarpie, buja a często nawet gaśnie.Biegi czasem nie chca wejść-zwłaszcza jedynka-robie dwójke i znow jedynkę i wchodzi. Sprawdzalem u znajomego(ten sam rocznik i model) i ruszanie jest miodzio. Zimny silnik, duzo lepiej sie rusza(bo wyższe obroty)
marthinez - Sro Sie 29, 2007 06:33
wuszumaster napisał/a: | MR. martinez
Ja gorąco prosze o wyjasnienie terminów:
1. sprzęgło bierze WYSOKO
2. sprzęgło bierze NISKO
Czy WYSOKO oznacza pedal sprzęgła gdy jest np: nieruszane, nie wciśnięte?
Czy NISKO oznacza pedał wsiśniety na MAX, lub po prostu mocno wcisnięty przy podłodze? |
Dokładnie tak.
wuszumaster - Sro Sie 29, 2007 08:57
Czyli co? u mnie sprzęgło jest ok? - pytam bo mechannior stwierdził że sprzęgło jest kaput przy takich objawach szarpania?
jak zrobić żeby nie brało tak nisko?- pytam o regulację bo rózne opinie sa na forum, jedne że sie da wyregulowac a drugie że sie nie da wyregulować to samoregulujące sprzęgło
Dzis sprawdzę ten płyn w układzie sprzęgła...jak go znajde
Brt - Sro Sie 29, 2007 09:34
wuszumaster napisał/a: | Dzis sprawdzę ten płyn w układzie sprzęgła...jak go znajde | Nie znajdziesz U Ciebie jest linka prawdopodobnie z samoregulatorem. Możesz spróbować go podciągnąć i niech się ponownie sam ułozy. Moze wtedy sprzęgło będzie wyżej brało.
wuszumaster - Sro Sie 29, 2007 15:02
jak mam naciągnąc te linkę? znaczy ręcznie ją pociagnąc "naciagnąc" zeby sie poluzowala czy jak?
sorki laik jestem:)
[ Dodano: Sro Sie 29, 2007 4:04 pm ]
a przy okazji...
jaki może byc powód że mi pedał gazu mega ciężko chodzi? mam porównanie:
inny rover 214-98r, fiat uno 98r,escort 1,6 zetec 95r. I wszedzie chodzi słabiej lub z wiekszym opotem...ale nie tak mega ciężko
sTERYD - Sro Sie 29, 2007 15:40
wuszumaster napisał/a: | jaki może byc powód że mi pedał gazu mega ciężko chodzi? |
najprawdopodobniej to zatarta/załamana linka. Możesz ją wymontować i sprawdzić jak chodzi sam pedał i sama przepustnica, ale najczęściej to jednak linka.
Jeśli jest zatarta to przesmaruj jeśli jest stalowa, a wyczyść (można przepłukać benzyną) jeśli jest pokryta plastikiem
wuszumaster - Nie Wrz 02, 2007 12:44
czy mogę jakieś podkladki podłożyć pod koniec/zaczep tej linki? czy będzie "brało sprzęgło wyżej" i nie bedzie tego szarpania przy ruszaniu?
giewu - Nie Wrz 02, 2007 13:23
ja nie wiem czy poprzednie posty dobrze zrozumiałem, ale chciałbym Wam uściślić pozycję pedału sprzęgła przy dobrym i przy złym sprzęgle w przypadku aut z linką sprzęgła i samoregulatorem
jeśli sprzęgło jest dobre (tarcza gruba, docisk nie uszkodzony) to wtedy przy puszczaniu pedału sprzęgła (np. przy ruszaniu) pedał powinien brać nisko (przy samej podlodze)
jeśli sprzęgło jest w gorszym stanie (cienka, kończąca się tarcza) to wtedy pedał sprzęgła zaczyna iść w pracę dopiero u samej góry czyli niemal w najwyższym swoim położeniu
piter34 - Pon Wrz 03, 2007 11:43
giewu napisał/a: | jeśli sprzęgło jest dobre (tarcza gruba, docisk nie uszkodzony) to wtedy przy puszczaniu pedału sprzęgła (np. przy ruszaniu) pedał powinien brać nisko (przy samej podlodze) |
Przy nowym sprzęgle pedał zdecydowanie nie musi brać nisko, przy samej podłodze.
Nie powinien brać za wysoko, to fakt, ale nie musi przy samej podłodze.
wuszumaster - Nie Wrz 30, 2007 10:27
no więc kupiłem sprzęgło, mechanior rozebrał...i stwierdził że mu przykro że kazał mi kupic sprzęgło(stwierdził że na 10000000% sprzzęglo do wymiany).
Teraz jakby sie trochę lepiej zmieniało biegi (czytaj "rzadziej mi gaśnie").
Ale i tak kultura jazdy w tym temacie jest beznadziejna. Ogólnie autko fajnie ale... w stosunku do jazdy escortem 95 stwierdzam że ... to MEGA PORAŻKA.
*Pali 11 litrów-essi z mocniejszym i wiekszym silnikiem palił mniej. Escortem jechalem i myslałem "co dzis mam jeszcze do załatwienia", w R200 myslę"znowu skrzyżowanie...szarpnie/nie szarpnie, zgasnie / nie zgasmie". Na starcie R200 musze piłowac na 2000 obrotów zeby nie szarpał.
*Przy chamowaniu kierownica telepie jakby sie miała rozlecieć, wymieniłem klocki tył/przód+ tarcze przód.. Dalej telepie. opony na przód wymieniłem wyważyłem/ dalej bije kierownica.
*świece, filtry,olej, rozrząd, chłodnica, łącznik wydechu-nowe
*po wymiane rozrządu-silnik jakby zaczął na niskich obrotach klekotać??
heh...fajne autko...ale problematyczne
Kozik - Nie Wrz 30, 2007 10:33
wuszumaster napisał/a: | Na starcie R200 musze piłowac na 2000 obrotów zeby nie szarpał. |
Piłować?
wuszumaster - Nie Wrz 30, 2007 15:45
no musze dać wysokie obroty i powolutku puszczać sprzęgło-bodajże nazywa sie to ruszanie na półsprzęgle. riszam ale sprzęglo jeszcze nie zostało do końca puszczone.
Dziadki kaszlem tak zawsze piłują
giewu - Nie Wrz 30, 2007 17:09
wuszumaster napisał/a: | no musze dać wysokie obroty i powolutku puszczać sprzęgło-bodajże nazywa sie to ruszanie na półsprzęgle. riszam ale sprzęglo jeszcze nie zostało do końca puszczone... | takie zachowanie się sprzęgła wskazuje na uszkodzony docisk sprzęgła
TomaszFa - Nie Wrz 30, 2007 19:21
Co do sprzęgła nisko i wysoko - to po to jest samo regulator aby zawsze było jednakowo, najlepiej w środku. A szarpanie i potrzeba ruszania na pół sprzęgle to może być problem z zapłonem. U mnie była to sprężynka grafitu w kopułce a raczej jej brak (skorodowała). Autko poniżej 2 tysięcy obrotów szarpało. Problem z zapłonem wyjaśniał by również wysokie zużycie paliwa, przy czym powinien być wyczuwalny zapach niespalonego paliwa (na postoju) Pozdrawiam i życzę powodzenia - Tomek.
wuszumaster - Nie Wrz 30, 2007 20:51
hmmm, raczej stawiam (choc sie nie upieram) na sprzęgło. bo jak mam czas, to ruszę powoli i spokojnie i sie da. Ale w korku co chwila....tak sie nie da.
basick1 - Nie Kwi 27, 2008 18:41
mam praktycznie ten sam problem i nie wiem co to. w korku to mnie doprowadza do białej gorączki...
wuszumaster - Wto Kwi 29, 2008 23:31
No nic z tym nie zrobisz, ja się po prostu przyzwyczailem
|
|