Zobacz temat - Duży artykuł w GT nt. silników serii K.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Offtopic - Duży artykuł w GT nt. silników serii K.

kqba - Pią Sie 31, 2007 23:01
Temat postu: Duży artykuł w GT nt. silników serii K.
W sierpniowo-wrześniowym wydaniu magazynu GT jest spory, bo dwustronnicowy artykuł pt. ROVER "K" SERIA. W artykule opisane są poszczególne jednostki silnikowe tej serii oraz opisane przykłady modyfikacji tych jednostek.

Niestety nie mam skanera i nie mam możliwości wrzucenia artykułu. Może jutro aparatem go pstryknę i poskładam.

Jeżeli to prawda co opisują w tym artykule, że moc silnika np. 1.6 w bardzo prosty sposób można zwiększyć, chociażby po zmianie dolotu i przepustnicy i wałków to trzeba się brać do roboty. Ciekawy jestem jak firmy, które tunningowały te silniki radziły sobie z układem chłodzenia? O dziwo (dla mnie to ciekawostka) najmocniejszym samochodem wyposażonym w K16 jest Rover 114 zbudowany przez firmę Zastec Tuning z Łodzi.
http://www.zastec.pl/114gti.html
http://www.zastec.pl/114-07-technika.html

EDIT: Obiecany artykuł.

str.1

str.2

Pozostałe strony to zdjęcia.

7Tomi - Nie Wrz 02, 2007 16:12
Temat postu: Re: Duży artykuł w GT nt. silników serii K.
kqba napisał/a:
O dziwo (dla mnie to ciekawostka) najmocniejszym samochodem wyposażonym w K16 jest Rover 114 zbudowany przez firmę Zastec Tuning z Łodzi.

Chłopaki wiedzą co robią :) Na początku (pierwszy ich sezon ze 114) silnik po niewielu modyfikacjach miał, 152KM więc jak widac moc drzemie w serii K. Od tamtej pory ta 114 była niepokonana w klasie mini.

AndrewS - Nie Wrz 02, 2007 22:37

z tego co tam jest napisane, to zeby miec konkretne/zadowalajace efekty, to trzeba konkretnie do tego podejsc
paff - Nie Wrz 02, 2007 22:51

no niestety nie jest to takie latwe jak chipowanie silnikow TDI , gdzie za 2000-3000pln mozna dostac 25koni i sliczny moment a spalanie nie wzrosnie znacznie